LIFE

Μπορούν τα social media να σώσουν τον κόσμο;

Πριν από αρκετό καιρό είχα βγάλει τα παπούτσια μου, στάθηκα μπροστά από μια γλάστρα με μαργαρίτες, έβγαλα μια φωτογραφία, έβαλα κάποια hashtags, την ανέβασα στο instagram και η Toms θα έδινε γι' αυτή μου την πράξη, ένα ζευγάρι παπούτσια σε έναν άνθρωπο που τα χρειάζεται, κάπου στον κόσμο.

Στη συνέχεια, έκανα tag και μερικές φίλες μου προκειμένου να κάνουν το ίδιο κι έτσι να δοθούν ακόμα περισσότερα παπούτσια σε όσους τα έχουν ανάγκη.

 

Αυτή ήταν μια ενέργεια της εταιρείας TOMS, η οποία γνώρισε ευρύτατη αποδοχή στη σοσιαλιμιντιακή κοινότητα και φυσικά ήταν μια τρανή απόδειξη ότι τα social media μπορούν να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο και να μας κάνουν όλους λίγο καλύτερους – ενώ παράλληλα ενισχύεται η εικόνα της κοινωνικής επιχειρηματικότητας του brand που πρωτοστατεί σε αυτό το θέμα στηρίζοντας πλέον και ανερχόμενα brand που βαδίζουν στα χνάρια του. Κάπως έτσι χτίστηκαν τα γερά και θετικά θεμέλια της TOMS. Πρόκειται δηλαδή για μια win-win σχέση με τον καταναλωτή.

Αντίστοιχα, η χρήση ενός hashtag το οποίο θα διαδοθεί, και θα χρησιμοποιηθεί επανειλημμένως, μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο σε φιλανθρωπίες, αλλά και στο να γνωστοποιηθούν ειδήσεις – όλα αυτά που ξέρουμε ως viral δηλαδή, ή και στο να πιάσουν τόπο οι καμπάνιες για παράδειγμα υπέρ του body-positivity, της γυναικείας αλληλεγγύης και του φεμινισμού.

Η αλήθεια είναι πως δεν έχουμε όλοι κατανοήσει πόση δύναμη έχει το όπλο που ονομάζεται social medium. Οι άνθρωποι που γνωρίζουν καλύτερα πώς να το πυροδοτούν με μόνο τους στόχο το καλό, είναι εκείνοι όπως ο EMEA Social Media Manager της TOMS, Alessander Argenti. Αυτή ακριβώς τη δυναμική των κοινωνικών δικτύων θα μας εξηγήσει και στο συνέδριο Game Changer, μέσα από την ενότητα στην οποία θα μιλήσει, με τίτλο “Realizing The Power OF Social Media Networks”.

 

Πλέον δεν χρειάζεται να δώσεις λεφτά, να κάνεις δωρεά σε κάποιο τραπεζικό λογαριασμό ή να στείλεις τρόφιμα και προμήθειες με τον παλιό, πατροπαράδοτο τρόπο. Όπως όλα τα πράγματα, έτσι και τα social media, αν χρησιμοποιηθούν με τον σωστό τρόπο, μπορούν να έχουν πολύ θετικά αποτελέσματα. Το παράδειγμα της TOMS, μου ζήτησε ουσιαστικά απλά να βγάλω τα παπούτσια μου κι έτσι ακόμα και οι τριάντα άνθρωποι που θα είδαν τη φωτογραφία μου, ενημερώθηκαν για την ενέργεια και τη φιλανθρωπική ταυτότητα της εταιρείας.

Τα social media μπορούν να λειτουργήσουν θετικά σε ατομικό επίπεδο και να σε κάνουν έστω και λίγο καλύτερο άνθρωπο, αλλά και σε συλλογικό επίπεδο, μπορούν μια μέρα να κάνουν καλύτερο τον κόσμο. Σήμερα χαρίζεις ένα ζευγάρι παπούτσια σε ένα παιδί που περπατάει ξυπόλητο, αύριο αποδέχεσαι τη διαφορετικότητα και σε κάποια χρόνια είμαστε όλοι ίσοι και ελεύθεροι.

Το πώς μπορούμε να το καταφέρουμε αυτό, θα το μάθουμε στις 5/10, στο Game Changer.