ΜΟΔΑ

Grace Coddington: Το μυαλό της Αμερικάνικης Vogue

Πριν από σχεδόν μία εβδομάδα η Grace Coddington παραιτήθηκε από την θέση της  creative director της Αμερικανικής Vogue. H Coddington θα αναλάβει έναν καινούριο ρόλο που δημιουργήθηκε πρόσφατα, αυτόν της creative director at-large, και για πρώτη φορά από τη μέρα που εντάχθηκε στην ομάδα του περιοδικού το 1988, θα της επιτρέπεται να δουλέψει projects εκτός Vogue. Η ίδια είπε στο Business Of Fashion: "Δεν 'απομακρύνομαι' από τη Vogue, γιατί έχει ανοίξει τόσες πολλές 'πόρτες'. Aλλά θα είναι ωραίο να συνεργαστώ, να βγω έξω και να μιλήσω σε κόσμο."

Έχει αναφερθεί ουκ ολίγες φορές ως ”χωρίς αμφιβολία η καλύτερη εν ζωή στιλίστρια” ή ο ”Μιχαήλ Άγγελος του Πάπα της Anna Wintour”. H Grace Coddington είναι μία από της πιο καταξιωμένες fashion editors του κόσμου της μόδας. Η αφοσίωση της στο να πετύχει ακριβώς τη καλύτερη φωτογραφία και κάδρο στα editorials της, την έχει οδηγήσει από το να σκαρφαλώσει σε ελληνικούς κίονες για να πετάξει ”βόμβες” καπνού στα πόδια ενός μοντέλου και να πετάξει κουβάδες με μπογιά έτσι ώστε να γίνει το σωστό μπλε.

 

H Grace Coddington ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο στο Λονδίνο την περίοδο των 60s. Έχοντας κερδίσει ένα διαγωνισμό modeling της Vogue, είχε συμπεριληφθεί στο κομμάτι του περιοδικού με τις ‘νέες ιδέες’. Η Coddington ή αλλιώς ‘The Cod’, όπως έγινε αργότερα γνωστή, σύντομα καθιερώθηκε ως προσωπικότητα στη ‘σκηνή’ του Λονδίνου, χρωστώντας μεγάλο μέρος στον πασίγνωστο hair stylist, Vidal Sassoon, ο οποίος δημιούργησε το iconic κούρεμα που είχε εκείνη την εποχή.   

 

Παρ’ όλα αυτά, ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα στην ηλικία των 26, διέκοψε την καριέρα της Coddington πολύ νωρίς. Σε μία εποχή όμως που τα μοντέλα ήταν υπεύθυνα για το πως θα εμφανιστούν μπροστά στην κάμερα, για τα μαλλιά, το make up και τα αξεσουάρ τους, η ικανότητα της Coddington να βελτιώσει μία φωτογράφιση με το να κάνει η ίδια το styling στον εαυτό της ήταν τόσο επιτυχημένη, που η τότε Βρετανίδα editor της Vogue, Beatrix Miller, της προσέφερε την θέση της junior fashion editor στο περιοδικό, 2 χρόνια μετά το αυτοκινητιστικό δυστύχημα. 

Η Coddington διέπρεψε σε χρόνο μηδέν και συνέχισε να το κάνει, ανεβαίνοντας πολύ γρήγορα τα σκαλιά της νέας της καριέρας στη Βρετανική Vogue και στη θέση της senior fashion editor το 1976. Το 1987, έφυγε απ΄ τη Vogue για να γίνει design director στον Calvin Klein. Ο Klein αργότερα είπε σε συνέντευξή του ότι η Coddington ήταν η πρώτη Ευρωπαία fashion editor που εκτίμησε πραγματικά το αμερικάνικο design.  

 

H Anna Wintour και πρώην συνεργάτιδα, ζήτησε από τη Coddington να ενταχθεί στην ομάδα της Αμερικάνικης Vogue ως creative director, το 1988. Η Wintour έχει πει στον Mark Holgate πως “Όταν δέχθηκε, πετούσα στα σύννεφα”. Μετά από τρεις δεκαετίες στο περιοδικό, η Coddington πήρε την απόφαση να επιδιώξει να συνεργαστεί και σε άλλα projects εκτός της Vogue, παραμένοντας όμως στο περιοδικό ως editor at-large. “Είναι απλά μία άλλη προσέγγιση. Σίγουρα δεν οδεύω προς τη σύνταξη. Δεν θέλω απλά να κάθομαι μην κάνοντας τίποτα”, είπε η Coddington στο Business Of Fashion.

 

H πλούσια, ρομαντική και λεπτομερής αισθητική της θα μείνει βαθιά χαραγμένη στις πιο δυναμικές οπτικές της ‘αφηγήσεις’ που βασίζονται στην ομορφιά και όχι στην αλληγορία για να είναι συναρπαστικές. Η ‘ματιά’ της Coddington και η προσέγγισή της προς τη μόδα είναι πραγματικά η καρδιά ολόκληρης της βιομηχανίας. 

Έχοντας περάσει έναν ολόκληρο χρόνο στους διαδρόμους της Αμερικάνικης Vogue και ακολουθώντας τους σχεδόν μόνιμους κατοίκους της με σκοπό τη δημιουργία του documentary, The September Issue -που πραγματεύεται την δημιουργία του μεγαλύτερου τεύχους του χρόνου για τη Vogue-, ο σκηνοθέτης R J Cutler έχει πεί: “Κάθε billboard, σελίδα περιοδικού μόδας, κάθε διαφήμιση που βλέπουμε σήμερα είναι επηρεασμένο από τη Grace Coddington”. Και αυτό είναι απόλυτα αλήθεια. Καθώς και το ότι ο κόσμος της μόδας δεν θα πάψει ποτέ να ευχαριστεί τη γυναίκα αυτή και την προσφορά της σε αυτόν, με κάθε μέσο. The best is yet to come.