BEAUTY NEWS

Τα «αψεγάδιαστα» πρότυπα ομορφιάς στην εποχή του AI και η δέσμευση του Dove

Κοινωνικά στερεότυπα και κανόνες, αναχρονιστικές αντιλήψεις, «αψεγάδιαστες» εικόνες (μέσω επεξεργασίας) που διαιωνίζονται μέσα από τα social media και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα, είναι μόνο μερικοί από τους παράγοντες που επηρεάζουν σε καθημερινή βάση τον τρόπο που εκατομμύρια γυναίκες σ’ όλο τον κόσμο αντιλαμβανόμαστε την έννοια της ομορφιάς. Η ομορφιά γίνεται πηγή άγχους και χαμηλής αυτοεκτίμησης με τα πρότυπά της να λειτουργούν ως εργαλεία καταπίεσης που μάς αποθαρρύνουν από το να είμαστε ο αληθινός εαυτός μας. Στους παραπάνω παράγοντες διαστρέβλωσης της αληθινής ομορφιάς έρχεται πλέον να προστεθεί και η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), που συνδέεται άρρηκτα με τη διαιώνιση των μη ρεαλιστικών προτύπων ομορφιάς και την έλλειψη εκπροσώπησης μέσω του περιεχομένου που δημιουργεί.

 

Με το 90% του online περιεχομένου να προβλέπεται ότι θα παράγεται με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) έως το 2025, η άνοδος αυτής της νέας τεχνολογίας απειλεί την ευημερία των γυναικών. Μάλιστα, 1 στις 3 αισθάνεται πίεση να αλλάξει την εμφάνισή της εξαιτίας αυτού που βλέπει στο διαδίκτυο, ακόμη και όταν γνωρίζει ότι είναι ψεύτικο ή έχει δημιουργηθεί με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης. Το Dove, για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται σύμμαχος στην αυτοπεποίθηση, την αγάπη, τη δύναμη και την αυτοεκτίμηση, κινητοποιώντας τις γυναίκες σ’ όλο τον κόσμο να αποδεχτούν και να αγαπήσουν την πραγματική τους ομορφιά, μέσα από τις καμπάνιες του. Εκεί, άλλωστε δεν βρίσκεται και το νόημα της πραγματικής ευτυχίας;

Η καμπάνια του Dove, «Αληθινή Ομορφιά» και η πρόκληση του AI

20 χρόνια μετά την καμπάνια του «Αληθινή Ομορφιά», το Dove επανέρχεται με μια διεθνή έρευνα γύρω από την έννοια της ομορφιάς, σε διάφορες χώρες του κόσμου, για να κατανοήσει πώς επηρεάζει η ομορφιά τις γυναίκες και τα κορίτσια σήμερα. Και παρόλο που έχουν υπάρξει κάποια θετικά βήματα προς την αλλαγή, η αξία που δίνει η κοινωνία στην εμφάνιση έχει αυξήσει την πίεση για έναν πολύ συγκεκριμένο τύπο ομορφιάς.

Πιο συγκεκριμένα, στην παγκόσμια έρευνα του 2024 «Η Πραγματική Κατάσταση της Ομορφιάς», το Dove διαπιστώνει ότι 2 στα 5 άτομα θα έδιναν έναν χρόνο από τη ζωή τους για να πετύχουν μια εξιδανικευμένη εμφάνιση ή ένα εξιδανικευμένο σώμα, ενώ, 2 στις 3 γυναίκες πιστεύουν ότι αυτό που αναμένεται από τις γυναίκες του σήμερα είναι να δείχνουν πιο ελκυστικές σωματικά από ό,τι ήταν οι μητέρες τους. Και μέσα σ’ όλα αυτά, μια από τις μεγαλύτερες απειλές για την αντιπροσώπευση της αληθινής ομορφιάς είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ). Σήμερα, σχεδόν 9 στις 10 γυναίκες και κορίτσια δηλώνουν ότι έχουν εκτεθεί σε επιβλαβές περιεχόμενο γύρω από την ομορφιά στο διαδίκτυο.

Αν και το ΑΙ έχει τις δυνατότητες να ενισχύσει τη δημιουργικότητα και την πρόσβαση στην ομορφιά, εξακολουθεί να υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη εκπροσώπηση και διαφάνεια.

«Παρά τα 20 χρόνια που έχουν περάσει για τη διεύρυνση των ορισμών της ομορφιάς, οι γυναίκες αισθάνονται λιγότερη αυτοπεποίθηση για την ομορφιά τους απ’ ό,τι πριν από μια δεκαετία», εξηγεί η Dr. Phillippa Diedrichs, Ερευνητική Ψυχολόγος στο «Center of Appearance» στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αγγλίας και ειδικός στην εικόνα του σώματος και συνεχίζει τονίζοντας πως η ανάγκη για εκπροσώπηση είναι πιο σημαντική από ποτέ. «Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη συνεχίζει να εξελίσσεται, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να διακρίνουμε τι είναι αληθινή ομορφιά και τι έχει δημιουργηθεί με τη χρήση τεχνολογίας». 

Η δέσμευση του Dove στην AI εποχή

Σήμερα, οι γυναίκες και τα κορίτσια συμφωνούν ότι αληθινή ομορφιά σημαίνει να είσαι αυθεντική, να είσαι ο εαυτός σου και να αγκαλιάζεις κάθε ατέλεια. Το Dove, υπερασπιζόμενο την αληθινή ομορφιά, το beauty inclusiveness και το positive self-esteem για όλες τις γυναίκες σε κάθε ηλικία, κάνοντας την ομορφιά, πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους, αναλαμβάνει δράση για να καταρρίψει τα στερεότυπα ομορφιάς όπου κι αν αυτά παρουσιάζονται. Πώς θα το πετύχει αυτό;

Αρχικά, ανανεώνοντας τον όρκο του για την υπεράσπιση της αληθινής ομορφιάς. Το Dove δεσμεύεται να μην χρησιμοποιήσει ποτέ ΑΙ για την αναπαράσταση πραγματικών γυναικών στις διαφημίσεις του.

Επίσης, δημιούργησε το Εγχειρίδιο Real Beauty Prompt για να συμβάλει στον καθορισμό νέων ψηφιακών (digital) προτύπων εκπροσώπησης της αληθινής ομορφιάς. Αυτό το εγχειρίδιο περιέχει εύχρηστες συμβουλές για τη δημιουργία εικόνων που είναι αντιπροσωπευτικές της αληθινής ομορφιάς στα πιο δημοφιλή προγράμματα παραγωγής ΑΙ, μαζί με ένα γλωσσάρι όρων, για να θέτουμε πιο συμπεριληπτικά prompts σε αυτά τα ΑΙ εργαλεία. Μπορεί κανείς να κατεβάσει το Εγχειρίδιο εδώ.

 

Τέλος, ο «Κώδικας» είναι η νέα καμπάνια του Dove που φέρνει στο προσκήνιο την επιρροή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ομορφιά, θέλοντας να αναδείξει τη θετική επίδραση που μπορεί να έχει η έννοια της αληθινής ομορφιάς στην ευρύτερη έννοια της ομορφιάς. Μπορείτε να δείτε την καμπάνια εδώ.

Το Dove δεν θα σταματήσει να υπερασπίζεται την καλύτερη εκπροσώπηση, να αναλαμβάνει δράση για να σπάσει τα στερεότυπα ομορφιάς και να στηρίζει τη δύναμη της αληθινής ομορφιάς.