Η πιο διάσημη Σκανδιναβή influencer τρώει cancel γιατί είναι content creator τοξικότητας. Ό,τι χειρότερο
- 18 ΔΕΚ 2024
Μπορεί το όνομα της πιο διάσημης Σουηδής influencer να μη σου λέει απολύτως τίποτα. Η 27χρονη Matilda Djerf είναι υπεύθυνη για τη δημοτικότητα του butterfly haircut (το οποίο έχουν κοπιάρει πολλές Ελληνίδες fashion influencers) και του scandi style, του στιλ των Σκανδιναβών που έγινε viral στο TikTok.
Τι έγινε με την fashion influencer και τρώει cancel;
Η σουηδική εφημερίδα Aftonbladet (AFT) δημοσίευσε μια έκθεση που περιείχε 11 συνεντεύξεις/ μαρτυρίες/ καταγγελίες με πρώην και νυν υπαλλήλους του brand της influencer, το Djerf Avenue, υποστηρίζοντας ότι έχει δημιουργήσει μια τοξική κουλτούρα στην εταιρεία. Την κατηγορούν για εργασιακό bullying, χοντροφοβία και λεκτική κακοποίηση.
Μια πρώην υπάλληλος της Djerf Avenue είπε ότι η fashion influencer «έβαζε τις φωνές αν δεν υπήρχε καφές» ή «αν κάθονταν σε λάθος θέση» ή «αν το φαγητό της δεν είχε ζεσταθεί». Κι αν το γραφείο δεν ήταν καθαρό, «θα έχανε εντελώς την ψυχραιμία της». Σύμφωνα με τις καταγγελίες η Matilda Djerf έχει τη δική της προσωπική τουαλέτα στο γραφείο, κι όταν μια φορά, κάποια εργαζόμενη τη χρησιμοποίησε κατά λάθος την έβαλε «να τρίψει την τουαλέτα πριν τη χρησιμοποιήσει ξανά». Η ιδρύτρια της εταιρείας φαίνεται να μην επιτρέπει στους εργαζόμενους να χρησιμοποιούν την τουαλέτα της. Είχε βάλει και σχετική ταμπέλα με απαγόρευση.
Μια υπάλληλος ισχυρίστηκε ότι έπρεπε να ξαναβγάλουν τις φωτογραφίες ενός plus size μοντέλου επειδή η Matilda Djerf είπε ότι φαινόταν «πολύ χοντρή». Ένας άλλος υπάλληλος είπε ότι η influencer «θα μπορούσε να αηδιάσει από το γεγονός ότι πήρες τα μέσα μαζικής μεταφοράς» και θα σχολίαζε αρνητικά τα ρούχα των υπαλλήλων στη δουλειά. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της AFT, αρκετές υπάλληλοι ανέφεραν ότι παρουσίασαν προβλήματα με τον ύπνο τους, έπαθαν κρίσεις πανικού και χρειάστηκε να δουν έναν ψυχολόγο όσο δούλευαν στην εταιρεία της τοξικής influencer.
«Δεν ήμουν έτοιμη», έγραψε η Matilda Djerf ως απολογία σε μια ανάρτηση στο Instagram, λίγες μέρες μετά το ρεπορτάζ της σουηδικής εφημερίδας Aftonbladet. Το AFT ανέφερε ότι τα προβλήματα στο χώρο εργασίας ήταν γνωστά στο HR και στη διοίκηση, που δεν ήξεραν πώς να αντιδράσουν κι απλά έκαναν τα στραβά μάτια. «Τι θέλετε να κάνουμε; Δεν μπορούμε να απολύσουμε τη Matilda Djerf» έλεγαν στο προσωπικό της εταιρείας. Το 2019, η Matilda Djerf ίδρυσε το fashion brand Djerf Avenue μαζί με τον φίλο της, Rasmus Johansson.
«Ποτέ δεν είχα ηγηθεί μιας ομάδας πριν από αυτό, δεν είχα δημιουργήσει ποτέ μια εταιρεία πριν από αυτό και κάτω από πολύ άγχος, υψηλό ρυθμό και αφέλεια, δεν κατάφερα να είμαι η ηγέτης και η συνάδελφος που θα ήθελα να είμαι στην πορεία. Και για αυτό λυπάμαι πάρα πολύ» πόσταρε στα social media η influencer που τρέμει μη μείνει χωρίς κοινό να αγοράζει τo ψεύτικο lifestyle της. Βέβαια, δεν έχει καμία σχέση ο χαρακτήρας ενός ανθρώπου με τη θέση που έχει σε μια δουλειά. Η τοξική εργασιακή κουλτούρα δημιουργείται από τοξικούς ανθρώπους που καλλιεργούν μια κουλτούρα ευνοιοκρατίας και ελέγχου.
Στο μήνυμά της, η Matilda Djerf είπε ότι ελπίζει να ξαναχτίσει την εμπιστοσύνη με το κοινό της. Το brand της influencer, έκανε έσοδα περίπου 35 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, είναι διάσημο για τη συμπερίληψη σε μέγεθος και την ποικιλότητα (αυτό που λέμε διαφορετικότητα) στην εκπροσώπηση μοντέλων. Ειρωνεία enough;
Η Matilda Djerf δημιούργησε μια αυτοκρατορία πουλώντας ένα αβίαστα cool lifestyle. Ήταν όλα σωστά σκηνοθετημένα.
Δεν είμαι σίγουρη πόσο μπορεί κερδίσει πίσω την υποστήριξη μιας επωνυμίας που δεν εφαρμόζει τις αξίες που (φαινομενικά) προωθεί. Από την άλλη, τα social media είναι γεμάτα με κόσμο που προωθεί μια ανύπαρκτη ζωή, που έχει διάρκεια όσο ένα post ή story.