2 ντεμπούτα στο PFW: Ο Haider Ackermann στον Tom Ford και ο Julie Klausner στον Dries Van Noten θριάμβευσαν
- 6 ΜΑΡ 2025

H Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι είναι ο τελευταίος σταθμός του Μήνα της Μόδας και ήδη από τις πρώτες μέρες της διοργάνωσης επιβεβαιώνεται ότι οι γαλλικοί οίκοι διδάσκουν μόδα. Αν και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την επιρροή που ασκούν οι Εβδομάδες Μόδας στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και φυσικά το Μιλάνο, στο Παρίσι υπάρχει αυτή η αβίαστη εκπροσώπηση της μόδας που δεν μπορεί παρά να τραβά όλη την προσοχή μας.
Αυτό επιβεβαιώνουν και τα shows των Tom Ford και Dries Van Noten που οι Fall 2025 συλλογές τους ήταν από τις πολυαναμενόμενες παρουσιάσεις της φετινής διοργάνωσης, μιας και οι οίκοι έχουν νέους καλλιτεχνικούς διευθυντές που έκαναν το ντεμπούτο τους στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι. Ο Haider Ackermann στον Tom Ford και ο Julie Klausner στον οίκο Dries Van Noten, παρουσίασαν τις πρώτες τους συλλογές για τα αναγνωρισμένα brands και το αποτέλεσμα τους δικαίωσε. Παρακάτω όσα πρέπει να γνωρίζεις για το ντεμπούτο του καθένα από τους 2 σχεδιαστές
Στον οίκο Dries Van Noten, το παρελθόν και το μέλλον γεφυρώνονται
Η «απώλεια» ενός σχεδιαστή σαν του Dries Van Noten από τον χώρο της μόδας, όταν ανακοίνωσε την απόσυρσή του από το ομώνυμο brand του, είναι αδιαμφισβήτητη. Ειδικά με το τρέχον τοπίο της μόδας που καθοδηγείται από μια αβεβαιότητα και μια πίεση για υψηλές πωλήσεις. Ο Βέλγος σχεδιαστής ήταν μια από τις σταθερές παρουσίες στη βιομηχανία της μόδας, ένας O.G. designer που έχει θέσει υψηλά standards όχι μόνο για την κληρονομιά του οίκου του, αλλά και για τον χώρο γενικότερα.
Η ανάθεση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οίκου στον Julie Klausner όμως, καλύπτει κάπως αυτό το κενό, ακόμα κι αν έχουμε δει από εκείνον μια μόνο συλλογή. Παρ’ όλα αυτά, όλα δείχνουν ότι πρόκειται για έναν άξιο αντικαταστάτη. Σε αυτό βοηθάει και η καταγωγή του (είναι από την Αμβέρσα), καθώς οι Βέλγοι/ίδες σχεδιαστές/ στριες ηγούνται στον τομέρα του design.
Ο Klausner, λοιπόν, αξιοποιεί τις γνώσεις του στο design, αλλά και τη θεατρικότητα που είχαν πάντα οι δημιουργίες και τα shows του Dries Van Noten και για τη Fall 2025 συλλογή που παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, καταφέρνει να τιμήσει το παρελθόν του οίκου αλλά και τις προσωπικές του αξίες.
Εμπνεύστηκε από το ιστορικό Opéra Garnier στο Παρίσι και με τη δραματικότητα να πρωταγωνιστεί τόσο στα ρούχα όσο και στο show, παρουσίασε μια συλλογή που ήταν Dries, αλλά και κάτι καινούργιο ταυτόχρονα. Οι υφές, το mix & match στο styling, τα μοτίβα και το αψεγάδιαστο tailoring, ήταν όλα Dries. Αλλά τα «υπερβολικά» διακοσμητικά στοιχεία, το «μπερδεμένο» styling των looks και οι περίπλοκες σιλουέτες και γραμμές στα ρούχα, ήταν όλα Klausner. Υπήρχε μια σωστή ισορροπία στην αισθητική των 2 σχεδιαστών, με τη συλλογή να γεφυρώνει άψογα το παρελθόν του οίκου, με το παρόν και άρα και το μέλλον του.
Το θεατρικό στοιχείο κυριάρχησε στο show Dries Van Noten, κάτι στο οποίο βοήθησε το επιβλητικό Opéra Garnier αλλά και τα ρούχα της συλλογής: από τα εκπληκτικά πανωφόρια με τα εκτεθειμένα ράμματα, τα oversized και τρομερά cozy πουλόβερ που συνδυάστηκαν με τις relaxed σατέν παντελόνες με πούλιες, τα κοστούμια συνδυασμένα με τα chain mail tops και ο «καταιγισμός» των «πλούσιων» prints, από τα καρό μέχρι και τα luxurious ζακάρ, έκαναν τη συλλογή τρομερά σαγηνευτική.
Οι αντιθέσεις πρωταγωνίστησαν σε όλα τα looks της συλλογής, από τον συνδυασμό των πιο αυστηρών με τα πιο soft υφάσματα, αλλά και μέσα από τα χρώματα και τις υφές: τα jackets και τα φορέματα με τις πολύχρωμες φούντες συνδυάστηκαν με τα tailored ρούχα, ενώ τα γούνινα πανωφόρια φορέθηκαν με τις σατέν φούστες, δείχνοντας το εύρος στο styling της συλλογής.
«Η συλλογή σχεδιάστηκε με τον χώρο στο μυαλό. Οι ιστορίες που κρύβουν αυτοί οι τοίχοι και η ενέργεια μιας άλλης εποχής γεμίζουν τον χώρο», σχολιάζει ο Klausner. Την ίδια ενέργεια εξέπεμπε και η συλλογή Dries Van Noten, που είχε μια avant-garde αίσθηση με ρούχα που, όμως, είναι φορέσιμα. «Αυτή η συλλογή ήταν ένας εορτασμός του ενστίκτου της μεταμόρφωσης, του προσωπικού τελετουργικού μεταξύ ενός ήρεμου αλλά δυναμικού διαλόγου ταυτόχρονα, μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος. Κάτι που είναι η καρδιά του οίκου Dries Van Noten».
Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι: Αποπλάνηση, ερωτισμός και αψεγάδιαστο tailoring στον οίκο Tom Ford
Με μια φράση, ο τρομερά γοητευτικός Haider Ackermann, θέτει τον τόνο στο ντεμπούτο του για τον οίκο Tom Ford: «Ελπίζω να σας αποπλανήσω», δήλωσε ο σχεδιαστής στα παρασκήνια, μετά το τέλος του θριαμβευτικού πρώτου show του στον οίκο Tom Ford.
O Αckermann με τον Tom Ford, έχουν αρκετές κοινές αρχές σαν σχεδιαστές και είναι «διαφορετικά ίδιοι», κάτι που τον κάνει έναν εξαιρετικό αντικαταστάτη του Ford, αλλά και του Peter Hawkings που υπηρέτησε ως καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου για λιγότερο από ένα χρόνο.
Ο Γαλλοκολομβιανός Ackermann πάντως, είναι ο κατάλληλος νέος καλλιτεχνικός διευθυντής πράγμα που επιβεβαίωσε με την πρώτη του συλλογή για τον οίκο Tom Ford στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι. Το ντεμπούτο του ήταν θριαμβευτικό, ακόμα κι αν χρειάζεται λίγη δουλίτσα για να βρει τελείως τα πατήματά του.
Ξεκινώντας με μια σειρά από biker δερμάτινα σύνολα, που ταιριάζουν αρκετά με το DNA του οίκου Tom Ford και συνεχίζοντας με μια σειρά από εκπληκτικά κοστούμια, ανδρικά και γυναικεία, που επιβεβαιώνουν την μαεστρία του σχεδιαστή, ο Ackermann γράφει τη νέα δική του νέα σελίδα στον οίκο κι έχει και πάλι κάτι να «πει».
Το show ήταν τρομερά ατμοσφαιρικό και, κατά τη γνώμη μου, «φώναζε» Tom Ford. Η πασαρέλα ήταν άκρως κινηματογραφική, ενώ τα μοντέλα περπατούσαν με αισθησιασμό και με μια θεατρικότητα που ταιριάζει πολύ στο ύφος του brand. Αν και τα πρώτα looks μπορεί να έκλιναν περισσότερο στο ύφος του Ackermann, η συλλογή εξελίχθηκε σε μια άψογη μίξη της δικής του αισθητικής με αυτή του Ford, ειδικά όταν στην πασαρέλα περπάτησε το μοντέλο με το κατακόκκινο crocodile πανωφόρι και το matching κόκκινο κραγιόν.
Η συλλογή συνέχισε με εκπληκτικά tailored κομμάτια με τα ψηλόμεσα cigarette παντελόνια να είναι τόσο cool, όσο και sexy, αλλά και με τα χρωματιστά κοστούμια που έδωσαν μια νέα έννοια στον γυναικείο αισθησιασμό, που δεν αποτυπώνεται μόνο μέσα από sexy φορέματα. Τα sexy φορέματα ακολούθησαν αμέσως μετά,κομψά και «αποπλανητικά» σε minimal γραμμή αλλά και με έντονα κοψίματα στο πλάι, ώστε να φαίνεται ότι τα μοντέλα δεν φορούσαν εσώρουχα.
Χρησιμοποίησε ευφυέστατα τα pastel χρώματα γι’ αυτά τα ελκυστικά και sexy ρούχα, αποδεικνύοντας ότι το sexiness, με το σωστό design και προσωπικότητα δεν έχει συγκεκριμένο χρώμα. Τα pastel σύνολα διαδέχτηκαν τα David Bowie-sque κοστούμια στα χρώματα του baby blue και του βεραμάν, με τα eveningwear σύνολα να απογειώνουν τη συλλογή.
Τα μακριά σατέν φορέματα σε σμαραγδί χρώμα, αλλά και τα πλεκτά στο χρώμα του γκρι που είχαν μια ιδιαίτερη ύφη που θύμιζε λέπια, ήταν μια φρέσκια προσέγγιση στο sensual ντύσιμο. Τα tuxedo γιλέκα φορεμένα σαν φορέματα και τα πανέμορφα κοστούμια με λαμπερά στοιχεία, έδωσαν νέα πνοή στο eveningwear. Η σεξουαλικότητα αν και δεν ήταν καθόλου κρυφή, δεν παρουσιάστηκε χυδαία, πράγμα που έκανε άλλωστε διαχρονικά και ο Tom Ford. Ο Haider Ackermann μας αποπλάνησε και μας επιβεβαίωσε ότι αυτή συνεργασία δεν είναι μια περιστασιακή σχέση, αλλά βαθιά αγάπη.