PFW: Η γυναίκα Saint Laurent φοράει βάτες, bold χρώματα και είναι σεξουαλικά απελευθερωμένη
- 12 ΜΑΡ 2025

«Το Μαρακές μου έμαθε το χρώμα», είχε δηλώσει κάποτε ο Yves Saint Laurent, του οποίου η σχέση με την αφρικανική πόλη, ξεκίνησε το 1966 που την επισκέφθηκε για πρώτη φορά. Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά και το μέρος αυτό αποτέλεσε μεγάλο κομμάτι της ταυτότητας του σαν σχεδιαστή και όχι μόνο. Η ζωντανή αυτή πόλη, η κουλτούρα, η αρχιτεκτονική, το «πολύχρωμο» φαγητό, αλλά και οι όμορφες γυναίκες, ενέπνευσαν πολλάκις τις δημιουργίες του, άλλοτε πιο συνειδητά και άλλοτε λιγότερο, με τις συλλογές του στα 80s και τα 90s να είναι «βουτηγμένες» στο χρώμα και τις bold σιλουέτες. Η υπερβολική χρήση χρώματος, οι απρόσμενα ογκώδεις τουαλέτες από μετάξι, τα over-the-top σουρεαλιστικού ύφους αξεσουάρ και η αγάπη του για το «κιτς» και τον μαξιμαλισμό, όλα προέκυψαν από τις εικόνες του στην «Κόκκινη Πόλη».
Ακόμα κι αν ξεκίνησε σαν μινιμαλιστής με πιο απλές και καθαρές γραμμές στα σχέδιά του, ο Yves Saint Laurent με τα χρόνια ενέδωσε στον μαξιμαλισμό λόγω των επιρροών του από το Μαρόκο, εξυμνώντας ταυτόχρονα με κάθε τρόπο το γυναικείο φύλο μέσα από τις δημιουργίες του (αγγίζοντας το απόλυτο peak της απελευθέρωσης μέσω του ντυσίματος, με τη δημιουργία του επαναστατικού Le Smoking το 1966, που έδωσε και επίσημα το «εισιτήριο» στο ανδρικό ντύσιμο στις γυναίκες).
Όλες αυτές οι αναφορές έχουν παίξει καταλυτικό ρόλο, όχι μόνο στην κληρονομιά του οίκου Saint Laurent, αλλά και στην εξέλιξη της γυναικείας μόδας και επηρεάζουν πάντα στις δημιουργίες του καλλιτεχνικού διευθυντή του brand, Antony Vaccarello. Ο σχεδιαστής, που το 2026 θα κλείσει 10 χρόνια ως καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, συλλαμβάνει όμορφα το πνεύμα του ιδρυτή του γαλλικού brand, φέρνοντας όλες τις αναφορές του στο σήμερα, «παντρεύοντάς» τις ισορροπημένα με την προσωπική του αισθητική.
Στη Fall 2025 συλλογή όμως ο Yves υπερισχύει και η «παρουσία» του γίνεται άμεσα αντιληπτή. Η αγάπη του για το χρώμα, τις bold σιλουέτες και την ανάδειξη της γυναικείας υπόστασης, εκπροσωπούνται άψογα στη Fall 2025 συλλογή του Vaccarello που παρουσίασε την τελευταία μέρα της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι.
Χρώμα, 80s couture, αυστηρές σιλουέτες και αυτοπεποίθηση. Αυτή είναι η γυναίκα Saint Laurent
«Ήθελα κάτι καθαρό, χωρίς διακοσμητικά, χωρίς τίποτα. Ήθελα απλά να ξεπεράσω τα όρια της σιλουέτας μέσα από αυτά τα κορεσμένα χρώματα. Είναι το περισσότερο χρώμα που έχω χρησιμοποιήσει ποτέ», σχολιάζει ο Anthony Vaccarello στα παρασκήνια, περιγράφοντας άψογα τη Fall 2025 συλλογή Saint Laurent. «Μου αρέσει αυτή η ιδέα της ελαστικότητας, της κίνησης που δίνει μια αίσθηση ελευθερίας. Δεν υπάρχει δομή. Οι όγκοι προέρχονται από το σχήμα των ρούχων και από τα υφάσματα και όλα είναι ανάλαφρα».
Ο σχεδιαστής αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι είναι expert στην κατασκευή των ρούχων, αλλά και στον τρόπο που παρουσιάζει τις σιλουέτες των ρούχων -ένα signature στοιχείο σε όλες τις δημιουργίες του. Είτε το κάνει μέσα από τα φορέματα και πανωφόρια με έντονους ώμους και βάτες είτε μέσα από τις απελευθερωμένα φαρδιές 80s γραμμές των jackets του, είτε και μέσα από τα σαν δεύτερο δέρμα ημιδιάφανα σύνολά του, ο σχεδιαστής βρίσκει πάντα τρόπους να απελευθερώσει το γυναικείο ένδυμα στις δημιουργίες του.
Για τη Fall 2025 συλλογή Saint Laurent, ο Vaccarello είχε στο μυαλό του τις συλλογές υψηλής ραπτικής από τα 90s, σε μια εποχή που, ειδικά για τον οίκο, η αισθητική αυτή θεωρούνταν κιτς. Για εκείνον, λοιπόν, ήταν μια ευκαιρία να την επανεξετάσει μέσα από τα ρούχα του. Το έκανε μέσα από τις «τριγωνικές» γραμμές των ρούχων του στη συλλογή (φορέματα, φούστες και πανωφόρια) με τους έντονους ώμους και βάτες που στένευαν αισθητά στο κάτω μέρος.
Τα looks του βάφτηκαν σε έντονες αποχρώσεις: από το πορτοκαλί, το μεταλλιζέ φούξια, το σμαραγδί, το πράσινο, το μπλε, το κόκκινο, το χρυσό κά. Αυτή η σιλουέτα, επικράτησε στα περισσότερα σύνολα της συλλογής και μιξαρίστηκαν με animal print tops που έμοιαζαν λες και ήταν φτιαγμένα από πλαστικό, αλλά και αυτά με τους ψηλούς γιακάδες και τους statement φιόγκους στο πίσω μέρος.
Τα “plastic is fantastic“ σύνολα, τα είδαμε και σε nude με floral μοτίβα φορέματα που είχαν κάτι το φουτουριστικό και ταίριαξαν άψογα με το μπεζ, ατμοσφαιρικό μάρμαρο της πασαρέλας. Η γυναικεία θηλυκότητα όμως εκπροσωπήθηκε και με τα δαντελένια looks που είχαν τον ίδιο αυστηρό τόνο όπως και σχεδόν όλα τα σύνολα της συλλογής, και που μέσα από τις αποχρώσεις του violet και του olive green, αλλά και την peek-a-boo δαντέλα, είχαν την τέλεια δόση sexual innuendo που ταιριάζει πολύ με το ύφος του σχεδιαστή και του οίκου γενικότερα.
Τα highlights της συλλογής Saint Laurent ήταν όπως πάντα τα «βουτυρένια» δερμάτινα bomber jackets που συνοδεύτηκαν από εντυπωσιακά φορέματα, με τις drop waist σιλουέτες και τις ογκώδεις φούστες στο τελείωμα, που τόνιζαν όμορφα το (αδύνατο) γυναικείο σώμα. Μια συλλογή για τη σύγχρονη γυναίκα που τιμά άψογα την κληρονομιά του Yves Saint Laurent.