Κόπηκε το “Χτύπα σαν άντρας”, αλλά το ξύλο συνεχίζει να βγαίνει από τον παράδεισο
- 21 ΑΠΡ 2016
Από σήμερα πρέπει να αφαιρεθεί η ατάκα "Χτύπα σαν άντρας" από την διαφήμιση - θρύλο πια, των Jumbo με την Άντζελα Δημητρίου. Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, από την πρώτη ημέρα προβολής του τηλεοπτικού σποτ, το χαρακτήρισε "σεξιστικό και επικίνδυνο", καθώς παρουσιάζει εγκληματικές συμπεριφορές ως "κανονικότητα".
Η ίδια η Άντζελα όταν έμαθε για τη συγκεκριμένη απόφαση, δήλωσε: “Να μάθουν όλοι αυτοί να έχουν χιούμορ. Να πάνε τότε να απαγορεύσουν και την Αλίκη Βουγιουκλάκη, στην ταινία “Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο”, που χτυπούσαν μικρά παιδιά οι καθηγητές. Γιατί δεν κόβουν και αυτό;”.
Φυσικά η βασική και μόνη αιτία είναι ότι ο κόσμος έχει οργή. Όταν όλα σου τα προβλήματα είναι λυμένα, δε θα ασχοληθείς με το τι είπε η κάθε Άντζελα, τι εννοούσε και ποιο είναι το πίσω κείμενο.
Θα πείραζε όμως κανείς ιερά τέρατα όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη; Θα τολμούσε οποιαδήποτε γραμματεία ισότητας φύλων και υπεράσπισης δικαιωμάτων να τα βάλει με έναν κολοσσό παραδοσιακών αξιών και πολιτιστικής κληρονομιάς όπως οι ελληνικές ταινίες; Φυσικά και όχι. Οι ελληνικές ταινίες προκαλούν γέλιο, άρα κάνουν χιούμορ, δεν προάγουν βίαιες συμπεριφορές. Τα καψουροτράγουδα “Θέλω τα χάδια μου και τη σφαλιάρα μου από τον άνθρωπο που αγαπώ”, είναι τέχνη, δεν διαιωνίζουν λανθασμένα πρότυπα όταν παίζονται, τραγουδιούνται και χορεύονται δημοσίως.
Μήπως αυτή τη φορά ο στόχος παραήταν εύκολος, ή μήπως η σοβαροφάνεια δε μας αφήνει να δεχτούμε ότι συνυπάρχουν οι λέξεις “βουρλίζομαι” και η ατάκα “χτύπα σαν άντρας”; Αν πρωταγωνιστούσε η Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ στη διαφήμιση θα συνέβαινε όλο αυτό; Θα ενοχλούσε την ίδια μερίδα κόσμου; Πολύ αμφιβάλλω.
Μέσα σε όλη την παραφιλολογία και την κουταμάρα που ξεστομίζεται λοιπόν τον τελευταίο καιρό, η Άντζελα Δημητρίου χρησιμοποίησε ένα επιχείρημα που πιθανότατα δεν έχουν σκεφτεί όλοι όσοι ενοχλήθηκαν σε τέτοιο βαθμό από τη διαφήμιση στην οποία πρωταγωνιστεί.
Ο φασισμός του “πολιτικά ορθού” είναι η μάστιγα των καιρών μας. Όχι όμως μόνο επειδή οι άνθρωποι προσβάλλονται και θίγονται πιο εύκολα απ’ ότι παλιότερα, αλλά κι επειδή το “αλάνθαστο” και οι “αυθεντίες” έχουν εκλείψει. Και φυσικά η βασική και μόνη αιτία είναι ότι ο κόσμος έχει οργή. Όταν όλα σου τα προβλήματα είναι λυμένα, δε θα ασχοληθείς με το τι είπε η κάθε Άντζελα, τι εννοούσε και ποιο είναι το πίσω κείμενο. Όπως κι όταν ο κύριος Φλωράς χαστούκιζε την Αλίκη, κανείς δε θίχτηκε και δεν έκανε συνειρμό με τις γυναίκες – θύματα βίας. Όταν όμως έχεις ανάγκη ένα εξιλαστήριο θύμα, χρησιμοποιείς κάθε φορά εκείνο που είναι εύκαιρο. Η Άντζελα, το Jumbo, το Πάσχα, η σοβαροφάνεια, είναι όλες έννοιες που η Ελλάδα λατρεύει και προσκυνά. Αλίμονο που θα αφήναμε να πέσει κάτω η ατυχής έμπνευση των διαφημιστών για το “Χτύπα σαν άντρας”. Δεν είναι ότι δεν έχουν χιούμορ Άντζελα, απλά εσένα μπορούν να σε “χτυπήσουν”.