GAME OF THRONES

Όσα είδαμε στην πρεμιέρα του 6ου κύκλου Game of Thrones

Η Ναταλί Σαϊτάκη και ο Νικόλας Ηλιόπουλος, δυο συντάκτες του Ladylike.gr, παθιασμένοι με την σειρά ''Game of Thrones'', κάθισαν στον καναπέ και απόλαυσαν το πρώτο επεισόδιο του έκτου κύκλου. Οι εντυπώσεις τους; Πολλές.

Αυτός, Αυτή και τα Μυστήρια των Θρόνων

Aυτός: Μετά από μια άνιση αρχικά, αλλά εξαιρετική στην εκπνοή της 5η σεζόν, φτάσαμε πάλι σε αυτήν την ‘δύσκολη’ Δευτέρα. Σαν ετήσιο έθιμο πια, πασχίζουμε σαν τη Whitney που ψάχνει κρακ να επιστρέψουμε στο σπίτι από δουλειές και υποχρεώσεις, για τη θέαση του πρώτου επεισοδίου της νέας σεζόν. Πέρυσι το Game of Thrones μας άφησε με τη μπουκιά στο στόμα, με το στόμα ανοιχτό (αηδία, I know) και με τα νεύρα κρόσσια. Είχαν προηγηθεί σκηνές, μην πω ολόκληρα επεισόδια ανθολογίας όπως αυτό του συγκλονιστικού εξευτελισμού της love-to-hate Cersei ή το “the Dance of Dragons” που το λες και κλασσικό κοιτώντας το πια με την ψυχραιμία που η απόσταση ενός ολόκληρου χρόνου σου δίνει.

Αυτή: Ο θάνατος του Jon Snow στο τέλος της περσινής σεζόν προκάλεσε φωσκολικούς διαλόγους σε κάθε σπιτικό:

– Ο Jon Snow είναι νεκρός.

– Τι θέλεις να πεις, Γιάγκο; Ότι ο Jon Snow είναι νεκρός;

– Ναι, Βίρνα, αυτό θέλω να πω, ότι ο Jon Snow είναι νεκρός.

Έτσι, “φωσκολικά” (sic) ξεκίνησε η 6η σεζόν. Ο Jon είναι νεκρός και μόλις τώρα ξεκινάμε να το συνειδητοποιούμε. (τα κρόσσια που λέγαμε)

Αχ Khaleesi

 

Αυτή: Οι χαρακτήρες του Game of Thrones βιώνουν συχνά “πισωγυρίσματα”. Από λόρδος, υπηρέτης, από βασίλισσα, σκλάβα, η πλειοψηφία των σημαντικών χαρακτήρων της σειράς θα δει κάποια στιγμή τη ζωή να υποβαθμίζεται αναπάντεχα σε μια κατάσταση που, φαινομενικά, δεν επιδέχεται οποιασδήποτε βελτίωσης. Η Khaleesi πέτυχε να καβαλήσει τον Drogon και να πετάξει, αλλά βρέθηκε απροστάτευτη ανάμεσα σε μια ορδή από Dothraki που την προορίζουν για παλλακίδα του Khal τους. Μπροστά στον Khal δείχνει τις προθέσεις της και δηλώνει την ιδιότητά της (χήρα συναδέλφου Khal), για να λάβει την απάντηση ότι ανήκει, πλέον, στην πρωτεύουσα Vaes Dothrak, όπου πρέπει να περάσει την υπόλοιπη ζωή της κοντά σε άλλες χήρες. Το crisis management της βασιλείας που καταρρέει και των στόχων που όλο απομακρύνονται, περνάει σε επόμενη φάση, όπου η μόνη βασίλισσα είναι η αβεβαιότητα.

Αυτός: Θαρρώ  πως η αγαπητή συνάδελφος ξεχνά ότι μιλάμε για την Khaleesi. Για την Khaleesi for God’s shake! Δηλαδή νομίζουμε ότι η μάνα των δράκων είναι σε πραγματικό αδιέξοδο, επειδή έχει κάτσει λίγο στα μουλωχτά στη γωνίτσα της και παρατηρεί σιωπηλή; Ας γελάσω. Η μεθοδική Khaleesi έκανε πάντα ακριβώς αυτό: Είτε βρίσκεται σε θέση ισχύος, είτε όχι, παρατηρεί, μετρά και ζυγίζει τις καταστάσεις. Και μετά… χτυπά. Και χτυπά σαν άντρας, συνήθως! Οι Dothraki δεν ξέρουν με ποια έχουν να κάνουν και θα δείτε ότι το μέλλον θα την –και θα με- δικαιώσει.

Tyrion εσύ σουπερστάρ

Αυτή: Tyrion και Lord Varys περιπλανιούνται στο Mereen προσπαθώντας να αφουγκραστούν τις προθέσεις του λαού, τώρα που η βασίλισσα φαίνεται να τον έχει εγκαταλείψει προς άγνωστη κατεύθυνση και για άγνωστο χρονικό διάστημα. Ο στόλος της Daenerys καίγεται στο λιμάνι και οι Sons of the Harpy φαίνεται να σφίγγουν όλο και περισσότερο τον κλοιό γύρω από το βασιλικό entourage. Ποιες μεθόδους χειρισμού της κατάστασης θα μηχανευτεί το ντουέτο για να μην κυλήσουν κι άλλα κεφάλια (κυρίως τα δικά τους).

Αυτός: Η αλήθεια είναι ότι έρχονται λίγες πληροφορίες και ακόμη λιγότερη δράση από το μέτωπο Tyrion. Μετά από μια πιο προσεκτική ματιά όμως, θαρρώ πως ο πραγματικός λόγος ύπαρξης αυτής της σύντομης και σχεδόν διεκπεραιωτικής σκηνής είναι να εδραιώσει στο ταλαιπωρημένο μυαλό μας ότι από εδώ και πέρα (και για ένα εύλογο χρονικό διάστημα), π ο εύγλωττος Tyrion κι ο αγαπημένος μας ευνούχος, είναι in charge του Mereen τώρα που λείπει το ξανθό αφεντικό. Sounds like fun!

Η μελλοντική κόρη του Yoda

Αυτή: Η Arya πραγματώνει καθημερινά τη φράση “γηράσκω αεί διδασκόμενος” και σ’ αυτή τη φάση θα παραμείνει, μάλλον, για πολύ καιρό ακόμα, μέχρις ότου το House of Black and White θεωρήσει ότι έχει πληρώσει για την ανυπακοή της.

Αυτός: H θεότυφλη Arya (συγγνώμη αλλά είναι), μπαίνει σε φάση Karate Kid και να σου πω, πολύ γουστάρω. Με αφορμή αυτήν την ανυπακοή της, την βλέπω να γίνεται ξεφτέρι στη μάχη σώμα-με-σώμα και μάλιστα με το bonus της στραβομάρας να την κάνει ένα νέο Yoda με μασαιωνικό άρωμα.

Στο σπιτικό των Λάνιστερ ακόμα τρίβουν

 

Αυτή:Επιτέλους μετά από 5 σεζόν, βλέπουμε το ανθρώπινο πρόσωπο της Cersei, η οποία ομολογεί στον Jaime το περιεχόμενο της προφητείας που, εν πολλοίς, καθόρισε ολόκληρη τη ζωή της. Τρία παιδιά, τρεις βασιλιάδες, τρία χρυσά σάβανα. Όλες οι χαρές θα γίνονται μετά από λίγο στάχτη. Ο Jaime, παρότι συγκλονισμένος από τον θάνατο της Myrcella, καταφέρνει να σταθεί δίπλα της ως το στήριγμα που η Cersei έχει ανάγκη πιο πολύ από ποτέ, προσπαθώντας να την πείσει πως οι προφητείες στερούνται νοήματος. Η Maggy the Frog γελάει σατανικά σε μια γωνιά των Επτά Βασιλείων.

Αυτός: Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο σε αυτό το εντελώς λάθος ζευγάρι, δεν είναι η φτιαγμένη από κάρβουνο καρδιά της Cersei (που σιγά μην έχει ανθρώπινο πρόσωπο, αλλά τέλος πάντων), αλλά ότι κάθονται και συζητάνε το κακό που τους βρήκε με τον χαμό της κόρης τους, ενώ έχουν ξεκληρίσει φαμίλιες και φαμίλιες τόσα χρόνια. Άλλος δεν έκανε παιδί μόνο η Μαριώ το Γιάννη φάση δηλαδή. Επίσης ο Jaime μου ήταν πολύ πιο ενδιαφέρων σχεδόν συμπαθής θα έλεγα, όταν κοίταζε σαν ερωτευμένος πιγκουίνος την γιγάντισσα Bryon του Tarth, μίλια μακριά από την αδερφή του με την χάλια περούκα.

Τύφλα να’χει ο Scorcese και τα ‘Καλά Παιδιά’

Αυτή: Οι Martell είναι πια παρελθόν. Η Ellaria και οι κόρες της σφαγιάζουν τον πρίγκιπα Doran και τον διάδοχό του, προβαίνοντας σε ένα coup d’état που έχει έναν και μοναδικό σκοπό: την εκδίκηση για τον θάνατο του Oberyn.  Ο νερόβραστος Doran και ο πνευματικά σνομπ γιος του ήταν, εξάλλου, από καιρό περιττοί στο βασίλειο, τόσο ως εκπρόσωποι του λαού, όσο και ως απλοί συγγενείς.

Αυτός: Αυτό το φεμινιστικό πραξικόπημα είναι καλύτερο κι από τα καινούρια βίντεο της Beyonce. Κατά τ’ άλλα με κάλυψε η καλή συνάδελφος.

Red is the new Black

Αυτή: Η Sansa, στην πορεία μετά την ενηλικίωσή της, αποδέχεται τον ρόλο που φτιάχτηκε για τον εαυτό της, τόσο από τα έργα των άλλων, όσο και από την προσωπική της προσπάθεια, ασυνείδητα και μη.

Αυτός: «Μητέρα εμένα η Sansa μ’αρέσει, εγώ τη Sansa θα την πάρω!» Κι αφού ξεκαθάρισα τα πραγματικά μου συναισθήματα για την ταλαίπωρη πριγκίπισσα διάδοχο, να πούμε απλά …ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!

Death Becomes Her

 

Αυτή: Διαχρονικά, το job description της Melissandre περιλάμβανε σε περίοπτη θέση την αρμοδιότητα “θυσίες τρίτων προσώπων με σκοπό το δημόσιο συμφέρον”. Αφού έριξε στις φλόγες έναν κουνιάδο του Stannis, την κόρη του και ένας – κόκκινος – θεός ξέρει πόσες άλλες αθώες ψυχές, αποφασίζει ότι ήρθε η ώρα της δικής της θυσίας. Ένα πράγμα κρατάω από τη διαδικασία της σταδιακής αποκαθήλωσής της: γιατί είναι πιο σημαντικός ο Jon Snow από την ίδια; Discuss.

Αυτός: Αμ θα discuss όσο θές! Καταρχάς ποιος μας είπε ότι ο Jon Snow είναι λιγότερο σημαντικό πρόσωπο από την Melissandre. Απλά τον τρώνε τα σκουλήκια τώρα που μιλάμε και δεν δύναται να μας απασχολήσει άλλο. Από την άλλη, αυτή η αθάνατη καριόλα (παρδον τα γαλλικά) δείχνει για πρώτη φορά να έχει λίγο ενδιαφέρον η ίδια ως ύπαρξη (και η πραγματαική φύση της) κι όχι μόνο οι στυγερές της πράξεις. Καλό είναι αυτό αν με ρωτάτε.