ΜΟΔΑ

O οίκος Gucci μόλις έγινε πιο “πράσινος”

AP Photo/Antonio Calanni

Μετά τον οίκο Burberry, Prada, Versace και πολλούς ακόμη, ο οίκος Gucci  επιβιβάζεται κι αυτός στο «τρένο της πράσινης συνείδησης», αλλάζοντας τον τρόπο παραγωγής των προϊόντων του. Οι πολυτελείς οίκοι μόδας αρχίζουν να αντιλαμβάνονται την ωφελιμότητα που υπάρχει (και στα κέρδη) στο να κινούν επιχειρήσεις που είναι πιο συνειδητοποιημένες προς το μείζον ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, κάνοντας σημαντικές προσπάθειες στο να δημιουργήσουν πιο “πράσινα” brands.

O οίκος Gucci, λοιπόν, αυξάνει όλο και περισσότερο τις προσπάθειές του να μειώσει τον περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο που έχει η διαχείριση μιας επιτυχημένης επιχείρησης σε παγκόσμιο επίπεδο, ανακοινώνοντας ότι σταμάτησε εξολοκλήρου τη χρήση άνθρακα. Στην επίσημη δήλωσή του το brand, ισχυρίζεται ότι θα συμψηφίσει τις ετήσιες εκπομπές αερίων μέσω των σημαντικών REDD+ προγραμμάτων που σκοπό έχουν να προσφέρουν μια πιο φιλική προς το περιβάλλον διαχείριση, προστατεύοντας τα δάση ανά τον κόσμο.

«Μια νέα εποχή εταιρικής ανάληψης ευθυνών ξεκινάει και χρειαζόμαστε να είμαστε πιο επιμελείς στο να κάνουμε βήματα για να περιορίζουμε τον αντίκτυπο, συμπεριλαμβανομένου του να γινόμαστε πιο υπεύθυνοι με τις εκπομπές αερίου στις αλυσίδες προμήθευσης», δήλωσε ο Marco Bizzarri, Πρόεδρος και  CEO της Gucci. «Η Gucci θα συνεχίσει να δουλεύει με έξυπνους και στρατηγικούς τρόπους με σκοπό να μειώσει τις επιρροές, ενώ ταυτόχρονα επενδύει σε καινοτόμες λύσεις με πλοηγό τη βιωσιμότητα».

Συνέχισε αναφέροντας ότι η παγκόσμια μόδα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να δράσει άμεσα μιας και η πραγματικότητα είναι ότι η βιοποικιλότητα και το οικοσύστημα βρίσκεται σε κρίση.

Αυτές οι ενέργειες είναι μέρος του 10ετούς πλάνου της Gucci για τη βιωσιμότητα, μέσα από το οποίο έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές αερίου και άνθρακα στο περιβάλλον. Μέχρι το 2020 στοχεύσει στο να χρησιμοποιήσει 100% ανανεώσιμη ενέργεια στα εργοστάσιά της (το ποσοστό μέχρι και σήμερα φτάνει το 70%).

Η φράση «κάλλιο αργά παρά ποτέ», είναι σε απόλυτη ισχύ σε αυτή την περίπτωση. Η βιομηχανία της μόδας είναι αρκετά πίσω στα ζητήματα της βιώσιμης μόδας ΑΚΟΜΗ. Μόνο να κοιτάξει κανείς τις αεροπορικές πτήσεις που πραγματοποιούνται από τους ανθρώπους της μόδας κατά τη διάρκεια του Fashion Month, τότε καταλαβαίνει κανείς και σε πιο πρακτικό επίπεδο τον αντίκτυπο της μόδας στο περιβάλλον. Βέβαια, το γεγονός ότι αλλάζει τη στρατηγική της η Gucci είναι ένα σημαντικό βήμα και ίσως να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση ώστε να ακολουθήσουν στο μέλλον και άλλες εταιρίες μόδας με αυτή τη φιλοσοφία.