H Taylor Swift ξεσπάθωσε κατά του «τοξικού ανδρικού προνομίου» στη μουσική βιομηχανία
- 16 ΔΕΚ 2019
Οι Αμερικανοί έχουν μια φράση για όσους προσπαθούν να δράσουν ή να αντισταθούν σε ένα κυρίαρχο σύστημα: “Stick it to the man”. Ο “Man” της φράσης είναι το σύστημα. Στην περίπτωση της Taylor Swift το “man” ήταν λίγο πιο κυριολεκτικό. Η διάσημη τραγουδίστρια βραβεύτηκε από το Billboard ως καλλιτέχνης της δεκαετίας. Αποδεχόμενη το βραβείο της είπε να τα βάλει με τους «τοξικό ανδρικό προνόμιο» που επικρατεί στον χώρο.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στο Los Angeles με την Jameela Jamil να παρουσιάζει το τιμώμενο πρόσωπο της βραδιάς. Η Taylor Swift στη συνέχεια της ζήτησε να κρατήσει το βραβείο της φοβούμενη μην πέσει και σπάσει κατά τη διάρκεια του λόγου της. «Είναι πολύ σημαντικό για εμένα» είπε.
Και την καταλάβαμε εν μέρει καθώς ο λόγος της δεν ήταν γεμάτος από απλές ευχαριστίες, ένα δάκρυ που κύλησε και κάποια ευχαριστώ. Ήταν ένας λόγος γεμάτος συναίσθημα αλλά και γεμάτος δύναμη που απευθυνόταν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην ανδροκρατούμενη μουσική βιομηχανία κάθε γυναίκα.
Σε αυτό το πλαίσιο η Taylor Swift αναφέρθηκε και στον μεγιστάνα μάνατζερ καλλιτεχνών, Scooter Braun, ο οποίος έχει δεσμεύσει όλη την μουσική βιβλιοθήκη της. Επιπλέον ο Scooter με τον οποίο βρίσκονται σε διαμάχη δεν της επιτρέπει να τραγουδά σε live εμφανίσεις της, παλιά της τραγούδια. Η Taylor Swift αναφέρθηκε στον παγιωμένο σεξισμό που έχει δει και βιώσει στη βιομηχανία της μουσικής αυτή τη δεκαετία. Επίσης τόνισε ότι η Lana Del Rey είναι η πιο επιδραστική καλλιτέχνης της pop και κατέληξε να αναφέρεται στον Scooter.
Ο λόγος της Taylor Swift
«Όταν ξεκίνησε αυτή η δεκαετία ήμουν 20 ετών. Έβλεπα ότι σαν γυναίκα σε αυτή τη βιομηχανία κάποιοι άνθρωποι πάντα θα έχουν πάντα τις αμφιβολίες του για εσένα. Για παράδειγμα θα σε ρωτήσουν αν ήταν ένας άνδρας παραγωγός ή ένας άνδρας συνδημιουργός υπεύθυνος για την επιτυχία των τραγουδιών σου ή αν ήταν έργο της δισκογραφικής σου. Δεν ήταν. Οι άνθρωποι θέλουν να εξηγούν την επιτυχία μιας γυναίκας σε αυτή τη βιομηχανία», ξεκίνησε να λέει η Taylor Swift. Όπως διευκρίνησε η αμφισβήτηση έγινε εντονότερη μετά την νίκη του album “Fearless” στα Grammy.
«Ξαφνικά δεν ήταν σίγουροι αν εγώ έγραφα τα τραγούδια γιατί κάποιες φορές είχα συνδημιουργούς στο δωμάτιο όπου συνέθετα. Αυτό συμβαίνει σε μία γυναίκα στον χώρο της μουσικής αν φτάσει σε επίπεδο επιτυχίας μεγαλύτερο από αυτό στο οποίο οι υπόλοιποι νιώθουν άνετα», σημείωσε. «Έχετε ακούσει ποτέ να λέει για έναν άνδρα καλλιτέχνη: “Μου αρέσουν τα τραγούδια του αλλά κάτι δεν μου αρέσει σε αυτόν;”. Όχι, αυτού του είδους η κριτική απευθύνεται αποκλειστικά σε εμάς», συμπλήρωσε.
Για την Taylor Swift ο τρόπος να τελειώσουμε με αυτές τις δυσκολίες είναι να προχωρήσουμε μπροστά. «Το θέμα φτάνει στο εξής: Ποιος αφήνει όλη αυτή την κριτική να τον λυγίσει και ποιος συνεχίζει να κάνει σπουδαία τέχνη. Έχω δει μία από τις αγαπημένες μου καλλιτέχνιδες της δεκαετίας, τη Lana Del Ray να δέχεται ανηλεή κριτική νωρίς στην καριέρα της και κατάφερε με αργό αλλά σίγουρο ρυθμό να γίνει η πιο επιδραστική καλλιτέχνης της ποπ», είπε μεταξύ άλλων η Taylor Swift.
Κεφάλαιο Scooter
Και έπειτα πέρασε τον Scooter Βραθν γενεές δεκατέσσερις. «Πρόσφατα συνέβη μία αλλαγή στη βιομηχανία που με επηρέασε προσωπικά και νομίζω ότι πρόκειται να επηρεάσει αρνητικά τη βιομηχανία. Αυτή είναι ο ανεξέλεγκτος κόσμος των κεφαλαίων ιδιωτών που εισέρχονται και αγοράζουν τη μουσική μας σαν να είναι ακίνητη περιουσία, ή κάποιο app, ή σειρά υποδημάτων», δήλωσε. Η τραγουδίστρια κατηγόρησε τον μάνατζερ τον Ιούνιο του 2019 ότι απέκτησε τον μουσικό της κατάλογο χωρίς την έγκρισή της, από την πρώην δισκογραφική της εταιρεία, Big Machine.
«Αυτό συνέβη σε μένα χωρίς την έγκρισή μου, τη διαβούλευση ή τη συγκατάθεσή μου», ανέφερε στην ομιλία της. «Δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να αγοράσω τη μουσική μου, ολόκληρος ο κατάλογός μου πωλήθηκε στην Ithaca Holdings του Scooter Brown με συμφωνία που μου είπαν ότι χρηματοδοτήθηκε από την οικογένεια Soros, την 23 Capital και τον όμιλο Carlyle. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, κανένας από αυτούς τους επενδυτές δεν έχει έρθει σε επαφή με μένα ή την ομάδα μου άμεσα για θέμα που αφορά την επένδυσή τους. Για να με ρωτήσει πώς μπορεί να αισθάνομαι για τον νέο ιδιοκτήτη της τέχνης μου, της μουσικής που έγραψα, των βίντεο που έχω δημιουργήσει, των φωτογραφιών μου, του σχεδιασμού των άλμπουμ μου», τόνισε.
«Και φυσικά, ο Scooter δεν τηλεφώνησε ποτέ σε μένα ή την ομάδα μου για να συζητήσουμε πριν από την πώληση ή ακόμα και όταν ανακοινώθηκε. Είμαι αρκετά σίγουρη ότι ήξερε ακριβώς πώς θα αισθανόμουν. Και θέλω να πω ότι ο ορισμός του “τοξικού αρσενικού προνομίου” είναι οι άνθρωποι να έρχονται και να σου λένε: “Μα ήταν πάντα καλός μαζί μου” όταν εγώ αναφέρομαι στο θέμα των δικαιωμάτων των καλλιτεχνών να κατέχουν τη μουσική που δημιουργούν. Και φυσικά είναι πάντα “Καλός μαζί σου”. Αν είσαι σε αυτό το δωμάτιο, έχεις κάτι που θέλει», εξήγησε.
Γυναίκες ενωμένες
Η περιπέτειά της την οδήγησε στην ανακάλυψη ότι οι γυναίκες στη μουσική βιομηχανία τη στήριξαν και έδειξαν ανοιχτά ότι είναι στο πλευρό της στις πιο δύσκολες στιγμές. «Δεν θα το ξεχάσω ποτέ. Ποτέ», είπε.
Κλείνοντας η Taylor Swift τόνισε ότι πρέπει να συνεχίζουν όλοι να υποστηρίζουν την εκπροσώπηγση των γυναικών στην μουσική βιομηχανία, και να ανοίξει επιτέλους η συζήτηση για τα ιδιωτικά κεφάλαια. Εμείς κλείνοντας θα της πούμε να συνεχίσει να γράφει μουσική. Και να εμπνέει τις επόμενες γυναίκες να γράψουν μουσική και να γίνουν οι καλλιτέχνιδες της επόμενης δεκαετίας.