ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

AnnabellaofLondon: Το βιώσιμο brand ρούχων που σχεδιάζει ρούχα τιμώντας τη «διαφορετικότητα» με τον πιο αγνό τρόπο

Γενικά, δεν μου αρέσουν οι συγκρίσεις. Πιστεύω ότι έχει «χτιστεί» μια ολόκληρη κουλτούρα γύρω απ’ αυτό, ειδικά όσον αφορά τη γυναικεία υπόσταση, οπότε προσπαθώ να τις αποφεύγω. Και ενώ δεν ταιριάζει ούτε στη φιλοσοφία του AnnabellaofLondon (ούτε του brand, ούτε της σχεδιάστριας), θα ενδώσω σε μια σύγκριση. Δεν έχει τύχει να δω ως τώρα, ένα brand ρούχων που να έχει τόσο αγνή αντιμετώπιση απέναντι στη μόδα. Βασικά, όχι μόνο στη μόδα. Απέναντι στη ζωή.

Για την σχεδιάστρια του AnnabellaofLondon, Annabella Petra (παρεμπιπτόντως είναι Ελληνίδα αλλά έχει ζήσει την Αγγλία), αυτοσκοπός είναι η ενότητα. Η αποδοχή. Η αυθεντικότητα. Ως προς τη μόδα αλλά και τον τρόπο ζωής μας. Θέλει να είμαστε όλοι οι αγαπημένοι. Και το μήνυμά της δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρο.

Στους δυσνόητους καιρούς που διανύουμε, η αποδοχή και η ενότητα είναι το Α και το Ω για μια αρμονική συμβίωση. Γι’ αυτό και τα αθλητικά ρούχα που σχεδιάζει η Annabella Petra, είναι από αποκλειστικά βιώσιμα υλικά, είναι για όλους τους σωματότυπους και όλες τις σεξουαλικές ταυτότητες (ακόμα και για τις transgender γυναίκες). Είναι ρούχα φτιαγμένα με προηγμένες τεχνολογίες αλλά το βασικό «συστατικό» είναι ένα: η αγάπη.

Το βρίσκεις γραφικό; Εγώ καθόλου. Το βρίσκω απόλυτα φρέσκο. Και θεωρώ ότι είναι κρίσιμο, τώρα περισσότερο από ποτέ, να υπάρχουν άνθρωποι/σχεδιαστές που σκέφτονται έτσι. Δες, λοιπόν, πώς σκέφτεται η Annabella.

Πες μας λίγα λόγια για το brand σου, AnnabellaofLondon. Πώς προέκυψε η ιδέα του να δημιουργήσεις ένα βιώσιμο brand με activewear ρούχα;

Ο σκοπός μας είναι ο κόσμος να έρθει σε επικοινωνία με τον εσωτερικό του κόσμο με τον να προσπαθεί να είναι «παρών», γιατί όταν είσαι «παρών», όλα έρχονται σε αρμονία. Αυτό μπορεί να γίνει απλά από το να παρατηρείς τον εαυτό σου κάθε μέρα ή επικεντρώνοντας στις δραστηριότητες που σε φέρνουν στο «τώρα». Απελευθερώνοντας το μυαλό με το σώμα και το πνεύμα σου, μέσα από τον διαλογισμό, τη yoga και την άθληση. Όταν είμαστε σε αυτό το σημείο σύνδεσης, είμαστε πιο ενωμένοι και μέσα από τη μοναδικότητά μας, εκτιμάμε τη ζωή καλύτερα. Συμπεριλαμβανομένου και της φύσης και του πλανήτη πάντα. Τα σχέδια μας είναι φτιαγμένα σύμφωνα με αυτή τη φιλοσοφία. Ακολουθούμε τη φιλοσοφία του “slow fashion” (μικρή παραγωγή ρούχων) και δημιουργούμε staples της γκαρνταρόμπας τα οποία είναι φτιαγμένα με υψηλές προδιαγραφές. Επίσης, είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να μπορούν να φορεθούν σε διάφορες περιπτώσεις και να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής με σκοπό να μειωθεί η κατανάλωση.

Ως Ελληνίδα σχεδιάστρια, η αρχαία ελληνική ιστορία φαίνεται ότι έχει αποτελέσει μεγάλο μέρος του brand σου. Πώς πιστεύεις ότι αυτό συνδέεται με τα activewear; Πώς «παντρεύεις» αυτούς τους, φαινομενικά, αντίθετους κόσμους μαζί;

Όταν βλέπεις τα αρχαία ελληνικά αγάλματα, μπορείς να δεις την απλότητα, την αρμονία, την ποικιλία στην γυναικεία μορφή και συγκεκριμένα, βλέπεις την έκφραση. Αυτό συμβαδίζει απόλυτα με τη φιλοσοφία ζωής μας. Όπως είχε πει και αρχαίος φιλόσοφος, Ηράκλειτος «Τα πάντα ρει», όπως κάθε σώμα είναι μοναδικό και διαφορετικό υπάρχει επίσης αυτή η αίσθηση της ενδο-σύνδεσης και απλότητας που μας ενώνει. Η yoga και η κεραμική της Αρχαίας Ελλάδας «μπλέκονται» μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελούν μια υπενθύμιση του να χαλαρώσουμε τους ρυθμούς μας. Να κάνουμε λίγο «πίσω» και ζήσουμε το τώρα. Η άθληση με παρόμοιο τρόπο, σε συνδέει με το σώμα σου και μπαίνεις σε μια «ροή». Υπάρχει μια διαρκής επικοινωνία με τον εσωτερικό σου κόσμο και με τους άλλους που κάνει τη ζωή πιο φυσική και πιο αυθεντική. Δεν χρειάζεται να διχαστείς και να αποδείξεις τίποτα. Απλά υπάρχεις.

Τα χρώματα που έχουμε επιλέξει, αναμειγνύονται αβίαστα και είναι εμπνευσμένα από τα ελληνικά κεραμικά και αγάλματα, αλλά και από την μεσογειακή ομορφιά της φύσης, κάνοντας τα ρούχα μας πρακτικά, ενώ είναι χωρίς ραφές και δεν «φωνάζουν» activewear. Εξυπηρετούν περισσότερο την πρακτικότητα, ενώ μπορούν να φορεθούν με τα καθημερινά μας ρούχα, με αθλητικά και με άλλα. Έχουν ελαστικότητα και έχουν σκοπό να ταιριάζουν σε όλους τους σωματότυπους, προσφέροντας μια σμιλευμένη σιλουέτα.

Μου αρέσει πολύ η φιλοσοφία του brand σου. Ένα από τα πρώτα πράγματα που το καθορίζουν και το ξεχωρίζουν από τα άλλα είναι το inclusivity και το diversity, τα οποία τόσο περήφανα υποστηρίζεις. Με ποιον τρόπο αποτελούν μέρος του brand σου;

Σε ευχαριστώ για τα λόγια σου! Είμαστε ρεαλιστές όσο κυλάει η ζωή και όσο υπάρχει όλο και κάτι καινούργιο κάθε μέρα. Υπάρχει διαφορετικό σε κάθε άνθρωπο, η οποία δεν χρειάζεται να διχάζει. Μπορούμε να εκτιμάμε την μοναδικότητα που έχει κάθε άνθρωπος και πώς συνδεόμαστε μεταξύ μας. Για το brand μας, πιστεύουμε ότι η εκπροσώπηση και το inclusivity σημαίνει απλά ότι είμαστε ρεαλιστές. Ότι βλέπουμε ότι ο κόσμος δεν περιορίζεται σε ένα μέγεθος, σε έναν σωματότυπο, μια εθνικότητα ή σεξουαλική ταυτότητα.

Προέκυψε, λοιπόν, φυσικά, όταν δημιουργούσαμε το brand μας, ότι θα σχεδιάζαμε ρούχα τα οποία θα είχαν αυτή τη φιλοσοφία της σύνδεσης που έχουμε.

Όπως επίσης, θα υπολογίζαμε τη Μητέρα Γη, βεβαιώνοντας ότι τα ρούχα μας προσφέρουν καλή εφαρμογή για όλες τις γυναίκες και αυτό περιλαμβάνει και τις trangender γυναίκες. Χωρίς να θέλουμε να παινευόμαστε γι’ αυτό, μιας αλλά είναι ένα φυσιολογικό πράγμα και μέρος της πραγματικότητάς μας. Μια πραγματικότητα η οποία είναι ποικιλόμορφη. Το να αποδεχτούμε τη διαφορετικότητα μπορεί να φαντάζει δύσκολο για πολλούς αλλά το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να εκφράζουμε τον σεβασμό μας. Είμαστε εδώ για να «ταρακουνήσουμε» τη βιομηχανία της μόδας και να γίνει η ισότητα νορμάλ.

Πάνω σε αυτό, θέλω να μου πεις την άποψη σου. Πώς πιστεύεις ότι η βιομηχανία της μόδας, από τα πιο μικρά brands μέχρι και τους μεγάλους οίκους μόδας, πρέπει να αλλάξουν την αντίληψή τους για τα γυναικεία σώματα;

Προσπαθώ να μην επικεντρώνομαι στους άλλους, μιας και πιστεύω ότι αυτό μπορεί να σε τρελάνει! Πρέπει να είμαστε όλοι ελεύθεροι με την ύπαρξή μας (σεβόμενοι πάντα τους άλλους και χωρίς να τους πληγώνουμε). Είναι σημαντικό για εμένα να επικεντρωθώ, σαν άτομο, σε αυτό που κάνω και στην περίπτωση μας να βοηθήσω τις γυναίκες και τους άνδρες να ζουν όντας πιο «συνδεδεμένοι» με τις ζωές τους.

Αυτό περιλαμβάνει το να επικοινωνούν με το μυαλό, το σώμα και την ψυχή τους, μιας και πιστεύω ότι υπάρχει μια αποσύνδεση και αυτό φέρνει ντροπή και ενοχή πράγμα που οδηγεί στις στερεοτυπικές αντιλήψεις της ομορφιάς. Προχωρώντας από αυτή την αντίληψη και γιορτάζοντας και εκπροσωπώντας την πραγματικότητα του κόσμου μας, σημαίνει ότι θα συμπεριλαμβάνονται και όλοι οι σωματότυποι, ηλικίες, εθνικά backgrounds και σεξουαλικές ταυτότητες. Μπορούμε όλοι να γίνουμε αποδεκτοί στο ποιοι είμαστε και είμαστε πάντα αρκετοί, γιατί το να είσαι αρκετός είναι κάτι που υπάρχει μέσα σε όλους μας.

Μίλησέ μου για τις βιώσιμες μεθόδους που χρησιμοποιείς για τη δημιουργία των ρούχων σου.

Τα προϊόντα μας παράγονται με ηθικές διαδικασίες και ακολουθεί τη λογική της «αργής μόδας». Ακολουθούμε υψηλές προδιαγραφές κατασκευής και ποιότητα που έχει διάρκεια έτσι ώστε τα ρούχα μας να κρατάνε καιρό και να μειώνεται η μαζική παραγωγή. Προσφέρουμε βιώσιμες συσκευασίες από χαρτί και καμβά από βιοδιασπώμενα υλικά. Και δεν δημιουργούμε εκπτωτικά προϊόντα, μιας και θέλουμε να μειώσουμε το οικολογικό αποτύπωμα και να παροτρύνουμε τους καταναλωτές να ψωνίζουν βιώσιμα.

Η βιωσιμότητα είναι ένα σημαντικό ζήτημα στη βιομηχανία της μόδας αυτή τη στιγμή με όλο και περισσότερα brands, να διαπομπεύουν την δέσμεύση τους σε πιο βιώσιμες μεθόδους. Είναι όλο αυτό μια τάση την οποία υιοθετούν τα fashion brands ή μια νέα πραγματικότητα;

Νομίζω ότι έχουμε την τάση να είμαστε πολύ επικριτικοί στο τι είναι και δεν είναι. Αν κάποιος κάνει την προσπάθεια να είναι πιο sustainable, γιατί να τον κρίνουμε; Οι προθέσεις μπορεί να μην είναι τόσο αγνές όσο κάποιου που έχει πραγματικό ενδιαφέρον πάνω σ’ αυτό, αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι καλό. Μειώνουμε την ρύπανση και τα απόβλητα. Και μπορεί κάποιοι να το ξεκινάνε γιατί είναι τάση, αλλά μετέπειτα θέλουν να κάνουν κι άλλα! Οπότε θέλω να σκέφτομαι θετικά και να παροτρύνω τον κόσμο να κάνει καλές πράξεις.

Η πανδημία έχει αλλάξει με διάφορους τρόπους τη σχέση που έχουμε με τη μόδα. Πολύς κόσμος φαίνεται να επιλέγει μια πιο βιώσιμη και διαχρονική γκαρνταρόμπα. Πώς έχει αλλάξει η πανδημία τη δική σου ματιά απέναντι στη μόδα;

Το παρατηρώ και εγώ αυτό. Και πιστεύω ότι οδεύουμε όλο και περισσότερο στον συνδυασμό μόδας και τεχνολογίας. Φοράμε περισσότερο activewear, loungewear και αθλητικά και ρούχα που είναι τέλεια για εκτός σπιτιού, και εντός σπιτιού είμαστε stylish και «νοστιμεύουμε» έτσι και τη ζωή μας!

Τα κομμάτια της γκαρνταρόμπας που είναι πρακτικά, sustainable και διαχρονικά είναι ακριβώς η φιλοσοφία μας ως brand, την οποία έχουμε εμπνευστεί από την ελληνική κληρονομιά και διαχρονική αισθητική. Πιστεύω ότι λόγω του lockdown, πολύς κόσμος δουλεύει από το σπίτι, με αποτέλεσμα να γινόμαστε πιο «διαδικτυωμένοι». Και φυσικά, το γεγονός ότι είμαστε στο σπίτι σημαίνει ότι επικοινωνούμε περισσότερο με τους εαυτούς μας και τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Έτσι, βλέπουμε τη έχει πραγματικά σημασία και αυτό εμπνέει πολύ κόσμο στο να ζουν μια ζωή πιο αυθεντική και με πιο «εγκεφαλικές» δραστηριότητες.

Πιστεύουμε, λοιπόν, ότι το μέλλον είναι η μόδα και η τεχνολογία και ότι πολλά brands ανακαλύπτουν νέους και κουλ τρόπους να συμπεριλάβουν την τεχνολογία στα ρούχα τους. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι θα λανσάρουμε σύντομα τη δική μας εφαρμογή για κινητό η οποία θα βοηθάει τον κόσμο να είναι πιο ευαισθητοποιημένος, εξασκώντας το να είναι «παρών». Και αυτό θα επιτυγχάνεται όχι μόνο μέσω του διαλογισμού, της yoga αλλά και με άλλους τρόπους! Θέλουμε πολύ να βοηθήσουμε τον κόσμο να επικοινωνήσουν με τους εαυτούς τους και πιστεύουμε ότι αυτό θα επωφελήσει όλους τους ανθρώπους τελικά. Γι’ αυτό και η εφαρμογή θα είναι δωρεάν! Οπότε… stay tuned!

Πολλές μικρές επιχειρήσεις δυσκολεύονται να επιβιώσουν κατά την περίοδο της πανδημίας. Έχεις την ίδια εμπειρία με το brand σου; Και γενικά, πώς πιστεύεις ότι μπορούν οι καταναλωτές να βοηθήσουν σ’ αυτό;

Αυτή η περίοδος ήταν πολύ δύσκολη για τις επιχειρήσεις, ειδικά γι’ αυτές με φυσικά καταστήματα. Μιας και το δικό μας brand λειτουργεί, ως επί το πλείστον, online, δεν αντιμετωπίσαμε τα ίδια προβλήματα με κάποια από τα φυσικά καταστήματα, αν και σίγουρα είχαμε να αντιμετωπίσουμε πολλές καθυστερήσεις στην αρχή, προβλήματα τα οποία βελτιώνονται τώρα! Αυτό είναι κάτι που όλες οι επιχειρήσεις είχαν να αντιμετωπίσουν. Οι καταναλωτές στηρίζονται τις μικρές ή τοπικές επιχειρήσεις θα ήταν σίγουρα μια βοήθεια, μιας και όλοι πρέπει να ξεκινήσουμε από κάπου!

Τι εύχεσαι για το μέλλον του brand σου;

Θα ήθελα να δω το brand μας να προσφέρει ενότητα και αποδοχή απέναντι σε όλες τις ηλικίες, σωματότυπους, μεγέθη, εθνικότητες και σεξουαλικές ταυτότητες. Να υψώσουμε το πέπλο της ντροπής και της αποσύνδεσης και να προσφέρουμε καλύτερη επικοινωνία με το μυαλό, σώμα και την ψυχή μας. Γιατί όλοι αξίζουμε να νιώσουμε αρκετοί και γι’ αυτό και δημιουργήσαμε αυτή την εφαρμογή. Θέλουμε να εξελιχθούμε πέρα από ένα προϊόν και να προσφέρουμε ένα πιο γαλήνιο τρόπο ζωής.

AnnabellaofLondon e-shop

Instagram: @Αnnabellaoflondon