PINK RIBBON

Καρκίνος του μαστού: Εμβληματικά τοπόσημα μετατρέπονται σε γυναικεία στήθη

Instagram/ adsoftheworldnyc

Μια ενημερωτική καμπάνια μας ταξιδεύει νοερά σε όλο τον κόσμο και επικοινωνεί με τον πιο έξυπνο και εύστοχο τρόπο, το γεγονός ότι ο καρκίνος του μαστού δεν γνωρίζει σύνορα και διακρίσεις και μας αφορά όλους.

Η ιστορία της ροζ κορδέλας

Ο Οκτώβριος είναι μήνας ενημέρωσης και πρόληψης για τον καρκίνο του μαστού. Σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας, ο καρκίνος του μαστού είναι ο συχνότερος τύπος καρκίνου στις γυναίκες. Περίπου 1 στις 9 γυναίκες θα αναπτύξει καρκίνο του μαστού κάποια στιγμή στη διάρκεια της ζωής της. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, περισσότερες από 250.000 νέες διαγνώσεις καρκίνου του μαστού γίνονται κάθε χρόνο και 90.000 γυναίκες πεθαίνουν από τη νόσο. Στην Ελλάδα, τα νέα περιστατικά ανέρχονται σε περίπου 4.500 ετησίως και οι θάνατοι από καρκίνο του μαστού σε περίπου 1.600. Σήμα κατατεθέν σε ό,τι έχει να κάνει με θέματα ενημέρωσης και πρόληψης για τον καρκίνο του μαστού η ροζ κορδέλα. Όλοι ξέρουμε τι σημαίνει, λίγοι όμως γνωρίζουν την δική της πραγματική ιστορία.

Όλα ξεκίνησαν το 1979, όταν ο σύζυγος της Penne Laingen, Bruce, απήχθη ως όμηρος στο Ιράν. Η Penne Laingen, εμπνευσμένη το τραγούδι Tie a Yellow Ribbon Round the Ole Oak Tree έδεσε, στα δέντρα της αυλής της, κίτρινες κορδέλες που για εκείνη συμβόλιζαν την επιθυμία της να επιστρέψει ο άντρα της πίσω στο σπίτι. Η κίτρινη κορδέλα έγινε ένα μέσο επικοινωνίας και είχε κατακλύσει τις ΗΠΑ, σε ένδειξη αλληλεγγύης.

Η κίτρινη κορδέλα βάφτηκε κόκκινη το 1991, αυτή τη φορά ως σύμβολο της ευαισθητοποίησης για το AIDS. Η κορδέλα σε κάθε της χρώμα αποκτά πλέον διαφορετικό μήνυμα. Την ίδια χρονιά πραγματοποιήθηκε ο αγώνας δρόμου Race for the Cure όπου το ίδρυμα Susan G. Komen μοίρασε ροζ κορδέλες σε όλους τους συμμετέχοντες στη Νέα Υόρκη. Ήταν το πρώτο βήμα στη σχέση της ροζ κορδέλας και του καρκίνου του μαστού. Το 1992, η αρχισυντάκτρια του περιοδικού Self, Alexandra Penney, εντυπωσιασμένη από την μανία που είχε δημιουργηθεί με τις κορδέλες, «ντύνει» ένα επετειακό τεύχος με μία ροζ κορδέλα για να δημιουργηθεί ένα κίνημα ευαισθητοποίησης, γύρω από τον καρκίνο του μαστού. Με αυτή την πρωτοβουλία δημιουργήθηκε η πρωταγωνίστρια του καρκίνου του μαστού, η ροζ κορδέλα. Βέβαια η ροζ κορδέλα απέκτησε ακόμη περισσότερη δύναμη όταν η Evelyn Lauder, αντιπρόεδρος της εταιρείας Estee Lauder, η οποία βίωσε τη δική της ιστορία με τον καρκίνο του μαστού, έβαλε την ροζ κορδέλα στα καταστήματα καλλυντικών όλων ΗΠΑ. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ολόκληρη η χώρα γνώρισε τη σημασία της ροζ κορδέλας. Φτάνοντας στο σήμερα, η ροζ κορδέλα έχει γίνει ένα σύμβολο που όλοι γνωρίζουμε, σεβόμαστε και για το οποίο αγωνιζόμαστε.

Καρκίνος του μαστού: Εμβληματικά τοπόσημα άλλαξαν σε γυναικεία στήθη Pexels

Ο καρκίνος του μαστού μάς αφορά όλους

Για να δείξει ότι ο καρκίνος του μαστού δεν κάνει διακρίσεις όπου κι αν βρισκόμαστε, η γερμανική καμπάνια Pink Ribbon της διαφημιστικής εταιρείας Wefra Life, παρουσιάζει μια σειρά από έντυπες διαφημίσεις που απεικονίζουν μερικά από τα πιο διάσημα κτίρια και κατασκευές στον κόσμο ως γυναικεία στήθη, σε διάφορα σχήματα και μορφές

Στραμμένα στα πλάγια, εμφανίζονται ο Πύργος του Άιφελ, το κτίριο Gherkin, η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας, το Τσίτσεν Ίτζα και άλλα κτίρια, θυμίζοντας γυναικεία στήθη. Η καμπάνια εκτός ότι υπογραμμίζει εύστοχα ότι ο καρκίνος του μαστού μας αφορά όλους, στοχεύει να κατευθύνει το ευρύ κοινό στο breastcare, μια πολύγλωσση εφαρμογή η οποία επικεντρώνεται στην ευαισθητοποίηση γύρω από τον καρκίνο του μαστού, την έγκαιρη διάγνωση και την πρόληψη.

Καρκίνος του μαστού: Εμβληματικά τοπόσημα άλλαξαν σε γυναικεία στήθη Instagram/wefralife
Καρκίνος του μαστού: Εμβληματικά τοπόσημα άλλαξαν σε γυναικεία στήθη Instagram/wefralife
Καρκίνος του μαστού: Εμβληματικά τοπόσημα άλλαξαν σε γυναικεία στήθη Instagram/wefralife
Instagram/wefralife
Instagram/wefralife