Meta από σένα το χάος Meta από σένα το τίποτα: To Twitter δικάζει τον Mark Zuckerberg για τα «βαφτίσια» του Facebook
- 29 ΟΚΤ 2021
O Mark Zuckerberg σε μια κίνηση αιφνιδιασμού ή σε ένα ακόμα επικοινωνιακό κόλπο, ανακοίνωσε τις αλλαγές που σχεδιάζει να κάνει στο Facebook.
Μετά (προοικονομία) από το ιστορικό φιάσκο του Facebook blackout, κατά τη διάρκεια του οποίου εκατομμύρια χρήστες ανά τον κόσμο αντιμετώπισαν επί σειρά ωρών αδυναμία στη σύνδεσή τους με την δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, ο Mark Zuckerberg έσκασε νέα βόμβα, μπερδεύοντας τους πάντες. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι η μητρική εταιρεία θα αλλάξει όνομα και στο εξής θα αποκαλείται Meta.
Το χρονικό της Meta ονομασίας
Η αποκάλυψη έγινε στην ετήσια εκδήλωση Connect της εταιρίας Facebook και το ενδιαφέρον είναι τεράστιο εν μέσω σωρείας δημοσιευμάτων για τη ριζική αλλαγή της πλατφόρμας. Στόχος της αλλαγής του Facebook σε meta είναι η εικονική πραγματικότητα.
Ο Mark Zuckerberg εξήγησε γιατί διάλεξε το όνομα Meta τονίζοντας πως ήθελε να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν». Το Facebook σχεδιάζει να «φτιάξει» ξανά τον εαυτό του στο πλαίσιο του νέου μεγάλου στόχου του Mark Zuckerberg, της δημιουργίας του metaverse, ενός νέου διαδικτυακού κόσμου όπου οι χρήστες θα συνυπάρχουν και θα επικοινωνούν σε εικονικούς χώρους.
Τι είναι το Metaverse;
Το Metaverse είναι ένας συλλογικός εικονικός κοινόχρηστος χώρος, στον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να παίζουν, να εργάζονται και να επικοινωνούν, χρησιμοποιώντας headsets εικονικής πραγματικότητας. Ο Mark Zuckerberg το έχει χαρακτηρίσει ως ένα «ενσωματωμένο internet όπου αντί απλά να βλέπεις το περιεχόμενο, ζεις μέσα σε αυτό».
Ο ιδρυτής του Facebook με ανάρτησή του εξηγεί τη νέα σελίδα στην εποχή της εικονικής πραγματικότητας.
«Όταν ξεκίνησα το Facebook, πληκτρολογούσαμε ως επί το πλείστον κείμενο σε ιστοσελίδες. Όταν αποκτήσαμε τηλέφωνα με κάμερες, το διαδίκτυο έγινε πιο οπτικό και κινητό. Καθώς οι συνδέσεις γίνονταν ταχύτερες, το βίντεο έγινε ένας πλουσιότερος τρόπος να μοιραζόμαστε εμπειρίες» αναφέρει.
Το Facebook έχει ήδη ξεκινήσει, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, τη δοκιμή μιας νέας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας εξ αποστάσεως, η οποία επιτρέπει σε χρήστες της συσκευής Oculus Quest 2 να πραγματοποιούν εικονικές συναντήσεις μέσω ψηφιακών προσωπικοτήτων τους (άβαταρ).
«Θεωρώ αυτό το έργο ως κρίσιμης σημασίας για την αποστολή μας, επειδή το να μπορούμε να προσφέρουμε μια αίσθηση παρουσίας – σαν να βρίσκεσαι δίπλα ακριβώς στο άλλο άτομο – είναι το ιερό δισκοπότηρο της online κοινωνικής εμπειρίας», είπε ο Zuckerberg λίγες μέρες πριν το Facebook Connect.
Κίνηση πανικού ή επικοινωνιακό κόλπο;
Ο Mark Zuckerberg έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.
«Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε ο ίδιος, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».
Η εταιρεία πιστεύει ότι ένα rebranding μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να αλλάξει το θέμα συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μία μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.
Την ίδια στιγμή το φως της δημοσιότητας βλέπουν έγγραφα, τα οποία αποκαλύπτουν πολυάριθμες περιπτώσεις όπου ερευνητές και απλοί εργαζόμενοι αποκάλυψαν βαθιά ριζωμένα προβλήματα τα οποία η εταιρεία στη συνέχεια παρέβλεψε ή αγνόησε. To σκάνδαλο Facebook Papers έχει πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας και σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του.
Την περασμένη Παρασκευή, το NBC News δημοσίευσε ένα άρθρο που αναφερόταν στην Drebbel, μια εσωτερική ομάδα εργαζομένων του Facebook, υπεύθυνη για τον εντοπισμό και την αφαίρεση ομάδων που πρότειναν στους χρήστες επιβλαβές περιεχόμενο στο Facebook και το Instagram.
Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού.
Άρωμα Ελλάδας στα βαφτίσια του Facebook και το Twitter παίρνει φωτιά
Ωστόσο η ονομασία που επέλεξε o Zuckerberg για την μητρική εταιρεία του Facebook, έχει άρωμα Ελλάδας αφού ουσιαστικά πρόκειται για την ελληνική λέξη Μετά, όπως αναφέρει το BBC.
Όπως είπε την διάλεξε από την εποχή που είχε ασχοληθεί με κλασικές σπουδές και η λέξη αυτή σημαίνει ότι υπάρχουν πάντα περισσότερα να οικοδομήσουμε.
Βέβαια οι τουιτεράδες μάλλον δεν κατάλαβαν αυτό το… όραμα του Zuckerberg. Οι πιο καχύποπτοι μπορεί να πουν ότι οι χρήστες του Twitter αντιλήφθηκαν πως η συγκυρία για τα «βαφτίσια» δεν είναι τυχαία και πως ο Zuckerberg προσπαθεί να στρέψει αλλού την προσοχή, ώστε να καλυφθούν οι φωνές από σκάνδαλα που έχουν βγει στην επιφάνεια. Άλλοι πάλι μπορεί να πουν πως για ακόμα μια φορά το Twitter σώζει με το χιούμορ τη μέρα.
Σε όποια από τις δύο κατηγορίες κι αν ανήκεις παρακάτω θα πάρεις μια καλή γεύση από τα #Meta και #Μετα που σκαρφάλωσαν στα trends του Twitter.