Enya: Η Ολλανδή beauty influencer με σύνδρομο Down, σπάει τα καλούπια που την τοποθετούν οι άλλοι
- 15 ΜΑΡ 2022
Ήταν Απρίλιος του 2021, όταν το περιοδικό Glamour της Ολλανδίας έκανε ένα σπουδαίο βήμα προς την συμπεριληψιμότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Επέλεξε την 26χρονη -τότε-, Enya, beauty influencer με σύνδρομο Down ως πρωταγωνίστρια του εξωφύλλου του. Το περιοδικό ακολούθησε το παράδειγμα του αντίστοιχου βρετανικού Glamour, που τον Σεπτέμβριο του 2020 είχε επιλέξει την Ellie Goldstein, το μοντέλο με σύνδρομο Down που διαπρέπει στον χώρο της μόδας, για το δικό του εξώφυλλο.
«Δεν μπορώ να περιγράψω με λόγια τι σημαίνει αυτό για μένα. Αυτό είναι το πρώτο μου εξώφυλλο, αλλά και το πρώτο εξώφυλλο στην Ολλανδία στο οποίο πρωταγωνιστεί άτομο με σύνδρομο Down. Ευχαριστώ την ομάδα του Glamour που μου έδωσε αυτήν την ευκαιρία και που πίστεψε σε μένα. Συνεισφέρατε σε έναν κόσμο πιο συμπεριληπτικό και χωρίς αποκλεισμούς. Είστε παράδειγμα για πολλούς και ελπίζω να ακολουθήσουν κι άλλοι. Αυτό το εξώφυλλο, ας μην είναι ένα μεμονωμένο γεγονός. Ας ανοίξει την πόρτα που θα οδηγήσει κι άλλες μάρκες, περιοδικά κ.λπ. προς την ίδια κατεύθυνση», είχε δηλώσει μεταξύ άλλων η Enya, μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram.
Η Enya είναι η βασίλισσα του συνδρόμου Down που χρειαζόμαστε
«Ο κόσμος πρέπει να μάθει τι σημαίνει να έχεις σύνδρομο Down. Προσπαθήστε να κάνετε τη ζωή ένα μεγάλο πάρτι!», είχε δηλώσει η Enya που τη δεδομένη στιγμή μετρά πάνω από 71 χιλιάδες ακόλουθους και που ονειρεύεται κάποια στιγμή να γίνει η πρώτη διεθνώς αναγνωρισμένη beauty influencer με σύνδρομο Down. Ονειρεύεται να εμπνέσει και άλλους να κυνηγήσουν τα όνειρά τους σε έναν κόσμο πιο φιλικό και ανοιχτό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
«Η μεγαλύτερη μάχη είναι να κάνεις τις εταιρίες να καταλάβουν πως η διαφορετικότητα είναι το μέλλον και πως δεν πρέπει να φοβούνται να χρησιμοποιήσουν σε καμπάνιες τους μοντέλα σαν κι εμένα. Μοντέλα που είναι διαφορετικά», είχε αναφέρει μεταξύ άλλων η Enya.
Η Enya ασχολήθηκε πρώτη φορά με τα social media πριν από περίπου 2,5 χρόνια, όταν η αδερφή της Céline παρατήρησε ένα κενό συμπεριληψιμότητας στον κόσμο της μόδας και της ομορφιάς. Μοντέλα με διαφορετικές αναλογίες από αυτές που προστάζουν οι κοινωνικές επιταγές, πρωταγωνιστές και πρωταγωνίστριες σε beauty καμπάνιες, με επιδερμίδα όχι αψεγάδιαστη και λεία, προμήνυαν μία μεγάλη αλλαγή στον fashion και στον beauty κόσμο.
Το κενό στο φάσμα της διαφορετικότητας εντοπιζόταν στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Η Céline έβλεπε άτομα σαν την αδερφή της να υποεκπροσωπούνται. Η Enya, λοιπόν, θα ήταν αυτή που θα έφερνε την πραγματική αλλαγή. Αυτή που θα έκανε τη διαφορά. Αυτή θα καταπολεμούσε το στίγμα γύρω από τα ΑμεΑ και τις ικανότητές τους. Και πράγματι τα κατάφερε μέσα από τον beauty λογαριασμό της Downsyndrome_Queen. Πλέον, η ίδια δέχεται πακέτα από μεγάλα brands όπως η Chanel, η Dior και η Charlotte Tilbury.
«Ήδη από τη γέννησή μου, ο έξω κόσμος με τοποθετούσε σε συγκεκριμένα καλούπια»
Σε συνέντευξή της με τη Vogue τον Απρίλιο του 2021, η Enya αναφέρθηκε στις λανθασμένες εντυπώσεις και τις προκαταλήψεις της κοινωνίας προς τα άτομα με σύνδρομο Down, αλλά και στην αναγκαιότητα του να γιορτάζουμε το διαφορετικό. «Ήδη από τη γέννησή μου, ο έξω κόσμος με τοποθετούσε σε συγκεκριμένα καλούπια», είχε αναφέρει στην αρχή.
«Φυσικά, θα συναντήσεις ανθρώπους που θα σε κοιτούν και θα σε αντιμετωπίζουν διαφορετικά. Από την άλλη, θα έχεις την τύχη σε άλλα πράγματα και θα συναντήσεις καλούς ανθρώπους. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώ τον λογαριασμό μου στο Instagram για να κάνω τον κόσμο να καταλάβει ποια είμαι και ότι δεν χρειάζεται να βάζει τις σκέψεις του σε κουτάκια. Θέλω να του δείξω ότι έχω μια ωραία ζωή. Ότι μπορώ να κάνω (σχεδόν) τα πάντα και ότι έχω ένα μέλλον με όνειρα», κατέληξε η Enya που δεν διαφέρει σε τίποτα απ’ όλους τους υπόλοιπους. Που έχει το δικαίωμα να απολαμβάνει μία όμορφη ζωή, να κάνει όνειρα και να αντιμετωπίζεται ισάξια.