Bard: Η απάντηση της Google στο ChatGPT μιλά άπταιστα ελληνικά
- 14 ΙΟΥΛ 2023
Το Bard είναι η απάντηση της Google στο Chat GPT της OpenAI, ενώ η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης είναι πλέον διαθέσιμη και στην Ελλάδα.
«Δημιουργήσαμε το Bard για να σας βοηθήσει να εξερευνήσετε την έμφυτη περιέργειά σας, να αυξήσετε τη φαντασία σας και τελικά να εκκινήσετε την υλοποίηση των ιδεών σας, όχι μόνο μέσα από απαντήσεις στις ερωτήσεις σας, αλλά βοηθώντας σας να δράσετε. Σήμερα, ανακοινώνουμε τη μεγαλύτερη επέκταση του Bard μέχρι τώρα, το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου και στις ευρύτερα ομιλούμενες γλώσσες» δήλωσε ο επικεφαλής του τομέα προγραμμάτων της Google, Jack Krawczyk, ανακοινώνοντας πως το Bard θα έχει πλήθος νέων λειτουργειών.
Αρχικά, η εφαρμογή ήταν διαθέσιμη μόνο στις ΗΠΑ και τον Ηνωμένο Βασίλειο και το λανσάρισμα στην ευρωπαϊκή αγορά άργησε σημαντικά, καθώς εκφράστηκαν ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και το προσωπικών δεδομένων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το Bard είναι πλέον διαθέσιμο σε 50 χώρες μεταξύ των οποίων και τα 27 κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μάλιστα, όχι απλά είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα, αλλά είναι και πλήρως λειτουργικό στα ελληνικά.
Πώς ακριβώς λειτουργεί το Bard;
To νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης της Google, συστήνεται στο κοινό ως «ένας δημιουργικός και χρήσιμος συνεργάτης», που είναι εδώ για να ενισχύσει τη φαντασία, να αυξήσει την παραγωγικότητά μας και να μας βοηθήσει να υλοποιήσουμε τις ιδέες μας.
Ταυτόχρονα με την επέκταση του λανσαρίσματός του, η Google ανακοίνωσε και τα νέα χαρακτηριστικά που επικεντρώνονται στη λεπτομερή ρύθμιση των απαντήσεων του Bard και στην ενίσχυση της παραγωγικότητας του chatbot.
Πλην των αγγλικών και των ελληνικών λοιπόν, το Bard υποστηρίζει ισπανικά, πορτογαλικά, γερμανικά, αραβικά, κινέζικα κ.α. Πλέον, οι χρήστες μπορούν να αλλάξουν τον τόνο και το ύφος των απαντήσεων που λαμβάνουν, έχοντας πέντε διαφορετικές επιλογές: «απλό», «μακρύ», «σύντομο», «επαγγελματικό» ή «χαλαρό».
Για παράδειγμα, μπορείτε να ζητήσεις από το Bard να σε βοηθήσει να γράψεις μια αγγελία για μια πολυθρόνα vintage και, στη συνέχεια, να συντομεύσει την απάντηση, χρησιμοποιώντας την αναπτυσσόμενη λίστα. Έχε υπόψιν σου βέβαια ότι αυτό το χαρακτηριστικό είναι προς το παρόν διαθέσιμο στα αγγλικά, αλλά θα επεκταθεί σύντομα και σε νέες γλώσσες.
Ακόμα, το chatbot μπορεί να εκφωνεί τις απαντήσεις, χάρη σε μια νέα λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης μετατροπής κειμένου σε ομιλία. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να «καρφιτσώσει» και να ξαναδιαβάσει συνομιλίες, ενώ ευκολότερη είναι και η κοινοποίηση των απαντήσεων. Το ίδιο το Bard ωστόσο, προειδοποιεί τους χρήστες του: Είναι ένα πείραμα και μπορεί να παρέχει ανακριβείς ή ακατάλληλες απαντήσεις. Δεδομένου ότι τα chatbot μαθαίνουν κυρίως από πληροφορίες που βρίσκουν online σε websites, είναι τόσο ακριβή όσο και οι πληροφορίες που λαμβάνουν.
Προς το παρόν.
Ο ανθρώπινος παράγοντας και ο εργασιακός μεσαίωνας πίσω από τα chatbox
Chatbots όπως tο Bard, χρησιμοποιούν τη νοημοσύνη του υπολογιστή για να απαντήσουν σχεδόν αμέσως σε μια σειρά ερωτημάτων που καλύπτουν όλη την ανθρώπινη γνώση και δημιουργικότητα. Αλλά για να βελτιώσουν αυτές τις απαντήσεις τους, αξιόπιστα ξανά και ξανά, οι εταιρείες τεχνολογίας βασίζονται σε πραγματικούς ανθρώπους που εξετάζουν τις απαντήσεις, παρέχουν σχόλια για τυχόν λάθη και εξαλείφουν τυχόν ενδείξεις μεροληψίας.
Είναι μια ολοένα και πιο άχαρη δουλειά. Εργαζόμενοι της Google, δήλωσαν ότι καθώς η εταιρεία μπήκε σε έναν αγώνα εξοπλισμών τεχνητής νοημοσύνης με κύριο αντίπαλο την OpenAI τον περασμένο χρόνο, το μέγεθος του φόρτου εργασίας τους και η πολυπλοκότητα των καθηκόντων τους αυξήθηκαν. Χωρίς ειδική κατάρτιση ή τις απαραίτητες γνώσεις, τους εμπιστεύονταν να αξιολογήσουν τις απαντήσεις σε θέματα όπως δόσεις φαρμάκων και νόμους. Τα έγγραφα που κοινοποιήθηκαν στο Bloomberg δείχνουν περίπλοκες οδηγίες που πρέπει να εφαρμόζουν οι εργαζόμενοι σε εργασίες με προθεσμίες για τον έλεγχο των απαντήσεων. Προθεσμίες που μπορεί να είναι μόλις τρίλεπτες.
Η Google έχει θέσει την τεχνητή νοημοσύνη ως βασική προτεραιότητα σε όλη την εταιρεία, σπεύδοντας να εμφυσήσει τη νέα τεχνολογία στα κορυφαία προϊόντα της μετά την κυκλοφορία του ChatGPT. Μια προτεραιότητα που ωστόσο, δεν συνυπολογίζει το ανθρώπινο κόστος πίσω από αυτό το τεχνολογικό κυνήγι.