LIFE

Η ηγεσία είναι γένους θηλυκού: Ποια είναι η θέση της γυναίκας στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, η Anytime by Interamerican σε συνεργασία με την KPMG πραγματοποίησε εκδήλωση με κεντρικό μήνυμα «Be the Woman you want to be Anytime».

Το 2022, η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε ένα ιστορικό βήμα για την ισότητα των φύλων στο εργασιακό περιβάλλον. Η οδηγία «Women on Boards», με την οποία διασφαλίζεται και επίσημα η εκπροσώπηση των γυναικών στα διοικητικά συμβούλια των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο εταιρειών των χωρών της ΕΕ, αποτελεί απόφαση-σταθμό για το μέλλον του υποεκπροσωπούμενου φύλου στην αγορά εργασίας.

Πράγματι, τα τελευταία χρόνια, το ζήτημα της συμμετοχής των γυναικών σε ηγετικές θέσεις έχει έρθει σε πρώτο πλάνο. Οι εταιρείες καλούνται πλέον να προσαρμοστούν τόσο στη νομοθεσία, όσο και στις αρχές της ισότητας και της ενσωμάτωσης που επιβάλλει η νέα εργασιακή πραγματικότητα.

Η θέση της γυναίκας στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον έχει αποτελέσει αντικείμενο πολυάριθμων μελετών, με πιο πρόσφατη την μεγάλη ετήσια έρευνα της KPMG “Global Female Leaders Outlook” για το 2023. Με αφορμή τη συγκεκριμένη έρευνα και στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, η Anytime by Interamerican σε συνεργασία με την KPMG πραγματοποίησε εκδήλωση με κεντρικό μήνυμα «Be the Woman you want to be Anytime».

Global Female Leader Outlook 2023: Γυναίκες δυνατές απέναντι στις κρίσεις

Το «Global Female Leaders Outlook 2023» αποτελεί συνέχεια της σειράς των μελετών της KPMG που καταγράφουν τις απόψεις των γυναικών-διευθυντικών στελεχών που ηγούνται των εταιρειών τους με ανθεκτικό και ευέλικτο τρόπο. Πρόκειται για την τέταρτη έκδοση, ενώ από το 2018, έχουν συμμετάσχει 4.195 γυναίκες από περισσότερες από 55 χώρες. Στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 839 γυναίκες από 53 χώρες και 31 από την Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν τα καίρια ευρήματα της έρευνας από την Πέγκυ Βελλιώτου, Partner & Head of People, People Services, Consulting, KPMG στην

Ελλάδα και την Έλσα Σταθοπούλου, Employer Branding Manager, Consulting, KPMG.

H έρευνα για το 2023 εστίασε στις παρακάτω θεματικές:

  • Το προφίλ των γυναικών σε ηγετικές θέσεις
  • Οικονομικές προοπτικές και στρατηγική
  • Ψηφιοποίηση και τεχνολογία
  • ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση)
  • Διαφορετικότητα και συμπερίληψη των φύλων
  • Ηγεσία σε περιόδους πολλαπλών κρίσεων

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση (panel discussion) μεταξύ ξεχωριστών προσωπικοτήτων του επιχειρηματικού και όχι μόνο κόσμου. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στη σημασία που έχει η ουσιαστική υποστήριξη των γυναικών από τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα, η συμπερίληψή τους σε δεξαμενές ταλέντων, καθώς και η συστηματική καθοδήγηση και η μηδενική ανοχή στη μεροληπτική συμπεριφορά.

Παράλληλα, έμφαση δόθηκε και στον ρόλο των μέσων ενημέρωσης ως προς τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και την προώθηση της κοινωνικής αλλαγής, παρέχοντας έγκυρες και ολοκληρωμένες πληροφορίες, θέτοντας τα σωστά πρότυπα και λογοδοτώντας για τις πληροφορίες που μεταδίδουν.

Το πάνελ της εκδήλωσης αποτελούνταν από τους:

  • Πάνος Κούβαλης, COO and member of the BoD, INTERAMERICAN
  • Δροσιά Καρδάση, Head of Human Resources, INTERAMERICAN
  • Μαρία Κολοκυθά, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας
  • Μίνα Μπιράκου, Content Director 24 Media
  • Στέφανος Κόκκαλης, Composer, Performer & Author
  • Συντονισμός: Πέγκυ Βελλιώτου, Partner, Consulting, KPMG

Οι προσκεκλημένοι, άνδρες και γυναίκες, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα σημαντικά ευρήματα της έρευνας, να αναπτύξουν τυχόν προβληματισμούς, να απολαύσουν το ποτό τους και να κινηθούν στα good vibes της εκδήλωσης.

Ο χώρος ήταν διακοσμημένος με μπαλόνια, τυπωμένα με το μήνυμα «Be the Woman you want to be Anytime», με λουλούδια στις γυναικείες αποχρώσεις του ροζ και οι προσκεκλημένοι φεύγοντας λάμβαναν ένα συμβολικό δώρο που συνοδευόταν από ένα ροζ τριαντάφυλλο.