LIFE

Αυτό το πρακτορείο μοντέλων δουλεύει αποκλειστικά με γυναίκες άνω των 50 ετών

Κι ενώ η βιομηχανία του μόντελινγκ και των διαφημίσεων προσπαθεί να ακολουθήσει τα κινήματα που υποστηρίζουν την ποικιλία στα μεγέθη και τα είδη ομορφιάς που εμφανίζονται καμπάνιες, μια μεγάλη αλήθεια είναι ότι η εμμονή με το νεανικό και το σέξι (ακόμα) ζει και βασιλεύει.

Ποικιλομορφία όμως δε θέλουμε μόνο στην ομορφιά, στο μέγεθος και στην εθνικότητα, αλλά και στην ηλικία.

Έτσι, ενώ το Χόλιγουντ είναι απασχολημένο με το air-brushing, τα μπότοξ και τα λίφτινγκ σε μια μάταιη προσπάθεια να σηκώσει ο,τι πέφτει και να επιβραδύνει την αναπόφευκτη φθορά του χρόνου, ένα ρώσικο πρακτορείο μοντέλων πηγαίνει κόντρα.

Αντί να ψάχνει και να κλείνει συμβόλαια σε κορίτσια και αγόρια που ανταποκρίνονται στα στερεοτυπικά πρότυπα ομορφιάς και με ηλικίες που δεν ξεφεύγουν από τη δεκαετία των 20, αποφάσισε να «αγκαλιάσει» την μέση και την τρίτη ηλικία (εδώ να ζητήσω μια συγγνώμη για τη χρήση της φράσης «τρίτη ηλικία» η οποία ακούγεται σαν να διαβάζεις φυλλάδιο για γηροκομείο, παραμένει όμως κατατοπιστική). 

Η αλήθεια είναι ότι όταν κάποιος μεγαλώνει όμορφα, έχει μια γοητεία που είναι πολύ δύσκολο να την αγνοήσεις. Κάπως έτσι προέκυψε και μια σειρά από πανέμορφα πορτρέτα.

 

Το πρακτορείο Oldushka (βραβείο ευστοχίας για το όνομα), δουλεύει αποκλειστικά με μοντέλα άνω των 45 ενώ και φτάνει μέχρι τα 85. Το πρακτορείο ήταν έμπνευση του φωτογράφου Igor Gavar, ο οποίος κατέγραφε το στιλ ανθρώπων μεγάλης ηλικίας στο blog του που είχε επίσης το όνομα «Oldushka» (που είναι μια σύνθεση της αγγλικής λέξης «old» και της ρωσικής «babushka» που σημαίνει «γιαγιά»).

 

Η συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων του είναι άνω των 60 ετών, ενώ μόνο το αρσενικό μοντέλο, ο 45χρονος Sergey, είναι ο πιο νέος. «Τον δέχτηκα επειδή είναι μεγαλύτερος απ’ ό, τι φαίνεται», έχει δηλώσει ο Gavar σε συνέντευξή του στη Vogue.

 

Πράγματι, τα «γηραιά» μοντέλα του πρακτορείου Oldushka έχουν μεγάλη πέραση στη Ρωσία αφού εμφανίζονται σε mainstream καταλόγους μόδας και διαφημιστικές καμπάνιες, εκπροσωπώντας μια ολόκληρη γενιά.

 

Μπορεί αυτή η κίνηση να εμπνεύσει και άλλες χώρες να κάνουν το ίδιο αγκαλιάζοντας τη λαμπερή πλευρά των γηρατειών;

Ήδη έχουμε δει παραδείγματα όπως αυτά της 59χρονης Yasmina Rossi, της 65χρονης Linda Rodin, της 80χρονης Joan Didion που στα 80 της έγινε το πρόσωπο για την καμπάνια της εταιρείας Céline, αλλά και του 80χρονου (and still hot) Wang Deshun

Το μέλλον προβλέπεται ευοίωνο (και με άσπρα μαλλιά).