BEAUTY

#ΔείξτεΕμάς: Η νέα καμπάνια του Dove σπάει τα στερεότυπα της ομορφιάς

Από μικρή θυμάμαι τα μοντέλα στα 90s. Τέλειες αναλογίες, συμμετρικά πρόσωπα,  ψηλόλιγνα κορμιά, αψεγάδιαστη επιδερμίδα, λαμπερά μαλλιά. Θυμάμαι ακόμη τις αφίσες στο παιδικό μου δωμάτιο με την Kate Moss να πρωταγωνιστεί. Τη δεκαετία του 2000 τα πράγματα φαίνεται να αλλάζουν κάπως. Λιγότερο αδύνατα μοντέλα, πιο γυμνασμένα σώματα, γυναίκες που εκτός από νάζι είχαν μία πιο δυναμική προσωπικότητα. Στις αρχές της επόμενης δεκαετίας aka 2010 έκαναν την επανεμφάνισή τους οι καμπύλες, αγγίζοντας- και πολλές φορές ξεπερνώντας- το όριο της «πλαστικής υπερβολής». Από τη μία, είχαμε απαγκιστρωθεί από τα skinny πρότυπα του παρελθόντος, από την άλλη φτάναμε στα όρια της υπερβολής: «Πλαστικά» οπίσθια, πλούσιο μπούστο, σαρκώδη χείλη.

Ιστορικά, η βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς έχουν χτιστεί σε μεγάλο βαθμό πάνω σε τέτοιου είδους στερεότυπα και απεικονίσεις που δεν αντιπροσωπεύουν όλες τις γυναίκες. Μάλιστα, το 70% των γυναικών εξακολουθούν να αισθάνονται ότι δεν αντιπροσωπεύονται στις εικόνες που βλέπουν καθημερινά. Λένε ότι «δεν μπορείς να γίνεις ό,τι δεν βλέπεις», πολλές εικόνες όμως συνεχίζουν να προωθούν μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς που παρουσιάζουν μια περιορισμένη εικόνα του ποιοι είμαστε, του πώς πρέπει να μοιάζουμε και του τι μπορούμε να καταφέρουμε. Κάθε μέρα, πολλές γυναίκες επηρεάζονται σε μικρό ή μεγάλο βαθμό από τέτοιου είδους περιορισμούς, αποκλεισμούς και στερεότυπα. Επηρεάζουν την υγεία, τις σχέσεις  και τις ευκαιρίες στη ζωή τους. Πλέον, τα τελευταία χρόνια, η εκπροσώπηση αληθινών γυναικών στους τομείς της μόδας και της ομορφιάς είναι γεγονός. Η τάση της διαφορετικότητας aka η τάση του individuality που σε καλεί να αποδεχτείς και να αγαπήσεις τον εαυτό σου και τους άλλους όπως είναι- κερδίζει έδαφος με αποτέλεσμα κοινωνικές νόρμες και πρότυπα ομορφιάς να επαναπροσδιορίζονται.

 

Γι’ αυτόν τον λόγο, το Dove- ένα brand που ανέκαθεν στήριζε την αληθινή ομορφιά, τη διαφορετικότητα, τονώνοντας την αυτοπεποίθηση κάθε γυναίκας- αναλαμβάνει δράση μαζί με την Getty Images και την Girlgaze (aka μια παγκόσμια κοινότητα από φωτογράφους) δημιουργώντας την καμπάνια #ΔείξτεΕμάς. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη βιβλιοθήκη φωτογραφιών παγκοσμίως, που φτιάχτηκε από γυναίκες, με σκοπό να σπάσουμε τα στερεότυπα ομορφιάς, δείχνοντας τον αληθινό μας εαυτό και όχι αυτό που οι άλλοι πιστεύουν ότι θα έπρεπε να είμαστε. Η συλλογή περιλαμβάνει περισσότερες από 5.000 φωτογραφίες από 39 τουλάχιστον χώρες. Χωρίς ψηφιακή επεξεργασία, απλά η αληθινή ομορφιά, που δεν αποκλείει κανέναν.

Στο πλαίσιο αυτό, το Dove και η ΑΒ Βασιλόπουλος καλούν όλες τις γυναίκες να γίνουν μέρος της παγκόσμιας καμπάνιας #ΔείξτεΕμάς και να δείξουν την αληθινή τους ομορφιά. Χωρίς φίλτρα, χωρίς επεξεργασία και μακριά από στερεότυπα. Από τις 7 μέχρι τις 13 Νοεμβρίου επισκέψου επιλεγμένα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αναζήτησε τα ειδικά Photo Stations, φωτογραφίσου όπως πραγματικά είσαι και κάνε τη δική σου δήλωση γύρω από τα στερεότυπα της ομορφιάς.

 

Με κάθε φωτογραφία που δημοσιεύεται στο Instagram με το hashtag #ΔείξτεΕμάς ή αγοράζοντας προϊόντα Dove αποκλειστικά από τα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος βοηθάς κι εσύ να σπάσουμε τα στερεότυπα και να δείξουμε ποιες πραγματικά είμαστε. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλεις και εσύ στην ανανέωση του εξοπλισμού του πρώτου Συμβουλευτικού Κέντρου για γυναίκες θύματα βίας, που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Μέσα από την καμπάνια το Dove και η ΑΒ Βασιλόπουλος ενισχύουν το σημαντικό έργο της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων για την Καταπολέμηση της Βίας κατά των Γυναικών. Σκοπός του οργανισμού είναι να ενδυναμώσει τις γυναίκες θύματα βίας και να τις βοηθήσει να ανακτήσουν την αυτοεκτίμησή τους, ώστε να αναλάβουν την ευθύνη για την επαγγελματική, προσωπική και οικογενειακή τους ζωή.

Είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε τον τρόπο που προβαλλόμαστε, να εκτιμήσουμε τον εαυτό μας, να φερθούμε με αυθορμητισμό, να δείξουμε την πραγματική ομορφιά μας. Να δείξουμε εμάς. #ΔείξτεΕμάς