Γιόρτασε την ηλικία σου και βγάλε τη λέξη (αντι)γήρανση από τη ζωή και το λεξιλόγιό σου
- 2 ΔΕΚ 2021
Πριν από μερικά χρόνια η Michelle Lee, η πρώην διευθύντρια του Allure έκανε μια γενναία ανακοίνωση: αποφάσισε να μη χρησιμοποιεί τη λέξη «αντιγήρανση» στις σελίδες του περιοδικού-θεσμός της ομορφιάς! Βασικά, το μήνυμα που ήθελε να περάσει είναι ότι η γήρανση αποτελεί μια φυσιολογική βιολογική διαδικασία, την οποία πρέπει να αποδεχόμαστε και όχι να ντρεπόμαστε γι’ αυτή. Το ίδιο ισχύει και για τις ρυτίδες και τη χαλάρωση του δέρματος!
Για να κάνει ακόμα πιο ηχηρό το μήνυμά της για την αντιγήρανση, η Michelle Lee είχε ζητήσει από την 72χρονη τότε Helen Mirren να ποζάρει στο εξώφυλλο του περιοδικού. Η υπέροχη Βρετανίδα ηθοποιός εξακολουθεί να ενσαρκώνει τη γυναικεία θηλυκότητα εδώ και τέσσερις δεκαετίες, χωρίς να κρύβει ή να φοβάται την ηλικία της. Η Helen Mirren περνάει το δικό της αισιόδοξο μήνυμα στις γυναίκες που την ακολουθούν: ποτέ δεν είναι αργά να κάνεις τα πράγματα που αγαπάς και να πετύχεις τους στόχους και τα όνειρά σου! Δεν είναι τυχαίο που ο όμιλος L’Oreal έχει επιλέξει ως μοναδικά πρότυπα γυναικείας ενδυνάμωσης όχι μόνο εκείνη αλλά και την 83χρονη Jane Fonda και την 54χρονη Julia Roberts, οι οποίες βρίσκονται στις επάλξεις της τέχνης τους, παραμένοντας παραγωγικές και δραστήριες.
Αν υπάρχει μια αναπόφευκτη συνθήκη, αυτή είναι ότι μεγαλώνουμε. Κάθε μέρα, κάθε λεπτό, κάθε δευτερόλεπτο. Αν το καλοσκεφτείς, μόνο ευγνωμοσύνη αξίζει να νιώθουμε γι’ αυτήν τη διαδικασία, γιατί αυτό σημαίνει ότι έχουμε την ευκαιρία να ζούμε μια ζωή γεμάτη από καθημερινές, νέες εμπειρίες, παρέα με τους αγαπημένους μας ανθρώπους.
Είναι ντεμοντέ ο όρος «αντιγήρανση»;
Η «αντιγήρανση» έχει υπάρξει ένας προβεβλημένος στόχος της βιομηχανίας της ομορφιάς σε όλη τη διάρκεια του εικοστού αιώνα. Τότε ήταν που δύο πρωτοπόρες επιχειρηματίες, η Helena Rubinstein και η Elizabeth Arden, οραματίστηκαν να κάνουν τις γυναίκες να νιώθουν και να δείχνουν πιο όμορφες και νέες. Τις μεγάλες υποσχέσεις περί αιώνιας νεότητας άρχισαν να δίνουν οι εταιρείες καλλυντικών στις γυναίκες μέσης ηλικίας ακόμα περισσότερο από τη δεκαετία του ’80, όταν είδαν σε εκείνες ένα δυνατό αγοραστικό κοινό.
Το σκηνικό όμως έχει αρχίσει να αλλάζει εδώ και μια δεκαετία περίπου. Σε αυτό έχουν συμβάλει διάφοροι παράγοντες. Καταρχάς, αλλάζουν σιγά-σιγά οι προσδοκίες μας σχετικά με την εξωτερική μας εμφάνιση και τη φιλοσοφία μας, οι συνθήκες ζωής. Οι σύγχρονες γυναίκες άνω των 40 μοιάζουν περισσότερο με τις κόρες τους παρά με τις μητέρες τους ως προς τον τρόπο σκέψης και ζωής τους. Δείχνουν νεότερες, αλλά είναι σοφότερες λόγω εμπειριών. Πιάνουν τον παλμό της εποχής. Είναι ενημερωμένες, δημιουργικές και παραγωγικές. Αντιμετωπίζουν τη μέση ηλικία σαν μια δεύτερη νιότη. Πρόκειται για μια αγέραστη γενιά, την οποία πρώτη η Telegraph βάφτισε perennials. Ένα μεγάλο μέρος αυτών των αειθαλών γυναικών φαίνεται να μην αγχώνεται με την άνιση αναμέτρηση με τον χρόνο. Ή με τις καινούργιες ρυτίδες που εμφανίζονται στο πρόσωπο.
Η ολιστική προσέγγιση της ομορφιάς
Σε αυτή τη φάση της ζωής μας, επιδιώκουμε την ομορφιά περισσότερο μέσα από μια πιο ουσιαστική και ολιστική προσέγγιση της ευεξίας: την αυτοφροντίδα, την ισορροπημένη σχέση με το σώμα και το πνεύμα, τον ποιοτικό ύπνο, τις υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, τη χαρά και το γέλιο.
Φυσικά, δεν υπονοώ ότι δεν χρειαζόμαστε πια την αποτελεσματική ρετινόλη, oύτε απορρίπτω τις μη επεμβατικές θεραπείες. Ούτε καν το μπότοξ! Μπορούμε πάντοτε να ενδίδουμε απενεχοποιημένα σε ό,τι μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα.
Ωστόσο, είναι γεγονός ότι αυτό που μας βοηθάει να αισθανόμαστε πραγματικά όμορφες ξεπερνάει τα «μαγικά» όρια μιας κρέμας. Είναι η αυτοπεποίθηση που αποπνέουμε. H εμπιστοσύνη που νιώθουμε με τις επιλογές μας. H καταξίωση στα επαγγελματικά μας βήματα.
Η γλώσσα έχει δύναμη!
Ο τρόπος που σκεφτόμαστε για τη γήρανση, ξεκινάει από τον τρόπο που μιλάμε γι’ αυτήν, είχε πει η Michelle Lee.
Η λέξη αντιγήρανση ξεκινάει με ένα αρνητικό πρόσημο, το οποίο μέσα σε αυτή τη νέα συνθήκη που μόλις περιγράψαμε φαίνεται ανεπίκαιρη και παράφωνη, καθώς στιγματίζει τη διαδικασία της γήρανσης σαν κάτι ανεπιθύμητο.
Μάλιστα, από τότε που οι κλασικές έννοιες περί γυναικείου και ανδρικού κάλους αποκαθηλώνονται πάνω και κάτω από την πασαρέλα τα τελευταία χρόνια, δίνεται χώρος στη διαφορετικότητα σε όλες τις εκφάνσεις της, από τον σωματότυπο και το φύλο μέχρι το χρώμα του δέρματος και φυσικά την ηλικία.
Πώς μιλάει η ομορφιά σήμερα;
Διαφορετική λεκτική επικοινωνία έχουν κάποιες indie εταιρείες καλλυντικών, όπως η Drunk Elephant, η Saturday Skin και η Herbivore. Χωρίς να ακολουθούν κανόνες μαζικού marketing, απευθύνονται σε ένα ψαγμένο γυναικείο κοινό. Και χρησιμοποιούν ένα λεξιλόγιο επικοινωνίας που είναι πιο φρέσκο και αληθινό. Η επιτυχημένη εταιρεία Glossier που εμφανίστηκε στο προσκήνιο της ομορφιάς το 2014, φάνηκε να γνωρίζει ενστικτωδώς με ποιον τρόπο θέλει η γενιά της να προσεγγίζει την περιποίηση της επιδερμίδας. Οι οροί, οι κρέμες και τα απολεπιστικά της προϊόντα δεν μιλάνε για κουρασμένη και ανομοιόμορφη όψη. Μιλάνε για λαμπερό και αναζωογονημένο δέρμα.
Πιο δόκιμους όρους και θετικές έννοιες έχουν βάλει πλέον στο λεξιλόγιό τους και οι μεγάλες εταιρείες καλλυντικών που στοχεύουν στην επιβράδυνση και διαχείριση των ορατών σημαδιών γήρανσης. Για παράδειγμα, η σειρά Capture Totale C.E.L.L Energy της Dior εστιάζει στην αναβάθμιση των μηχανισμών αναγέννησης της επιδερμίδας.
Στο DNA της Biotherm, η ομορφιά δεν έχει ηλικία! Είναι συνδεδεμένη με το πάθος για τη ζωή, με την αναζήτηση της ιδανικής ισορροπίας ανάμεσα σε όλα όσα μας γεμίζουν, όπως η οικογένεια, οι φίλοι και η καριέρα. Ειλικρινές είναι και το μότο της Bioten «Πόσο είμαι; Όσο νιώθω», που δίνει το στίγμα της εποχής και των νέων πεποιθήσεων μας.
Όπως μου αρέσει να επαναλαμβάνω τελευταία, η ηλικία είναι απλώς ένας αριθμός πάνω σε μια ταυτότητα! Η καθεμία από μας μπορεί να επιλέξει το εκτόπισμα, το στιλ και τη στάση της απέναντι στη ζωή, γιατί σημασία δεν έχει ο χρόνος, αλλά πώς πορευόμαστε μέσα σε αυτόν.