Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου – Watkinson/ 24Media Creative Team
ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πώς είναι να έχεις το δικό σου brand ομορφιάς στα 30; 3 αυτοδημιούργητες επιχειρηματίες απαντούν

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΙΤΖΟΓΛΟΥ – WATKINSON

Την Μπέρτα, την Έλενα και τη Μαριλένα τις συνάντησα στο υπέροχο Rooftop Restaurant του Grand Hyatt. Κοινό σημείο αναφοράς; Τα δικά τους success beauty stories. Και οι 3 έως τα 35 τους πήραν την απόφαση να σταματήσουν ό,τι έκαναν στην επαγγελματική τους ζωή, πίστεψαν στον εαυτό τους, ρίσκαραν και γεμάτες θέληση ξεκίνησαν να δίνουν σάρκα και οστά στο όνειρό τους, τη δημιουργία του δικού τους brand ομορφιάς.

Το επιχειρείν είναι εξ ορισμού ένα δύσκολο άθλημα, πόσο μάλλον το να ξεκινήσει μία γυναίκα σε νεαρή ηλικία, στην Ελλάδα, μια επιχειρηματική ιδέα από μηδέν. Οι προκλήσεις δεν ήταν/ είναι λίγες και με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στις 19 Νοεμβρίου, μίλησα μαζί τους για να τις γνωρίσω καλύτερα και να μάθω ακόμη περισσότερα για την απόφασή τους να μπουν στον κόσμο της επιχειρηματικότητας, αντλώντας έμπνευση από το παράδειγμά τους. Ποιες συμβουλές θα έδιναν σε μία γυναίκα που θέλει να ασχοληθεί με τη δική της επιχείρηση σήμερα;

Μπέρτα Καράσσο (HARITES)

Η Μπέρτα Καράσσο ήταν πάντα «κορίτσι της μόδας». Έχοντας εργαστεί και σπουδάσει στον χώρο της μόδας, ανακάλυψε αρκετά νωρίς τη σημασία και άμεση σύνδεση του δέρματος στην ιστορία του κουστουμιού. «Συνειδητοποίησα ότι η μόδα και η ομορφιά- το δέρμα πάνε μαζί στην ιστορία και λειτουργούν πολύ θετικά στην εμφάνιση και την ψυχολογία του ατόμου. Άλλωστε, ένα look δεν είναι ποτέ ολοκληρωμένο δίχως τη φροντίδα της επιδερμίδας– ένα υγιές δέρμα- και ένα απλό touch up στο make-up. Κάπως έτσι, απρόσμενα, το ενδιαφέρον μου στράφηκε στην ομορφιά».

 

H αγάπη και ενασχόλησή της με τη μόδα όμως, δεν ήταν η μόνη αφορμή για να βουτήξει στα βαθιά νερά του beauty, πόσο μάλλον να ξεκινήσει το ταξίδι της στον κόσμο του επιχειρείν. Ούσα η ίδια, ενθουσιώδης καταναλώτρια και μία γυναίκα που της αρέσει να ακολουθεί οτιδήποτε νέο στο skincare και γενικά στο χώρο της ομορφιάς, κατάλαβε πως η καθημερινή ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας της είχε αρχίσει να γίνεται αρκετά περίπλοκη και δυσνόητη.

«Προσπαθούσα να καταλάβω ποιο είναι το πρώτο βήμα, τι ακολουθεί και πώς μπορώ να δημιουργήσω γενικά μία skincare ρουτίνα με απλά βήματα. Αναρωτήθηκα ποια είναι τα συστατικά, αλλά και τα προϊόντα που χρειάζομαι πραγματικά καθημερινά. Τότε, συνειδητοποίησα πόσο μπερδεμένη ήμουν ως καταναλώτρια, αλλά και πόσο μπερδεμένος είναι ο χώρος της ομορφιάς. Ήταν η στιγμή που βρέθηκα σε μια στιγμή “επιφοίτησης ομορφιάς”!»

Η ίδια παραιτήθηκε από την προηγούμενη δουλειά της και ξεκίνησε να δημιουργεί το δικό της brand ομορφιάς, τις HARITES (λανσαρίστηκε επίσημα τον Ιούλιο του 2023), αντλώντας έμπνευση από όλους όσοι είναι γύρω της, ανεξαρτήτως φύλου και τις beauty ανάγκες τους. «Η ομορφιά που πρεσβεύουν οι HARITES, δεν ακολουθεί τάσεις. Η ομορφιά και το υγιές δέρμα για τις HARITES, δεν συνδέονται άμεσα με το χρόνο, το φύλο και τα στάδια της ζωής μας. Εδώ, η ομορφιά είμαστε εμείς. Τόσο απλά».

 

Φυσικά, οι προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει ήταν πολλές. «Από την αρχή, αντιμετώπισα πολλά τεχνικά θέματα. Δεν γνώριζα πολλά πράγματα, και όσα ήξερα, αρκετά απ’ αυτά συχνά ήταν λανθασμένα. Ως καταναλώτρια, είχα πέσει πολλές φορές θύμα του μάρκετινγκ. Άρχισα να υλοποιώ το brand HARITES λίγο πριν το COVID και η συνέχεια ήταν δύο χρόνια καθυστέρησης. Πολλές φορές σκέφτηκα να το εγκαταλείψω, ενώ κάποιες στιγμές πίστεψα ότι δεν θα τα καταφέρω- οι συνθήκες μέσα στον COVID δεν ευνοούσαν.

Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισα και αντιμετωπίζω ακόμη και σήμερα, είναι η προσωπική μου μάχη με την τελειότητα.

Τελικά, η απλότητα και η ταχύτητα είναι πολύ πιο σημαντικοί παράγοντες και δεν απαιτείται το τέλειο για να δημιουργήσουμε. Έχει τύχει, βέβαια και να αντιμετωπίσω διάφορες συμπεριφορές λόγω φύλου- κυρίως να αποδείξω σε διάφορες καταστάσεις πως είμαι ικανή».

 

Η έμπνευσή της

«Επειδή οι HARITES είναι ένα brand που δημιουργήθηκε μέσα από την ματιά ενός καταναλωτή, αντλώ έμπνευση από τον κοινωνικό μου περίγυρο και την καθημερινότητά τους. Η ματιά του καταναλωτή είναι η πηγή που καθοδηγεί τη δημιουργία προϊόντων, ενώ η έμπνευση προκύπτει από τις καθημερινές στιγμές των ανθρώπων γύρω μου. Εξερευνώ τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών έτσι ώστε να διευκολύνω την καθημερινή ρουτίνα ομορφιάς τους».

Η συμβουλή της για κάθε γυναίκα που θέλει να ασχοληθεί με τη δική της επιχείρηση σήμερα:

«Θα της δώσω μία συμβουλή που μου έδωσε ο αδερφός (είναι το πρότυπο μου) μου πρόσφατα και με έκανε να αναλογιστώ πολλά. «Δεν έχεις κάνει κανένα λάθος. Πρέπει να κάνεις λάθη, πολλά, πάρα πολλά.» Οπότε, θα συμβούλευα κάθε γυναίκα που θέλει αν ασχοληθεί με το επιχειρείν, να μην φοβάται να κάνει λάθη! Τα λάθη είναι μέρος της διαδικασίας. Κάθε λάθος φέρνει μια νέα ευκαιρία για βελτίωση και εξέλιξη.»

«Η πορεία για τη δημιουργία και διατήρηση μιας επιχείρησης είναι γεμάτη προκλήσεις, αλλά, ακριβώς αυτές οι προκλήσεις συμβάλλουν στην προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη».

 

Τα δικά της αγαπημένα προϊόντα ομορφιάς:

«Το Nectar Deep Hydrating Serum, το Lūo Facial Sea Sponge και Astris City Sunscreen από τις HARITES, τη σκιά ματιών VIOLETTE FR yeux paint στην απόχρωση Rose d’Aurore, το Sephora Lip Stain στην απόχρωση 01 Red, το Glossier Lash Lick Mascara (Brown) και όλα τα glitter και face jewels του κόσμου όλου!»

Θα βρεις τα προϊόντα των HARITES:Online στο harites.com, σε επιλεγμένα beauty concept stores και φαρμακεία.

Έλενα Κουτσούκου (SOMA+SOUL)

Για την Έλενα Κουτσούκου, η προγιαγιά και ο παππούς της ήταν η αρχική έμπνευση να ξεκινήσει το δικό της brand ομορφιάς στα 24 της. Παράλληλα, ζώντας στη Βοστώνη από το 2014 και έχοντας η ίδια εξαιρετικά ευαίσθητη επιδερμίδα, αποφάσισε πως η στροφή της στο Clean Beauty ήταν οριακά μονόδρομος.

«Θυμάμαι, το δέρμα μου να είναι πάντα εξαιρετικά ευαίσθητο και αλλεργικό στα αρώματα και γι’ αυτό εμπιστευόμουν και χρησιμοποιούσα μόνο στην επιδερμίδα μου clean beauty προϊόντα. Παράλληλα, σ’ όλα τα μεγάλα καταστήματα ομορφιάς στην Αμερική έβλεπα προϊόντα που αντιπροσώπευαν διαφορετικούς πολιτισμούς, όπως skincare brands από Ασία, Αφρική και πάντα αναρωτιόμουν γιατί η Ελλάδα δεν έχει τόσο ισχυρή αντιπροσώπευση.

Έχουμε μια τόσο ευλογημένη γη με μοναδικά συστατικά, βότανα, λουλούδια και λάδια. Όταν μάλιστα, έμαθα ότι η προγιαγιά και ο παππούς μου έκαναν το δικό τους σαπούνι στην Πελοπόννησο, αποφάσισα να συνεχίσω αυτή την παράδοση με το ξεκίνημα μιας φρέσκιας, καθαρής, 100% ελληνικής σειράς περιποίησης δέρματος, τη SOMA+SOUL».

«Αποφάσισα να ξεκινήσω τη δική μου επιχείρηση σε ηλικία 24 ετών. Φυσικά ως νέα γυναίκα έπρεπε να αντιμετωπίσω πολλές προκλήσεις σε αρκετούς τομείς. Ευτυχώς, είμαι σε έναν κλάδο που απευθύνεται σε γυναίκες και υπάρχει εκπροσώπηση γυναικών σε διάφορες θέσεις. Ωστόσο, στην Ελλάδα οι περισσότερες επιχειρήσεις ανήκουν σε άνδρες ή έχουν άνδρες σε υψηλόβαθμες θέσεις.»

«Ήταν αναμενόμενο ότι υπήρξαν φορές που έπρεπε να αντιμετωπίσω προκαταλήψεις και να ανατρέψω “αντιλήψεις της αγοράς” για το φύλο μου.»

«Κοιτάζοντας την ιστορία των γυναικών, έχουμε κάνει τεράστια βήματα προς την ισότητα των φύλων στη Δύση, ωστόσο, υπάρχουν ακόμη περισσότερα που πρέπει να επιτευχθούν. ‘Eνα από τα πρότυπά μου είναι η Madam C.J.Walker που μπόρεσε να χτίσει τη δική της επιχείρηση το 1904. Αυτό που μου δίνει δύναμη να συνεχίζω είναι ότι βλέπω πολλές γυναίκες, παρά τις προκλήσεις, να έχουν δημιουργήσει σήμερα ακμάζουσες επιχειρήσεις».

Η έμπνευσή της

«Η έμπνευσή μου προέρχεται από τις γυναίκες. Κάνω έρευνα για το τι χρησιμοποιούν οι γυναίκες, ποια είναι κάποια προϊόντα που λείπουν από την αγορά και φυσικά βλέποντας και ποια είναι τα trends του αμερικανικού CLEAN BEAUTY. Έτσι δημιουργώ τα προϊόντα μου. H συλλογή μας έχει τέσσερα προϊόντα δύο για το πρόσωπο, δύο για το σώμα (ένα προϊόν ντεμακιγιάζ, δύο λάδια σώματος -το ένα με οικολογικό glitter και μία μάσκα προσώπου) και θα προστεθούν άλλα τρία μέσα στο 2024».


Οι συμβουλές της για κάθε γυναίκα που θέλει να ασχοληθεί με τη δική της επιχείρηση σήμερα:

«Κάθε επιχειρηματικό ταξίδι είναι μοναδικό και δεν υπάρχει μια προσέγγιση που να ταιριάζει σε όλους. Μέσα από τη δική μου εμπειρία, θα συμβούλευα μία γυναίκα- ειδικά αν είναι στα πρώτα της βήματα- τα εξής: Αρχικά, να πιστεύει στον εαυτό της. Θα υπάρξουν πάρα πολλοί, που δεν θα έχουν το ίδιο όραμα με εκείνη ή μπορεί να θεωρούν ότι αυτό που θέλει να κάνει δεν θα πετύχει. Πρέπει να πιστέψει σ’ εκείνη. Αυτό που πάντα κι εγώ θυμίζω στον εαυτό μου όταν κάποιος μου λέει ότι δεν μπορεί να γίνει, είναι η εξής φράση: ”If someone is telling you no, then you are talking to the wrong person’‘»! («Αν κάποιος σου λέει όχι, τότε μιλάς στο λάθος άτομο»)

Επόμενη συμβουλή; «Να κάνει ενδελεχή έρευνα αγοράς για να κατανοήσει τον κλάδο, το κοινό-στόχο και τους ανταγωνιστές αλλά και τον προσχεδιασμό της. Να αναπτύξει δηλαδή, ένα λεπτομερές επιχειρηματικό σχέδιο που να περιγράφει τους στόχους, τις στρατηγικές και τις οικονομικές προβλέψεις.

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσει ένα σύστημα υποστήριξης.»

«Θα υπάρχουν πολλά “ups and downs”, αλλά αυτό είναι φυσιολογικό.»

«Είναι πολύ σημαντικό να περιβάλλει τον εαυτό της μ’ ένα δίκτυο υποστηρικτικών ατόμων. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μέντορες, συμβούλους, φίλους και οικογένεια που μπορούν να παρέχουν καθοδήγηση, ενθάρρυνση και πολύτιμες γνώσεις».

Τα δικά της αγαπημένα προϊόντα ομορφιάς:

«Ό,τι είναι clean beauty εννοείται πως αγαπώ. Το facewash του Grown Alchemist, η αντηλιακή από ILIA Beauty και εννοείται πως χρησιμοποιώ καθημερινά το ASTREA makeup remover και το GREEK SUMMER (με οικολογικό glitter) από SOMA+SOUL για βραδινές εξόδους το χειμώνα και το καλοκαίρι από το πρωί μέχρι το βράδυ».

Θα βρεις τα προϊόντα του SOMA+SOUL: Online στο somaandsoul.eu, σε επιλεγμένα καταστήματα και φαρμακεία σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, στο Hondos Center (Apollonia Politia).

Μαριαλένα Μπακλατζή (MIELĒV)

Η Μαριαλένα Μπακλατζή μηδένισε το επαγγελματικό της κοντέρ δύο φορές για να ακολουθήσει το όνειρό της: Να δημιουργήσει το δικό της brand ομορφιάς, το Δεκέμβριο του 2020, με προϊόντα εμπνευσμένα από τα χρώματα και τις μυρωδιές των λουλουδιών στον κήπο της.

«Η δημιουργία της δικής μου skincare σειράς αποτελούσε ανέκαθεν παιδικό όνειρο για μένα. Με την οικογένειά μου έχουμε έναν κήπο με τριανταφυλλιές, από τα οποία η μητέρα μου κατά την παιδική μου ηλικία, συνήθιζε να φτιάχνει εκχυλίσματα και να τα χρησιμοποιεί ως lotion για προσωπική χρήση. Η μυρωδιά αυτή καθώς και η αγάπη της για τις κρέμες, μου έβαλαν από πολύ μικρή ηλικία την ιδέα να φτιάξω το δικό μου brand oμορφιάς. Όταν λοιπόν, μετά από χρόνια ξεκίνησα την ενασχόληση μου με τον τομέα της κοσμητολογίας και έφτιαξα την πρώτη μου κρέμα, ήταν η στιγμή που είδα καθαρά ότι αυτό είναι που πραγματικά αγαπώ και θέλω να κάνω στο εξής».

Τότε ήταν, που ξεκίνησε να φτιάχνει κρέμες πρώτα για την οικογένειά της και για τους φίλους της και έπειτα, να σκέφτεται το επόμενο και επίσημο επαγγελματικό βήμα της. Μετά από 3 χρόνια προετοιμασίας με τη βοήθεια πάντα διακεκριμένων χημικών κοσμητολόγων και δερματολόγων διεθνούς καταξίωσης, γεννήθηκε η MIELĒV, το δικό της brand ομορφιάς, μέσα στο οποίο η ίδια θέλησε να εμφυσήσει όλες τις αρχές και τις αξίες που έχει και εκείνη στη ζωή της.

«Η MIELĒV αποτελεί ένα πρότυπο, περιγράφει μια γυναίκα δυναμική που αγαπά τον εαυτό της, αντιλαμβάνεται την ομορφιά μέσω της ψυχικής ανάτασής της και της αυτοφροντίδας».

Οι προκλήσεις φυσικά δεν έλειψαν- στην πραγματικότητα είναι μέρος του επιχειρείν- μιας και όπως μου ανέφερε η ίδια, ο κλάδος αυτός είναι ίσως από τους πιο ανταγωνιστικούς κλάδους της εγχώριας, αλλά και της διεθνούς αγοράς. Παράλληλα, «το γεγονός ότι πρόκειται για καλλυντικά προϊόντα που έχουν να κάνουν με την επιδερμίδα, πόσο μάλλον του προσώπου, καθιστά το αγοραστικό κοινό ίσως περισσότερο επιφυλακτικό από ό,τι σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο. Ξεκινάμε λοιπόν με δύο παραμέτρους που δυσκολεύουν εξαρχής το project στη βάση του.

Κάνοντας ωστόσο επιλογές και παίρνοντας κατευθύνσεις διαφορετικές από αυτές που ακολουθούν οι ανταγωνιστικές εταιρείες, μου δόθηκε το κίνητρο και η πεποίθηση ότι υπάρχει χώρος για μία νέα εταιρεία καλλυντικών στη βάση αυτών των αρχών, η οποία παράλληλα θα έδινε λύσεις στις ανάγκες των ανθρώπων με απόλυτο σεβασμό στα ζώα και το περιβάλλον. Άλλες προκλήσεις με τις οποίες ήρθα αντιμέτωπη, είναι η εύρεση πόρων καθώς ένα τέτοιου είδους εγχείρημα απαιτεί μεγάλα κεφάλαια για να μπορείς ενδεχομένως να αντιμετωπίσεις πιθανούς κινδύνους αλλά και ταχύτερη ανάπτυξη».


Η έμπνευσή της

«Παρακολουθώ τις εξελίξεις και τις τάσεις του beauty industry, αλλά δεν θα έλεγα ότι αυτές καθορίζουν αποκλειστικά τα σχέδια και την πορεία της MIELĒV. Πιο πολύ με ενδιαφέρει να μπορώ να επικοινωνώ με τους ανθρώπους γύρω μου, τους καταναλωτές, να μαθαίνω τις ανάγκες τους και τελικώς να καλύπτω και να δίνω ουσιαστικές λύσεις μέσα από τα προϊόντα. Θέλω να νιώθουν ότι κάνουν κάτι καλό για τον εαυτό τους και την επιδερμίδα τους, να βλέπουν το δέρμα τους να ακτινοβολεί υγεία και λάμψη. Είναι ένας μικρός χρόνος μέσα στην ημέρα που κάνουν κάτι αποκλειστικά για τις ίδιες, οπότε τα οφέλη στην πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερα. Από αυτού του είδους τις συνομιλίες και τα σχόλια που λαμβάνω αντλώ την δύναμη και την έμπνευση να συνεχίσω αυτό που κάνω. Οι γυναίκες όλων των ηλικιών είναι το σημείο αναφοράς από το οποίο αντλώ έμπνευση καθημερινά.»

Η συμβουλή της για κάθε γυναίκα που θέλει να ασχοληθεί με τη δική της επιχείρηση σήμερα:

«Όσο κλισέ και να ακούγεται, πιστεύω ότι η αγάπη γι’ αυτό που κάνω και η ενέργεια που δίνω είναι και θα είναι πάντα η κινητήριος δύναμή μου, οπότε θα την συμβούλευα να κάνει αυτό που πραγματικά αγαπά και αυτό που της δίνει την όρεξη να συνεχίζει και να θέτει κάθε φορά υψηλότερους στόχους.

Το επιχειρείν δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολη υπόθεση και πολλές φορές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αναπτύσσεις την επιχείρηση σου μπορεί να μην είναι οι ιδανικότερες.

Γι’ αυτό και πάντα θα προκύπτει η ανάγκη να απαντάς στο γιατί το κάνεις και γιατί πιστεύεις τόσο πολύ σ’ αυτό με το οποίο καταπιάνεσαι.»

«Το όραμα και η ψυχική ηρεμία που προκύπτουν μέσα από την δημιουργία και το πάθος γι’ αυτό που κάνεις, θα είναι πάντα η κινητήριος δύναμη κάθε γυναίκας που έχει μια επιχειρηματική ιδέα και σκέφτεται πώς θα μπορούσε να την υλοποιήσει

Όσο για τα δικά της αγαπημένα προϊόντα ομορφιάς:

«Θα έλεγα το καθαριστικό προσώπου La Pluie- το οποίο μάλιστα βραβεύτηκε φέτος με χρυσό βραβείο ως το καλύτερο φυσικό προϊόν 2023 από τα Specialist Awards- και ο ορός προσώπου L’ Éclaircie, το οποίο είναι το serum προσώπου και ματιών. Μεταξύ άλλων, αγαπώ πολύ να δοκιμάζω προϊόντα άλλων εταιρειών. Ως πιο αγαπημένα θα ξεχώριζα την radiance mask από Tata Harper καθώς και το resurfacing compound από U beauty».

Θα βρεις τα προϊόντα της MIELĒV: Online στο mielev.com, σε κέντρα αισθητικής και δερματολογικά ιατρεία, καθώς και σε επιλεγμένα καταστήματα φυσικών και οργανικών καλλυντικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία, Ρουμανία, Τσεχία, Ιταλία αλλά και στον Καναδά και την Ινδία).