ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2021

Τα πιο σημαντικά beauty trends που είδαμε το 2021

24Media

Το 2020 ήταν η χρονιά που όλα άλλαξαν και ο beauty κόσμος προφανώς, δεν έμεινε ανεπηρέαστος. Οι γυναίκες σε όλο τον κόσμο, #μείναμεσπίτι και φορέσαμε- επενδύσαμε λιγότερο στο μακιγιάζ. «Το lockdown επιτάχυνε τις τάσεις που συνέβαιναν ήδη στο beauty κόσμο. Οι γυναίκες είχαν ήδη αρχίσει να υιοθετούν μια διαφορετική προσέγγιση στο μακιγιάζ σε σχέση με το Insta-glam» λέει χαρακτηριστικά η co-founder του Cult Beauty (ένα από τα μεγαλύτερα online beauty retailer), Alexia Inge, αναφέροντας πως οι πωλήσεις προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας στο site είχαν υπερδιπλασιαστεί, σε σύγκριση με αυτές των κραγιόν που την ίδια στιγμή ήταν αρκετά μειωμένες.

Κάπως έτσι, το 2021, η αλλαγή στις beauty προτεραιότητές μας αλλά και στον τρόπο που αγοράζαμε τα προϊόντα ομορφιάς μας, ήταν αναμενόμενη, αλλά και αναπόφευκτη (ακόμη και στον τρόπο αγοράς, βλέπε online beauty shopping).Φέτος, οι περισσότερες ήμασταν προετοιμασμένες, πιο διαβασμένες και έτοιμες να επενδύσουμε σε αυτά που είχαμε περισσότερο ανάγκη, όπως στην περιποίηση της επιδερμίδας μας. Από την άλλη πλευρά, η άνοδος του Tik Tok, έφερε στο προσκήνιο νέες beauty «τάσεις» (και προβληματισμούς), με τη Gen Z να αποτελεί σταθερά το μεγαλύτερο μέρος του κοινού. Επιπλέον, η ανάγκη για ένα reset και η υιοθέτηση νέων πιο βιώσιμων συνηθειών που αφορούν τόσο το lifestyle όσο και τη beauty ρουτίνα μας είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Τέλος, το 2021, η λάμψη και οι glam εμφανίσεις είδαμε να επιστρέφουν στο κόκκινο χαλί- τηρώντας όλα τα μέτρα και τους κανονισμούς, βέβαια-  φέρνοντας ξανά έναν αέρα κανονικότητας που τόσο πολύ είχαμε- έχουμε ανάγκη.

Skinimalism

Με motto το ”before you see it everywhere, see it here”, το Pinterest, λίγο πριν μπει  το 2021, κυκλοφόρησε την ετήσια έκθεσή του  ”Pinterest Predicts” για αυτή τη χρονιά και στην κορυφή της λίστας βρέθηκε το ”Skinimalism”. Για την ακρίβεια, ο όρος δημιουργήθηκε ενώνοντας τις λέξεις ”skincare” και ”minimalism” και έχει να κάνει τόσο με την υιοθέτηση μίας πιο μίνιμαλ, απλοποιημένης ρουτίνας ομορφιάς, την αποδοχή της φυσικής ομορφιάς της επιδερμίδας μας και την αναζήτηση προϊόντων που θα αναδείξουν τη λάμψη της. Ακόμη, η ίδια μινιμαλιστική προσέγγιση διέπει και το μακιγιάζ. Αγαπάμε την επιδερμίδα μας, όπως είναι φυσικά, και αποφεύγουμε την υπερβολική κάλυψη με καλλυντικά, βοηθώντας την να λάμψει εκ των έσω. Με μία φράση,  είναι ένα είδος μινιμαλισμού που σχετίζεται με τη φροντίδα της επιδερμίδας, είτε αποφασίσουμε να βάλουμε λιγότερο μακιγιάζ αναδεικνύοντας τη φυσική όψη της, είτε απλώς χρησιμοποιώντας πιο «έξυπνα» προϊόντα που μειώνουν τον αριθμό των βημάτων στη ρουτίνα μας.

Φυσικά, το ”Skinimalism” δεν είναι ένα κίνημα, beauty trend, όπως θέλεις το λες, που προέκυψε τυχαία στη ζωή μας εν έτει 2021, αλλά κατά κάποιο τρόπο, ήταν φυσικό επακόλουθο των δύο προηγούμενων ετών. Τα «θεμέλιά» του στην ουσία μπήκαν στην αρχή της πανδημίας του covid-19, όταν μείναμε σπίτι και είχαμε το χρόνο να φροντίσουμε περισσότερο από κάθε άλλη φορά την επιδερμίδα μας. Απλά, φέτος, το είδαμε να αναπτύσσεται ακόμη περισσότερο και με πιο σταθερό ρυθμό.

Το «slow beauty», που αφήνει τη φυσική λάμψη της επιδερμίδας να λάμψει εκ των έσω είναι γεγονός. Το μακιγιάζ επαναπροσδιορίζεται με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για το τέλος του caked-on makeup look (πολύ «φορτωμένου» και «βαρύ» μακιγιάζ). «Αυτή είναι η νέα “effortlessly chic” ρουτίνα, απλή και βιώσιμη» όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στη φετινή έκθεση Pinterest Predicts και εκ του αποτελέσματος δεν θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε περισσότερο.

Sustainability

Ο πλανήτης εκπέμπει SOS και η βιωσιμότητα είναι κάτι παραπάνω από ένα trend των καιρών, είναι ένας τρόπος ζωής. Μετά το ξέσπασμα του Covid-19 και την κλιματική αλλαγή, οι τάσεις του less is more, eco-friendly, clean beauty που προϋπήρχαν, ξεκίνησαν να μπαίνουν δυναμικά στη ζωή όλο και περισσότερων γυναικών. Η στροφή προς έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής σε όλα τα επίπεδα είναι μονόδρομος και ο κόσμος της ομορφιάς έχει ξεκινήσει να αλλάζει τόσο από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και των ίδιων των beauty brands.

Δεν είναι μόνο η αγοραστική δύναμη συγκεκριμένων προϊόντων, αλλά και η αλλαγή στην αντίληψη-τρόπο σκέψης-τρόπο ζωής που φέρνει στο επίκεντρο την άρρηκτη σύνδεση που υπάρχει ανάμεσα σε εμάς και τον πλανήτη που ζούμε. Το πόσο σημαντικό δηλαδή, είναι να επενδύουμε σε κάτι που κάνει καλό και στους δύο, είτε αυτό αφορά προϊόν, είτε συνήθεια, δημιουργώντας μια πιο βιώσιμη ρουτίνα ομορφιάς, που ελαχιστοποιεί τον αντίκτυπό μας στο περιβάλλον, βοηθώντας έτσι στον περιορισμό της ρύπανσης. Με τον καθένα να αισθάνεται την ατομική ευθύνη για το περιβάλλον του, τα beauty brands καλούνται ολοένα και πιο συχνά να λογοδοτούν για το αποτύπωμά τους.

Οι πλαστικές συσκευασίες και η αναζήτηση καλύτερων εναλλακτικών λύσεων- π.χ επαναχρησιμοποιoύμενες, ανακυκλώσιμες ή κομποστοποιήσιμες- όσο αφορά το packaging, σίγουρα είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο της βιωσιμότητας, που αφορά πολλούς παράγοντες: Από το ίδιο το υλικό και το βάρος έως τον χρόνο που χρειάζεται ένα προϊόν για να διασπαστεί (αν κάτι τέτοιο συμβαίνει) αλλά δεν πρέπει να αποτελεί τη μοναδική δέσμευση των brands. Τα κριτήρια οικολογικής υπευθυνότητας αφορούν παράλληλα, τα συστατικά φυσικής προέλευσης, τις βιώσιμες πηγές, τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας aka τις πρακτικές παραγωγής, την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος αλλά και την ανακύκλωση, την ενημέρωση του κοινού π.χ μέσα από  εκπαιδευτικά σεμινάρια.

Η επιστροφή των beauty looks στο κόκκινο χαλί

Οι μεγάλες απονομές βραβείων ήταν αναμενόμενο να επηρεαστούν από την πανδημία. Οι περισσότερες αναβλήθηκαν και προγραμματίστηκαν για την επόμενη χρονιά. Όταν την άνοιξη του 2021 ξεκίνησαν να πραγματοποιούνται ξανά ήταν αποκλειστικά διαδικτυακά. Το virtual χαλί είχε σίγουρα ενδιαφέρον και ήταν διασκεδαστικό να βλέπεις τους celebrities από τα σπίτια τους. Να πούμε για την Anya Taylor Joy; Η πρωταγωνίστρια του The Queen’s Gambit πρόσφερε απεριόριστη έμπνευση με το μακιγιάζ της. Καμιά μας δεν θα ξεχάσει την στιγμή που έκανε το μακιγιάζ και τα μαλλιά της για τα Critics’ Choice Awards μέσω Zoom. Να και ένα θετικό στοιχείο από το virtual χαλί. Σού έδινε την ευκαιρία να δεις περισσότερες λεπτομέρειες από το μακιγιάζ τους.

To κόκκινο χαλί απέκτησε ακόμη πιο ενδιαφέρον όταν επέστρεψε στην παλιά του εκδοχή. Έτσι όπως το είχαμε συνηθίσει και μας είχε λείψει. Γιατί εκτός από τα φανταστικά outfits (βλ. την Zendaya στην ανασκόπηση της δικής μας Κέλλυς) οι celebrities μάς χάρισαν μερικά από τα ωραιότερα beauty looks.  Η Andie MacDowell στο κόκκινο χαλί των Καννών τον περασμένο Ιούλιο παρέδωσε μαθήματα απελευθέρωσης. Τα γκρίζα της μαλλιά ήταν μια ωδή στην φυσική ομορφιά και μια υπενθύμιση να αγαπάμε τον εαυτό μας σε κάθε ηλικία.

Κλείνω την επιστροφή στο κόκκινο χαλί με την Jennifer Lopez. To 2021 ήταν σίγουρα μια καλή χρονιά για εκείνη. Δεν ξέρουμε αν οφείλεται στην επανασύνδεσή της με τον Ben Affleck πάντως κάθε εμφάνισή της είχε αυτό το πολυπόθητο glow. Η Jennifer Lopez επέστρεψε στο κόκκινο χαλί με τόσα beauty looks και τόση έμπνευση. Ένα μακιγιάζ της που κρατάω είναι το παρακάτω. Με μονοχρωματικό μακιγιάζ σε σκούρες καφέ αποχρώσεις. Απλό, με 90s αισθητική, αποτυπώνει τη λάμψη που αναφέραμε παραπάνω.

Η άνοδος του Tik Tok (και ο προβληματισμός μας)

Στο TikTok μπορείς πλέον να βρεις τα πάντα. Πώς να φτιάξεις ένα νόστιμο ψωμί, πώς να καθαρίσεις τον φούρνο σου με τρία μόνο υλικά και φυσικά πώς μπορείς να πετύχεις την γραμμή του eyeliner αν δεν είσαι pro. Η Gen Z το λατρεύει.

Στο κομμάτι του skincare όμως έχουμε τις ενστάσεις μας. Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι χρήστες αναρτούν βίντεο με διάφορα skincare tips. Μία TikToker αντιμετωπίζει την ακμή λιώνοντας ασπιρίνη, μία άλλη βάζει ζωντανά σαλιγκάρια πάνω στο πρόσωπό της και ένας άλλος χρησιμοποιεί λιπαντικό ως primer για το μακιγιάζ (#lubeprimer). Last but not least το #SunscreenContouring. Η viral τάση που προέτρεπε τους χρήστες να βάζουν αντηλιακό σε ελάχιστα σημεία του προσώπου τους ώστε να δημιουργήσουν φωτεινά σημεία είναι εντελώς επικίνδυνη.

Ναι, από το TikTok προκύπτουν trends ανά δευτερόλεπτο. Τα περισσότερα είναι διασκεδαστικά για να τα βλέπεις όχι, ωστόσο, τόσο αθώα για να τα δοκιμάσεις. Προτού ενδώσεις γιατί φαίνονται κουλ, προτείνουμε να  συμβουλεύεσαι πρώτα τον δερματολόγο σου. Να θυμάσαι πως κάθε επιδερμίδα είναι μοναδική και έχει τις δικές της ανάγκες.

Exit mobile version