CELEBRITIES

10 ηθοποιοί που δεν «βγαίνουν» από τον ρόλο τους ούτε μετά τα γυρίσματα

@2021 Willy Sanjuani/Invision/AP, File/ AP Images

Όπως αποκάλυψε πρόσφατα, η Nicole Kidman, σταμάτησε να απαντά σε οποιοδήποτε όνομα πέρα από το Masha για 5 μήνες της ζωής της. Αυτό είναι το όνομα του ρόλου που υποδύεται στην σειρά Nine Perfect Strangers που θα μεταδοθεί απο το δίκτυο Hulu. Η Nicole Kidman συνέχιζε να παίζει τον ρόλο της ακόμα και μετά τα γυρίσματα. Για 5 μήνες ήταν ο ρόλος της. Αλλά δεν είναι η μόνη ηθοποιός που λειτουργεί κατά αυτό τον τρόπο. Πολλοί συναδελφοί της ακολουθούν το λεγόμενο “Method Acting”. Ηθοποιοί που ξέρεις και αγάπησες τις ερμηνείες τους, συχνά δεν βγαίνουν από τον ρόλο τους μέχρι να ολοκληρώσουν την ερμηνεία τους.

Η Masha είναι ένας χαρακτήρας βασισμένος στο βιβλίο της Liane Moriarty κι είναι η διευθύντρια ενός καταφυγίου ευεξίας και υγείας που προσέχει τις γυναίκες επισκέπτριές του. Η Nicole Kidman έπαιζε τον ρόλο της Masha και όταν οι κάμερες δεν τραβούσαν τις σκηνές της. Όπως και οι άλλοι ηθοποιοί αυτής της λίστας που δεν βγαίνουν από το ρόλο τους ακόμα και μετά το “Cut” του σκηνοθέτη.

Nicole Kidman

ηθοποιοί δεν βγαίνουν από το ρόλο

Η Nicole Kidman παραδέχτηκε σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σε τηλεκριτικούς για τη νέα της σειρά, ότι είχε ξετρελαθεί με τον ρόλο της. «Απαντούσα μόνο στο Masha. Ήθελα να εκπέμπω μια πολύ ήρεμη, πολύ θεραπευτική ενέργεια όλη την ώρα οπότε θυμάμαι ότι πήγαινα στον κόσμο κι έβαζα τα χέρια μου στην καρδιά τους, κρατούσα τα χέρια τους, θα μου μιλούσαν και θα χρησιμοποιούσαν το όνομα μου, Nicole και εγώ τους αγνοούσα πλήρως», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Daniel Day Lewis

Ίσως ο πιο φημισμένος ηθοποιός που ακολουθεί το method acting είναι ο Daniel Day Lewis. Είναι ένας από τους ελάχιστους ηθοποιούς που έχει κερδίσει 3 Όσκαρ για τις ερμηνείες του, ενώ μετά την ταινία Αόρατη Κλωστή αποφάσισε να αποσυρθεί από την υποκριτική. Οι ιστορίες από τα γυρίσματα στα οποία παρέμενε στον ρόλο του ασταμάτητα, είναι ατέλειωτες.

Εγώ θα σταθώ στο πρώτο του Όσκαρ, το οποίο πήρε για την ερμηνεία του στην ταινία Το αριστερό μου πόδι. Το 1989 ο Daniel Day Lewis υποδύθηκε τον Christy, έναν χαρακτήρα με εγκεφαλική παράλυση που μπορούσε να ελέγξει μόνο την κίνηση του αριστερού του ποδιού. Η ταινία ήταν βασισμένη στην αυτοβιογραφία του Christy Brown και ο ηθοποιός που τον υποδύθηκε αρνιόταν να πάει οπουδήποτε χωρίς το αμαξίδιό του, ακόμα και εκτός του σετ.

«Αποκαλούσε τους πάντες με το όνομα του ρόλου τους κι εσύ έπρεπε να τον αποκαλείς Christy. Ήταν μια τρέλα. Τον ταΐζαμε, τον μετακινούσαμε παντού. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων πρέπει να τον είδα μόνο μία φορά να περπατάει», θυμόταν η κόρη του σκηνοθέτη της ταινίας, Jim Sheridan, Kirsten.

Angelina Jolie

Όταν η Angelina Jolie έπαιξε στην ταινία Gia, μπήκε τόσο βαθιά στον ρόλο που είπε στον τότε σύζυγό της, Johnny Lee Miller ότι δεν θα του μιλούσε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Η ηθοποιός που υποδύθηκε το μοντέλο Gia Carangi λέγεται πως είχε χρησιμοποιήσει τα εξής λόγια προς τον συνάδελφό της: «Είμαι μόνη μου, πεθαίνω, είμαι γκέι και δεν θα σε δώ για αρκετές εβδομάδες».

Jack Nicholson

Όπως έχει πει ο ίδιος ο Jack Nicholson «Ίσως δεν υπάρχει κανένας άλλος που να κατανοεί τη Μέθοδο καλύτερα από εμένα ακαδημαϊκά ή που να την χρησιμοποιεί στην πραγματικότητα περισσότερο στη δουλειά του». Αν σκεφτείς ότι φημολογείται ότι όταν έκανε τα γυρίσματα της ταινίας Η φωλιά του Κούκου, υποβλήθηκε σε ηλεκτροσόκ για να καταλάβει καλύτερα το τι περνάει ο χαρακτήρας που υποδύθηκε στην ταινία, μάλλον έχει δίκιο.

Jim Carrey

Μπορεί να τον ξέρεις περισσότερο για τις κωμωδίες του, αλλά οι ρόλοι του σε ταινίες όπως αυτός του Andy Kaufman στην ταινία Man in the Moon, σε πείθουν ότι ο Jim Carrey είναι ένας σπουδαίος ηθοποιός. Ο ίδιος κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του συγκεκριμένου βιογραφικού φιλμ, παρέμενε συνέχεια πιστός στον ρόλο του και συμπεριφερόταν σαν να ήταν ο Andy Kaufman ή το alter ego του, Tony Clifton.

Robert De Niro

Για τον ρόλο του στον Ταξιτζή, ο Robert De Niro προετοιμαζόταν οδηγώντας με τις ώρες ένα ταξί στη Νέα Υόρκη. Επιπλέον άλλαξε το σώμα του, έμαθε πυγμαχία και συγκατοίκησε με τον συμπρωταγωνιστή του, Joe Pesci για να μπει βαθύτερα στον ρόλο του για το Οργισμένο Είδωλο.

Adrien Brody

Adrien Brody poses for photographers at the photo call for the film ‘The French Dispatch’ at the 74th international film festival, Cannes, southern France, Tuesday, July 13, 2021. (AP Photo/Brynn Anderson)

Ο ηθοποιός που υποδύθηκε τον Wladyslaw Szpillman στον Πιανίστα και κέρδισε τελικά το Όσκαρ για την ερμηνεία του, πούλησε τα υπάρχοντά του και μετακόμισε στην Ευρώπη. Στερήθηκε το φαγητό γιατί καθώς είπε ο ίδιος: «Υπάρχει μια κενότητα που έρχεται όταν πραγματικά λιμοκτονείς που δεν την είχα βιώσει. Δεν θα μπορούσα να παίξω αυτόν τον χαρακτήρα χωρίς να την έχω γνωρίσει». Επιπλέον έμαθε πιάνο κάνοντας εξάσκηση 4 ώρες κάθε μέρα. 15 χρόνια μετά τον θριάμβο του στην ταινία του Roman Polanski, ο Adrien Brody παραδεχόταν ότι το συναισθηματικό τίμημα που πλήρωσε μπαίνοντας τόσο βαθιά σε έναν τόσο τραγικό ρόλο, ήταν ακόμα δύσκολο να το αποτινάξει.

Joaquin Phoenix

Ο Joaquin Phoenix πάντα αφοσιώνεται στους ρόλους του. Στην πραγματικότητα ανήκει σε κάθε ταινία του στη λίστα «ηθοποιοί που δεν βγαίνουν από τον ρόλο». Για την ταινία Walk The Line απαντούσε μόνο στο όνομα JR (το πραγματικό όνομα του Johnny Cash), για τον Μονομάχο κυκλοφορούσε με ένα σπαθί μονίμως κοντά του.

Αυτό όμως που πάντα θα θυμόμαστε έιναι πως για το mockumentary του 2010 I’m Still Here κατάφερε να πείσει τους πάντες ότι, περνούσε κάποια πολύ παράξενη περίοδο, ότι παρατούσε την υποκριτική και ήθελε να ξεκινήσει μια καριέρα στην hip hop μουσική και ό,τι πιθανόν έχανε τα λογικά του. Αποκαλύφθηκε τελικά πως υποδυόταν τον χαρακτήρα του στο mockumentary ακόμα και στις δημόσιες εμφανίσεις του αλλά και στις συνεντεύξεις του.

Al Pacino

Ο Al Pacino μπήκε τόσο βαθιά στον ρόλο του τυφλού, που υποδύθηκε στην ταινία Άρωμα Γυναίκας, που ισχυριζόταν ότι δεν μπορούσε να δει τίποτα στο πλατό, κάθε φορά που έφτανε εκεί για τα γυρίσματά του.

Ed Harris

Μπορεί ως τότε να είχε βάψει μόνο το σπίτι του, όπως είχε πει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα The San Francisco Chronicle, αλλά όταν κλήθηκε να υποδυθεί τον ζωγράφο Jackson Pollock, για την ταινία Pollock, ο Ed Harris κατέφυγε στη Μέθοδο. Έμαθε να ζωγραφίζει, έφτιαξε στούντιο στο σπίτι του και μελέτησε με απόλυτη αφοσίωση την τεχνική του ζωγράφου. «Τύχαινε να κινείται με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο που μπορεί να κινηθεί το ανθρώπινο σώμα», είχε πει σχετικά.

Τι είναι το Method Acting ή απλά η Μέθοδος

Η Μέθοδος είναι η αμερικανική εξέλιξη του συστήματος υποκριτικής που ανέπτυξε ο Ρώσος σκηνοθέτης και ηθοποιός, Konstantin Stanislavski. Ο Stanislavski αρχικά οργάνωσε τη δική του μέθοδο που αφορά την προετοιμασία, τις πρόβες και την ερμηνεία των ηθοποιών βασίζεται στην ιδέα της συναισθηματικής μνήμης, που είχε αναπτύξει ο Γάλλος ψυχολόγος Théodule-Armand Ribot (1839-1916). Αργότερα ο ίδιος εγκατέλειψε την ιδέα αυτή και ανέπτυξε το Σύστημα Stanislavski. Αυτό αντί να αντλεί από τη συναισθηματική μνήμη των ηθοποιών και να τους ωθεί σε ερμηνεία βασισμένη στις δικές τους εμπειρίες και συναισθήματα, παίρνει ως αφετηρία τις σωματικές δράσεις που εκδηλώνει κάποιος όταν βιώνει συγκεκριμένα συναισθήματα και οδηγείται μέσω της σωματικής προσέγγισης στο να τα αποδώσει τελικά στην ερμηνεία του.

Η Μέθοδος που ακολουθούν οι αγαπημένοι μας ηθοποιοί στο Hollywood, αυτοί που όπως λέμε εδώ «δεν βγαίνουν από τον ρόλο», πιστώνεται στον Lee Strasberg που είχε μελετήσει το σύστημα Stanislavski. Ο Lee Strasberg δίδασκε αρχικά στο Group Theater και έπειτα στο φημισμένο Actors Studio. Ανάμεσα στους διασημότερους μαθητές του ήταν ο Al Pacino, ο James Dean κ.α. Ο Strasberg είχε περιγράψει τη φιλοσοδία της διδασκαλίας του ως εξής: «Οι δύο περιοχές ανακάλυψης που είναι κύριας σημασίας στη δουλειά μου στο Actors Studio και στα ιδιωτικά μου μαθήματα ήταν ο αυτοσχεδιασμός και η συγκινησιακή μνήμη. Χρησιμοποιώντας αυτές τις τεχνικές είναι που ο ηθοποιός μπορεί να εκφράσει τα κατάλληλα αισθήματα που απαιτεί ο χαρακτήρας». Ο Strasberg ήταν που απαιτούσε οι ηθοποιοί του κατά την προετοιμασία ενός ρόλου να βυθιστούν όχι μόνο στη ζωή του ήρωά τους κατά τη διάρκεια του έργου, αλλά και στην ζωή του, πριν σηκωθεί η αυλαία. Η προϊστορία του χαρακτήρα είχε τεράστια σημασία, και το έργο γινόταν η κλιμάκωση της ύπαρξής του.

Τη δική της συμβολή σε αυτόν τον τρόπο προσέγγισης της υποκριτικής είχε και η Stella Adler, μέλος και εκείνη του Group Theater κι επίσης μαθήτρια του συστήματος Stanislavski. Ο διασημότερος μαθητής της (κι έπειτα μαθητής του Strasberg) ήταν ο Marlon Brando, ενώ από εκείνη διδάχτηκαν επίσης ο Robert De Niro, ο Steve McQueen, ο Harvey Keitel κ.α.

Όπως και ο Stanislavski έτσι και η Adler πίστευε ότι υπάρχει «ένας κρυμμένος θησαυρός» στις συνθήκες που δημιουργεί ένα κείμενο. Οι ηθοποιοί δημιουργούν συναισθηματικές εμπειρίες με τη φαντασία τους σχετικά με τις συνθήκες που τους έχει δώσει ήδη το κείμενο. Για εκείνη η υποκριτική είναι 50% εσωτερική δουλειά (φαντασία, συναίσθημα, δράση, θέληση) και 50% εξωτερική (χαρακτηριστικά, τρόπος βαδίσματος, φωνή, σπορ, δεξιότητες).

Exit mobile version