50 χρόνια μετά το γάμο της Αλίκης και του Δημήτρη
- 18 ΙΑΝ 2015
Το καλοκαίρι του ’64, η Αλίκη και ο Δημήτρης ανακοινώνουν την πρώτη συνεργασία τους στο θέατρο : θα ανεβάσουν την "Κολομπ" του Ανούιγ, στο "Κεντρικόν".
Το κοινό ενθουσιάζεται, αλλά στους θεατρικούς κύκλους το νέο προκαλεί έκπληξη. Όλοι γνωρίζουν πως ο «κ.Φλωράς» και η εθνική «Λίζα Παπασταύρου», οι δύο παλιοί συμμαθητές του Σχολής του Εθνικού και super stars της Φίνος, μετά βίας αντέχουν ο ένας τον άλλο, όποτε βρίσκονται στο πλατό ή στα παρασκήνια για γυρίσματα λίγων εβδομάδων . Πώς θα συμβιώσουν, τάχα, στο θέατρο, μια ολόκληρη σεζόν;
Και πράγματι, στις πρόβες της “Κολόμπ” ο αέρας μυρίζει μπαρούτι. Στην αρχή, συνεργασία είναι τόσο δύσκολη, που η Αλίκη σκέφτεται να αποχωρήσει. Όμως μετά την πρεμιέρα, κάτι αλλάζει. Κάπως, κάπου γυρίζει ένας αόρατος διακόπτης – με έναν τρόπο ανυπόφορα κλισέ, η παράλογη αντιπάθειά τους μεταστρέφεται σε έναν φλογερό, εξίσου παράλογο έρωτα. Αν πιστέψει κανείς τα θεατρικά κουτσομπολιά τα φιλιά που ανταλλάσσουν on stage οι δυο πρωταγωνιστές, για τις ανάγκες του έργου, είναι τα πιο καυτά που έχουν δοθεί από καταβολής ελληνικού θεάτρου. Ο διάχυτος ερωτισμός της σκηνής ηλεκτρίζει και την πλατεία. Και όσο πιο ερωτευμένοι δείχνουν, τόσο πιο πολλά εισιτήρια κόβουν…
Στις 9 Δεκεμβρίου, σε μια σκοτεινή γωνιά της σκηνής του “Κεντρικόν”, της φοράει μια βέρα στο δάχτυλο. “Αρραβωνιαστήκαμε” – το μυστικό τους δεν είναι πια μυστικό. Παίζουν, φορώντας τα δαχτυλίδια του αρραβώνα τους. Την επόμενη μέρα η εφημερίδα Μεσημβρινή κυκλοφορεί με τη φωτογραφία τους και με έναν κραυγαλέο τίτλο: “Βουγιουκλάκη– Παπαμιχαήλ παντρεύονται τα εορτάς”. Το ίδιο βράδυ, όταν βγαίνουν στη σκηνή, ο κόσμος σηκώνεται όρθιος και αρχίζει να χειροκροτεί και να φωνάζει: “Να ζήσετε! Να ζήσετε!”
Στις 18 Ιανουαρίου του 1965, ημέρα Δευτέρα, -έχοντας ήδη παντρευτεί τέσσερις φορές, στα ψέματα, για τις ανάγκες της κάμερας η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ παντρεύονται στο γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, στους Δελφούς. Αυτή τη φορά, στ’αλήθεια.
Η ημερομηνία του γάμου, όπως και οι Δελφοί, έχουν επιλεγεί, προκειμένου –υποτίθεται- το ζευγάρι να αποφύγει τη μεγάλη δημοσιότητα. Όπως αποδεικνύεται, αυτό είναι αδύνατο. Ανήμερα του γάμου, χιλιάδες άνθρωποι από τα γύρω χωριά, την Αθήνα και απ’όλη την Ελλάδα, συρρέουν στην εκκλησία – με αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγάκια, μοτοσικλέτες, ακόμα και γαϊδούρια – για να δουν από κοντά το “χαϊδεμένο” τους ζευγάρι να γράφει το δικό του, πραγματικό happy end, σε ένα έρωτα που μοιάζει ολότελα κινηματογραφικός.
Wedding Day: Φλας, υστερία και περιστέρια
Μέσα Γενάρη του ‘65, ημέρα Κυριακή, ανήμερα του Αγίου Αντωνίου, η Αλίκη και ο Δημήτρης παίζουν στο θέατρο. Όταν τελειώνει η βραδινή παράσταση της “Κολόμπ”, οι φίλοι, οι συγγενείς τους, τους περιμένουν ανυπόμονα στα καμαρίνια. Δίνουν ένα γρήγορο, αποχαιρετιστήριο φιλί στη στοά του “Κεντρικόν” – θα ταξιδέψουν για Δελφούς, με διαφορετικά αυτοκίνητα. Λέγεται πως, σχεδόν σε όλη την διαδρομή η Αλίκη ήταν αμίλητη και προβληματισμένη. Στους φίλους της, εξομολογείται πως “αισθάνεται περίεργα”. Οι ίδιοι αυτοί φίλοι διαδίδουν πως λίγη ώρα αφότου έφτασαν στο ξενοδοχείο, τα ξημερώματα, η “εθνική σταρ” χάθηκε και εμφανίστηκε πάλι, μετά από μία ώρα. Τι έκανε και που βρισκόταν στο μεσοδιάστημα, δεν το έμαθε κανείς…
Η διήγηση, φυσικά, στις εφημερίδες της εποχής, θα είναι ελαφρώς διαφορετική. Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ “η Αλίκη έφθασε τα ξημερώματα με την ιδιόκτητη Τζάγκουαρ της και απεσύρθη στο διαμέρισμα 50 του ξενοδοχείου Βουζά που είχε κρατηθεί για τους νεονύμφους, μαζί με δύο ξαδέλφες της” αποφεύγοντας σύμφωνα με το έθιμο να συναντήσει τον Παπαμιχαήλ “που είχε φθάσει νωρίτερα και αναπαυόταν στο διαμέρισμα 402 του ίδιου ξενοδοχείου”. Από άλλη πηγή, γίνεται γνωστό πως “η κ.Βουγιουκλάκη ξύπνησε στη 1 μ.μ. οπότε και άρχισε το στόλισμα της νύφης που κράτησε ως τις 4 μ.μ.”.
Η τελετή, έχει προγραμματιστεί για τις 4 το απόγευμα. Στην εκκλησία, (που είναι στολισμένη, με ροζ και άσπρα γαρύφαλλα και άνθη μυγδαλιάς) φτάνει πρώτος ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, γύρω στις 15.45, συνοδευόμενος από τους γονείς και τον αδελφό τους. Η Αλίκη ακολουθεί ένα τέταρτο αργότερα, λάμποντας μες σε ένα υπέροχο μακρύ, λευκό νυφικό με ουρά, από soie sauvage, σε στιλ αμπίρ (σ.σ. μοντέλο του Givenchy ραμμένο στην Ελλάδα, από τον διαπιστευμένο οίκο “Νίτσα”) και γελώντας ντροπαλά. Οι “Εικόνες” της εποχής, αναμεταδίδουν: “Τυλιγμένη στο ολόλευκο πέπλο της, που το συγκρατεί στην κορυφή του κεφαλιού ένα μπουκέτο μιγκέ προχωρεί χαμογελαστή στο κεφαλόσκαλο όπου την περιμένει ο ως τώρα παρτενέρ των ταινιών της και σήμερα σύντροφος της ζωής της. Η τελετή αρχίζει. Η Αλίκη και ο Δημήτρης φαίνονται συγκινημένοι και με τα χέρια πάντοτε σφιχτά κρατημένα ακούνε αφοσιωμένοι τις εκκλησιαστικές ευχές. Στιγμές, στιγμές, τα μάτια τους υγραίνονται…”
Η αλήθεια, φυσικά, είναι άλλη – την αποτυπώνουν ξεκάθαρα οι φωτογραφίες από το μυστήριο, που δείχνουν πρόσωπα συνοφρυωμένα, σφιγμένα, νευρικά. Η νύφη είναι ανήσυχη γιατί ο Παπαμιχαήλ είναι έξαλλος από τον πρωτοφανή συνωστισμό, που κάνει την ατμόσφαιρα μες στο εκκλησάκι αποπνικτική – μεταξύ άλλων, στην τελετή παρίστανται περισσότεροι από 30 φωτογράφοι και τρείς(!) κινηματογραφικές κάμερες. (σ.σ. Μια εβδομάδα αργότερα θα προβληθεί στους κινηματογράφους – σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας – “το μοναδικόν, πλήρες και με όλας τας λεπτομέρειας ζουρνάλ των γάμων”, ένα ειδικό βίντεο της κινηματογραφικής εταιρίας “Μιχαηλίδης – Δαμασκηνός”, οι οποίοι είναι και κουμπάροι του ζευγαριού, μαζί με τον θεατρικό επιχειρηματία Τάκη Μακρίδη).
Ανάμεσα στους επώνυμους καλεσμένους (οι οποίοι έχουν προμηθευθεί ειδική κάρτα εισόδου στην εκκλησία) βρίσκονται ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ο Χρίστος Τσαγανέας με τη σύζυγό του ηθοποιό Νίτσα Τσαγανέα, ο σκηνοθέτης Τζέημς Πάρις, ο Αλέκος Σακελάριος, η Αλέκα Κατσέλη κ.α, αλλά και πλήθος κόσμου και κατοίκων της περιοχής κάθε ηλικίας, “ακόμα και εργάτες οι οποίοι είχον εγκαταλείψει τας εργασίας των” για να δουν από κοντά τους αγαπημένους τους σταρ να ανταλλάσσουν όρκους αιώνιας πίστης. Στον περίβολο της εκκλησίας, το θέαμα είναι σχεδόν σουρεαλιστικό: από τη μια σμόκιν, φορέματα κοκτέιλ, γούνες και ακριβά κοσμήματα και από την άλλη τσεμπέρια και τραγιάσκες…
Οι νεόνυμφοι θα κάνουν την εμφάνισή τους, στην είσοδο της εκκλησίας μέσα σε ουρλιαχτά και χειροκροτήματα- ο κόσμος αφήνει 100 λευκά περιστέρια να πετάξουν στον ουρανό και η Αλίκη, αναρωτιέται σιωπηλά από μέσα της: “Ποια ταινία γυρίζουμε;”.Οι πενήντα χωροφύλακες και πέντε αξιωματικοί που έχουν |επιστρατευτεί” από την Ιτέα και την Άμφισσα για να προστατέψουν το ζευγάρι, θα αποδειχτούν πολύ λίγοι. Κάποια στιγμή, καθώς ο κόσμος, σπρώχνει στην προσπάθειά του να πλησιάσει τα είδωλά του, να τα αγγίξει, να τους σφίξει το χέρι, οι δυό σταρ κινδυνεύουν να ποδοπατηθούν. Φυγαδεύονται, βιαστικά με τη βοήθεια της αστυνομίας, ενώ στον κόσμο, μοιράζονται 100 ασημένιες μπομπονιέρες, άλλες τόσες ιμιτασιόν και 1.000 τούλινες.
Το γλέντι του γάμου και τα παρατράγουδα
Για τη δεξίωση του γάμου τους, η Αλίκη και ο Δημήτρης έχουν κλείσει ολόκληρο το ξενοδοχείο του Βουζά. Εκεί, λίγο μετά τις 9 το βράδυ θα στηθεί ένα αληθινό αραχωβίτικο γλέντι με νταούλια και κλαρίνα – το μενού της γαμήλιας δεξίωσης περιλαμβάνει κοκορέτσι, αρνί σούβλας, φέτα Παρνασσού και μπακλαβά. Οι καλεσμένοι, φτάνουν τους 250. Άλλοι τόσοι θαυμαστές του ζευγαριού και κάτοικοι της περιοχής, παρακολουθούν το event απέξω, χαζεύοντας μέσα από τα τζάμια του ξενοδοχείου την Βουγιουκλάκη – ντυμένη με μια υπέροχη, βραδινή πράσινη τουαλέτα, κεντημένη με παγιέτες- και τον Παπαμιχαήλ να ανοίγουν το χορό, με ένα παραδοσιακό μπάλο.
Το γλέντι θα κρατήσει όλο το βράδυ, με τον γαμπρό, να χορεύει βαριά ζεϊμπέκικα όλο το βράδυ και τη νύφη να χτυπάει παλαμάκια καμαρώνοντας. Το πρόγραμμα, περιλαμβάνει και ελληνικούς χορούς “στους επιδόθησαν γνωστοί κύκλοι της αριστοκρατίας” κατά τη γλαφυρή περιγραφή εφημερίδας της εποχής. Την επόμενη μέρα, όλοι επιστρέφουν στην Αθήνα, αφού η Αλίκη και ο Δημήτρης πρέπει να συνεχίσουν τις παραστάσεις τους στο θέατρο – ο γλυκός μήνας του μέλιτος, αναγκαστικά, αναβάλλεται για αργότερα.
Δυστυχώς, αν και κανείς δεν το ξέρει τότε, η Αλίκη έχει πάρει ήδη μια πρώτη γεύση του γάμου της. Και είναι πικρή. Φαίνεται πως το ίδιο εκείνο, πρώτο βράδυ του γάμου τους – και ενώ οι καλεσμένοι τους περίμεναν στο γαμήλιο τραπέζι – εκείνη και ο Δημήτρης καυγάδισαν τόσο πολύ, που (ο μόλις λίγων ωρών) σύζυγός της παραλίγο να την πετάξει από το μπαλκόνι του ξενοδοχείου τους! “Με έδειρε την πρώτη νύχτα του γάμου μας” θα παραδεχόταν χρόνια αργότερα η σταρ– μια ιστορική δήλωση, που θα γινόταν πρωτοσέλιδο, στις εφημερίδες. Ήταν η αρχή ενός “γαμήλιου πολέμου” που θα κρατούσε πολλά χρόνια. Και που, στο τέλος, θα έχαναν και οι δυο…
Διάβασε επίσης στο Ladylike
Η Michelle Obama δε σ’ αφήνει ποτέ να τη βαρεθείς
Ίντιρα Γκάντι: η “Σιδηρά Κυρία” της Ινδίας που δεν ήθελε να την αποκαλούν “φεμινίστρια”