CELEBRITIES

Αντώνης Καφετζόπουλος: Η ανάρτησή του περί πλυντηρίων και ο έντονος διάλογος με τον Χρήστο Χωμενίδη

Papadakis Press Προκόπης Οικονομόπουλος

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος είναι ένας από τους ηθοποιούς που παρακολουθούν με ζέση το κύμα του ελληνικού #MeToo που ξεκινώντας από τον χώρο του αθλητισμού πέρασε με ορμή στον χώρο του θεάτρου, κάνοντας συχνά αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσει τις απόψεις του αλλά κυρίως για να δηλώσει ότι στέκεται στο πλευρό των θυμάτων χωρίς αμφιβολία. Μία ανάρτησή του χθες, έκανε λόγο για προσπάθεια υποβάθμισης των αδικημάτων που καταγγέλλονται αυτό το διάστημα, ενώ σε αυτήν αναφέρθηκε ονομαστικά στον Κώστα Γεωργουσόπουλο και τον συγγραφέα Χρήστο Χωμενίδη για άρθρα τους, που σύμφωνα με τη δική του κρίση λειτουργούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος εξέφρασε με την ανάρτησή του την εναντίωσή του σε όσους προσπαθούν με κάθε τρόπο να καλύψουν τις πράξεις των φερόμενων ως θυτών πράξεων βίας, κατάχρησης εξουσίας, σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης, ως και βιασμών. Και το έκανε με τα λόγια του αλλά και με τη φωτογραφία που συνόδευσε την ανάρτησή του στο Facebook. Ένα ροζ πλυντήριο.

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος προτρέπει τα θύματα να μιλάνε

«Το πλυντήριο ξαναχτυπά με δύναμη. Η αυτοκρατορία αντεπιτίθεται.» ήταν οι δύο τίτλοι που έδωσε στην ανάρτησή του.

Το πλυντήριο ξαναχτυπά με δύναμηΗ αυτοκρατορία αντεπιτίθεται Ο Γεωργουσόπουλος αναπολεί τις ρομαντικές εποχές που οι…Δημοσιεύτηκε από Andoni Kafetzopoulos στις Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2021

Ο ηθοποιός συνέχισε καταγράφοντας την άποψή του ως εξής: «Ο Γεωργουσόπουλος αναπολεί τις ρομαντικές εποχές που οι μπουλουκτσήδες πέρναγαν από το λεπίδι της ταπείνωσης τους ψάρακλες ηθοποιούς, τις ωραίες εποχές που ο βιασμός δεν ήταν και κάτι ακατονόμαστο δα.

Ο Χρήστος Α. Χωμενίδης ανησυχεί τώρα μήπως – άξαφνα – γίνουμε ζούγκλα επειδή κάποιοι καταγγέλλουν τις ύβρεις που διέπραξαν ταλαντούχοι [και μη ταλαντούχοι]. Συγχέει το κουτσομπολιό με την αδικοπραξία. Θα έλεγα ότι πλανάται πλάνην οικτράν αν δεν γνώριζα ότι τόσο [δα] νιονιό το διαθέτει.

Οι πάνω όροφοι των καναλιών επιχειρούν έφοδο για να καταλάβουν το χώρο που κάλυπταν μέχρι προχτές τα υπόγεια [τους] της φτηνής ψυχαγωγίας. [Σε κάποιες περιπτώσεις με αξιοθαύμαστη ανθρωπιά, τα υπόγεια]

Μη φοβάστε, μιλάτε

Μιλάτε εκεί που νομίζετε ότι θα βρείτε ανοιχτά αυτιά και ψυχική υποστήριξη

Μιλάτε στα μέσα που σας είναι διαθέσιμα

Μιλάτε τώρα ή αύριο ή όποτε νομίσετε ότι μπορείτε και αντέχετε να μιλήσετε

Μιλάτε στα σωματεία σας και τις ενώσεις σας, ξυπνήστε τους [το ΣΕΗ φαίνεται σα να βγήκε επιτέλους από το λήθαργο δεκαετιών].

Θα υπάρξει και θόρυβος και κακοφωνία και σαχλαμάρες και κουτσομπολιό και άσχημες στιγμές

Θα υπάρξει και η γάγγραινα της πολιτικής εκμετάλλευσης, η ασχήμια της κατάποσης της καμήλου όταν θίγεται κάποιος “δικός μας”

Τίποτα δεν είναι πιο άσχημο από αυτά που σε κάποιες περιπτώσεις έγιναν σε βάρος ανθρώπων που ήταν ευάλωτοι

Τίποτα δεν συγχωρεί και τίποτα δε σβήνει την ασχήμια αυτών που πολιτεύτηκαν με την ψευδαίσθηση ότι είχαν Το Προνόμιο και την Αυταπάτη ότι ο κόσμος τους ανήκει μαζί με όποιο ανθρώπινο ή άλλο ον έτυχε να βρεθεί στο δρόμο τους

Ο νόμος είναι νόμος και η κοινωνία είναι κοινωνία. Ο πρώτος υπάρχει για να παρακολουθεί και να ρυθμίζει τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της δεύτερης.

Η παραγραφή είναι δίκαιο μέτρο αλλά υπάρχει η ηθική απαξίωση που επιφυλάσσει η κοινωνία σε αυτούς που από τύχη ή χειρισμό ή το φόβο των θυμάτων γλύτωσαν την τιμωρία.

Ακούστε κι εμένα υπήρχε και υπάρχει πάντα ο άλλος δρόμος που ακολούθησαν οι πολλοί».

Η σιωπή δεν πρέπει να επικρατήσει σε καμία περίπτωση. Κανένα «καθίστε φρόνιμα» ενδεδυμένο με όποιες λέξεις δεν οφείλουν τα θύματα να ακολουθούν. Αυτό κρατώ από το κείμενο του Αντώνη Καφετζόπουλου, όσο και οι αντιστάσεις να μεγαλώνουν, τα θύματα πρέπει να συνεχίσουν να μιλάνε. Όποτε, όπου και όπως νιώσουν ασφαλή και δυνατά να το κάνουν.

Χρήστος Χωμενίδης VS Αντώνης Καφετζόπουλος: Ο διάλογος στα σχόλια

Λίγη ώρα μετά την τοποθέτησή του, μέσω της οποίας ο Αντώνης Καφετζόπουλος προέτρεψε τα θύματα να συνεχίσουν να μιλούν, ο Χρήστος Χωμενίδης πήρε θέση απαντώντας με ένα σχόλιο στην ανάρτησή του. Στον διάλογο που ακολούθησε μηνύματα ανταλλάχθηκαν αρκετά. Ο συγγραφέας και ο ηθοποιός αντάλλαξαν απόψεις και κάπου φάνηκε ότι η διαφωνία τους δεν θα μπορούσε να ανατραπεί.

«α) Ποτέ δεν δικαιολόγησα καμία εκτόξευση σταχτοδοχείου. Το άρθρο μου από το οποίο σταχυολογείς τη φράση είχε τίτλο “Εξουσία” και εν κατακλείδι έλεγε ότι το εξουσιαστικό φαινόμενο είναι διαχρονικό. Και πως τα μόνα όπλα μας απέναντί του είναι ο έρωτας και το γέλιο. β) Ναι, η καρδιά μου είναι περίλυπος για όσα συνέβησαν, συμβαίνουν και ελπίζω να σταματήσουν να συμβαίνουν. γ) Ουδέποτε είπα να καθίσει κανείς “φρόνιμα”. Το ακριβώς αντίθετο είπα και λέω και σε εσένα. ε) Πότε χαρακτήρισα εγώ τη σεξουαλική κακοποίηση ή και παρενόχληση “μορφή φλερτ”; Επ αυτού ειδικά σε παρακαλώ να ανακαλέσεις. στ) το σχολείο μου, στο οποίο φοίτησα με υποτροφία, ήταν όντως άριστο – είμαι πολύ περήφανος για τα γράμματα που με έμαθαν πανάξιοι δάσκαλοι και για το δημοκρατικό πνεύμα που μού έδωσε αυτή η “σφηκοφωλιά Βενιζελοκομμουνιστών” όπως αποκαλούσαν σε δύσκολους καιρούς το Κολέγιο Αθηνών. ζ) Την κοινωνική μου μόρφωση τη χρωστάω πρωτίστως στην οικογένειά μου και στη γειτονιά μου. Την Κυψέλη», σημείωσε μεταξύ άλλων σχολίων ο Χρήστος Χωμενίδης.

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος απάντησε στα σημεία ένα προς ένα: «α] Δεν συμφωνείς πως η άποψη σου πως «τα μόνα όπλα μας» απέναντι στη βία «είναι ο έρωτας και το γέλιο» είναι κάπως ελλιπής; Αν ήταν έτσι δε θα είχαμε ανάγκη από κανένα νόμο και καμία ποινή για τη βία β] εδώ βρίσκεται ο πυρήνας της διαφωνίας μας. Εγώ δε θέλω να «σταματήσουν να συμβαίνουν» προτού πέσει φως σε όσα συνέβαιναν γ] Σε παραπέμπω στο α) σου: τι άλλο υπονοείς όταν λες κάντε έρωτα γελαστοί παρά ότι η βία είναι ακατανίκητο φαινόμενο;; ε] Στο κείμενο σου με τίτλο «έχει και στη μεσούλα της σπαθί μαλαματένιο». Είναι διάσπαρτο με επιχειρήματα που παραπέμπουν στο ότι κάποιες αντρικές συμπεριφορές που χαρακτηρίζονται ως σεξιστικές είναι απόλυτα νόμιμες αν ειδωθούν υπό το φως της ερωτοτροπίας. Παραλείπεις ή δεν αντιλαμβάνεσαι ότι παραβλέπεις τη συναίνεση σαν απαραίτητη προϋπόθεση για να «κρατάς το παλτό της». στ] Δεν έχω αμφιβολίες για όσα λες για το σχολείο σου. Πρέπει όμως – λέω – ενδοσκοπούμενος να αναρωτηθείς και εσύ όπως και κάθε απόφοιτος των πολύ καλών δυο-τριών σχολείων: μωρέ μπας και μας γαλούχησαν με την ιδέα ότι έχουμε κάποιο Προνόμιο απέναντι στους κοινούς θνητούς; ζ] Κι εγώ την έχω μεγάλη και απ την οικογένεια μου και το Ζωγράφειο της Πόλης και απ τα Πατήσια που αλώνισα έφηβος», εξήγησε.

Ο Χρήστος Χωμενίδης προχώρησε στη δική του ανάρτηση

Η ώρα περνούσε κι όποιος έμπαινε στη διαδικασία να παρακολουθήσει τα σχόλια τουλάχιστον απολάμβανε έναν πραγματικά ποιοτικό διάλογο ανεξάρτητα από την πλευρά που έπαιρνε. Ο Χρήστος Χωμενίδης μετά την ανταλλαγή των σχολίων τους, επανήλθε στο θέμα με την δική του ξεχωριστή ανάρτηση στο προφίλ του στο Facebook. Ο Αντώνης Καφετζόπουλος σύμφωνα με όσα ανέφερε ο συγγραφέας του έκανε μια «παντελώς ανοίκεια και κατάφωρα άδικη επίθεση».

Η παντελώς ανοίκεια και κατάφωρα άδικη επίθεση του Αντώνη Καφετζόπουλου εναντίον μου (και εναντίον του Κώστα…Δημοσιεύτηκε από Χρήστος Α. Χωμενίδης στις Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2021

«Η παντελώς ανοίκεια και κατάφωρα άδικη επίθεση του Αντώνη Καφετζόπουλου εναντίον μου (και εναντίον του Κώστα Γεωργουσόπουλου, ο οποίος δεν είναι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να τού απαντήσει), επιβεβαιώνει το ήδη γνωστό. Και θλιβερό.

Ότι σε εποχές κρίσης, ακόμα και άνθρωποι νουνεχείς και καλοπροαίρετοι -τέτοιον θεωρώ τον Καφετζόπουλο- χάνουν το μέτρο. Σε αναζήτηση ενόχων, διαστρεβλώνουν τις απόψεις σου ή και σού βάζουν στο στόμα φράσεις που δεν είπες -δεν διανοήθηκες να πεις- ποτέ.

Το να αποδίδεις δόλιες προθέσεις σε εκείνους που δεν κρύφτηκαν, που δεν σφύριξαν αδιάφορα, που ανέλαβαν παλαιότερα και θα αναλάβουν ξανά εάν χρειαστεί το κόστος αντιδημοφιλών θέσεων είναι αστείο. Το να τους χαρακτηρίζεις «πλυντήρια» είναι ιταμό.

Συνηθίζεται, καθότι βολικό, να χτυπάει κανείς αντί γιά το γαιδούρι το σαμάρι.

Εγώ όμως δεν πρόκειται να γίνω το σαμάρι κανενός», ανέφερε χαρακτηριστικά ο συγγραφέας.