CELEBRITIES

Δημήτρης Καπουράνης: 6 πράγματα που δεν ξέρεις για τον νικητή του βραβείου Χορν για το 2023

NDPPHOTO / ΕΛΛΗ ΠΟΥΠΟΥΛΙΔΟΥ

Η τελετή απονομής των βραβείων Μελίνα Μερκούρη και Δημήτρης Χορν, σε ηθοποιούς για τις θεατρικές ερμηνείες τους τις προηγούμενες σεζόν, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 27 Μαΐου. Για το βραβείο Δημήτρης Χορν, που αποτελείται από τον σταυρό του θρυλικού για το ελληνικό θέατρο ηθοποιό και χρηματικό έπαθλο, υπήρξαν υποψήφιοι από 3 διαφορετικές θεατρικές σεζόν και άρα και 3 νικητές. Ανάμεσά τους, για τη σεζόν 2022 – 2023, νικητής αναδείχθηκε ο Δημήτρης Καπουράνης, για την ερμηνεία του στην παράσταση Μια άλλη Θήβα.

Το βραβείο Δημήτρης Χορν, απονεμήθηκε στον Αναστάση Ροϊλό για τις σεζόν 2019 – 2020 και 2020- 2021 (για την παράσταση Γυάλινος Κόσμος), τον Φώτη Στρατηγό (2021- 2022, Πόσο κοστίζει να ζεις) και στον Δημήτρη Καπουράνη (2022- 2023).

Το βραβείο Μελίνα Μερκούρη, η καρφίτσα της εμβληματικής προσωπικότητας και το αντίστοιχο χρηματικό βραβείο δόθηκε στην ηθοποιό Ελίνα Ρίζου για τις ερμηνείες της σε 2 παραστάσεις την περασμένη σεζόν. Αξίζει να σημειωθεί ότι μία από τις συνυποψήφιές της, η Νάνσυ Σιδέρη, είχε ανακοινώσει ότι δεν θα συμμετέχει στη διαδικασία, διαμαρτυρόμενη για την αντιμετώπιση των καλλιτεχνών από την πολιτεία και το Προεδρικό Διάταγμα 85 για το οποίο οι ηθοποιοί είχαν κινητοποιηθεί το 2022.

Δημήτρης Καπουράνης Οι Αναστάσης Ροϊλός, Ελίνα Ρίζου, Φώτης Στρατηγός και Δημήτρης Καπουράνης. / NDPPHOTO / ΕΛΛΗ ΠΟΥΠΟΥΛΙΔΟΥ
Οι Αναστάσης Ροϊλός, Ελίνα Ρίζου, Φώτης Στρατηγός και Δημήτρης Καπουράνης.

Πίσω στις ανδρικές βραβεύσεις και πιο συγκεκριμένα στον τελευταίο από τους νικητές του Δημήτρης Χορν, o Δημήτρης Καπουράνης ήταν πραγματικά συγκινητικός στον διπλό ρόλο του Μαρτίν/Φεδερίκου στην παράσταση Μια άλλη Θήβα, του Σέρχιο Μπλάνκο, που σκηνοθέτησε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Αν δεν έχεις δει ακόμα την παράσταση αυτή, θα χαρείς να μάθεις ότι από 1η Ιουλίου ως 13 Αυγούστου θα βρεθεί σε περιοδεία στη Θεσσαλονίκη, την Αττική και την Κρήτη. Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να βρεις εδώ.

Ο Σταμάτης Φασουλής, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής που απονέμει το βραβείο, πέρασε στον λαιμό του Δημήτρη Καπουράνη τον σταυρό του Δημήτρη Χορν, στην τελετή απονομής που πραγματοποιήθηκε στην Πλάκα. Συνυποψήφιοι του ήταν ο Βαγγέλης Δαούσης, ο Πάνος Ζυγούρος, ο Βασίλης Μηλιώνης και ο Στρατής Χατζησταματίου.

Δημήτρης Καπουράνης Ο Σταμάτης Φασουλής περνά στον λαιμό του ηθοποιού τον σταυρό του Δημήτρη Χορν. / NDPPHOTO / ΕΛΛΗ ΠΟΥΠΟΥΛΙΔΟΥ
Ο Σταμάτης Φασουλής περνά στον λαιμό του ηθοποιού τον σταυρό του Δημήτρη Χορν.

Ακολουθούν 6 πράγματα που ίσως δεν ξέρεις για τον Δημήτρη Καπουράνη

Το τηλεοπτικό του ντεμπούτο και οι ρόλοι στα Καλύτερα μας χρόνια και το Ναυάγιο

Μπορεί ο Δημήτρης Καπουράνης να έγινε πιο γνωστός μέσα από τους πρώτους πρωταγωνιστικούς ρόλους του ως Αντώνης στη σειρά της ΕΡΤ, Τα καλύτερα μας χρόνια και ως Μάκης Παπαδάκης, στο Ναυάγιο του Mega, όμως το τηλεοπτικό του ντεμπούτο είχε γίνει το 2016 στον Alpha. Ο Δημήτρης Καπουράνης είχε παίξει στη σειρά Η λέξη που δεν λες, του Θοδωρή Παπαδουλάκη, που γυρίστηκε στον τόπο που μεγάλωσε και σπούδασε τα Χανιά.

Όπως έχει πει η συμμετοχή του στη σειρά, στην οποία πρωταγωνιστούσαν ο Βασίλης Μπισμπίκης, η Μαρία Πρωτόπαππα, ο Δημήτρης Καταλειφός, ο Μάξιμος Μουμούρης και η Πηνελόπη Τσιλίκα, καθόρισε την απόφαση που πήρε να γίνει επαγγελματίας ηθοποιός την επόμενη χρονιά.

«Έχω αναγνωρίσει κοινά στοιχεία του χαρακτήρα μου με τον Μάκη. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι τον καταλαβαίνω και θα ήθελα να είμαι φίλος του. Αυτό που πραγματεύεται η σειρά είναι το πώς μετά από ένα τραγικό συμβάν διαχειρίζεται κανείς την απώλεια, το πένθος, και τη δύναμη που πρέπει να βρει ώστε να προχωρήσει», είχε πει ο ηθοποιός σε συνέντευξή του στην Athens Voice για τον τελευταίο τηλεοπτικό ρόλο του.

Η καταγωγή από την Αλβανία και η «διττή ταυτότητα» που δεν έχει επιλέξει

Στην εκπομπή Night Out του Mega, είχε μιλήσει για το γεγονός ότι οι γονείς του έφυγαν από την Αλβανία, όταν γεννήθηκε κι έφτασαν κάποια στιγμή στα Χανιά. Εκείνος μεγάλωσε με τους παππούδες του που κάποια στιγμή τον πήγαν στην Κρήτη για να επανενωθεί με τους γονείς του. Το γεγονός αυτό, ήταν τραυματική εμπειρία για τον ίδιο.

Στην ίδια εκπομπή είχε μιλήσει για τον ρατσισμό που έχει δεχτεί τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Αλβανία. «Είναι γενικά ένα διαβαλκανικό θέμα. Έχω πολλές φορές συζήτηση με παιδιά από τα Βαλκάνια που έχουν την ίδια ιστορία. Και με αυτά τα παιδιά μοιράζομαι ένα κοινό πρόβλημα. Εδώ είμαστε Αλβανοί και στην Αλβανία, Έλληνες. Έχουμε μια διττή ταυτότητα που δεν την έχουμε επιλέξει, είναι ένα συλλογικό τραύμα μιας γενιάς», είχε αναφέρει ο Δημήτρης Καπουράνης.

«Δυστυχώς, βίωσα ρατσισμό, αλλά επειδή ήμουν φρόνιμο παιδί κι οι γονείς μου δεν έδιναν “δικαιώματα”, δεν βιώσαμε οξύ ρατσισμό. Κάποιες φορές είχα την αίσθηση ότι οι διαπροσωπικές μας σχέσεις έφταναν μέχρι ενός σημείου. Νομίζω ότι έχουν αλλάξει τα πράγματα και εύχομαι να αλλάξουν περισσότερο. Η ταυτότητα είναι το όπλο μας, η πηγή της δημιουργίας μας και εμπνέει και τους απέναντί μας. Αν κρύβεις αυτό που είσαι και δεν το επικοινωνείς, τότε τι άνθρωπος ή καλλιτέχνης είσαι; Αυτή είναι η πηγή της δημιουργίας μας», πρόσθετε ο ηθοποιός, που ξεκίνησε να αποκαλύπτει την καταγωγή του, όταν τέλειωσε το σχολείο και βρέθηκε να σπουδάζει στο Πολυτεχνείο.

Η ταινία που μίλησε στην καρδιά του

Ο Δημήτρης Καπουράνης έχει παίξει στην ταινία Pendulus του Δημήτρη Γκότση, η οποία ασχολείται με το ζήτημα της κρίσης ταυτότητας που περνούν οι μετανάστες δεύτερης γενιάς. Δεν είναι τυχαίο που σε συνέντευξή του στο Documento αυτή είναι η ταινία που και ο ίδιος αναφέρει ως αλησμόνητη στη «φρέσκια» αλλά πολύ δυνατή του καριέρα.

«Ήταν μια από τις πιο σημαντικές συνεργασίες που είχα και λόγω της ομαδάρας, αλλά κυρίως λόγω της θεματικής. Κατάφερα μέσω της ταινίας να μιλήσω για ένα πολύ πυρηνικό μου ζήτημα: την κρίση ταυτότητας. Μετανάστες δεύτερης γενιάς αναγκάζονται πολλές φορές στην καθημερινότητά τους να επιλέξουν πού ανήκουν. Έτσι και ο χαρακτήρας στην ταινία. Ενόψει ενός επικείμενου γάμου ο Άρμπι πρέπει να αποφασίσει αν είναι Έλληνας ή Αλβανός», είχε πει χαρακτηριστικά.

Το Πολυτεχνείο και η δραματική σχολή

Ο Δημήτρης Καπουράνης πέρασε στο τμήμα μηχανικών παραγωγής και διοίκησης στο Πολυτεχνείο στα Χανιά. Εκεί όμως, ανακάλυψε το ξεχωριστό ταλέντο του στο θέατρο. Γράφτηκε στη θεατρική ομάδα της σχολής και όπως έχει πει στην Athens Voice, στην πρώτη παράσταση που ανέβασε με αυτή την ομάδα, Τη νύχτα των παλιάτσων, το 2014 είχε τον ρόλο του αφηγητή.

«Η ομάδα λειτουργούσε ως μια κοινωνική ουτοπία, παίρναμε αποφάσεις όλοι μαζί, υπήρχε αλληλοσεβασμός, πολυφωνία και δημιουργικότητα. Μετά από 5 χρόνια έφτασα σε ένα τέλμα, τότε ήταν που αποφάσισα να σπουδάσω υποκριτική. Έδωσα, λοιπόν, εξετάσεις στο Εθνικό και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα», είχε πει ο Δημήτρης Καπουράνης, που βρέθηκε από την Κρήτη στην Αθήνα για να ξεκινήσει το δικό του ταξίδι στον κόσμο της υποκριτικής.

Ο Δημήτρης Καπουράνης παίζει και μουσική

Ο Δημήτρης Καπουράνης τραγουδά ως μέλος του συγκροτήματος Cosmonuts, που δημιουργήθηκε πριν από περίπου 10 χρόνια στα Χανιά.

«Αρχικά ήμασταν cover-band εξ ολοκλήρου. Κάποια στιγμή αποφασίσαμε πως θέλουμε να γράψουμε δικιά μας μουσική και έκτοτε παλεύουμε να βρούμε και να φτιάξουμε τον ήχο μας. Στην πορεία των χρόνων η σύστασή μας άλλαξε αρκετές φορές.

Αναλογιζόμενος το πως ξεκινήσαμε, μπορώ να πω, πως η μπάντα μάς έχει ωριμάσει όλους αρκετά. Την ίδια στιγμή όμως, κάθε φορά που ανεβαίνουμε στη σκηνή, μάς θυμίζει πόσο παιδιά είμαστε. Και για όσους δε τον γνωρίζουν θα πρέπει να σημειώσω πως πλέον η μπάντα απαρτίζεται από τον Αλέξανδρο Σταθάκη (Τύμπανα), Γιάννη Πανηγυράκη (Κιθάρα), Πέτρο Πανηγυράκη (Κιθάρα), Χρήστο Κλαριδόπουλο (Μπάσο) και Δημήτρη Καπουράνη (Φωνητικά)», είχε πει ο ίδιος σε συνέντευξή του στο Ozon.

Για το πώς νιώθει στη σκηνή είχε μιλήσει και στην εκπομπή Night Out, του Mega.

Ο Δημήτρης Καπουράνης θα σε κοιτάξει στα χέρια

Στην εκπομπή Night Out είχε απαντήσει στις ερωτήσεις του Θεοχάρη Ιωαννίδη. Ανάμεσα τους και αυτή που αφορά το πρώτο πράγμα που κοιτάζει στους ανθρώπους. Μετά τα μάτια, ο Δημήτρης Καπουράνης κοιτάζει τα χέρια των ανθρώπων, απ’ όπου βγάζει διάφορα συμπεράσματα για τον συνομιλητή του.