CELEBRITIES

Φαινόμενο Kardashians: Τα φώτα στην οικογένεια που παρακολουθεί όλος ο πλανήτης

Προχθές, η Kιμ έσκυψε για να φτιάξει το φόρεμά της – η φωτό από το τεράστιο μπούστο της, έκανε το γύρο του κόσμου. Πριν λίγες μέρες η Κένταλ είχε τα γενέθλιά της, και μετά (ή μήπως πριν;) η μαμά- Κρις, έκλεισε τα 60 κι έκανε ένα εξωφρενικό Gatsby party, στο οποίο τραβήχτηκαν εκατομμύρια selfies. Πήγε και η Μενούνος. Όλα αυτά – η εγκυμοσύνη της Κιμ, τα σκέρτσα της Νορθ, το κραγιόν του Μπρούς- Κέιτλιν, πώς αναρρώνει ο Λαμάρ κλπ. είναι, κανονικά και καθημερινά, μέρος της ελληνικής ειδησεογραφίας.

Από μια άποψη, θα λέγε κανείς, πως ξέρουμε για την οικογένεια Καρντάσιανς περισσότερα από όσα θα μάθουμε ποτέ για την Μενεγάκη, τον Τσίπρα, τον Πετρούνια,  ή για την Άννα Βίσση.Ή για οποιοδήποτε Έλληνα σταρ – σε οποιοδήποτε τομέα.

Κι όμως, οι Καρντάσιανς δεν χορεύουν, δεν τραγουδούν, δεν ζωγραφίζουν, δεν είναι ηθοποιοί ή σταρ του Χόλιγουντ – στην πραγματικότητα, δεν έχουν κανένα απολύτως ταλέντο πέρα από την ίδια την διασημότητά τους. Είναι η «Πρώτη Οικογένεια» της Αμερικής – σύμφωνα με το περιοδικό Cosmopolitan: πλούσιοι, όμορφοι, λαμπεροί, μαυρισμένοι και απολύτως εθισμένοι να ζουν μπροστά στις κάμερες.

Στην πραγματικότητα είναι και κάτι ακόμα: ένα μιντιακό φαινόμενο, τα πρόσωπα μιας ποπ κουλτούρας που αποθεώνει το γυαλιστερό τίποτα. Και – πλέον – ένα πανίσχυρο εμπορικό brand. Τηλεοπτικά shows, ρούχα με την υπογραφή τους, αρώματα, αντιηλιακά, βιβλία, video games, εφαρμογές κινητών, διαφημίσεις. Η Οικογένεια φαίνεται πως έχει βρει τη μαγική μηχανή που αλέθει κάθε νανοδευτερόλεπτο της τηλεοπτικής τους διασημότητας και το κάνει χρυσάφι. Tα αμερικάνικα οικονομικά sites υπολογίζουν πως η εμπορική τους αξία ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 350 εκατ. δολάρια.. Και μεγαλώνει διαρκώς.

Μυστικό επιτυχίας

Όταν ακούω ανθρώπους να αναρωτιούνται πως βγάζω λεφτά με το τίποτα, μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Αν μπορούν ας το κάνουν και εκείνοι. Aς βγάλουν την ζωή τους στην φόρα. Αφήστε που δουλεύω πολύ σκληρά. Κάθε ημέρα έχω επτά ραντεβού πριν από τις 10 το πρωϊ

(Η Κιμ Καρντάσιαν στον Guardian)

Η Κιμ κάνει μπιζνες

Φυσικά, δεν κερδίζουν όλοι το ίδιο. Το κεντρικό πρόσωπο, η σταρ της οικογένειας και «μηχανή» της μίνι-αυτοκρατορίας είναι η Kιμ. Η δεύτερη κόρη του σταρ δικηγόρου Ρόμπερτ Καρντάσιαν (σ.σ. ήταν ο δικηγόρος υπεράσπισης στη δίκη του O.Tζέι Σίμπσον για την δολοφονία της γυναίκας του) και της Κρις Χάφτον, που αργότερα ξαναπαντρεύτηκε τον Ολυμπιονίκη του δεκάθλου Μπρους Τζένερ. Πρώην στυλίστρια, κοσμική και party-girl, φίλη της Πάρις Χίλτον, τηλεπερσόνα σε realities, και λίγο ηθοποιός, (αν και τα σχόλια των κριτικών, όποτε εμφανίζεται κάπου δεν εστιάζουν τόσο στο ταλέντο της, όσο στις πληθωρικές καμπύλες της) η Κιμ έγινε γνωστή το 2007 όταν διέρρευσε στο Internet ένα οικιακό, ερασιτεχνικό, ερωτικό της βίντεο με τον τότε σύντροφό της,τον τραγουδιστή της RnB, Ray J. Μετά τον ντόρο που ξέσπασε, η Κιμ αρχικά μήνυσε την εταιρεία που αγόρασε τα δικαιώματα του φιλμ – έναν κολοσσό της βιομηχανίας του πορνό. Αργότερα δέχτηκε όμως να αποσύρει την αγωγή, έναντι 5 εκατομμυρίων δολαρίων.

 

Αυτό ήταν η αρχή.Τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου, ντεμπουτάρισε στο E! Channel, η πρώτη σεζόν του οικογενειακού reality «Κeeping up with the Kardashians». Το show παρακολουθεί τις ζωές των μελών της οικογένειας: της Κιμ και του Κάνιε, της μαμάς- μάνατζερ Κρις Τζένερ (σ.σ. που είναι ο εγκέφαλος πίσω από το φαινόμενο Καρντάσιαν), και συχνά αποκαλείται κοροϊδευτικά «momager» ,της Κόρτνεϊ και της Κλόε (και λιγότερο του Ρομπ Καρντάσιαν), καθώς και των δύο μικρότερων ετεροθαλών αδελφών τους Κένταλ και Κάιλι Τζένερ που είναι το «νέο αίμα της φαμίλιας», και η ανερχόμενη δύναμη στα media.

To shοw γνώρισε αμέσως τεράστια επιτυχία –με την κάμερα να την ακολουθεί κατά πόδας, η Κιμ ζει, βγαίνει ραντεβού, ερωτεύεται, παντρεύεται live, χωρίζει μετά από 72 μέρες, μένει έγκυος από ένα μαύρο ράπερ, παχαίνει, αδυνατίζει, γεννάει, ξαναμένει έγκυος, κάνει κούρες ομορφιάς. Και κυρίως κάνει μπίζνες. 

Μoney, Money, Money

Σήμερα, μαζί με τις αδελφές της είναι συνιδιοκτήτρια του Dash, μιας μπουτίκ που έχει παραρτήματα στις μεγαλύτερες αμερικάνικες πόλεις, (σ.σ. αυτά στο Λος Άντζελες, θεωρούνται τουριστικά αξιοθέατα!) έχει τη δική της σειρά ρούχων, γυναικείων και παιδικών, αξεσουάρ, κοσμημάτων,  εσωρούχων, αρωμάτων και καλλυντικών. Επίσης, ως μοντέλο είναι το «πρόσωπο» μιας δεκάδας προϊόντων που καλύπτουν μια τεράστια γκάμα, από γλειφιτζούρια και fast food, μέχρι εξοπλισμό για γυμναστική και συμπληρώματα διατροφής- η αμοιβή της για κάθε προϊόν που «υιοθετεί» ανέρχεται γύρω στο 1 εκατομμύριο δολάρια, ενώ πληρώνεται από 10.000 ως 25.000 για τα tweets, που προωθoύν κάποιο προϊόν οποιασδήποτε άλλης φίρμας – κι αυτό είναι μάλλον λίγο, αν σκεφτεί κανείς πως έχει 36,6 εκ. followers στο Τwitter (σχεδόν 5 εκ. ακολουθούν τον πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα). Στο λογαριασμό προσθέστε και όσα εισπράττει από συνεντεύξεις, φωτογραφήσεις και εξώφυλλα, αφού κάθε της εμφάνιση σε μια εκδήλωση κοστολογείται γύρω στα 100.000 δολάρια –  το ποσό φτάνει ακόμα και το 1.000.000 αν πρόκειται για κάποιο event στο εξωτερικό. Κι όλα αυτά, χωρίς να υπολογίσει κανείς την κινητή και ακίνητη περιουσία του άντρα της Kάνιε Γουέστ.

Aν το ήθελε, η Kιμ θα μπορούσε να αποσυρθεί αύριο και να ζήσει πλούσια, όλη την υπόλοιπη ζωή της. Η «αξία» της, αυτή τη στιγμή είναι 63-65 εκατομμύρια δολάρια.

Oι αδερφές της Kιμ, η Κόρτνεϊ και η μικρότερη Κλόε κερδίζουν πολύ λιγότερα: γύρω στα 25 εκατομμύρια η καθεμία. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η πληρωμή για τη συμμετοχή τους στο «Keeping up with the Κardashians», ή σε άλλες παραλλαγές του reality όπου πρωταγωνιστούν οι ίδιες, έσοδα από την οικογενειακή αλυσίδα καταστημάτων Dash stores, καθώς και κέρδη από προϊόντα που δέχονται να προωθήσουν.

Όσο για τις Κένταλ και Κάιλι, προς το παρόν «σκουπίζουν» τα ψιλά του ταμείου. Αλλά η Κένταλ, που κάνει καριέρα στο modeling, υπέγραψε πρόσφατα αποκλειστικά συμβόλαια με μεγάλους, επώνυμους οίκους  – με τους σεμνότερους υπολογισμούς, η περιουσία της (σ.σ. γύρω στα 6 εκατομμύρια δολάρια), αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα δύο χρόνια. Άλλα 5 εκατομμύρια κερδίζει  και η μικρή, ατίθαση Kάιλι, το «μαύρο πρόβατο» της οικογένειας, η οποία έγινε πρόσφατα πρέσβειρα ομορφιάς μεγάλης εταιρείας καλλυντικών. Μπορεί να μην έχει την πείρα της Kένταλ από τις πασαρέλες, η διαφημιστική της αξία όμως είναι μεγαλύτερη, πράγμα που αποδείχτηκε πρόσφατα, όταν μεγάλη εταιρεία media περιεχομένου, λάνσαρε εφαρμογές κινητών, για καθεμία από τις αδερφές Καρντάσιαν – πλην της Κόρτνεϊ.  Η εφαρμογή της Kάιλι είχε 1,75 εκατ. downloads και κέρδη που έφτασαν τα 400.000 δολάρια σε μια βδομάδα, περίπου το τετραπλάσιο από τις αδελφές της, Κλόε και Κιμ. (Μάλλον δεν είχε τυχαίο το ότι το περιοδικό Time την συμπεριέλαβε στη λίστα του με τους «30 εφήβους με την μεγαλύτερη επιρροή στον πλανήτη»)

 

Οι γονείς του clan Kαρντάσιαν-Τζένερ, έχουν τη μερίδα του λέοντος στην οικογενειακή περιουσία. Ο Μπρους Τζένερ, ως πρώην χρυσός Ολυμπιονίκης του δεκάθλου είχε έσοδα από διαφημίσεις, και προσωπικήεπιχειρηματική δραστηριότητα – μετά όμως το διαζύγιό του και την μεταμόρφωσή του, η εμπορική του αξία εκτοξεύθηκε. Λέγεται πως εισέπραξε 5 εκατομμύρια δολάρια από το Ε! για το νέο του reality show «Ι am Cait» – το μεγαλύτερο ποσό που έχει πληρώσει ποτέ το κανάλι σε ένα άτομο, για show αυτού του είδους.

Συνολικά, η «αξία» της Κέιτ αποτιμάται τώρα σε 100 εκατομμύρια δολάρια, αλλά η μετοχή της κάνει κούρσα ανόδου.

 

Τέλος, ο στρατηγικός, οικονομικός εγκέφαλος της  επιχείρησης Kαρντάσιαν, η  Kρις Τζένερ, εισπράττει, κανονικά, την προμήθειά της, για τις εμπορικές συμφωνίες που κλείνει, για όλα τα μέλη της οικογένειας . Είναι παραγωγός του family show, και– επιπλέον έχει δικά της, προσωπικά έσοδα από το talk show της, από βιβλία μαγειρικής και από ρούχα και αξεσουάρ, με την υπογραφή της που πουλάει μέσα από την τηλεόραση και το διαδίκτυο. Τώρα, σκέφτεται να πατεντάρει και τον όρο “momager” δηλαδή mommy – manager, το παρατσούκλι με το οποίο έγινε γνωστή από τότε που οι Kαρντάσιανς βγήκαν μπροστά στα φώτα. Και είναι η πιο πλούσια όλων: η περιουσία της Χρυσής Μαμάς υπολογίζεται γύρω στα 125 εκατομμύρια δολάρια!

Και γιατί είπαμε μας ενδιαφέρουν;

(«Ξεκίνησα να τις βλέπω μια περίοδο που ήμουν άρρωστη – έκτοτε έχω εθιστεί! Σε βαθμό, που μια φορά, που έδειχνε, σε άλλο κανάλι, κάποιο ρεπορτάζ αρχείου για τη δίκη του Σίμπσον, και κάθισα να το παρακολοθήσω, για να δω πώς ήταν o μπαμπάς Καρντάσιαν…»  Ανώνυμη φίλη και συνάδελφος εξηγεί πως έπεσε στο λάκκο των Kardashian-addicts… )

Στα περιοδικά που αναλύουν το «φαινόμενο Kαρντάσιαν» – το πώς δηλαδή γίνεται κανείς πιο σταρ και από τους σταρ, απλά κοιτάζοντας μια κάμερα – οι ειδικοί της επικοινωνίας έχουν μια εξήγηση: πρώτον, το έξυπνο scripted reality της ζωής τους, είναι εξαιρετικά, υπολογισμένα προσεκτικά αποκαλυπτικό. Κουβέντες για το σεξ, εξομολογήσεις, μύχιες σκέψεις (σ.σ. οτιδήποτε συμβαίνει στο show αφορά κυρίως τον μικρόκοσμο της οικογένειας και τι νιώθουν ή σκέφτονται τα μέλη της γι’αυτό), καυγάδες και κλάματα, τεστ εγκυμοσύνης είναι εκεί, μπροστά μας αραδιασμένα καθημερινά πάνω στον «πάγκο» – μια γαργαλιστική «πραμάτεια» για την τηλεόραση της κλειδαρότρυπας.

Κι ωστόσο, μες σε όλα, τις αντιφάσεις, τα σκάνδαλα, τις διαφωνίες τους, τους άντρες τους που τις απατούν ή πίνουν σαν νεροφίδες ή αλλάζουν φύλο οι Καρντάσιανς καταφέρνουν να δείχνουν πάντα μια «κανονική» οικογένεια.

Οι δε αδελφές μοιάζουν με αληθινές, σάρκινες γυναίκες, όχι με ανορεξικά μοντέλα – πληθωρικές και αρκετά όμορφες για να αρέσουν στις άντρες, όχι όμως τέλειες.

Οι γυναίκες τηλεθεάτριες τρελαίνονται να τις ακούνε να μιλάνε για μόδα ή για έρωτες, για τα ρούχα τους, τις ανασφάλειές τους, για κυτταρίτιδα, πλαστικές, δίαιτες και γυμναστικές. Στο φινάλε, προβάλλουν ένα πρότυπο με το οποίο οι περισσότερες – ιδίως τα νέα κορίτσια – μπορούν να ταυτιστούν: είναι celebrities, πλούσιες, διάσημες, όχι ιδιαίτερα έξυπνες ή μορφωμένες, ζουν μια υπέροχη, ξεκούραστη ζωή, με εκατομμύρια παπούτσια μες στις ντουλάπες τους – και δεν χρειάστηκε να κάνουν σχεδόν τίποτα γι’αυτό.

Ποια γυναίκα δεν ονειρεύτηκε, κάποτε, έστω και μια φορά, το ίδιο για τον εαυτό της;