CELEBRITIES

Η Λένα Κιτσοπούλου μιλά για τους Σφήκες μετά τα αρνητικά σχόλια

Εθνικό Θέατρο

Η παράσταση Σφήκες που σκηνοθέτησε η Λένα Κιτσοπούλου και που βασίστηκε στο ομότιτλο έργο του Αριστοφάνη μέσα από την ελεύθερη απόδοση της ίδιας, παρουσιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες στην Επίδαυρο προκαλώντας μία μάλλον πρωτόγνωρων διαστάσεων συζήτηση περί της Τέχνης, των ορίων της και την ιερότητα των χώρων όπως η Επίδαυρος σε σχέση με τις παραστάσεις τις οποίες φιλοξενεί.

Οι Σφήκες που υπέγραψε σκηνοθετικά η Λένα Κιτσοπούλου προκάλεσαν αντιδράσεις, αποχωρήσεις του κοινού από το Αρχαίο Θέατο της Επιδαύρου, έντονη κριτική στα social media, τοποθετήσεις από δημόσια πρόσωπα, αλλά και αρκετές αρνητικές κριτικές στον Τύπο.

Αυτή τη φορά ο λόγος δόθηκε στη δημιουργό της παράστασης μέσα από συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Μακεδονία. Η Λένα Κιτσοπούλου μίλησε για την παράστασή της μετά τα αρνητικά σχόλια που προκάλεσαν οι Σφήκες της στην Επίδαυρο, λίγο πριν τις παραστάσεις της στη Θεσσαλονίκη.

«Ένιωθα ότι έχω μία υποχρέωση απέναντι στον εαυτό μου να τρελαθώ, να είμαι ειλικρινής, να είμαι ελεύθερη, να εκτεθώ, αντλώντας μέσα από το έργο του Αριστοφάνη όσα περισσότερα μπορώ και να τα παρουσιάσω με τον τρόπο που εγώ τα καταλαβαίνω και με απόλυτη πίστη στο μυαλό μου. Ήθελα να είμαι ολόκληρη μέσα στο σύμπαν αυτού του έργου, αλλά και στο δικό μου, στην αισθητική της γλώσσας και της εικόνας που εμένα μου αρέσουν», είπε για το έργο της που δίχασε την Επίδαυρο η Λένα Κιτσοπούλου.

«Είναι ένα τελείως καινούργιο έργο οι δικοί μου Σφήκες, το οποίο όμως κρατάει τους βασικούς ήρωες, τον πατέρα και τον γιο, όπως και τους δύο φύλακες, αλλά θεωρώ ότι έχει και πάρα πολλά στοιχεία του Αριστοφάνη, όπως την παράβαση, στην οποία κράτησα την δική του θεματολογία απόλυτα, το κεντρί προς τους θεατές που δεν τον ψήφισαν, προς το κοινό που δεν το βολεύει να ακούει την αλήθεια, τα βέλη προς τους δικούς μου “Κλέωνες”, τους σημερινούς και το θέμα της νιότης και του γήρατος, το οποίο πήρα πάνω μου για να μιλήσω και προσωπικά για μένα, για τις δικές μου δυνάμεις και ως άνθρωπος και ως δημιουργός του έργου», σημείωσε για τα σημεία στα οποία οι Σφήκες της ταυτίζονται με τους Σφήκες του Αριστοφάνη και τα άλλα (πολλά κατά τους κριτικούς) στα οποία αποκλίνουν.

«Έχουμε φτιάξει και εμείς έναν μανιακό, δικομανή πατέρα, έχουμε μεταφέρει το δικαστήριο της Ηλιαίας στο σύμπαν των σημερινών, λαϊκών δικαστηρίων και έχουμε έναν άνθρωπο για χορό, έναν Σφήκα μόνο, ενώ όλοι οι υπόλοιποι είναι ρόλοι, είναι η κοινωνία των σημερινών σφηκών που είναι μία μάνα, ένας αστυνομικός, ένας γιος, ένας πατέρας, ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος που αυτοβαφτίζεται κριτής, δικαστής, δικηγόρος, λέει τη γνώμη του, επιβάλλει τη γνώμη του, κακοποιεί, κατηγορεί, εγκληματεί», συνέχισε η σκηνοθέτης.

«Προσπάθησα πέρα από τον πατέρα να φτιάξω μια κοινωνία ανθρώπων σημερινών, η οποία γεννάει τον κακοποιητή πατέρα, τον κακοποιητή πολιτικό, τον φαλλοκράτη, τον φασίστα, τον εθνικιστή», διευκρίνισε η Λένα Κιτσοπούλου.

Η Λένα Κιτσοπούλου μίλησε στη συνέχεια για τα αρνητικά σχόλια που στην εποχή των social media μοιάζουν να εκφράζονται όλο και πιο εύκολα, όλο και περισσότερο κι όλο και περισσότερο αλόγιστα. Σχόλια σαν αυτά που δέχτηκε και η παράστασή της. Παρόλο που δεν απαντά ευθέως σε αυτά, εκφράζει την άποψή της, όπως κάνει και μέσα από την παράστασή της για την κριτική που ασκείται μέσω των κοινωνικών δικτύων.

«Ο άνθρωπος κατά τη γνώμη μου έχει μηδενική εξέλιξη μέσα στην ιστορία, πλην των εξαιρέσεων. Στη χώρα μας νομίζω βασιλεύει αυτή τη τη στιγμή ο άνθρωπος του καναπέ που με ένα κινητό στο χέρι αισθάνεται τουλάχιστον πρόεδρος του Αρείου Πάγου», σημείωσε η Λένα Κιτσοπούλου.

«Είναι γεμάτη Σφήκες η ζωή μας. Είναι όλοι αυτοί που κακιώνουν και καταδικάζουν μέσα στα social, είναι αυτοί που έχουνε γνώμη για όλα, που μισούν και κατακρίνουν, ενώ οι ίδιοι είναι οι χειρότεροι φασίστες.

Σφήκα είναι ο φθόνος που δεν αφήνει τον άνθρωπο να κοιμηθεί το βράδυ γιατί του φταις εσύ που δεν σε ξέρει καν. Σφήκες είναι οι άνθρωποι που νομίζουν πως παίρνουν αξία, ψάχνοντας να βρουν κάτι κακό στον άλλον, είναι οι άνθρωποι χωρίς φως, χωρίς ύπαρξη, το σύστημα όλο είναι μία Σφήκα, είναι η διαπλοκή, η διαφθορά, είναι το φακελάκι, είναι αυτός που γίνεται υποχείριο του οποιουδήποτε για να ανέλθει, η ανθρώπινη φύση είναι μία τεράστια Σφήκα», συμπλήρωσε η δημιουργός.