Νένα Μεντή: Το σχόλιο (που όλοι έχουμε σκεφτεί) για τις σειρές του Παπακαλιάτη
- 23 ΔΕΚ 2024
Disclaimer: Τις βλέπω τις σειρές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και συχνά τις απολαμβάνω κι ας μην μου αφήνουν και πολλά μετά, από τότε που ήμουν φοιτήτρια μέχρι σήμερα. Τα σπίτια στις σειρές του, μου προκαλούσαν πάντα την ίδια απορία που προκάλεσαν στη Νένα Μεντή. Disclaimer 2: Και η Νένα Μεντή παρακολουθεί τις σειρές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και της αρέσουν οι δουλειές του επίσης. Έχει όμως μία ένσταση. Κι έβαλε την απορία μου σε λόγια.
Η Νένα Μεντή ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Ιλίσια Βολανάκης για την παράσταση Μια ζωή, ο μονόλογος της μοδίστρας, στη νέα της συνεργασία με τον σκηνοθέτη Πέτρο Ζούλια. Με αυτή την αφορμή μίλησε στην εκπομπή Καλύτερα δε γίνεται και τη δημοσιογράφο Ναταλία Αργυράκη για το θέατρο, την τηλεόραση, τη ζωή της και την πολιτική. Μίλησε και για τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη.
Η Νένα Μεντή μιλώντας για τον εαυτό της δήλωσε ότι η ενέργειά της που μοιάζει αστείρευτη πηγάζει από τον χαρακτήρα της. «Είμαι “μαζεύτε την”, αυτή είναι η ατάκα μου εμένα. Δεν ξέρω από πού πηγάζει αλλά αυτό έχει πολλά καλά, γιατί θες δεν θες σε κάνει αγωνίστρια. Αυτό χτίζεται και με τα χρόνια και με αυτή τη δουλειά, που θα την πω παλιοδουλειά γιατί είναι πολύ δύσκολη ιστορία το επάγγελμα αυτό και ειδικά στην Ελλάδα, γιατί δεν υπάρχει αξιοκρατία», σημείωσε η ηθοποιός.
«58 χρόνια στο θέατρο το ίδιο περιβάλλον, το ίδιο καθεστώς. Δεν αξίζουν όλοι οι άνθρωποι να γίνουν ηθοποιοί. Μπορούν να γίνουν κάτι άλλο ωραίο και δημιουργικό», πρόσθεσε η Νένα Μεντή και κάπως έτσι η συζήτηση πέρασε στην τηλεόραση και στις ελληνικές σειρές.
«Βλέπω ένα σίριαλ τώρα που έχει πολύ καλούς ηθοποιούς, δεν θα πω ποιο είναι, αλλά όσο πάει και ξεφτουράει. Παιζόταν από πέρσι και σκέφτομαι αν με αφορά ή δεν με αφορά. Τα σενάρια κάπου μπάζουν», δήλωσε αρχικά η Νένα Μεντή και παραδέχτηκε πώς και η ίδια έχει κάνει «αηδίες» στην τηλεόραση «αλλά δεν τις θυμάται κανείς τις αηδίες μου. Τη γλίτωσα». Στη συνέχεια η ηθοποιός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Χριστόφορο Παπακαλιάτη με τον οποίο άλλωστε συνεργάστηκαν στη σειρά 4 για το Mega.
«Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης κάνει πολύ καλή δουλειά και ας τον βρίζουν μερικοί. Απλά έχει μια αισθητική που μου είναι λίγο ξένη. Εγώ δεν ξέρω πού ζουν στην Ελλάδα αυτοί οι άνθρωποι, με αυτά τα πολύ ωραία έπιπλα, με μια αισθητική στο ντύσιμό τους που είναι πάρα πολύ προσεγμένη. Πού είναι αυτοί οι άνθρωποι που είναι μεσαίοι, δεν είναι εφοπλιστάδες; Που συνδυάζουν το έγκλημα, που φέτος είχε όλο αυτό με την κακοποίηση, με αυτή την υψηλή αισθητική. Δεν γίνεται αυτό», είπε η Νένα Μεντή.
Κι εκεί στο «δεν ξέρω πού ζουν στην Ελλάδα αυτοί οι άνθρωποι» κάπου ταυτίστηκα. Από φοιτήτρια ταυτίζομαι που έβλεπα τους φοιτητές της μυθοπλασίας να ζουν σε σπίτια βγαλμένα από περιοδικά διακόσμησης και στο Maestro ταυτίστηκα όταν είδα το σπίτι που είχε ένας καθηγητής στο Ωδείο με τη φοιτήτρια σύντροφό του κι ήταν βγαλμένο από το Pinterest αυτή τη φορά. Οι καιροί αλλάζουν, τα σπίτια στο σύμπαν του Χριστόφορου Παπακαλιάτη παραμένουν τελευταία λέξη του design. Η Νένα Μεντή είπε αυτό που σκεφτόμουν χρόνια για τα σπίτια στις σειρές του Παπακαλιάτη, αλλά δεν περιορίστηκε εκεί, η κουβέντα συνεχίστηκε.
«Μπορεί να μην είναι όλα βιώματά μου αλλά τα έχω περάσει. Έχει γράψει πάρα πολύ μέσα μου γιατί το έχω ζήσει πολύ στο πετσί μου, χωρίς να είμαι φοιτήτρια, το Πολυτεχνείο. Ζήσαμε όλοι, η οικογένειά μου, ο άντρας μου ο πρώτος και η παρέα μας, πολύ δύσκολα μέσα στη Χούντα, αλλά με πολλή ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει», είπε μεταξύ άλλων η Νένα Μεντή για τα ιστορικά γεγονότα που αγγίζει η παράσταση. Για όσα ακολούθησαν η Νένα Μεντή σημείωσε ότι το χειρότερο ήταν «το σοσιαλιστικό ΠΑΣΟΚ. Ήρθε ένα μοντέλο ζωής – βιτρίνας και όχι ουσίας. Πιστέψανε και απογοητευτήκανε. Δεν ανήκω σε τίποτα, όλα με σπρώχνουν να φύγω από τον τόπο. Μένω εδώ γιατί μιλάω Ελληνικά και έχω την οικογένειά μου και πού να πάω άλλωστε».
Επανερχόμενη στη βία κατά των γυναικών που δεν έθιξε μόνο το Maestro αλλά και ο μονόλογος στον οποίο πρωταγωνιστεί αναφέρθηκε στα στερεότυπα που με κάποιον τρόπο μας έχουν καθορίσει. «Οι γυναίκες, κυρίως οι παλιότερες γενιές, μεγαλώνουμε με κάτι υποδεέστερο, ότι είμαστε κάτι πιο αδύναμο, με έναν φόβο. Ότι το αρσενικό είναι το δυνατό. Ε, δεν είναι το δυνατό», σχολίασε η Νένα Μεντή.