Η ακραία ειλικρινής συνέντευξη που δεν θα έδινε ποτέ σήμερα η Jennifer Lopez
- 21 ΣΕΠ 2020
Χάζευα κάποτε μία εκπομπή της Wendy Williams και τη θυμάμαι να λέει πως ανυπομονούσε να φτάσει τα 80 της χρόνια. Σε αυτή την ηλικία θα μπορούσε να λέει και να κάνει ό,τι θέλει, είχε εξηγήσει, χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν. Μία γρήγορη επιβίβαση σε λεωφορείο από ή προς κάποια λαϊκή αγορά μπορεί να επιβεβαιώσει εύκολα αυτή της την πεποίθηση, το ίδιο ακριβώς όμως μπορούν να κάνουν και συνεντεύξεις καλλιτεχνών σε μεγαλύτερη ηλικία. Ποιος θα ξεχάσει άλλωστε την πρόσφατη συνέντευξη του θρύλου Quincy Jones όπου, ανάμεσα σε άλλα, ανέφερε έτσι ανέμελα ότι ο Marlon Brando είχε κάνει σεξ με τον Richard Pryor, τον Marvin Gaye, τον James Baldwin, και γενικά ότι «θα γ@@@@@ε και γραμματοκιβώτιο»; Τη φάση του Quincy Jones, λοιπόν, είχε περάσει και η Jennifer Lopez, απλώς στα 29 της.
Σε μία εκτενή συνέντευξή της με το Movieline το 1998 που πλέον σπάνια μνημονεύουμε αλλά στην εποχή της ήταν διαβόητη, η Lopez απολάμβανε την επιτυχία που με πολύ κόπο είχε αποκτήσει στο Hollywood και μιλούσε άφιλτρα για πολλούς συναδέλφους της και για τη βιομηχανία θεάματος.
Μπορεί να μην είχε δοκιμάσει ακόμα τις δυνάμεις της στο τραγούδι, σε δύο μόλις χρόνια όμως η Lopez είχε συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Francis Ford Coppola και ο Oliver Stone, είχε σκίσει στα ταμεία με το “Anaconda”, και ετοιμαζόταν να λάμψει σε έναν από τους πιο έξυπνους και μεθοδικούς ρόλους της. Στο “Out of Sight” στο πλευρό του George Clooney, για το οποίο θα έπαιρνε ένα τεράστιο τότε ποσό για ηθοποιούς της δικής της προέλευσης, ύψους 5 εκατομμυρίων δολαρίων. Πιο σημαντικά ίσως, η Lopez είχε κερδίσει κοινό και κριτικούς με τη μουσική ντραμεντί “Selena” όπου υποδύθηκε την ιστορική φιγούρα της Tejano μουσικής Selena Quintanilla, για να φτάσει τελικά μέχρι τις Χρυσές Σφαίρες με την ερμηνεία της.
Παρακάτω θα δεις μία διαφορετική Jennifer Lopez που δεν μασάει καθόλου τα λόγια της, που κρίνει αυστηρά συναδέλφους της, και που ξεμπροστιάζει τη συμπεριφορά της βιομηχανίας και των ανδρών μέσα σε αυτή πριν το κίνημα του #MeToo:
Για την επιτυχία της:
«Είμαι η καλύτερη. Νιώθω ότι μπορώ να κάνω τα πάντα – οποιονδήποτε ρόλο. Είμαι ατρόμητη. Δουλεύω πολύ σκληρά. Μόνο καλύτερη θα γίνομαι στην πορεία γιατί είμαι ανοιχτή στο να γίνω καλύτερη. Αν έχεις τα προσόντα, δεν υπάρχει τίποτα να φοβηθείς. Αν κάποιος δεν τα έχει, είναι ανασφαλής. Εγώ δεν έχω τέτοιο πρόβλημα. Δεν είμαι η καλύτερη ηθοποιός που έχει ζήσει ποτέ, αλλά το ξέρω ότι είμαι καλή».
Για τον Oliver Stone:
«Τη στιγμή που άρχισα να διαβάζω μια μεγάλη σκηνή τεσσάρων σελίδων, άρχισε να περπατάει στο δωμάτιο. Μετά άρχισε να επανατοποθετεί τα έπιπλα. Σκεφτόμουν, ‘Τι κάνει; Είναι τόσο προσβλητικό όλο αυτό’. Λοιπόν, έκανε αναδιάταξη σε όλο το γραφείο του και μόλις τελείωσα, του λέει ο casting director, ‘Oliver;’, και εκείνος γυρνάει και λέει, ‘Α, ναι. Μου είπες ότι παίζεις σε τηλεοπτική σειρά;’. Και είπα ναι και έφυγα. Είπα στον μάνατζέρ μου, ‘Δεν μου έχουν συμπεριφερθεί ποτέ ξανά έτσι και δεν θέλω να ξαναδουλέψω με τον Oliver Stone».
Όταν αργότερα επανήλθε ο ίδιος ο Stone για πιθανή συμμετοχή της στο “Blood and Wine” (το ορίτζιναλ πρότζεκτ γύρω από τον Manuel Noriega για το οποίο είχε γίνει η παραπάνω οντισιόν δεν γυρίστηκε ποτέ), τα πράγματα άλλαξαν. Και πάλι όμως, με τους δικούς της ρυθμούς.
«Είπα [στον μάνατζερ], ‘Αφού ξέρεις ότι δεν θέλω να δουλέψω μαζί του’. Και το έκλεισα […] Είμαι από τα άτομα που συνήθως μένουν σε αυτό που έχουν πει, αλλά σκέφτηκα, ‘Κάλεσε ο ίδιος και θέλει να επανορθώσει. Έχω το πάνω χέρι εδώ γιατί δεν με νοιάζει αυτή η ταινία. Έχω τη “Selena” και θα πάρω ένα εκατομμύριο δολάρια γι’ αυτήν’. Έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεις τα μεγάλα κεφάλια. Απλά πήγα εκεί, τα βρήκαμε, φλέρταρα λίγο μαζί του, έγινα και σκληρή και του άρεσε».
Πέρα από την ευαίσθητη πλευρά του σκηνοθέτη που όπως λέει ανακάλυψε κατά τη συνεργασία τους, τι άλλο έμαθε γι’ αυτόν;
«Ότι είναι άγριος άντρας. Δεν κρύβει τίποτα που έχει να κάνει με τη σεξουαλική του ζωή. Αγαπάει τις γυναίκες, κάνει πολύ σεξ. Λατρεύει να μιλάει για το ότι κοιμάται μαζί τους. Θα έρθει δηλαδή στο σετ λέγοντας, ‘Πωωω, γ@@@@@α μέχρι τέσσερις το πρωί μέχρι που λιποθύμησα [στον ύπνο]’. Ο Oliver είναι ωραίος τύπος, πολύ σεξουαλικός, και ήταν πολύ καλός μαζί μου όσο κάναμε την ταινία».
Για τη Sandra Bullock:
«Δεν μπορείς να περιμένεις να στα δίνουν στο πιάτο, ακόμα κι αν γεμίζεις τις αίθουσες κάθε εβδομάδα. Γιατί θα υπάρχει πάντα κάποια σαν εμένα που θα είναι έτοιμη να γκρεμίσει την πόρτα και να σου πάρει τη δουλειά μέσ’ απ’ τα χέρια. Ένα από τα έξυπνα πράγματα που έκανε ο George [Clooney] (σ.σ. αναφέρεται στη συνεργασία τους στο “Out of Sight” του Steven Soderbergh) ήταν να κάνει screen test με όλες. Γιατί ήξερε ότι είχε υπάρξει πρόβλημα με συμπρωταγωνίστριές του σε άλλες ταινίες στο παρελθόν, σε περιπτώσεις όπου δεν υπήρχε τελικά όση χημεία θα μπορούσε να είχε υπάρξει. Η Universal έσπρωχνε τη Sandra Bullock γιατί έλεγαν ότι έβαζε κόσμο στις αίθουσες. Ο George και ο σκηνοθέτης συναντήθηκαν μαζί της και είπαν ότι ‘αν η Sandra το θέλει πραγματικά, θα πρέπει να περάσει από [screen] test΄’. Και δεν ήθελε να το κάνει».
Για τα πέντε εκατομμύρια του “Out of Sight”:
«Νομίζω ο George Clooney παίρνει 10 εκατομμύρια για την ταινία. [Η Universal] νόμιζε εξαρχής θα με έπαιρνε φτηνά, αλλά έλεγα συνέχεια στον μάνατζέρ μου, ‘Όχι, όχι, όχι! Συνέχισε να ζητάς κι άλλα!’. Όταν ο μάνατζερ με έπαιρνε και με ρωτούσε τι έπρεπε να τους πούμε, του έλεγα ‘Πες τους, ποιος θα κόψει τον κώλο του για να προωθήσει την ταινία όσο ο George θα είναι στην “Εντατική”; Πες τους, το “Anaconda” έχει κάνει πάνω από 100 εκατομμύρια παγκοσμίως.
Γατί νομίζετε ότι πήγαν να το δουν τα κορίτσια μεταξύ 18 και 25 πιο πολύ από κάθε άλλη ταινία δράσης; Για τον Ice Cube;’. Ο επικεφαλής της Universal τηλεφώνησε στον μάνατζέρ μου και του είπε, ‘Παιδιά, δεν κοιτάτε τη μεγάλη εικόνα’. Ξέρεις, ό,τι δικαιολογία μπορούν να βρουν για να κρατήσουν ένα ακόμα δολάριο στην τσέπη τους. Δεν το παίρνω προσωπικά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα παλέψω γι’ αυτό που νιώθω. Εμείς κοιτάμε τη μεγάλη εικόνα, εκείνοι όχι. Στο τέλος θα τα δώσουν. Δεν το πιστεύει ακόμα ο κόσμος, αλλά αυτή τη στιγμή υποαμείβομαι».
Για τη Salma Hayek:
«Είμαστε σε διαφορετικό στοιχείο. Είναι μία σεξοβόμβα και αυτοί είναι οι ρόλοι που κάνει. Εγώ κάνω πολλά διαφορετικά πράγματα. Γελάω όταν λέει ότι της πρόσφεραν τη Selena, ήταν ξεκάθαρο ψέμα. Αν αυτό κάνει για να έχει δημοσιότητα, τότε ας κάνει αυτό».
Για την Cameron Diaz:
«[Είναι] ένα τυχερό μοντέλο που του δόθηκαν πολλές ευκαιρίες με τις οποίες θα ήθελα να είχε κάνει περισσότερα. Είναι πανέμορφη και έχει παρουσία όμως, και στον “Γάμο του Καλύτερού μου Φίλου”, σκέφτηκα, ‘όταν τη σκηνοθετούν σωστά, μπορεί να είναι καλή».
Για τη Gwyneth Paltrow:
«Για πες μου, πού έχει παίξει; Μα τον θεό, δεν θυμάμαι τίποτα που να έχει παίξει. Κάποιοι άνθρωποι γίνονται γνωστοί λόγω σχέσεων. Έχω ακούσει πιο πολλά για εκείνη και τον Brad Pitt παρά για τη δουλειά της».
Για την Claire Danes:
«Καλή ηθοποιός. Έχει διαθέσιμες τη συναισθηματική και την εσωτερική ζωή της, πράγμα που είναι καλή εκκίνηση. Νιώθω όμως ότι βλέπω τα ίδια πράγματα σε κάθε χαρακτήρα που κάνει. Δεν είναι έτσι στο “U-Turn” όμως».
Για τη Winona Ryder:
«Δεν ήμουν ποτέ μεγάλη φαν της. Τη θαυμάζουν στο Hollywood, της δίνουν υποψηφιότητες για Όσκαρ, αλλά δεν έχω ακούσει κανέναν από τον κόσμο ή από τους φίλους μου να λέει, ‘ω, την αγαπάω’. Είναι γλυκιά και ταλαντούχα όμως και θα τη συμπαθούσα γιατί μοιάζει με τη μεγαλύτερη αδερφή μου, τη Leslie».
Για τη Madonna:
«Πιστεύω ότι είναι σπουδαία περφόρμερ; Ναι. Πιστεύω ότι είναι σπουδαία ηθοποιός; Όχι. Η υποκριτική είναι η δουλειά μου, οπότε είμαι πιο σκληρή με τους ανθρώπους που λένε, ‘α ναι, μπορώ να το κάνω, μπορώ να παίξω’. Σκέφτομαι, ‘κάτσε, μη φτύνεις την τέχνη μου’».
Για συμπρωταγωνιστές που της την έπεσαν αδέξια:
«Αυτό είναι σίγουρα ισοπαλία μεταξύ του Woody [Harrelson] και ο Wesley [Snipes] (σ.σ. συμπρωταγωνιστές της στο “Money Train”). Ο Woody ήταν πιο παιχνιδιάρης, αλλά αν είχα δώσει πράσινο φως, θα το τολμούσε. Τον ρωτούσα, ‘Woody, τι κάνεις;’. Μου έβγαζε τη γλώσσα του και την κουνούσε σιχαμερά. Το πήγαινε στην πλάκα».
«Αλλά ο Wesley – ακόμα και που είχα σύντροφο εκείνη την περίοδο – ασκούσε πίεση σε όλο το γήπεδο. Με φλέρταρε – πάντα φλερτάρεις με τους συμπρωταγωνιστές σου, είναι άκακο – αλλά μετά άρχισε να γίνεται πιο σοβαρός. Μας καλούσε έξω όλους μαζί και στο τέλος της νύχτας με άφηνε τελευταία και δοκίμαζε να με φιλήσει. Του έλεγα, ‘Wesley, σε παρακαλώ, δεν με ενδιαφέρεις με αυτόν τον τρόπο’. Εκνευριζόταν πολύ. Ο εγωισμός του πληγωνόταν τρομερά. Σκεφτόμουν, ‘τι μ@λ@κ@ς’. Οι ηθοποιοί έχουν συνηθίσει να περνάει το δικό τους και να φέρονται στις γυναίκες σαν αντικείμενα. Είναι τόσο συνηθισμένοι να ακούνε ‘ναι’».
Για τον συμπρωταγωνιστή που θα την ενδιέφερε σε μια άλλη ζωή:
«Να βρω μπελά με τον σύζυγό μου; (σ.σ. την περίοδο της συνέντευξης ήταν παντρεμένη με τον Ojani Noa) Ok, σε μία παράλληλη ζωή, ο Sean [Penn]. Ήμουν αρραβωνιασμένη όταν γυρίζαμε το “U-Turn” και μια μέρα μου είπε, ‘Αν δεν ήμουν παντρεμένος και δεν ήσουν αρραβωνιασμένη, θα ήταν διαφορετική αυτή η ταινία;’. ‘Ναι!’, του είπα, ‘πολύ διαφορετική’. Είχαμε ο καθένας τη ζωή του και αυτό έκανε τη διαφορά».
Για το απαραίτητο αξεσουάρ των γυναικών στο Hollywood:
Χημικό σπρέι (σ.σ. εννοεί λόγου χάρη σπρέι πιπεριού, ως μέσο άμυνας).
Για δημοσιογράφους που μισεί:
«Υπάρχουν συγκεκριμένοι άνθρωποι που έχω μαρκάρει ήδη για θάνατο. Έχω μία μικρή λίστα δημοσιογράφων που μου έχουν φερθεί άδικα. Ήμουν πολύ χαρούμενη, με πολλή αυτοπεποίθηση για τη δουλειά μου στη “Selena”, αλλά από τις 700 κριτικές – και τις διάβασα όλες – θυμάμαι αυτή που έλεγε ‘το μόνο πράγμα που δεν θα κάνεις όταν βγεις από αυτή την ταινία είναι να αναρωτηθείς ποια ήταν η πρωταγωνίστρια’. Σκέφτηκα, ‘είσαι σκύλα και λες ψέματα’. Όταν με πλησίασε ένα άτομο από το ίδιο περιοδικό, το πρώτο πράγμα που της είπα ήταν, ‘πες στην άλλη τη σκύλα που γράφει για το περιοδικό σου ότι δεν θα της μιλήσω ξανά’. Έχω σίγουρα μία λίστα ανθρώπων που θα λάβουν αυτό που δικαιούνται».