CELEBRITIES

Τη σεναριογράφο του Σασμού την ξέρεις από τους Αυθαίρετους

Alpha TV

Η Εμαννουέλα Αλεξίου είναι μέρος της συγγραφικής ομάδας της σειράς Σασμός του Alpha. Μπήκε στην ομάδα από την αρχή της δεύτερης σεζόν της σειράς και συνεχίζει με την πένα της να γράφει διαλόγους για την επιτυχημένη, τηλεοπτική σειρά που βασίζεται στο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη. Το όνομά της μπορεί να μην το αναγνωρίζεις κατευθείαν, αλλά αν κοιτώντας το πρόσωπό της πεις το όνομα Ούρσουλα, τα πράγματα ξεδιαλύνουν. Η σεναριογράφος του Σασμού σού είχε συστηθεί ως τηλεοπτική κόρη του Χρήστου Βαλαβανίδη στη σειρά Οι Αυθαίρετοι.

Ήταν το 1989 όταν η θρυλική σειρά του Mega, Οι Αυθαίρετοι, προβλήθηκαν στο νέο τότε ιδιωτικό κανάλι της ελληνικής τηλεόρασης. Η Εμμανουέλα Αλεξίου υποδύθηκε την Ούρσουλα, τη μοντέρνα, λογική κι επαναστάτρια, ηθοποιό κόρη του Χρήστου Βαλαβανίδη και της Νατάσας Τσακαρισιάνου. Η Εμμανουέλα Αλεξίου, μπορεί να μην σταμάτησε την υποκριτική έκτοτε, όμως στράφηκε περισσότερο σε μία άλλη καριέρα, αυτή της σεναριογράφου.

Σασμός Αυθαίρετοι Εμμανουέλα Αλεξίου Papadakis Press / Γιάννης Νταρίλας

«Δεν έχω σταματήσει ποτέ να δουλεύω, απλά, από ένα σημείο και μετά άρχισα να γράφω σενάρια. Το ΣΕΗ έχει 7,000, οι μισές είναι γυναίκες. Παλεύεις μία στις 3,500. Οι σεναριογράφοι δεν είναι καν 35, δηλαδή το ένα τοις εκατό. Κατάλαβα ότι μια καριέρα ως σεναριογράφος είναι πιο σίγουρη, από μια καριέρα ηθοποιού», είχε πει για την απόφασή της στην εκπομπή Pop Up του Alpha.

Στην ίδια εκπομπή είχε μιλήσει για τα προβλήματα που είχε αντιμετωπίσει ως ηθοποιός από κάποιον «άνθρωπο στον χώρο» που οδήγησε στο να βρεθεί μπροστά σε «κλειστές πόρτες».

«Υπήρξε ένα πρόβλημα με κάποιον άνθρωπο στον χώρο που εγώ δούλευα, πολύ μεγαλύτερος από εμένα βέβαια, ο οποίος είχε κάποιες διαφορετικές αξιώσεις από εμένα, τις οποίες δεν ικανοποίησα. Φυσικά, το πήρε προσωπικά και με κυνηγούσε για κάποια χρόνια. Με έκοψε από 4 δουλειές. Τις είχα κλείσει και “τσάκισαν”. Δεν μπορούσε ποτέ να καταλάβω γιατί σταματούσα», σημείωνε η Εμμανουέλα Αλεξίου.

Η Εμμανουέλα Αλεξίου σπούδασε Αγγλική Φιλολογία και στη συνέχεια φοίτησε στη δραματική σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη. Παρακολούθησε σεμινάρια υποκριτικής στον κινηματογράφο με την Aleta Chappelle και σεναρίου με τη Μιρέλλα Παπαοικονόμου. Επιπλέον, φοίτησε στο τμήμα Humanities, Arts and Writing, του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, όπου διδάχτηκε μεταξύ άλλων, σενάριο κινηματογράφου με καθηγητή τον Michael Zam και συγγραφή θεατρικού έργου με καθηγητή τον Jeffrey Stanley.

Υπήρξε ένα από τα πρόσωπα πίσω από την έλευση του stand up comedy στην Ελλάδα, καθώς ήταν ένα από τα μέλη της ιδρυτικής ομάδας του Stand up comedy – Νύχτες Κωμωδίας της Λουκίας Ρικάκη. Δουλειές της ως σεναριογράφος είναι η σειρά Σαμπουάν (μαζί με τη Ρένα Ρίγγα), η σειρά Άγιο είχαμε του Star, ενώ επίσης συμμετείχε στη συγγραφική ομάδα των σειρών Λόλα, Κάρμα, Ρουά ματ, Δίδυμα φεγγάρια, Μπρούσκο και Ο άντρας των ονείρων μου. Φέτος εργάζεται στη συγγραφική ομάδα του Σασμού.

«Έπαιζα στο “Σαμπουάν” και έγραφε η Ρένα Ρίγγα και στο 6ο επεισόδιο είπε ότι ήθελε άνθρωπο να γράφει να τη βοηθήσει. Τότε έκανα stand up comedy με τη Λουκία Ρικάκη. Είπα να δοκιμάσω, γράφω ένα επεισόδιο, άρεσε και μπαίνω και σαν σεναριογράφος», είχε πει για το ξεκίνημά της στον χώρο του σεναρίου στην εκπομπή Πρωίαν σε είδον, τη μεσημβρίαν της ΕΡΤ.

«Πάλι τυχαία έφυγα 1.5 χρόνο στην Αμερική για σεναριογράφος. Έκανα ένα σίριαλ στον ΑΝΤ1, το 30 μέρες αγωνίας που κόπηκε. Ήταν μια χρονιά που κόπηκαν όλα τα σίριαλ σε μια μέρα. Είχαμε υπογράψει 30 και κάναμε 14 επεισόδια και μείναμε στο τίποτα. Είπα δεν θα με πιάσει κατάθλιψη, είχα την κολλητή μου στη Νέα Υόρκη και πήγα στο πανεπιστήμιο. Έκανα και κάτι άλλο πριν πάω στην Αμερική, πήγα στην Didakta και έμαθα στενογραφία και γραφομηχανή», πρόσθετε η Εμμανουέλα Αλεξίου.

Σασμός Αυθαίρετοι Εμμανουέλα Αλεξίου Papadakis Press / Γιώργος Παπαδάκης

Σε ό,τι αφορά το σενάριο του Σασμού, η Εμμανουέλα Αλεξίου είχε πει στην εκπομπή του Φώτη Σεργουλόπουλου και της Τζένης Μελιτά: «Γράφω στην ομάδα του Σασμού από την αρχή της δεύτερη σεζόν, εδώ και δύο μήνες περισσότερο. Είναι φαινόμενο. Έχει πλάκα γιατί στα social διχάζεται ο κόσμος. Οι μισοί θέλουν το ένα και οι μισοί το άλλο, δεν βγάζεις άκρη».

«Η βάση μας ήταν το βιβλίο. Υπάρχει η συγγραφική ομάδα και για τα καίρια γεγονότα υπάρχει συζήτηση. Δεν τσακωνόμαστε. Δίνεται ένα προβάδισμα πάντα στον head σεναριογράφο.Οι ηθοποιοί που γράφουμε το βλέπουμε λίγο διαφορετικά από τους σκέτο σεναριογράφους», πρόσθετε η Εμμανουέλα Αλεξίου.

Παράλληλα, η Εμμανουέλα Αλεξίου συνεχίζει την πορεία της στο θέατρο, που την καλύπτει σε ό,τι αφορά την επικοινωνία της ως ηθοποιού με το κοινό. «Είμαι πολύ καλυμμένη με το θέατρο και με την άμεση ανταπόκριση που σου δίνει, αλλά, αν μου γινόταν πρόταση από κάποιους ανθρώπους που εκτιμώ, δεν θα έλεγα όχι. Την αγαπάω την τηλεόραση και τότε που ασχολήθηκα δεν το έκανα για τα λεφτά, αν και τότε οι αμοιβές ήταν καλές. Πάντως ό,τι και αν κάνω το κάνω με αγάπη και δίνομαι σε αυτό. Δεν το ξεπουλάω», είχε πει στην εφημερίδα Espresso.

Μιλώντας για τους Αυθαίρετους, τη σειρά που σημάδεψε τη μυθοπλασία στην ιδιωτική τηλεόραση και τον ρόλο της σε αυτή, η ίδια αποκάλυπτε:«Η αλήθεια είναι ότι ακόμα με φωνάζουν Ούρσουλα. Ημουν πολύ μικρή τότε. Ημασταν η τυχερή γενιά που, μόλις βγήκε από τη δραματική σχολή, άνοιξε η ιδιωτική τηλεόραση. Ηταν μια καταπληκτική εποχή και μπορώ να πω ότι μετά τους “Αυθαίρετους”, η μία πρόταση ερχόταν μετά την άλλη».

Για να θυμηθείς κάτι από Αυθαίρετους πάτα play στο παρακάτω video.