Αντιγόνη Κουλουκάκου, ηθοποιός: Δικαιολογώ τη σκοτεινή μου πλευρά στο βωμό της υποκριτικής
- 19 ΜΑΡ 2014
Η γοητεία της Αντιγόνης Κουλουκάκου είναι κάτι παραπάνω από προφανής μετά τα πρώτα 3 δευτερόλεπτα που θα συζητήσεις μαζί της. Λατρεύει το θέατρο και παρομοιάζει την ανταπόκριση του κοινού με την κορύφωση στον έρωτα. Μιλά με λόγια θαυμασμού για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και μας εξηγεί πώς ή κρίση οδήγησε στο πολυπόθητο ξεκάθαρισμα. Παραδέχεται πως δέχθηκε το ρατσισμό των συναδέλφων της ερχόμενη από την Ιταλία και συνδέει ευφυώς την Επίδαυρο με τα Όσκαρ. Κυρίες και Κύριοι η Αντιγόνη Κουλουκάκου ή απλώς Antigone Gitana.
Βρίσκομαι στην Ελλάδα μόνο για να κάνω θέατρο.
Οι λέξεις δεν έχουν το ίδιο βάρος όταν δεν είναι στη μητρική σου γλώσσα, όσο καλά κι αν μιλάς. Το σ’ αγαπώ, το σε μισώ εκφράζονται διαφορετικά.
Η μεταφορά συναισθημάτων μέσω του θεάτρου σε συγκινεί, ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνεις τι λένε οι ηθοποιοί.
Δεν είναι ατάκες. Το θέατρο είναι συναίσθημα. Αν πετύχεις το στοίχημα να κάνεις το θεατή να συγκινηθεί, τα έχεις καταφέρει.
Στο σινεμά και την τηλεόραση τα πράγματα είναι πιο απλά. Ατάκες και κόβω-ράβω.
Το θέατρο είναι έρωτας.
Παρομοιάζεται με την κορύφωση στον έρωτα το συναίσθημα που παίρνεις από τους θεατές, όταν μπορέσεις να τους περάσεις το μήνυμά σου και να τους συγκινήσεις.
Είμαι πολύ “ψάρι” στην Ελλάδα γιατί μόλις γύρισα από την Ιταλία όπου σπούδασα υποκριτική και εργαζόμουν.
Το βάφτισμα του πυρός το πήρα με το ’24’ του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου.
Ποτέ δεν είναι αργά να γίνεις ηθοποιός. Εγώ ξεκίνησα στα 24.
Η υποκριτική είναι ένα ακριβό “σπορ”. Ακόμη δεν έχω δικτυωθεί και δεν έχω δουλειές σε σινεμά και τηλεόραση οπότε με στηρίζει οικονομικά η οικογένειά μου.
Και τα δύο φύλα έχουν ανδρική και γυναικεία πλευρά γεγονός που αποτελεί αντικείμενο μελέτης για εμάς τους ηθοποιούς.
Να πας κόντρα σε αυτό που είσαι. Αυτό μου αρέσει πάρα πολύ στην υποκριτική τέχνη.
Η εμφάνιση καθορίζει το ρόλο που θα πάρεις. Στην Ιταλία κάνω τη ντάμα, την ωραία γυναίκα.
Είναι πρόκληση να γίνεις κάποιος άλλος για ένα ρόλο. Θα ήθελα να παίξω έναν άντρα, να πάρω 15 κιλά, να τσαλακώσω την εικόνα μου.
Το ταλέντο σου σαν ηθοποιός να πείσεις το θεατή φαίνεται όταν ενσαρκώνεις κάτι τελείως διαφορετικό απ’ότι είσαι.
Πρέπει να αποδείξεις πως μπορείς να κάνεις κι άλλα πράγματα μη ταιριαστά με την εμφάνισή σου.
Όταν ήμουν μικρή ήθελα να ταξιδεύω. Έτσι βρίσκω κοινά σημεία σε αυτό που κάνω τώρα και σε αυτό που ήθελα μικρή.
Υπάρχει περισσότερος επαγγελματισμός στο εξωτερικό, αλλά σαν την Ελλάδα δεν είναι πουθενά.
Οι Έλληνες είναι μεγάλα ταλέντα αλλά δεν είμαστε αλληλέγγυοι.
Δεν είμαι ανταγωνιστική στη δουλειά μου. Αν δεν πάρω το ρόλο θα ψάξω να βρω τι έχω κάνει λάθος εγώ.
Συναγωνίζεσαι μόνο τον εαυτό σου και κανέναν άλλο. Κανένας δεν σου παίρνει το ρόλο.
Θεωρώ ευλογία πως έχω περάσει από οντισιόν του Woody Allen και του Paolo Sorrentino.
Παίρνεις μαθήματα και κερδίζεις εμπειρίες. Κάποια στιγμή θα έρθει και η σειρά σου. Αυτό σκέφτομαι και δεν το βάζω κάτω.
Έχω δεχθεί ρατσισμό τον τελευταίο ένα χρόνο λόγω κρίσης. Έχουν μειωθεί οι δουλειές και οι μισθοί και εγώ που ήρθα από την Ιταλία αντιμετωπίστηκα σαν να ήρθα να πάρω τη δουλειά κάποιων συναδέλφων.
Οι ξένοι αγαπούν πάρα πολύ την Ελλάδα και το θέατρο. Ξέρουν την ιστορία μας και σε κάνουν να μην αισθάνεσαι καχύποπτη.
Έχω πάρει ρόλο γιατί με λένε Antigone στην Ιταλία.
Πάω με το ένστικτο. Όσες φορές δεν το έχω ακολουθήσει την έχω πατήσει.
Δεν υπάρχει μονοπώλιο στην επιτυχία και την αποτυχία. Κάποια στιγμή με σκληρή δουλειά σε όλους μας χαμογελάει.
Ένιωσα σαν να μου ξεριζώνουν κάτι, όταν πέθανε ο Θόδωρος Αγγελόπουλος το 2012. Πρωταγωνιστούσα στην ταινία του και τον είχα γνωρίσει πολύ καλά.
Χάθηκε ένας μαέστρος που θα σε πήγαινε στο παρακάτω. Γκρεμίστηκα.
Δικαιολογώ τη σκοτεινή μου πλευρά στο βωμό της υποκριτικής και πάρα πολύ μου αρέσει. Το απολαμβάνω τρελά.
Θέλω να μπαίνω στο ρόλο από την αρχή μέχρι το τέλος. Ενσάρκωσα μία πόρνη σε μία ταινία στην Ιταλία και για πέντε μέρες συμπεριφερόμουν όπως ο ρόλος. Οι φίλοι μου το διασκέδασαν όμως οι υπόλοιποι με κοιτούσαν περίεργα.
Είμαστε ρόλοι. Δε μιλάμε το ίδιο στη μαμά μας, στο φίλο μας, σε μία δημόσια υπηρεσία.
Ο ηθοποιός δεν είναι κάτι τόσο απλό. Οι σπουδές του περιλαμβάνουν υποκριτική, χορό, τραγούδι και μουσικό όργανο.
Μετά τον Λάνθιμο άνοιξαν οι πόρτες διάπλατα για το ελληνικό σινεμά στο εξωτερικό.
Η οικογένειά μου ήταν ανασφαλής σχετικά με την επιλογή του επαγγέλματος εξαιτίας των οικονομικών απολαβών.
Ευχαριστώ για όλα τα όχι που έχω ακούσει γιατί έτσι έγινα καλύτερη. Μου έλεγαν πως δεν είμαι καλή ηθοποιός, είμαι άσχημη και δεν μπορώ να κάνω τίποτα.
Κανένας δεν γεννήθηκε έτοιμος. Αν σε χαϊδεύουν νομίζεις πως το ‘χεις και μένεις στάσιμη.
Είμαστε συνεχώς άνεργοι.
Σε αυτή τη δουλειά πρέπει να κάνεις καλό κουμάντο. Όταν σου έρθουν χρήματα πρέπει να τα διαχειριστείς σωστά για να έχεις μετά.
Η κρίση έκανε ένα καλό ξεκαθάρισμα στο χώρο.
Έχουν κατέβει οι μύτες. Έχει φύγει η αλαζονεία και έχουν πέσει οι τόνοι. Τα προσωπεία έχουν φύγει και ο χώρος έχει γίνει πιο ανθρώπινος.
Έχω πληρωθεί πολύ περισσότερο από όσο άξιζα. Δεν μπόρεσα να δικαιολογήσω τα υπέρογκα πόσα που δίνονταν, προ κρίσης, σε ηθοποιούς. Μου αρέσει τώρα που έχει αλλάξει η κατάσταση.
Πάνω στη σκηνή είναι έκσταση. Δεν υπάρχει αυτό το συναίσθημα.
Νομίζεις πως είσαι τεράστιος όταν ανεβαίνεις πάνω στη σκηνή, όσο κι αν αυτό ακούγεται αλαζονικό. Νιώθεις μία τρομερή ευθύνη για να ανταποκριθείς στις προσδοκίες τους.
Κάθε φορά ζεις μία διαφορετική ζωή.
Το άγχος της σκηνής δεν αλλάζει ποτέ. Δεν εξοικειώνεσαι ποτέ, όσα χρόνια κι αν περάσουν.
Η Επίδαυρος είναι η σχέση που γίνεται γάμος. Πρόκειται για μία πολύ σοβαρή υπόθεση. Το μέρος είναι ιερό και δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο.
Όποιος λέει πως δε θέλει να πάει στην Επίδαυρο ή λέει ψέματα στον εαυτό του, ή στους άλλους ή δεν είναι ηθοποιός.
Τεράστια αλήθεια. Όλοι έχουμε κάνει πρόβα για το τι θα πούμε όταν πάρουμε το Όσκαρ.
Ο ηθοποιός είναι δρομέας. Κάνει τη διαδρομή για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
H Αντιγόνη Κουλουκάκου θα πρωταγωνιστήσει στο έργο “ΣΑΡΛΒΙΛ” στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Συγγραφέας: Αχιλλέας Ε. Κούμπος , Σκηνοθέτης: Αλέξιος Κοτσώρης. 12 Μαΐου 2014
*Φωτογραφίες: Νίκος Νικολόπουλος, Valentina Lai