ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οι αξέχαστοι ρόλοι της Τζέσυς Παπουτσή

ndp

«Δεν μαθεύτηκε, γιατί δεν ήθελα εγώ. Συνέβη πριν 2-3 χρόνια. Τώρα το λέω γιατί η πρόληψη είναι η καλύτερη ιατρική. Πήγα έξω και δεν το ήξερε κανείς, μόνο η μάνα μου και η οικογένειά μου. Δεν ήθελα ο κόσμος να αναστατωθεί. Για δεκατέσσερις μέρες έκανα τις εγχειρήσεις και γύρισα. Όπως πήγα, έτσι ήρθα». Η Τζέσυ Παπουτσή επέλεξε να μιλήσει πρώτη φορά για το πρόβλημα υγείας της στη φάση που όλα έδειχναν πως το είχε ξεπεράσει. Ήταν 2014 όταν μίλησε για εκείνο το μηνιγγίωμα 6 εκατοστών στο κεφάλι, το οποίο την έκανε να φύγει γρήγορα για την Αγγλία και να ξεκινήσει εγχειρήσεις. Έδωσε μάχη σκληρή, άλλωστε ποιος είχε αμφιβολία ότι η Τζέσυ Παπουτσή δεν είναι, δεν ήταν μια γυναίκα που δεν φοβόταν να δώσει αγώνες, ακόμα κι αν ήξερε ότι στο τέλος θα τους χάσει.

Η Τζέσυ με το δολοφονικό χιούμορ. Με τη δυνατή φωνή που δύσκολα νικούσες. Μια αεικίνητη τσαούσα με 37 χρόνια πάνω στο σανίδι. Με 20 χρόνια ένσημα στο Εθνικό Θέατρο. Οι τηλεοπτικοί της ρόλοι πληθωρικοί κι αθυρόστομοι, όπως εκείνη. Οι αυθόρμητοι κι αληθινοί άνθρωποι, που δεν μπορούν με τίποτα να κρύβονται πίσω από καθωσπρεπισμούς, βρίζουν, όχι για να προσβάλλουν, αλλά γατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος να εκφραστούν αληθινά. Η Παπουτσή αντιλαμβανόσουν πως πίσω από αυτή την έντονη, απότομη, χοντροκομμένη περσόνα που ενσάρκωνε ως κυρία Κόλλια ή σαν μάνα Αφροδίτη, ήταν ένας άνθρωπος βαθιά γλυκός, ευγενικός, άκακος, με συγκλονιστικό χιούμορ και ανεξάντλητη ατάκα. Γι’ αυτό κι όσο φώναζε, τόσο πιο πολύ γελούσαμε, τόσο πιο πολύ τη συμπαθούσαμε. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που 9 στις 10 περιπτώσεις υποδυόταν τη μάνα.

Το συγκινητικό μήνυμα του κουμπάρου της, Δημήτρη Αποστόλου, με τον οποίο είχε συνεργαστεί πολλές φορές στην τηλεόραση και κυρίως στο θέατρο (ήταν μία από τις βασικές ηθοποιούς στο ρόστερ των Ρήγα-Αποστόλου) επιβεβαίωσε όλες τις υποθέσεις πού είχαμε κάνει ήδη για την Τζέσυ. «ΕΙΝΑΙ μια από μεγαλύτερες ψυχάρες που έχω γνωρίσει», γράφει. «Η καρδιά της ΕΙΝΑΙ το μεγαλύτερο τάνκερ καλοσύνης συγχώρεσης και τρυφερότητας που κυκλοφορεί σε στεριά και θάλασσα… ΕΙΝΑΙ μια τις καλύτερες ηθοποιούς της μεταπολεμικής Ελλάδας… ΕΙΝΑΙ το ήθος σε άνθρωπο …ΕΙΝΑΙ η γυναίκα που μου θυμίζει ότι υπάρχει το καλό στη ζωή απλά να αφήσεις την αγκαλιά σου ανοικτή το μυαλό σου αθώο και την καρδιά σου ανυποψίαστοι και θα σου ‘ρθει». Και συνεχίζει, «μάνα, αδελφή μου», «η καλύτερη συνάδελφος που συνεργάστηκα ποτέ», «το καθαρότερο και ομορφότερο γέλιο του κόσμου», «η γλυκύτερη ματιά». Αντίστοιχα και τα μηνύματα των υπολοίπων συναδέλφων της που θέλησαν να την αποχαιρετήσουν δημόσια. Τους κέρδισε όλους «με την αγάπη της», έτσι όπως υπέγραφε και στα αυτόγραφα που της ζητούσαν.

Η μάνα Αφροδίτη στους Μικρομεσαίους

Η Τζέσυ Παπουτσή ήταν μόλις 36 ετών όταν έπαιζε την υπερπροστατευτική μαμά του Παύλου Ευαγγελόπουλου και της Νατάσας Μανίσαλη. 

Η«Ανοίχτε Καλέ» κυρία Κόλλια στο Πάτερ Ημών

Ο ρόλος που έγινε διαχρονική ατάκα.

Παυλίνα Κακουδάκη, στους Στάβλους της Εριέττας Ζαΐμη

‘Η αλλιώς, «κορίτσια, ο Χάνιμπαλ, φσστ» που έλεγε κι η Κολεσίδου. Η σκληροτράχηλη Παυλίνα είχε «φάει» τον Αρχιμανδρίτη Λασηθίου κι έβαζε κάτω όλους δεσμοφύλακες.

Η κυρία Τασία με τον αποκωδικοποιητή, στους Δύο Ξένους

Η κυρία Τασία, χήρα του Κοβάτσου, πάει στην εκπομπή της Μαρίνας Κουντουράτου για να πει τον πόνο της για την κόρη της τη Χαρούλα που κλέφτηκε με τον ηλικιωμένο κύριο Θωμά. Αποδεικνύεται ότι έχουν βάλει όλοι στο μάτι το τρίπατο στη Σουβάλα.

Κυρία Κόλλια, η επιστροφή

Η φοβερή κυρία Κόλλια του Πάτερ Ημών έκανε comeback στο Κόκκινο Δωμάτιο.

Η μαμά Τούλα στο Safe Sex

Η Τούλα, μια γνήσια λαϊκή γυναίκα από την Άνω Ποταμούλα και κάτοικος Κάτω Πετραλώνων, φιλοβασιλικιά από τα γεννοφάσκια της και φαν της φραπελιάς, μεγάλωσε τον γιο της τον Νικήτα μόνη της, τον σπούδασε, τον έκανε διάσημο επιστήμονα, αλλά εκείνος δε λέει να του φέρει μία νύφη στο σπίτι. Η μάνα λαμβάνει δράση.

Γέλιο και κλάμα φέρνουν δάκρυα. Η Τζέσυ Παπουτσή ήθελε να ευθύνεται μόνο για τα πρώτα. Οι ρόλοι μέσα από τους οποίους την κάναμε δική μας αυτό φώναζαν πάντα. Ότι δηλαδή το γέλιο, το αστείο ακόμα κι αν αποτελούν κομμάτι της πιο τραγελαφικής ιστορίας, είναι το φίλτρο που κάνει το ταξίδι που λέγεται «ζωή» πιο ξεκούραστο και πιο όμορφο, όσο κι αν κρατήσει τελικά.

 

Κεντρική φωτογραφία: NDP Photo Agency

 

Exit mobile version