ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Threads: Η νέα εφαρμογή «ταφόπλακα» του Twitter;

Jaap Arriens/NurPhoto via Getty/ Ideal Images

Το αντίπαλο δέος του Twitter, η νέα εφαρμογή της Meta, Threads, κατέγραψε 5 εκατομμύρια εγγραφές μέσα στις πρώτες 4 ώρες λειτουργίας της. Είναι αυτή η επίσημη «ταφόπλακα» που μπαίνει στο Τwitter στην μετά Elon Musk εποχή της πλατφόρμας;

Ο διευθύνοντας σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg, είδε μια χρυσή ευκαιρία μπροστά του, την οποία δεν μπόρεσε να μην εκμεταλλευτεί. Και κάπως έτσι λάνσαρε το Threads. Μια νέα εφαρμογή με την οποία η Meta, επιδιώκει να προσελκύσει χρήστες από την προβληματική πλατφόρμα του Elon Musk. Πώς; Προσφέροντας δυνατότητα πιο εκτεταμένων αναρτήσεων, έχοντας υποστηρικτές celebrities και (φυσικά) ισχυρή ομοιότητα με τον κύριο ανταγωνιστή του.

Ο ιδιοκτήτης του Facebook και του Instagram, παρουσίασε την νέα εφαρμογή της Meta στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθιστώντας την ελεύθερα διαθέσιμη σε 100 χώρες στα καταστήματα εφαρμογών Apple και Google. Προς το παρόν το Threads δεν είναι διαθέσιμο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω ανησυχιών για το απόρρητο των δεδομένων.

Εταιρείες κολοσσοί όπως το Billboard, το HBO και το Netflix δημιούργησαν λογαριασμούς μέσα σε λίγα λεπτά από την κυκλοφορία του Threads. H Meta δε, υποστήριξε ότι από τους πρώτους που έσπευσαν να κατεβάσουν την εφαρμογή και να δημιουργήσουν το δικό του λογαριασμό, ήταν celebrities όπως η Jennifer Lopez, η Shakira, ο Hugh Jackman, ο Gordon Ramsay, η Oprah Winfrey.

Threads όπως Twitter… στο καλύτερό του

Οι χρήστες του Threads θα χρειαστούν έναν λογαριασμό Instagram για να συνδεθούν. Αφού εγγραφούν, μπορούν να επιλέξουν να ακολουθήσουν τους ίδιους λογαριασμούς που ακολουθούν στο Instagram, εάν και εκείνοι έχουν δημιουργήσει το δικό τους προφίλ στη νέα εφαρμογή.

Η εφαρμογή μοιάζει πολύ με το Twitter οπτικά, αν και ορισμένες από τις λεπτομέρειες έχουν αλλάξει, με τα retweets να ονομάζονται “reposts” και τα tweets να γίνονται “threads”. Η Meta άλλωστε έχει αποδείξει ότι δεν ήταν ποτέ αντίθετη στην αντιγραφή ανταγωνιστικών προϊόντων στο παρελθόν. Η δυνατότητα των Reels στο Instagram, με τα βίντεο του TikTok, είναι ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Οι αναρτήσεις στο Threads μπορούν να έχουν 500 χαρακτήρες, αντί για 280 που έχουν πλέον οι περισσότεροι χρήστες του Twitter. Μπορούν επίσης να αναρτήσουν βίντεο διάρκειας έως και πέντε λεπτών, ενώ μια ανάρτηση μπορεί να κοινοποιηθεί ως σύνδεσμος και σε άλλες πλατφόρμες. Οι χρήστες μπορούν να κάνουν unfollow, block, να περιορίσουν ή να αναφέρουν άλλους χρήστες. Μπορούν επίσης να φιλτράρουν τις απαντήσεις με βάση συγκεκριμένες λέξεις.

Η Meta κυκλοφόρησε το Threads στον απόηχο μιας άλλης ταραχώδους περιόδου στο Twitter, το οποίο επέβαλε πρόσφατα όρια προβολής στα tweets. O Elon Musk από τη μεριά του υποστήριξε ότι πήρε την απόφαση αυτή προκειμένου να αντιμετωπίσει το φαινόμενο «άντλησης» των δεδομένων του Twitter από άλλες εταιρείες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και άλλες εφαρμογές έχουν κάνει το τελευταίο διάστημα την εμφάνισή τους ως ανταγωνιστές του Twitter. Ωστόσο apps όπως τα Bluesky και Mastodon δεν κατάφεραν να γίνουν τόσο δημοφιλή και σίγουρα δεν έκαναν ένα τόσο εντυπωσιακό ντεμπούτο, όπως το Threads της Meta. Θα είναι αυτό το επίσημο τέλος των «πειραμάτων» του Elon Mask με το Twitter; Μάλλον θα το ανακαλύψουμε σύντομα σε κάποιο thread.