ΘΕΑΤΡΟ

10+ 1 θεατρικές παραστάσεις που μπορείς να δεις τον Φεβρουάριο

Έχεις ενημερωθεί για όλα όσα τρέχουν στην πόλη αυτό το σαββατοκύριακο (8-9/2) από την ατζέντα του LadyLike. Και τώρα ήρθε η ώρα να προγραμματίσεις τις αγαπημένες σου θεατρικές εξόδους, αλλά πού να πας; Η Αθήνα είναι γεμάτη με θεατρικές προτάσεις κι αυτή την εβδομάδα ξεχωρίζουμε 10 θεατρικές παραστάσεις και 1 όπερα που σου προτείνουμε για να δεις τον Φεβρουάριο.

Παραστάσεις για να δεις και να γελάσεις ή να προβληματιστείς για τις σχέσεις και τις παθογένειες της σύγχρονης κοινωνίας, άλλες που θα σε κάνουν να ονειρευτείς κι άλλες που θα σε βυθίσουν στον μοναδικό κόσμο τους. Είσαι έτοιμη γι’ ακόμα περισσότερο θέατρο; Αυτές είναι 11 παραστάσεις που μπορείς να δεις τον Φεβρουάριο.

Απορρίπτεται

Παραστάσεις για να δεις Κωνσταντίνος Λεπούρης

Ένα πολυτελές ξενοδοχείο, ένα φεγγαρόλουστο λιμάνι και δύο ζευγάρια συζύγων ερωτευμένα σφόδρα μεταξύ τους, μπλέκονται σε ένα παιχνίδι ερωτικής ανταλλαγής. Ο κος Τζούνο πολιορκεί την κα Λαν, ο κος Λαν διεκδικεί την κα Τζούνο, ενώ και οι 2 κυρίες φαίνονται διαθέσιμες. Την ίδια στιγμή όλοι δηλώνουν την αφοσίωσή τους στους συντρόφους τους. Είναι τελικά τόσο ερωτευμένοι μεταξύ τους; Ή μήπως, αυτό το παιχνίδι απιστίας και πειραματισμού προς κάθε φύλο μετατρέπεται σε θεμέλιο λίθο αναζωογόνησης της συζυγικής αρμονίας τους;

Ο νομπελίστας δραματουργός Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω, από το μακρινό 1912 γράφει το θεατρικό μονόπρακτο Απορρίπτεται (Overruled) με τρόπο διορατικό, φέρνοντας στο προσκήνιο μια θεματολογία που παραμένει ταμπού ακόμα και μέχρι τις μέρες μας: ο έρωτας και ο γάμος και οι κοινωνικές συμβάσεις που τους διέπουν.

Ο Τάσος Πυργιέρης, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα αυτό το υλικό μεταπλάθοντάς το σε μια φαρσοκωμωδία-μινιατούρα, όπου μέσα από πιπεράτους διαλόγους, λεπτεπίλεπτο χιούμορ, διαυγές πνεύμα και μυστηριώδη ατμόσφαιρα, λέξεις όπως αρχές, ηθική, διαγωγή, καθήκον, αντιπαραβάλλονται με λέξεις όπως αμαρτίες, σφάλματα και τιμωρίες. Το «τι πρέπει» δίνει τη θέση του στο «τι συμβαίνει» μέσα από το μικροσκόπιο του «τι θέλω». Και οι ανθρώπινες σχέσεις αποκαλύπτονται μέσα από συγκρούσεις, διλήμματα, επιθυμίες και αντιστάσεις σε κοινωνικά όρια και αποκλεισμούς.

Ο Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω υψώνει έναν καθρέφτη απέναντι στην ανθρώπινη φύση και με το δικό του πνευματώδη τρόπο μάς δείχνει ότι η αλήθεια της επιθυμίας είναι ευτυχέστερη από το ψέμα της ευπρέπειας. Και γελώντας μάς κλείνει το μάτι και δηλώνει κατηγορηματικά «είμαστε άνθρωποι και τελειώνουμε».

Παίζουν οι ηθοποιοί: Θωμάς Βούλγαρης, Αγγελική Καρυστινού, Αντιγόνη Κουλουκάκου, Βασίλης Αθανασόπουλος.

Πότε και πού: Κάθε Σάββατο στις 20:30 και Κυριακή στις 19:30 στο θέατρο Σημείο.

Εισιτήρια εδώ.

Οστια – αυτό είναι το Σώμα μου

Παραστάσεις για να δεις

Η κόλαση του Δάντη ήταν η ποίηση της προσωπικής του ζωής. Ο παράδεισος, η άλλη, η φωτεινή της εκδοχή, της δημιουργίας. Το καθαρτήριο, η ίδια η ιστορία του Πιερ Πάολο Παζολίνι. Αυτή τη ζωή, αυτή την ιστορία, αυτή τη δημιουργία προσεγγίζει η παράσταση Όστια – Αυτό είναι το σώμα μου, μέσα από τις αφηγήσεις 5 γυναικών, εμπνευσμένων από τις αντίστοιχες ηρωίδες του κινηματογραφικού του έργου. Μαρία, Μάμα Ρόμα, Ιοκάστη, Εμίλια – η υπηρέτρια, Μήδεια, που υποδύεται η Λουκία Μιχαλοπούλου, που συν-σκηνοθετεί την παράσταση μαζί με τον Αντρέα Μαντά, που είχε την αρχική ιδέα και υπογράφει και το κείμενο.

Πρόκειται για μια παράσταση που εστιάζει σε ό,τι έχει να κάνει με τις ρίζες των ανθρώπων, ατομικά και συλλογικά: Τι συνδέει αυτές τις γυναίκες μεταξύ τους; Ένας πατέρας. Το ίδιο χώμα. Είναι, στην ουσία, το ίδιο πρόσωπο. Θα μπορούσαν να είναι όλες τους η Σουζάνα, η μάνα του Παζολίνι.

Στο έργο του, οι ηρωίδες του Παζολίνι δεν ήταν ποτέ εξαρχής «ώριμες» αλλά «μαθητευόμενες», που πριν μπουν για τα καλά στην περιπλάνηση περνούσαν από ένα στάδιο μύησης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το τέλος τις έβρισκε πιο πεφωτισμένες. Στις καλειδοσκοπικές πορείες τους μετέφεραν λιοντάρια και βουνά, κλαμένη αγάπη, τη στάχτη της ηδονής, απατηλή ελπίδα, ατέρμονη. Το όνειρο. Αυτήν την πρόγευση θανάτου. Χαραυγές και ηλιοβασιλέματα.

Μαζί με τη Λουκία Μιχαλοπούλου, που δίνει, με τη χαρακτηριστική, μεστή και ταυτόχρονα υπερβατική της ερμηνεία, σάρκα και οστά στις 5 γυναίκες της παράστασης, οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης, Αντώνης Κωστόπουλος και Γαβριήλ Ζήσης.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν.

Εισιτήρια εδώ.

Δάφνη

Visual Storyteller

Από το Fringe Festival του Εδιμβούργου όπου απέσπασε το Summerhall Lustrum Award και από το Soho Theatre στο Λονδίνο όπου απέσπασε το SoHo Playhouse Medal of Excellence, το πολυβραβευμένο έργο Δάφνη της πολυσυζητημένης βρετανίδας συγγραφέως Ραφαέλλα Μάρκους, επιστρέφει στο Θέατρο ΕΛΕΡ – Ελένη Ερήμου, όπου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό την περσινή σεζόν.

Ένα queer παραμύθι για τον έρωτα, την αποδοχή και την επιβολή της εξουσίας, με τη Λίλα Μπακλέση και την Άρτεμη Γρύμπλα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, να υπογράφουν και τη σκηνοθεσία σε συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Μπιμπή.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο θρίλερ, γραμμένο μόλις το 2022, που συνδιαλέγεται με τον αρχαιοελληνικό μύθο της Δάφνης και του Απόλλωνα.

Η Δάφνη είναι μία σύγχρονη γυναίκα που σιχαίνεται τις ταμπέλες και λατρεύει τα φυτά. Προσπαθεί να επιβιώσει στον έξω κόσμο, σ’ αυτόν τον ετεροκανονικό κόσμο. Ένα βράδυ, ερωτεύεται μία γυναίκα – μια wonder woman. Και ακριβώς τη στιγμή που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την ευτυχία, ένα (όχι και τόσο) μικρό μυστικό από το παρελθόν της, έρχεται να ταράξει τη σχέση και τη ζωή της.

Καθώς το τίμημα που πληρώνει για να μπορέσει να το κρατήσει κρυφό μεγαλώνει, το μυστικό της την βαραίνει ολοένα και περισσότερο, την τυλίγει σαν τις ρίζες ενός δέντρου που την αναγκάζουν να μένει ακίνητη. Το δέρμα της σιγά σιγά καλύπτεται με τον φλοιό της ενοχής. Και η Δάφνη θέλει όσο τίποτε πια να πετάξει ένα κομμάτι του εαυτού της. Να γίνει όλα όσα δεν είναι.

Παίζουν: Άρτεμις Γρύμπλα και Λίλα Μπακλέση

Η παράσταση δεν συστήνεται για θεατές κάτω των 15 ετών

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 (μέχρι τις 15/2) στο θέατρο Ελέρ.

Εισιτήρια εδώ.

Όταν

Παραστάσεις για να δεις Αναστασία Γιαννάκη

Η θεατρική παράσταση Όταν, βασισμένη στα διηγήματα Διάφορες επιλογές Πέτρος και Πιερ του Ευθύμη Φιλίππου, έρχεται να αναδείξει την αδηφάγα φύση της ανθρώπινης ύπαρξης για προβολή και βία, μέσα από τη μορφή ενός σουρεαλιστικού τηλεπαιχνιδιού.

Σε ένα κόσμο όπου η βία έχει κανονικοποιηθεί και το έγκλημα γίνεται θέαμα, το Όταν θέτει καίρια ερωτήματα: Είναι παράλογο να ζούμε με τέτοιες «κανονικότητες»; Δικαιολογείται ο θύτης ή το θύμα; Και ποια είναι τελικά η θέση της κοινωνίας – και η δική μας – απέναντί τους;

Οι ήρωες της παράστασης και οι θεατές καλούνται να έρθουν αντιμέτωποι με τα όρια της ηθικής και της ανοχής, καθώς ανασύρονται αποκαλυπτικές αναμνήσεις και παραδοχές. Η παράσταση συνδυάζει τη σκοτεινή ματιά του Φιλίππου με κίνηση, μουσική και μια έντονα αλληγορική σκηνική γλώσσα που προσκαλεί το κοινό σε μια μοναδική θεατρική εμπειρία, που σκηνοθετεί η Νατάσα Παπανδρέου.

Παίζουν: Ηλίας Βογιατζηδάκης, Δημήτρης Όντος, Νατάσα Παπανδρέου

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15 στον χώρο Φάμπρικα, στο μπαρ.

Εισιτήρια εδώ.

Ιβάν εναντίον Ιβάν

Παραστάσεις για να δεις Πάτροκλος Σκαφιδάς

Ο Ιβάν Ιβάνοβιτς είναι ευθυτενής, ευγενικός και λεπτολόγος. Ο Ιβάν Νικίφοροβιτς είναι τραχύς, βροντόφωνος και αθυρόστομος. Ωστόσο είναι και οι 2 αριστοκράτες, γείτονες και, κυρίως, στενοί φίλοι! Όταν μια μέρα, αυτοί οι 2 υποδειγματικοί φίλοι τσακώνονται για έναν εντελώς ανόητο λόγο – για μια γουρούνα και έναν «χήνο» – ξεκινάει ένας επεισοδιακός καβγάς, που εμπλέκει όλη την κοινωνία της μικρής πόλης που κατοικούν. Όλοι ασχολούνται με τον καβγά των 2 Ιβάν!

Το έργο των Σωτήρη Ρουμελιώτη και Γιάννη Αποσκίτη, είναι εμπνευσμένο από τη νουβέλα του Νικολάι Γκόγκολ Ο καβγάς των δύο Ιβάν, και παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Σωτήρη Ρουμελιώτη στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.

Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί η «κουλτούρα της ακύρωσης» και σε μια κοινωνία που απολαμβάνει να «κανιβαλίζει» τις ανθρώπινες σχέσεις μέσω των media, ο τραγελαφικός καβγάς των δύο Ιβάν μοιάζει εξωφρενικά επίκαιρος: Γιατί φερόμαστε σαν γουρούνια και κράζουμε σαν χήνες; Γιατί «αλληλομαδιόμαστε» τόσο εύκολα; Με πόσο μεγάλη ευκολία «διαγράφουμε» σημαντικά κοντινά μας πρόσωπα; Και τελικά, πόσο αποκαλυπτικά «αστείος» μπορεί είναι ο συσχετισμός ανάμεσα στο μακρινό «εκεί και τότε» της Ρωσίας του 19ου αιώνα και στο σημερινό «εδώ και τώρα» της σύγχρονης ελληνικής καθημερινότητας;

Παίζουν: Μπάμπης Αλεφάντης, Λάμπρος Γραμματικός, Άγγελος–Προκόπιος Νεράντζης

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:15, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00.

Εισιτήρια εδώ.

How soon is now

Παραστάσεις για να δεις Γιώργος Καλφαμανώλης

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε συνεργασία με τα Αθηναϊκά Θέατρα, παρουσιάζει, σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση, το τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη How soon is now, που εμπνέεται ελεύθερα από το λογοτεχνικό πρόσωπο της Μαργαρίτας Περδικάρη, μιας νεαρής δασκάλας αστικής καταγωγής, που την περίοδο του δεύτερου Παγκοσμίου πολέμου η ένταξη της στην ΕΠΟΝ Πίνδου, θα αποτελέσει την αφορμή για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου μιας ολόκληρης χώρας, η οποία δύσκολα συμπράττει με τα «φαντάσματα» του παρελθόντος της.

Η παράσταση, αξιοποιώντας το θέμα της Ελληνικότητας, επιχειρεί να ανοίξει έναν θαρραλέο διάλογο γύρω από το δράμα της Γερμανικής κατοχής το οποίο φαίνεται να τελειώνει, αλλά σε λίγο θ’ αρχίσουν νέες συμφορές: ο εμφύλιος.

Μέσα από τον κώδικα του Θεάτρου σκιών, τον Αττίκ, τους ελληνικούς καφενέδες, αλλά και την εγχώρια ζωγραφική, επιχειρείται η δόμηση ενός «Εθνικού ψηφιδωτού» μνήμης, για όλα εκείνα που στον απόηχο της μετεμφυλιακής Ελλάδας, οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεχάσουν.

Παίζουν: Μενέλαος Κυπαρίσσης, Δανάη Παπουτσή, Ανθή Σαββάκη, Λεωνίδας Στάμου.

Πότε και πού: Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30 και Κυριακή στις 19:00 στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Εισιτήρια εδώ.

MAMI

παραστάσεις προσεχώς Stephie Grape

Δημιουργός μιας ολότελα δικής του σκηνικής γλώσσας, ο 26χρονος αλβανικής καταγωγής Mario Banushi περιοδεύει ήδη ανά τον κόσμο με τα πρώτα έργα του, Goodbye, Lindita (2023) και Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia (2023), και χαιρετίζεται διεθνώς ως το παιδί-θαύμα του ελληνικού θεάτρου. Κι ενώ το θέμα στις προηγούμενες παραστάσεις του ήταν το πένθος, στο ΜΑΜΙ είναι η πηγή της ζωής. Γιατί στην προσωπική μυθολογία του Banushi, οι σχεδόν ομόηχες λέξεις «μάμι» και «μαμ» γίνονται ταυτόσημες. Μάμι, όπως μητέρα. Μαμ, όπως φαΐ. Κάποιος βγάζει την καρδιά του και την προσφέρει στον άλλο σαν ένα καρβέλι αχνιστό ψωμί. Ο Mario Banushi προσφέρει σε εμάς το νέο του έργο, στη σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα, στήνει ένα ανίερο ιερό στη σχέση μητέρας και παιδιού. Για να την υμνήσει. Να την ξορκίσει. Να τη γεμίσει τάματα και αναθέματα. Να την ερωτευτεί. Γιατί, όπως σημειώνει ο ίδιος: «Πάντα έλεγα ότι η γέννα είναι ένας ανάποδος έρωτας».

Η σκηνή μετατρέπεται σε ένα τοπίο μνήμης. Οικείο και, συνάμα, απόκοσμο. Οι ερμηνευτές, βυθισμένοι στη σιωπή, πλάθουν συμβάντα βαθιάς συγκίνησης και μας παρακινούν να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας μνήμες, τις δικές μας σχέσεις και τη συναισθηματική κληρονομιά που κουβαλάμε.

Η νέα δημιουργία του σκηνοθέτη-αποκάλυψη έρχεται με τη φιλοδοξία να γίνει ένα οπτικό ποίημα για τη σχέση μητέρας και παιδιού. Μια παράσταση-αντίδωρο στις γυναίκες που μας έθρεψαν.

Ερμηνεύουν οι: Παναγιώτα Γιαγλή, Βασιλική Δρίβα, Δημήτρης Λαγός, Αγγελική Στελλάτου, Ευτυχία Στεφάνου/ Ηλία Κουκουζέλη και Φώτης Στρατηγός.

Πότε και πού: Kάθε Πέμπτη – Σάββατο στις 20:30 και Κυριακή στις 14:00 στην κεντρική σκηνή της Στέγης.

Εισιτήρια εδώ.

Blue Train

Το νέο έργο του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σουλεϊμάν, παρουσιάζεται στο Θέατρο Άλμα. Τον συγκινητικό κόσμο του Blue Train ζωντανεύει επί σκηνής ένας θίασος αξιόλογων ηθοποιών της νέας γενιάς με τον Σπύρο Χατζηαγγελάκη, τον Γιώργο Μπένο, την Αναστασία Στυλιανίδη και τον Γιάννη Τσουμαράκη. Τον ρόλο της μητέρας Σοφίας, κρατά πλέον η Μαρία Αλιφέρη.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο 5 προσώπων, το οποίο με χιούμορ, συγκίνηση και τρυφερότητα, αποτυπώνει την πρώιμη υπαρξιακή και ηλικιακή κρίση μιας χαμένης γενιάς που παλεύει να διατηρήσει την αθωότητα της, προσπαθώντας παράλληλα να συμβαδίσει με το χρόνο που κυλάει αμείλικτος.

Μια φαινομενικά συνηθισμένη Κυριακή, λίγες μέρες πριν τα 45α του γενέθλια, ο Μιχάλης δέχεται τις διαδοχικές επισκέψεις 4 κομβικών προσώπων της ζωής του, οι οποίες καταλήγουν να γίνουν συναισθηματικές εισβολές που τον απογυμνώνουν. Η μητέρα του, η κολλητή του, ο πρώην σύντροφός του και ένα 20χρονο αγόρι ως ραντεβού για ευκαιριακό σεξ, ξεδιπλώνουν όλη τη βεντάλια των επιλογών που θα μπορούσε να έχει κανείς, ώστε να προλάβει το τρένο της ενηλικίωσης του.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο θέατρο Άλμα.

Εισιτήρια εδώ.

Frankenstein & Eliza

Το Frankestein & Eliza είναι το έργο που εμπνεύστηκε η Έρι Κύργια από το μυθιστόρημα της Mary Shelley και την ιστορία της AI, που ανεβαίνει στο θέατρο Πορεία σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου.

Ο πασίγνωστος «ανήσυχος» ήρωας, φτάνει μέχρι τον ψηφιακό αιώνα μας με στόχο να δημιουργήσει ένα «πλάσμα» προς όφελος της ανθρωπότητας. Θα τα καταφέρει αυτή τη φορά ή θα μας προικίσει με άλλο ένα τέρας; Και πού θα αναμετρηθεί μαζί του, τώρα πια που οι πάγοι στον αρκτικό κύκλο λιώνουν;

Ο Φράνκενσταϊν και οι πειραματισμοί του αποτελούν μια πρώτης τάξεως αφορμή για να στοχαστούμε πάνω σε μια σειρά ερωτημάτων που απασχολούν τον σημερινό άνθρωπο: ποιος είναι ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης; Ποια είναι η σχέση μας με τις ψηφιακές οντότητες που ζουν ανάμεσά μας και μας γνωρίζουν καλύτερα απ’ ό,τι εμείς οι ίδιοι; Τι θα γίνει αν οι μηχανές αποκτήσουν αισθήματα και συνείδηση, όπως φοβούνται ορισμένοι; Τι σκέφτονται για τα δημιουργήματά τους οι εφευρέτες τους; Ποιος είναι ο ρόλος των επιστημόνων, των επιχειρηματιών, των κρατικών ρυθμιστικών αρχών, του καθενός από εμάς; Αυτά και άλλα ερωτήματα, στα οποία δεν υπάρχει καμία πειστική και καθησυχαστική απάντηση…

Το έργο εμπνέεται από την τρομακτική και ρομαντική νουβέλα των αρχών του 19 ου αιώνα, και από την ιστορία της Τεχνητής Νοημοσύνης, και ακολουθεί τον Βίκτορ Φράνκενσταϊν στην ιλιγγιώδη διανοητική και ψυχική πορεία του, τα ηθικά του διλήμματα, τις συγκρούσεις του με την ακαδημαϊκή κοινότητα, την κατάρρευση της προσωπικής ζωής του, την απώλεια της ταυτότητάς του, την καταστροφική αλληλεπίδραση με το άυλο δημιούργημά του.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιάννης Στάνκογλου, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Γιώργος Μπινιάρης, Μαρία Πανουργιά, Χριστίνα Στεφανίδη, Γιώργος Συμεωνίδης.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 19:30, Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:00 και Σάββατο στις 18:00 και 21:00, στο Θέατρο Πορεία.

Εισιτήρια εδώ.

Σκηνές από ένα γάμο

Σπύρος Περδίου

Η παράσταση που αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό και έλαβε εξαιρετικές κριτικές συνεχίζει την πορεία που ξεκίνησε από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και έπειτα το Σύγχρονο θέατρο, και επέστρεψε τώρα για 3η χρονιά και για 10 παραστάσεις στο Θέατρο Χώρα.

Το εμβληματικό έργο του Μπεργκμαν γράφτηκε πριν από ακριβώς 50 χρόνια, γυρίστηκε αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως κινηματογραφική ταινία με παγκόσμια επιτυχία.

«Χρειάστηκαν 2,5 μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω» έλεγε ο Μπέργκμαν. Πράγματι, η ιστορία της Μαριάννε και του Γιόχαν αποτυπώνει με αδυσώπητη ειλικρίνεια και σχεδόν ντοκουμενταρίστικο ρεαλισμό τα στάδια της φθοράς και της παρακμής μιας συζυγικής σχέσης.

Κρατώντας την δομή και τους υπέροχα ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί τη Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλον.

Πότε και πού: Τετάρτη στις 20:00 και Πέμπτη στις 21:00, στο Θέατρο Χώρα.

Εισιτήρια εδώ.

Plus: Τι να δεις σήμερα; Η όπερα που μόλις προλαβαίνεις

Ο κουρέας της Σεβίλλης

Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου είναι η τελευταία παράσταση της απόλυτης κωμικής όπερας του Τζοακίνο Ροσσίνι, Ο κουρέας της Σέβιλλης, στο Ολύμπια- Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας. Η παράσταση παρουσιάζεται σε μουσική Διεύθυνση Γιώργου Ζιάβρα, σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου και Νικολέτας Φιλόσογλου και τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας και της Χορωδίας του Δήμου Αθηναίων.

Στη σκηνή θα δεις τον Χάρη Ανδριανό στο ρόλο του Φίγκαρο, τον Βασίλη Καβάγιας (Κόμης Αλμαβίβα), Μάρθα Σωτηρίου (Ροζίνα), Μάριος Σαραντίδης (Μπάρτολο), Χριστόφορος Σταμπόγλης (Μπαζίλιο), Μίνα Πολυχρόνου (Μπέρτα) και τον Νίκο Μασουράκη (Φιορέλλο).

«Γράφοντας τον Κουρέα, διασκέδασα όσο ποτέ άλλοτε στη ζωή μου», αναφέρει ο Ροσσίνι σε μια επιστολή του προς τον Παγκανίνι. Στο απόγειο της δόξας του, ο 24χρονος συνθέτης ολοκληρώνει μέσα σε μόλις 3 εβδομάδες την πιο διάσημη κωμική όπερα όλων των εποχών.

Ίντριγκες, μεταμφιέσεις και τεχνάσματα αποτελούν οικείες καταστάσεις για τον Φίγκαρο, τον πολυμήχανο κουρέα της Σεβίλλης, που κινεί τα νήματα μιας ξεκαρδιστικής πλεκτάνης για χάρη του έρωτα. Η όμορφη Ροζίνα ζει υπό την ασφυκτική παρακολούθηση του ηλικιωμένου κηδεμόνα της Δον Μπάρτολο, ο οποίος σκοπεύει να την παντρευτεί με την ενηλικίωσή της. Ωστόσο, τη νεαρή κοπέλα θα ερωτευτεί ο κόμης Αλμαβίβα και μεταμφιεσμένος στον φτωχό φοιτητή Λιντόρο θα τη διεκδικήσει με τη βοήθεια του Φίγκαρο, ο οποίος καταρρίπτει κάθε ρεκόρ ευρηματικότητας στην προσπάθειά του να βάλει τον κόμη στο σπίτι του Μπάρτολο για να δει την αγαπημένη του: τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς τα πάθη εντείνονται και οι επιθυμίες των πρωταγωνιστών έρχονται σε σύγκρουση, αλλά φυσικά το τέλος είναι αίσιο και η αγάπη θριαμβεύει.

Πότε και πού: Απόψε, Κυριακή 9 Φεβρουαρίου στις 18:30 στο Ολύμπια- Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας.

Εισιτήρια εδώ.