WATCHLIST

10 ελληνικές καλοκαιρινές ταινίες για τα ζεστά μεσημέρια του Αυγούστου

Έχεις μόλις επιστρέψει από την παραλία, έχεις φάει και θέλεις να χαζέψεις κάτι ελαφρύ κι ευχάριστο, μέχρι να αποκοιμηθείς για μεσημέρι; Δεν έχεις επιστρέψει από την παραλία, διότι δεν έχεις άδεια, αλλά και πάλι, είναι μεσημέρι, κάθεσαι σπίτι και θέλεις να δεις κάτι για να χαλαρώσεις χωρίς την παραμικρή προσπάθεια;

Η απάντηση στα παραπάνω είναι μια λίστα από 10 παλιές ελληνικές καλοκαιρινές ταινίες που, όσες φορές κι αν τις έχεις δει, ποτέ δεν είναι αρκετές.

Η Παριζιάνα

 

Η Πελαγία η ράφτρα από τη Νέα Φιλαδέλφεια αποφασίζει, με τη βοήθεια της αδερφής της και του ζωγράφου γείτονά της, να περάσει το καλοκαίρι της στη Μύκονο, ποζάροντας ως ‘Μαντάμ Πελαζί’, δήθεν διάσημη μοδίστρα εκ Παρισίων, με σκοπό να ξεγελάσει την ‘καλή κοινωνία’ που κάνει διακοπές στο νησί (sic), ώστε να βγάλει λεφτά από την πώληση των ρούχων της. Το πλάνο, φυσικά, χωλαίνει και τα προβλήματα στην εκτέλεσή του ξεκινάνε με το που πατάει το πόδι της στο νησί.

 

Επική σκηνή: ‘Σούζυ, έφαγες’. Τα υπόλοιπα τα ξέρετε.

Μια κυρία στα μπουζούκια

 

Η Μαίρη Χρονοπούλου, πλούσια κυρία από το Παλαιό Ψυχικό, την πέφτει στο (τεκνό) Γιώργο (Φαίδων Γεωργίτσης), που είναι εργάτης στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και ‘τσιμπημένος’ χρόνια με την αδερφή του φίλου του, Κώστα (Βουτσάς), που δεν είναι άλλη από τη Ζωή Λάσκαρη. Παράλληλα, η υπηρέτρια της Χρονοπούλου (Μάρθα Καραγιάννη), ερωτεύεται τον Κώστα και, μετά από πολλές παρεξηγήσεις, στο τέλος όλοι παντρεύονται.

 

Επική σκηνή: αυτή στην οποία ο – ερασιτέχνης ποδοσφαιριστής – Βουτσάς υπογράφει ανορθόγραφα ένα αυτόγραφο στην Καραγιάννη.

Extra tip: αμέσως μετά δείτε ‘Το κλάμα βγήκε απ’ τον παράδεισο’ των Ρέππα – Παπαθανασίου, που παρωδεί μοναδικά τη συγκεκριμένη ταινία.

Ας περιμένουν οι γυναίκες

 

Τρεις μπατζανάκηδες ξεκινούν το ταξίδι τους για τη Θάσο, όπου κάνουν διακοπές οι γυναίκες τους. Το ταξίδι καθυστερεί διαρκώς, αρχικά με αφορμή το Γιάννη Ζουγανέλη, που ερωτεύεται μια κοπέλα που βλέπει τυχαία στην εθνική οδό και παθαίνει αυτό που θα λέγαμε επιστημονικά, ‘ντουβρουτζά’. Όσο οι μπατζανάκηδές του προσπαθούν να τον συνεφέρουν, ακούγονται διάλογοι που περιγράφουν όσο πιο γλαφυρά γίνεται την πολιτική κατάσταση των τελευταίων 30 ετών και συμβαίνουν περιστατικά που φωτίζουν μοναδικά την ψυχή του νεοέλληνα.

 

Επική σκηνή (μια από τις αμέτρητες): αυτή στην πισίνα. Δεν περιγράφω άλλο, δείτε την.

Η νεράιδα και το παλικάρι

 

Δυο οικογένειες, οι Φουρτουνάκηδες και οι Βροντάκηδες, για κάποιον άγνωστο λόγο συντηρούν μια προαιώνια βεντέτα, έχοντας διαιρέσει ένα χωριό στα δυο. Η κόρη του Φουρτουνάκη (Αλίκη Βουγιουκλάκη) ερωτεύεται το γιο του Βροντάκη (Δημήτρης Παπαμιχαήλ) και κάπως έτσι το ‘Ρωμαίος και Ιουλιέτα’ – τηρουμένων των αναλογιών – εκτυλίσσεται στα όμορφα τοπία του Αγίου Νικολάου Λασιθίου και των Χανίων.

 

Επική σκηνή: αυτή με τον συμβολαιογράφο.

Κάτι κουρασμένα παλικάρια

 

Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας υποδύεται έναν μεσόκοπο καραμπουζουκλή αρχοντάνθρωπο, που βάζει καθημερινά φιλέτα μοσχαρίσια στο πρόσωπό του για να παραμένει ‘φρέσκος’, καθόσον έχει μια παραπάνω αδυναμία στο γυναικείο φύλο. Παρότι αρραβωνιασμένος με τη γραμματέα του (Μπέτυ Αρβανίτη), αμέσως μόλις γνωρίζει την πιτσιρίκα Νόρα Βαλσάμη jετρελαίνεται και πηγαίνει διακοπές μαζί της (και με τη μάνα της) στη Ρόδο. Φυσικά και πίσω από τη Βαλσάμη κρύβεται μια σπείρα απατεώνων, που θέλουν να κλέψουν τον Λαμπρούκο μας.

 

Επική σκηνή: «Τη χούφτωσες; Χούφτωσ’ την».

Γοργόνες και μάγκες

 

Ο Φαίδωνας Γεωργίτσης μαθαίνει ότι σε ένα νησάκι κοντά στην Αθήνα πρόκειται να γίνουν μεγάλες τουριστικές εγκαταστάσεις κι αποφασίζει να επενδύσει, αγοράζοντας οικόπεδα. Το ίδιο νέο μαθαίνει και η Μαίρη Χρονοπούλου, της οποίας η άφιξη στο νησί φέρνει τα πάνω κάτω στη ζωή των κατοίκων. Η Μάρθα Καραγιάννη, αδερφή του ταβερνιάρη του νησιού, ερωτεύεται τον Γεωργίτση, και η Χρονοπούλου φλερτάρει με τον Ιάσονα, τον εφοπλιστή εγγονό της αρχόντισσας του νησιού. Τον Ιάσονα υποδύεται ο Λάκης Κομνηνός. Δεν πιστεύω να μην έχετε αρχίσει ήδη να (ξανα)βλέπετε την ταινία.

 

Επική σκηνή: αυτή με τους κεφτέδες μέσα στο τηγάνι.

Εντάξει, θα πω την αλήθεια, αυτή στην οποία ο Λάκης Κομνηνός χορεύει το «Τόσα καλοκαίρια» του Δάκη με τη Μαίρη Χρονοπούλου.

Τζένη Τζένη

 

Ο Κοσμάς Σκούταρης (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) είναι ο τοπικός κομματάρχης των Σπετσών του βουλευτή Θρασύβουλου Γκόρτσου. Ο τοπικός εφοπλιστής Μίλτος Κασσανδρής, τον οποίο υποδύεται ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, έχει σχεδιάσει την πολιτική καριέρα του – άρτι αφιχθέντος από την Αμερική – ανιψιού του, Νίκου Μαντά (Ανδρέας Μπάρκουλης), η οποία, για να υλοποιηθεί επιτυχώς, απαιτεί τη σύναψη λευκού γάμου ανάμεσα στον τελευταίο και την κόρη του Σκούταρη, Τζένη. Μια από τις καλύτερες παλιές ελληνικές κωμωδίες.

 

Επική σκηνή (μια από τις 200): αυτή με τα καράβια της κυρίας Κασσανδρή.

Το δόλωμα

 

Η Καίτη (Αλίκη Βουγιουκλάκη) δουλεύει σε ένα καμπαρέ, απ’ όπου την ‘τσιμπάνε’ ο Μπάμπης (Αλέκος Αλεξανδράκης) και ο Μάνθος (Ντίνος Ηλιόπουλος), για να την εκπαιδεύσουν, ώστε να αποκτήσει τρόπους κυρίας της ‘καλής κοινωνίας’, ώστε με τη σειρά της να ‘τσιμπήσει’ πλούσιους άντρες, τους οποίους σκοπεύουν να κατακλέψουν ο Μπάμπης και ο Μάνθος, στο πλαίσιο μιας μεγάλης χαρτοπαικτικής απάτης. Η σπείρα μεταβαίνει στη Ρόδο και το σχέδιο εξαπάτησης τίθεται σε εφαρμογή, πλαισιωμένο από λεκτικά ‘μαργαριτάρια’ και εκπληκτικά καλοκαιρινά outfits της Καίτης.

 

Επική σκηνή: αυτή με το ποίημα και το τσιφτετέλι.

Μανταλένα

 

Η Μανταλένα (Αλίκη Βουγιουκλάκη) μένει στο Ασπρονήσι με τον πατέρα της και τ’ αδέρφια της και ζει την οικογένειά της κάνοντας μεταφορές με το καΐκι της στο απέναντι νησί. Ο ανταγωνιστής τους είναι ο Λάμπης (Δημήτρης Παπαμιχαήλ). Μετά το θάνατο του πατέρα της, η Μανταλένα κουμαντάρει το καΐκι μόνη της, αλλά κανείς δεν την εμπιστεύεται για καπετάνισσα. Φυσικά και είναι ερωτευμένη με το Λάμπη. Τα δε αισθήματα είναι αμοιβαία.Είναι ταινία του Ντίνου Δημόπουλου, με μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.

 

Eπική σκηνή: δε μπορείς να ξεχωρίσεις, διότι πρόκειται περί αριστουργήματος, απ’ άκρη ως άκρη. Από το Ασπρονήσι (Αντίπαρος) ως απέναντι.

Η θεία μου η χίπισσα

 

Μια καθαρίστρια ξενοδοχείου (Ρένα Βλαχοπούλου), σπουδάζει την κόρη της (Νόρα Βαλσάμη) στην Αμερική, έχοντας αποκρύψει από την ίδια ότι τα τελευταία χρόνια ζει σε συνθήκες μεγάλης φτώχειας. Κάποια στιγμή, η κόρη της αποφασίζει να έρθει στην Ελλάδα, φέρνοντας έναν ελληνοαμερικανό γαμπρό χίπη (Βασίλης Τσιβιλίκας) και, για να μην αποκαλυφθεί το μυστικό της μάνας της, παρεμβαίνει ο Αντρέας Μπάρκουλης, πελάτης του ξενοδοχείου, που τη βοηθάει να παραστήσει την πλούσια. Τα πράγματα μπλέκουν όταν η Βαλσάμη φεύγει για τα Μάταλα και η Βλαχοπούλου αναγκάζεται να πάει να την αναζητήσει εκεί.

 

Επική σκηνή: αυτή με τη Βλαχοπούλου και τη σφουγγαρίστρα στο κεφάλι.