ΘΕΑΤΡΟ

10 κλασικά θεατρικά έργα που θέλεις να δεις

Γιώργος Κρίκος

Τα κλασικά θεατρικά έργα πάντα καλύπτουν ένα από τα ζητούμενα κάθε θεατή που προσέρχεται για να δει μία παράσταση: Έχουν ένα κείμενο που έχει δοκιμαστεί στον χρόνο, που περιέχει σημαντικά νοήματα και ιδέες που θα τον κάνουν για λίγες ώρες να δει τη ζωή με άλλα μάτια. Είτε ανεβαίνουν με σύγχρονη ματιά, είτε με κλασική προσέγγιση, τα κλασικά θεατρικά έργα είναι αυτά που πρέπει να έχεις δει τουλάχιστον μία φορά στη ζωή σου. Κι αυτά θα βρεις στις προτάσεις αυτής της εβδομάδας για τις θεατρικές παραστάσεις στην πόλη.

Από τον Ντοστογιέφκι μέχρι τον Μίλερ, κι από τον Σαίξπηρ μέχρι τον Λόρκα, τα κλασικά θεατρικά έργα που μπορείς να δεις στην Αθήνα είναι αρκετά. Ακολουθούν 10 από αυτά τα κλασικά θεατρικά έργα, που θέλεις να δεις.

Πλατόνωφ

Κλασικά θεατρικά έργα

Το πρώτο έργο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, Άντον Τσέχωφ, γράφτηκε το 1878 αλλά παίχτηκε για πρώτη φορά μετά τον θάνατό του το 1923. Το έργο είναι η μήτρα όλων των κατοπινών μεγάλων έργων του Τσέχωφ, καθώς περιέχει πρόσωπα και καταστάσεις που ο συγγραφέας διαπραγματεύτηκε στα διάσημα κατοπινά του έργα που έμειναν στην ιστορία.

Ο Νίκος Καμτσής, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Τόπος Αλλού, επιχειρεί μία καινούργια δραματουργική επεξεργασία του Πλατόνωφ και την παρουσιάζει στην κεντρική σκηνή του θεάτρου. Στο επίκεντρο της παράστασης είναι ο γοητευτικός και προκλητικός δάσκαλος, Μιχαήλ Βασίλιεβιτς Πλατόνωφ, που υποδύεται ο Μάξιμος Μουμούρης.

Σ’αυτό το έργο και ειδικά στο κείμενο που επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης, δεν υπάρχουν πρώτοι και δεύτεροι ρόλοι. Οι επαρχιακοί αριστοκράτες όπως ο κτηματίας Πορφύρι Συμεώνοβιτς Γκλαγκόλιεβ (Δημήτρης Φραγκιόγλου) που ξετυλίγουν τα πάθη τους στο κτήμα του Βοινίτσεφ και της γυναίκας του Άννας Πέτροβνα (Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου), είναι όργανα μιας ορχήστρας, που αποδίδει συναρπαστικά το συμπάν του Αντον Τσέχωφ και τον απελπισμένο κόσμο της προεπαναστατικής Ρωσίας.

Ερμηνεύουν επίσης οι: Θοδωρής Ελευθεριάδης, Λαμπρινή Θάνου, Γιάννης Ζέρβας, Ιωάννα Μυλωνά, Μαριάνθη Φωτάκη και ο Νίκος Καμτσής τον ρόλο του γιατρού Νικολάι Τριλέσκι.

Τόπος: Θέατρο Τόπος Αλλού

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 20.30.

Εισιτήρια εδώ.

Μαντάμ Μποβαρί

Η Μαντάμ Μποβαρί του Γκυστάβ Φλομπέρ, σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού και σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ παρουσιάζεται στο Θέατρο Αποθήκη, με την Πέγκυ Τρικαλιώτη να ζωντανεύει επί σκηνής την ιστορία της Έμμας, μιας νέας κοπέλας από την επαρχία, που ονειρεύεται διακαώς την απόδραση της από την μίζερη καθημερινότητα που την περιτριγυρίζει, αναζητώντας τις έντονες συγκινήσεις και τις συναισθηματική εξάρσεις που περιγράφονται στα ρομαντικά μυθιστορήματα που διαβάζει. Ο γάμος της με τον Σαρλ Μποβαρί, έναν αφοσιωμένο και χαμηλών τόνων επαρχιακό γιατρό που την αγαπά πραγματικά, σύντομα αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά ιδανικός, βυθίζοντας την Εμμα ακόμα περισσότερο στην πλήξη και την απόγνωση.

Παγιδευμένη σ’ ένα μικροαστικό και μίζερο περιβάλλον, γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σ έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Εμμα αρνείται να υποταχθεί και να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι γι΄ αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της.

Ανικανοποίητη από την άνυδρη πραγματικότητα που την περιβάλλει, δημιουργεί έναν φανταστικό, εξιδανικευμένο κόσμο γεμάτο πάθη και ηδονές τις οποίες αναζητά λυσσαλέα, σχεδόν εμμονικά. Η ανάγκη της για ανεξαρτησία και αυτό πραγμάτωση την οδηγεί σε μια σειρά τραγικών λαθών, σ έναν δραματικό κατήφορο δίχως τέλος.

«Η Μαντάμ Μποβαρί είμαι εγώ!» είχε δηλώσει με παρρησία ο Φλομπέρ όταν κατηγορήθηκε για προσβολή της θρησκείας και των δημοσίων ηθών, προκειμένου να υπερασπιστεί το έργο του που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στην εποχή του. Το αριστούργημα ωστόσο του Γάλλου συγγραφέα, εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αποτελεί ένα ρηξικελευθο κείμενο που ακροβατεί ανάμεσα στην ποίηση και τον ωμό ρεαλισμό και απογυμνώνει τα πατριαρχικά γρανάζια της φαινομενικά αψεγάδιαστης και καθωσπρέπει κοινωνίας.

Παίζουν: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κώστας Βασαρδάνης, Ανδρέας Νάτσιος, Πάρης Θωμόπουλος, Γιάννης Εγγλέζος.

Τόπος: Θέατρο Αποθήκη

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 20:00, Σάββατο στις 18:00 και Κυριακή στις 21:00.

Εισιτήρια εδώ.

Ο Θάνατος του Εμποράκου

Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του Άρθουρ Μίλερ Ο Θάνατος του Εμποράκου, με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στον εμβληματικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν. Η παράσταση παρουσιάζεται στο ανακαινισμένο θέατρο Ζίνα.

Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν: Έφη Μουρίκη, Κωνσταντίνος Γώγουλος, Ρένος Ρώτας, Δημήτρης Γεροδήμος, Κατερίνα Μάντζιου, Γιάννης Βαρβαρέσος, Θεοδόσης Τανής.

Γραμμένο το 1949, Ο Θάνατος του Εμποράκου, θεωρείται το κορυφαίο έργο του Αμερικανού συγγραφέα. Πραγματεύεται την ζωή του Γουίλι Λόμαν, ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικάνικο όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στην διάλυση ολόκληρης της ζωής του.

Τα σκηνικά της παράστασης υπογράφει ο Γιώργος Γαβαλάς και τα κοστούμια η Ντένη Βαχλιώτη.

Τόπος: Θέατρο Ζίνα

Hμέρες και ώρες παραστάσεων: Από 5 Οκτωβρίου Τετάρτη και Κυριακή στις 19.30, Πέμπτη στις 20.00, Παρασκευή στις 21.00 και Σάββατο 18.00 και 21.00.

Εισιτήρια εδώ.

Ο Ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη

Έργο γραμμένο το 1757, Ο ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη καταδεικνύει με την ευφυΐα του Κάρλο Γκολντόνι, ότι ποτέ δεν θα μας λείψει το υλικό για μια σπαρταριστή κωμωδία θεατρικών ηθών. Ο πλούσιος έμπορος Αλή σκοπεύει να συστήσει την τέχνη της όπερας στη Σμύρνη και απευθύνεται σε δύο ατζέντηδες, προκειμένου να τον βοηθήσουν να οργανώσει τον θίασό του. Ο ίδιος, εξάλλου, έλκεται από 3 σοπράνο, αλλά οι διαρκείς αψιμαχίες τους για το ποια θα είναι η πριμαντόνα του θιάσου και οι αλλοπρόσαλλες απαιτήσεις όλων των εμπλεκομένων, τον κάνουν να ξανασκεφτεί την απόφασή του.

Η απλή αυτή υπόθεση τραβάει με τόλμη την κουίντα των παρασκηνίων και μας επιτρέπει να ρίξουμε μια ματιά στα ματαιόδοξα φερσίματα των καλλιτεχνών, τα αλαζονικά ξεσπάσματά τους αλλά και στον ευάλωτο ρομαντισμό τους και την υπόσχεση μυθολογίας που τους κατατρύχει. Ακριβώς αυτή η διαρκής ιλιγγιώδης (αμφι)ταλάντευση από το μεγαλείο στη μικρότητα και πίσω, ωθεί τον σκηνοθέτη Βασίλη Παπαβασιλείου να επιστρέψει στον μέγα αναθεωρητή της ιταλικής κωμωδίας και να καταθέσει τη δική του πρόταση για το θεατρικό συνεταιρίζεσθαι.

Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Αντώνης Αντωνιάδης, Πάνος Αποστολόπουλος, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Βάσια Ζαχαροπούλου, Σμαράγδα Κόκκινου, Αλέξης Κωτσόπουλος, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Λαέρτης Μαλκότσης, Ιωάννα Μαυρέα, Σπύρος Μπιμπίλας, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αγορίτσα Οικονόμου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Πλεξίδα, Περικλής Σιούντας, Εύα Φρακτοπούλου, Ταξιάρχης Χάνος, Στράτος Χρήστου.

Τόπος: Εθνικό Θέατρο – Κεντρική Σκηνή (κτίριο Τσίλλερ)

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19.00, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 20.30 και Κυριακή στις 19.00.

Εισιτήρια εδώ.

Βασιλιάς Ληρ

Ο Βασιλιάς Ληρ, παρουσιάζεται στο θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, σε μια πρωτότυπη διασκευή που πυκνώνει το έργο και συναιρεί πρόσωπα και καταστάσεις σ’ ένα παράδοξο δρώμενο, όπου η σύγχρονη θεατρική γλώσσα συναντά τους πηγαίους σαιξπηρικούς συνειρμούς, χωρίς να προδίδεται το πνεύμα αλλά ούτε και το γράμμα, στα βασικά σημεία, αυτού του περίφημου κλασικού έργου.

Το Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, επανέρχεται μετά από αρκετά χρόνια στις συνεργασίες του με το Στάθη Λιβαθινό, παρουσιάζοντας σε απόδοση και διασκευή του Στρατή Πασχάλη το κορυφαίο έργο του Άγγλου δραματουργού και ποιητή, του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ.

Eργο που γράφτηκε το 1609, περίοδο που στην Αγγλία εκτός από πολλά είδη λόγου άκμαζε το θέατρο, ο Βασιλιάς Ληρ, αποτελεί ένα διαχρονικό αριστούργημα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Το θέμα αυτής της τραγωδίας του Σαίξπηρ, αφορά στην απόφαση του Βασιλιά Ληρ να μοιράσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του. Τη Γονερίλη, τη Ρεγάνη και τη μικρότερη την Κορδέλια. Αυτή που θα τον πείσει για την αγάπη της θα πάρει το βασίλειο. Ο γηραιός βασιλιάς, παρά τις συμβουλές του Δούκα του Κεντ, αποκληρώνει την Κορδέλια κι εξορίζει το Δούκα…

Τον Βασιλιά Ληρ ενσαρκώνει η Μπέττυ Αρβανίτη.

Μαζί της στη σκηνή οι: Νίκος Αλεξίου, Αντώνης Γιαννακός, Νέστορας Κοψιδάς, Ερατώ Πίσση, Γκαλ Ρομπίσα, Εύα Σιμάτου και Βιργινία Ταμπαροπούλου.

Τόπος: Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 20.00, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00.

Εισιτήρια εδώ.

Δωδέκατη Νύχτα

Η Δωδέκατη Νύχτα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, 68 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή της από τον Κάρολο Κουν, ζωντανεύει ξανά στο ιστορικό Υπόγειο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Η παράσταση παρουσιάζεται μέχρι και τις 14 Ιανουαρίου 2024.

Ο Γιάννης Κακλέας επέστρεψε πρώτη φορά στο χώρο όπου σπούδασε και ξεκίνησε τη δυναμική πορεία του στο θέατρο, και σκηνοθέτησε μια φαντασμαγορική εκδοχή του αριστουργήματος του Σαίξπηρ με ένα ταλαντούχο σύνολο ηθοποιών.

Τα ζητήματα της σεξουαλικής ταυτότητας και της ρευστότητας των φύλων που τόσο έντονα απασχολούν την εποχή μας, φωτίζονται με τρόπο αποκαλυπτικό σε αυτή τη μοναδική, ονειρική κωμωδία που μιλά για τη δύναμη, την τρέλα και τα πάθη του έρωτα.

Παίζουν (αλφαβητικά) οι: Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Πωλ Ζαχαριάδης, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Αμαλία Καβάλη, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Ελευθερία Παγκάλου, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Αλέξανδρος Σκουρλέτης, Αγγελική Τρομπούκη.

Τόπος: Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Από τις 7 Οκτωβρίου και κάθε Τετάρτη στις 20.00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21.00, Σάββατο στις 18.00 (από 6 Νοεμβρίου) και 21.00 και Κυριακή στις 19.00.

Εισιτήρια εδώ.

Βυσσινόκηπος

Η Δέσποινα Ντορίνα Ρεμεδιάκη υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης Βυσσινόκηπος, του Άντον Τσέχωφ, που παρουσιάζεται στο Θέατρο Θησείον. Ο ίδιος ο Τσέχωφ χαρακτήριζε το έργο του κωμωδία σε 4 πράξεις.

Μια ιστορία επιστροφής στο σπίτι των παιδικών χρόνων, το σπίτι της μνήμης. Μια απόπειρα ανασύστασης του άδειου χώρου.

Από έναν ολόκληρο βυσσινόκηπο βλέπουμε  μόνο τα 7 πρόσωπα του σπιτιού μέσα από ένα κβαντικό άλμα στο χρόνο να επιστρέφουν σε ένα σπίτι που είναι πια εργοτάξιο και έχει ήδη πουληθεί.

Πώς θα το ξαναοικειοποιηθούν;

Μπορούν να γυρίσουν το χρόνο πίσω για να το σώσουν; Ένα αντίο σε διαστολή.
Μια μικρή ωδή στην απώλεια και την αντίσταση μας.

Μια ειλικρινής απορία για το πώς κανείς ισορροπεί επάνω στα γκρεμίδια.

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Ιφιγένεια Βαρελά, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Τίτος Γρηγορόπουλος, Μαρία Δαμασιώτη, Γιώργος Δικαίος, Νάντια Κατσούρα, Δέσποινα Κούρτη

Στη Φωνή του Φιρς: Ειρήνη Γάλλου.

Τόπος: Θέατρο Θησείον

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Μέχρι και τις 30 Ιανουαρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00.

Εισιτήρια εδώ.

Ο Γλάρος

Η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά, Ο Γλάρος αποτελεί το τελευταίο μέρος μιας τριλογίας γύρω από το έργο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα -που ήδη έχεις συναντήσει 2 ακόμα φορές σε αυτή τη λίστα των προτάσεων-, μετά τις Τρεις Αδελφές (2020) και τον Θείο Βάνια (2022-23) και παρουσιάζεται στο Θέατρο Προσκήνιο.

Το γνωστό έργο του Ρώσου συγγραφέα, σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της.

Ο χορός των ανθρώπων του Τσέχωφ, γύρω από μια λίμνη, αναρωτιέται για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή, λίγο πριν βουλιάξει.

Τα εμβληματικά πρόσωπα του Ρώσου δραματουργού «εγκλωβισμένα» σε μια σκηνή θεάτρου δοκιμάζουν να σπάσουν τα όρια της ζωής και της τέχνης, να αντισταθούν στο τέλμα, να βρουν νέες φόρμες θεάτρου και επικοινωνίας.

Η πληγή του καλλιτέχνη συνδέεται, στην παράσταση, με το ανεκπλήρωτο της ανθρώπινης ύπαρξης, που παλεύει να βρει έναν τρόπο να ανήκει και να ακολουθήσει έναν προορισμό.

Με παλιούς γνώριμους από την περσινή του ενασχόληση με τον Τσέχωφ και τον Θείο Βάνια (Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Μαρία Φιλίνη – σε μετάφραση της Ξένιας Καλογεροπούλου) και νέους προσκεκλημένους (Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Δρόσος Σκώτης, Γιώργος Ζυγούρης, Νατάσα Εξηνταβελώνη), η έρευνα γύρω από το έργο του μεγάλου Ρώσου δραματουργού συνεχίζεται. Η σκηνοθεσία ανοίγει τη σκηνική δράση σε όλους τους πιθανούς χώρους και αναρωτιέται, σε μια αποθήκη θεάτρου, πώς και αν μπορεί να γεννηθεί ένα «νέο» θέατρο.

Τόπος: Θέατρο Προσκήνιο

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο 18:00 & 21:15 και Κυριακή στις 20:00.

Εισιτήρια εδώ.

Έγκλημα και τιμωρία

Ο Δημήτρης Τάρλοου καταπιάνεται με τη σκηνοθεσία της διασκευής του μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογιέφκι, Έγκλημα και Τιμωρία, που υπογράφει ο Θανάσης Τριαρίδης. Το κορυφαίο ψυχογράφημα για την ανθρώπινη ύπαρξη και την ηθική ακολουθεί την ιστορία του Ρασκόλνικοφ, ενός φοιτητή που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας.

Έτσι, προβαίνει στον φόνο μιας γριάς τοκογλύφου, σε μια πράξη «αλτρουισμού», που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Παρά την πεποίθησή του ότι τέτοια κίνητρα βρίσκονται υπεράνω του νόμου, ο ήρωας χάνεται σε έναν λαβύρινθο τύψεων, εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών οδυνών, που συνιστούν την πραγματική τιμωρία του.

Η μεταμέλεια έρχεται έπειτα από μια δαιδαλώδη διαδρομή και η λύτρωση μέσα από τη μορφή μιας νεαρής πόρνης, της Σόνια. Πλάι σε κείνον, τη δική τους πορεία διαγράφουν και τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου, ο αστυνομικός ανακριτής Πορφύριος Πετρόβιτς, η μητέρα και η αδερφή του Ρασκόλνικοφ, ο Σβιντριγκάιλοφ, ο Ραζουμίχιν.

Τον Ρασκόλνικοφ υποδύεται ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος, τη Ντούνια η Στέλλα Βογιατζάκη, τον ρόλο του Πορφύρη μοιράζονται οι Δημήτρης Ημέλλος και Κώστας Φιλίππογλου (σε διπλή διανομή), ο Αλέξανδρος Μαυρόπουλος υποδύεται τους Ντοστογιέφσκι/ Ραζουμίχιν, ο Δημήτρης Μπίτος τον Σβιντριγκάιλοφ και οι Μαριάννα Πουρέγκα και Φαίδρα Αγγελάκη (σε διπλή διανομή) τη Σόνια. Η Σοφία Σεϊρλή υποδύεται τη Μητέρα του Ρασκόλνικοφ και το φάντασμα της Αλιόνας.

Μουσικός επί σκηνής: Τάσος Μισυρλής.

Τόπος: Θέατρο Πορεία

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19.00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 20.30, Σάββατο στις 18.00 και 21.15, Κυριακή* στις 17.00.

Εισιτήρια εδώ.

Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα

Μετά την πολύ επιτυχημένη Αντιγόνη του Ανούιγ, η Μαρία Πρωτόπαππα επιστρέφει στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης σκηνοθετώντας ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, το τελευταίο έργου του Ισπανού συγγραφέα και ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα. Η πρεμιέρα της παράστασης έχει προγραμματιστεί για το Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2024.

Στο ρόλο της Μπερνάρντα Άλμπα θα συναντήσεις τον Χρήστο Στέργιογλου.

Μια αυταρχική χήρα, η Μπερνάρντα Άλμπα, μετά τον θάνατο του δεύτερου συζύγου της, επιβάλλει στις 5 κόρες της 8 χρόνια πένθους και εγκλεισμού. Εκείνες απεγνωσμένα αντιδρούν, η κάθε μια με τον δικό της τρόπο, και με την αφορμή ενός νέου άντρα, ο οποίος για άλλην είναι εραστής, για άλλην μνηστήρας, για άλλην φαντασίωση, η ανάγκη για ζωή φουσκώνει, εκρήγνυται και ο θάνατος ξαναχτυπάει το σπίτι για να το πνίξει σε δεύτερο κύμα πένθους.

Ο Λόρκα, παρότι «προνομιούχος» ταξικά, δυσανασχετεί με την φτώχεια, την πείνα, την κοινωνική αδικία, την πολιτική αστάθεια και τα παρελκόμενά της. Με το ιδιαίτερο βλέμμα του οδηγεί τους θεατές σε μια γωνιά του κόσμου, σε μια άγονη γη, μια άνυδρη άκρη του, όπου τοποθετεί τον μεγεθυντικό και ποιητικό του φακό πάνω από ένα «Σπίτι», έναν συμβολικό τόπο, όπου μέσα του βράζει κυριολεκτικά η κλεμμένη ελευθερία και αξιοπρέπεια των γυναικών της γειτονιάς του, και όχι μόνο, της εποχής του, και όχι μόνο, νιώθοντας ο ίδιος φρίκη για τον τρόπο αντιμετώπισης τους.

Κάθε μεγάλος ποιητής πίσω από τις λέξεις του κρύβει ένα κομμάτι του εαυτού του, ένα κομμάτι της κοινωνίας που ζει και της πολιτικής στιγμής που αφομοιώνει. Ο εμφύλιος της Ισπανίας, που κυλά μέσα στις φλέβες των γυναικών αυτού του ποιήματος, γίνεται το εφαλτήριο μιας αποκαλυπτικής εξερεύνησης ενός υπέροχου κόσμου, αυτού του Λόρκα.

Παίζουν (αλφαβητικά): Ευγενία Αποστόλου, Άννα Καλαϊτζίδου, Δημήτρης Μαργαρίτης, Ελένη Σπετσιώτη, Χρήστος Στέργιογλου, Κατερίνα Φωτιάδη, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη.

Σε ηχογράφηση συμμετέχει η Έρση Μαλικένζου.

Τόπος: Υπόγειο Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 20.00, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 19.00.

Εισιτήρια εδώ.

Exit mobile version