ΜΟΥΣΙΚΗ

10 λόγοι για να δεις την παράσταση “Οδύσσεια ραψωδία έψιλον”

Δεν ήμουν σίγουρη για αυτό που θα έβλεπα στο δώμα του θεάτρου του Νέου Κόσμου. ''Οδύσσεια ραψωδία έψιλον''. Αυτό ήταν το όνομα της παράστασης. Έψαξα πληροφορίες για να έχω έστω μία αίσθηση του όσα θα διαδραματίζονταν.

Η αποκοπή του Οδυσσέα από το νησί της Καλυψώς και τα πάθη του στο πέλαγος. Η αναμέτρηση του Οδυσσέα με τα αισθήματά του, με τους θεούς, τους δαίμονές του και τον ίδιο τον εαυτό του.

 

Η ζωή κάθε ανθρώπου είναι πάντα μια Οδύσσεια. Κι αυτή η έκφραση –παροιμιώδης πια– σύμφωνα με την οπτική της παράστασης, δεν σημαίνει τις περιπέτειες που περιβάλλουν τον άνθρωπο έξωθεν, αλλά κυρίως την περιπέτεια της ψυχής, την αγωνιώδη προσπάθεια να βρει το φιλόξενο νησί των Φαιάκων και την Ιθάκη της.

Σκοπός η αυτογνωσία και η αυτάρκεια. Πίσω από κάθε έπος, πίσω από τη μυθολογία κάθε λαού βρίσκεται η ίδια η ανθρώπινη ύπαρξη.

Τρίτη πρωί διάβασα τα παραπάνω. Τρίτη βράδυ ανέβαινα τα σκαλιά του θεάτρου για να βρεθώ μπροστά σε δύο ηθοποιούς που κοιτούσαν ο ένας τα μάτια του άλλου, ανέπνεαν συγχρονισμένα και ετοιμάζονταν να δώσουν ψυχή.

 

Χρήστος Καπένης και Στέλιος Δημόπουλος. Αυτά τα δύο παιδιά περνώντας πάθια τελικά θα με έκαναν να φτάσω σε ένα και μόνο συμπέρασμα. Δεν υπάρχει ποιοτικό θέατρο, δεν υπάρχει επιλεκτικότητα στην κουλτούρα, δεν υπάρχουν λάθος έργα και άστοχες μεταφράσεις. Το μόνο που υπάρχει είναι το ταλέντο. Αυτό τα ξεπερνά όλα, αυτό είναι που μένει.

 

Δεν είμαι η κατάλληλη για να κάνω θεατρική ανάλυση. Μπορώ όμως να σου δώσω τους δικούς μου λόγους για να πας να δεις αυτή την παράσταση.

*Ο Χρήστος και ο Στέλιος είναι ανατριχιαστικοί.

*Το ταλέντο τους είναι συγκινητικό.

*Η ερμηνεία είναι δυναμική και ταυτόχρονα συναισθηματική.

*Η παράσταση είναι σύγχρονη, χωρίς να είναι μία ακόμα μοντερνιά.

*Το σκηνικό περιλαμβάνει δύο καρέκλες και ένα υδατόστρωτο τραπέζι. Τόσο λίγα για να γίνουν τόσα πολλά.

*Τα νοήματα της ύπαρξης θα είναι πάντοτε επίκαιρα.

*Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Γεωργαλά δεν αφήνει δευτερόλεπτο να χαθεί.

*Είναι εντυπωσιακή η ικανότητα απομνημόνευσης του κειμένου.

*Σε προβληματίζει.

*Σε προσγειώνει.

 

Ο καθένας από εμάς ας ψάξει για την προσωπική του Ιθάκη. Μόνο εκεί θα βρει τη γαλήνη και την πληρότητα.

 

Συντελεστές

Παίζουν: Χρήστος Καπένης και Στέλιος Δημόπουλος

Μετάφραση: Ζήσιμος Σίδερης

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Γεωργαλάς

Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου

Σκηνικό-Φωτισμοί: Βασίλης Αποστολάτος

Φωτογραφίες: Κοσμάς Ινιοτάκης

Τραγούδι: Κωνσταντίνα Ψωμά