ΘΕΑΤΡΟ

24+1 θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις το φθινόπωρο του 2024

Γκέλυ Καλαμπάκα

Θεατρικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου, έργα που ανεβαίνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, έργα κωμικά και δραματικά, έργα μουσικοθεατρικά, έργα για τον έρωτα και τις σχέσεις, αλλά και έργα που επικεντρώνονται στα δικαιώματα των γυναικών, την αυτοδιάθεση και την ύπαρξή τους στον κόσμο, θα βρεις αυτή την εβδομάδα ανάμεσα στις προτάσεις με τις θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις αυτό το φθινόπωρο.

Από το θρυλικό Λεωφορείο ο Πόθος, το ωμά ρεαλιστικό Festen και το κλασικό Σχολείο των γυναικών, που ξεκινούν το επόμενο διάστημα, ως τις υπέροχες παραστάσεις σε επανάληψη Ο Άσχημος, Τα 39 Σκαλοπάτια, Ο Θάνατος του εμποράκου κ.α., η θεατρική ατζέντα αυτής της εβδομάδας, έχει πολλές προτάσεις που αξίζει να σημειώσεις στη λίστα με τις θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις αυτό το φθινόπωρο.

Λεωφορείο ο Πόθος

Το θρυλικό έργο του Τενεσί Ούλιαμς, Λεωφορείο ο Πόθος, ξαναζωντανεύει στη σκηνή του Θεάτρου Προσκήνιο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, με την Αλεξία Καλτσίκη στο ρόλο της Μπλανς Ντιμπουά. Τον κόσμο της Μπλανς, συνθέτει μια σπουδαία ομάδα ηθοποιών με τους Άρη Μπαλή, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Βασίλη Μαγουλιώτη, Γιάννη Κόραβο και Ιωάννα Ραμπαούνη.

Το Λεωφορείο ο Πόθος είναι μια σκληρή πραγματεία για το πώς ο ρομαντισμός καταπνίγεται και σαρώνεται από την πραγματικότητα, από το σκληρό πόδι της ανάπτυξης που δεν αφήνει χώρο στην ποίηση. Το όνειρο της ανάπτυξης πνίγει στο πέρασμά του την παρέκκλιση, την ασθένεια, οτιδήποτε δεν χωράει σ’ αυτήν και εμποδίζει τον καλπασμό της.

Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα Πόθος, θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες.

Η αναμέτρηση της Μπλανς και του Στάνλεϋ είναι οριακή. Η μάχη για επικράτηση θα φτάσει στο πιο φρικιαστικό τέλος.

Πότε και πού: Από 8 Νοεμβρίου κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή στις 21:00, Σάβατο στις 18:00 και 21:15, στο θέατρο Προσκήνιο.

Εισιτήρια εδώ.

Η λυσσασμένη γάτα

Ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος σκηνοθετεί ένα από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας τη Λυσσασμένη Γάτα του Τενεσί Ουίλιαμς από τις 24 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αθηνά.

Το βραβευμένο αυτό με Pulitzer έργο εξερευνά τα βάθη της ανθρώπινης ψυχής με σκληρή ειλικρίνεια και αποκαλύπτει τις σκοτεινές πτυχές των σχέσεων, τα ανείπωτα πάθη και τις κοινωνικές συμβάσεις που καταπνίγουν τα αληθινά συναισθήματα.

Ο Πέτρος Λαγούτης θα υποδυθεί τον εμβληματικό ρόλο του Μπρικ, έναν άνδρα παγιδευμένο στα συναισθήματα και στη σχέση του με τον πατέρα του, η Μάρθα Λαμπίρη Φεντόρουφ τη Μάγκι γνωστή και ως η Λυσσασμένη Γάτα, σύζυγο του Μπρικ και μια γυναίκα γεμάτη φιλοδοξίες και επιθυμίες και ο Γιάννης Βούρος τον ετοιμοθάνατο πατέρα του Μπρικ.

Η Μαρία Κατσανδρή θα κρατήσει τον ρόλο της μάνας που προσπαθεί να κρατήσει την οικογένειά της ενωμένη, παρά τις έντονες εντάσεις που υπάρχουν, ο Κώστας Ανταλόπουλος θα είναι ο Κούπερ, ο μεγαλύτερος αδελφός του Μπρικ που αντιπροσωπεύει τη σύγκρουση που προκαλεί η απληστία και η ανάγκη για εξουσία μέσα στην οικογένεια και η Μένη Κωνσταντινίδου η χειριστική σύζυγός του που αντανακλά τη ζήλια και την ανειλικρίνεια, και λειτουργεί ως αντίθεση στην πιο ευάλωτη και ειλικρινή επιθυμία της Μάγκι.

Πότε και πού: Από 24 Οκτωβρίου κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00 και Κυριακή στις 19:00, στο θέατρο Αθηνά.

Εισιτήρια εδώ.

Η κόρη του λοχαγού

Η κόρη του λοχαγού, ένα από τα πρώτα αριστουργήματα της ρωσικής λογοτεχνίας του Αλεξάντρ Σεργκέγιεβιτς Πούσκιν, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 23 Οκτωβρίου στο Σύγχρονο θέατρο, σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ασπιώτη.

Παίζουν: Παντελής Δεντάκης, Μιχάλης Οικονόμου, Μαριάμ Ρουχάτζε, Σταύρος Σβήγκος, Θάλεια Σταματέλου.

Το έργο παρακολουθεί την ιστορία του Πιοτρ Αντρέγιεβιτς Γκρινιόφ από τη στιγμή της ενηλικίωσης του. Ο ήρωας θα διανύσει μια μακρά διαδρομή ανάμεσα στον έρωτα και τον πόλεμο, με στόχο την τελική κατάκτηση της γαλήνης. Μια διαδρομή, με συγκλονιστικά περιστατικά, γεμάτη από συμπτώσεις της ζωής και τρομερές ανατροπές.

Ο Πιοτρ Αντρέγιεβιτς, ένας καλομαθημένος ευγενής, γίνεται 17 και είναι αναγκασμένος να υπηρετήσει φαντάρος σε ένα οχυρό στην επαρχία, κάπου στα σύνορα της αχανούς ρωσικής αυτοκρατορίας.

Εκεί γνωρίζει την οικογένεια του διοικητή, λοχαγού Μιρόνοφ, και ερωτεύεται την φτωχή μοναχοκόρη του, Μαρία Ιβάνοβνα. Οι 2 νέοι αποφασίζουν να παντρευτούν, αλλά έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά δυσκολιών, από αντιζηλίες και δολοπλοκίες μέχρι και ταξικά εμπόδια. Ένας πόλεμος όμως, ιστορικό γεγονός, θα έρθει να ανατρέψει την φυσική ροή της ζωής, την καθημερινότητα των ανθρώπων της περιοχής, και να προσθέσει τη μεγαλύτερη δοκιμασία σ’ αυτόν τον έρωτα.

Ο Εμιλιάν Πουγκατσόφ, θα εξεγείρει τον φτωχό λαό της επαρχίας, που υποφέρει από την καταπίεση του κράτους, και θα κινηθεί ενάντια στο θρόνο. Ο δρόμος του, ενάντια στην τσαρίνα, Μεγάλη Αικατερίνη, περνάει μέσα και από την κατάκτηση του οχυρού στο οποίο ζουν οι ήρωες της ιστορίας. Μέσα από τον τεράστιο αγώνα για την επιβίωση, ο μεγάλος έρωτας των 2 νέων, θα περάσει δια πυρός και σιδήρου, υμνώντας την αφοσίωση, την αυτοθυσία και το μεγαλείο της αγάπης.

Πότε και πού: Από 23 Οκτωβρίου, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15, Σάββατο στις 18:15 και Κυριακή στις 18:00 στο Σύγχρονο Θέατρο.

Εισιτήρια εδώ.

Αμφιβολία

Ένα από τα πλέον συζητημένα θεατρικά έργα των τελευταίων ετών, η Αμφιβολία (Doubt: a parable) του John Patrick Shanley, που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 2008 με τους Meryl Streep και Philip Seymour Hoffman να συγκλονίζουν με τις ερμηνείες τους, κάνει πρεμιέρα στις 21 Οκτωβρίου στο Θέατρο Δημήτρης Χορν.

Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιώργος Παπαγεωργίου πρωταγωνιστούν οι: Φιλαρέτη Κομνηνού, Νικόλας Χανακούλας, Χριστίνα Χριστοδούλου, Ξένια Ντάνια.

Η αδελφή Αλοίσιους κατηγορεί τον πατέρα Φλυν για σεξουαλική παρενόχληση προς έναν12χρονο, μαύρο μαθητή στο καθολικό σχολείο που διευθύνει η ίδια. Ο πατέρας Φλυν υπερασπίζεται τον εαυτό του και τις πράξεις του. Ισχυρίζεται πως επιθυμία του είναι η εκκλησία του Θεού να είναι ανοικτή σε όλο τον κόσμο και το εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει πιο προοδευτικό.

Η αδελφή Αλοίσιους σέβεται και τηρεί την παράδοση, είναι πειθαρχημένη, προστατευτική προς τους μαθητές του σχολείου της και άκρως συντηρητική. Απεχθάνεται τους νεωτερισμούς επίσης. Αυτές οι αρχές και οι βεβαιότητες κατευθύνουν τις σκέψεις και τις πράξεις της.

Το ίδιο και η βαθιά πίστη της στην Καθολική Εκκλησία, εκεί που υπακούει πολλά χρόνια τώρα.

Κι αν κάποια στιγμή αποδειχθεί ότι η κρίση της δεν είναι σωστή; Κι αν όλα όσα πίστευε μέχρι σήμερα αποδειχθούν ψεύτικα;

Πότε και πού: Από 21 Οκτωβρίου κάθε Κυριακή στις 21:00, Δευτέρα και Τρίτη στις 20:00, στο θέατρο Δημήτρης Χορν.

Εισιτήρια εδώ.

Ο θάνατος του Εμποράκου

55000 θεατές και 160 παραστάσεις μέτρησε ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης ως Γουίλι Λόμαν στο εμβληματικό έργο του Άρθουρ Μίλερ, Ο θάνατος του Εμποράκου, που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Νανούρης στο θέατρο Ζίνα. Κι εκεί επέστρεψε για 2η χρονιά, έχοντας συνοδοιπόρους τους ηθοποιούς: Έφη Μουρίκη, Ρένο Ρώτα, Δημήτρη Γεροδήμο, Κατερίνα Μάντζιου, Γιώργο Κοσκορέλλο, Παναγιώτη Παπαδούλη, Σωκράτη Αγγελή.

Γραμμένο το 1949, το έργο Ο Θάνατος του Εμποράκου θεωρείται το κορυφαίο του Αμερικανού συγγραφέα. Πραγματεύεται τη ζωή του Γουίλι Λόμαν, ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικάνικο όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στη διάλυση ολόκληρης της ζωής του.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 19:30, Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή στις 21:00 και Σάββατο στις 18:00 και 21:00 στο Θέατρο Ζίνα.

Εισιτήρια εδώ.

Τριαντάφυλλο στο Στήθος

Το Πτι Παλαί υποδέχεται το θεατρικό κοινό για πρώτη φορά ως θέατρο με το Τριαντάφυλλο στο στήθος. Το κλασικό έργο του Τέννεσι Ουίλιαμς, που δεν απολαμβάνουμε τόσο συχνά στη σκηνή όσα τα υπόλοιπα αριστουργήματά του, ανεβαίνει σε μετάφραση, ελεύθερη διασκευή και σκηνοθεσία του Γιωργή Τσουρή. Πρωταγωνιστούν η Μαρία Καβογιάννη στο ρόλο της Σεραφίνας και ο Μάκης Παπαδημητρίου στον ρόλο του Αλβάρο.

Ο ίδιος ο Τέννεσι Ουίλαμς έλεγε πως το Τριαντάφυλλο στο στήθος είναι η μοναδική κωμωδία που έχει γράψει. Η παράσταση του Τσουρή επιχειρεί να αναδείξει την παραγνωρισμένη στη χώρα μας, κωμική πλευρά του έργου. Οι ήρωες βιώνουν συγκρουσιακές καταστάσεις, οι εντάσεις και οι τρυφερές στιγμές διαδέχονται η μία την άλλη, ενώ οι συγκρούσεις αποκαλύπτουν πλήρως τον χαρακτήρα των προσώπων, μαζί με την ανθρώπινη διάστασή τους.

Το ανέβασμα του έργου σε αυτή τη νέα εκδοχή, ανοίγει επίσης δυναμικό διάλογο με την εποχή μας. Ο Ουίλιαμς έβαλε στο επίκεντρο –για ακόμη μία φορά– μία γυναίκα- ηρωίδα που εντάσσεται απόλυτα στους όρους και τους προβληματισμούς του καιρού της. Σε μια πραγματικότητα όπου η πατριαρχία διαποτίζει κάθε επίπεδο και ορίζει απόλυτα το τι είναι αποδεκτό ως σκέψη, ως πράξη, ακόμα και ως επιθυμία.

Η Σεραφίνα τολμά να διεκδικήσει την απελευθέρωσή της από μια κοινωνία που πιέζει «από μέσα» και να αυτοπροσδιοριστεί ως ένα πλάσμα ακέραιο. Έτσι, περνά πέρα και πάνω από την εποχή της και απαντά σ’ ένα αίτημα για το εδώ και το τώρα της κάθε γυναίκας και του κάθε ανθρώπου. Η διασκευή του Τσουρή, παρακολουθεί αυτή την σύγκρουση με τρυφερότητα και χιούμορ μέχρι και την τελική ρήξη.

Παίζουν: Μαρία Καβογιάννη, Μάκης Παπαδημητρίου, Ζώγια Σεβαστιανού, Φοίβος Ριμένας, Βάλια Παπακωνσταντίνου, Ορνέλα Λούτη, Τόνια Μαράκη, Στρατής Χατζησταματίου, Λυδία Γιαννουσάκη και Κατερίνα Μεφσούτ.

Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη- Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00.

Εισιτήρια εδώ.

Τρεις Γυναίκες

Από 30 Οκτωβρίου 2024 και για λίγες μόνο παραστάσεις οι Τρεις Γυναίκες, που σκηνοθέτησε ο Robert Wilson, παρουσιάζονται στη σκηνή του Θεάτρου Ολύμπια- Μαρία Κάλλας. Πρωταγωνίστριες είναι οι σπουδαίες Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Λουκία Μιχαλοπούλου. Τον ρόλο του γιου αναλαμβάνει ο Αλέξης Φουσέκης.

Η Α αντιμέτωπη πια με το τέλος του βίου της, περιβάλλεται από μία νοσηλεύτρια(Β) και μία δικηγόρο (Γ), οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της. Με τη γνωστή του, ολιστική διαχείριση του χώρου και του χρόνου, ο Robert Wilson εξιστορεί μαεστρικά μέσα από το έργο του Edward Albee, το αποτύπωμα το χρόνου, αναδεικνύοντας τις πολλαπλές αντανακλάσεις που γεννά ο καθρέφτης της ζωής.

Αν πέρσι δεν κατάφερες να απολαύσεις αυτή τη μοναδική εμπειρία της παράστασης του Robert Wilson, φέτος έχεις μία νέα ευκαιρία να το κάνεις. Μην τη χάσεις, λοιπόν.

Πότε και πού: Από 30 Οκτωβρίου, κάθε Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Τετάρτη στις 20:00 και Κυριακή στις 19:00, στο Θέατρο Ολύμπια- Μαρία Κάλλας.

Εισιτήρια εδώ.

Ήταν όλοι τους παιδιά μου

Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου κάνει πρεμιέρα η παράσταση Ήταν όλοι τους παιδιά μου. Το εμβληματικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ, σκηνοθετεί ο Γιώργος Νανούρης.

Στη νέα του παράσταση συνεργάζεται με μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών: Ο Γιώργος Γάλλος, η Άννα Μάσχα, ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και η Λίλα Μπακλέση στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Μαζί τους οι πρωτοεμφανιζόμενοι Άννα Λουιζίδη και Δημήτρης Σέρφας.

Όπως τα περισσότερα έργα του Μίλλερ, έτσι και το Ήταν όλοι τους παιδιά μου, βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Ο εργοστασιάρχης Τζο Κέλλερ, πουλάει ελαττωματικά εξαρτήματα πολεμικών αεροπλάνων στην Αμερικάνικη Αεροπορία. Κάποια αεροπλάνα πέφτουν και σκοτώνονται 21 άτομα. Ο Κέλλερ αθωώνεται. Ο ένας του γιος επιστρέφει σώος από τον πόλεμο, όμως ο άλλος είναι αγνοούμενος.

H απληστία, το ιδιωτικό απέναντι στο δημόσιο συμφέρον, το κέρδος εις βάρος της ανθρώπινης ζωής, είναι οι βασικοί άξονες του έργου του Μίλλερ, που μετά από μια σειρά αλλεπάλληλων γεγονότων και αποκαλύψεων οδηγούν σε τραγωδία.

Πότε και πού: Από 25 Οκτωβρίου κάθε Τετάρτη στις 19:30, Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 στο Θέατρο Αλκυονίς.

Εισιτήρια εδώ.

Η κασέτα

Η παράσταση του ανατρεπτικού και αναρχικού θεατρικού έργου της Λούλας Αναγνωστάκη που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές την περασμένη θεατρική σεζόν, παρουσιάζεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο θέατρο Σταθμός.

Η Λούλα Αναγνωστάκη, μια από τις πιο σημαντικές και δυναμικές μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας, γράφει στα 1982 την σπαρακτική και σπαρταριστά επίκαιρη Κασέτα. 40 περίπου χρόνια μετά τη θρυλική παράσταση του Καρόλου Κουν και 20 χρόνια μετά το τελευταίο ανέβασμα του έργου στην Αθήνα, Η Κασέτα επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός.

Σκηνοθετεί – στο πλαίσιο της διδακτορικής του διατριβής στο πανεπιστήμιο του Ηull με τίτλο Η πνευματική παρακαταθήκη της Λούλας Αναγνωστάκη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Μάνος Καρατζογιάννης, έχοντας στο ενεργητικό του τη μακρόχρονη εργασία του πάνω στη δραματουργία της Αναγνωστάκη (Η Κασέτα, Η Παρέλαση, Ο ήχος του όπλου, Ο Ουρανός κατακόκκινος, Σ’ εσάς που με ακούτε, Δωμάτια Μνήμης, Ενέδρες της Ζωής – Λούλα Αναγνωστάκη mixage, Στην Πόλη της Λούλας Αναγνωστάκη, Εντευκτήριο: Αφιέρωμα Λούλα Αναγνωστάκη). Την εξαιρετική διανομή απαρτίζουν ηθοποιοί της παλαιότερης αλλά και της νεότερης γενιάς.

Τα πρόσωπα του έργου προέρχονται από τον οικείο γύρω μας κοινωνικό χώρο. Μετέωροι, ανάμεσα στην πρωτόγονη ύπαιθρο, απ’ όπου κατάγονται και το αφιλόξενο τοπίο της πόλης, απ’ όπου μετανάστευσαν, εντάσσονται στο μεγάλο πλήθος των Νεοελλήνων. Κάτοικοι των παρυφών της πρωτεύουσας – αλλά και ακατάπαυστα κυκλοφορώντας στο κέντρο της – προσπαθούν να επιβιώσουν με έναν σπασμωδικό και εύθραυστο ρεαλισμό.

Ερμηνεύουν: Γιώργος Δεπάστας/Φώτης Κοτρώτσος, Βάσω Καμαράτου, Μάνος Καρατζογιάννης, Σταύρος Μερμήγκης, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Ερμίνα Κυριαζή, Σμαράγδα Σμυρναίου, Γιάννης Τσουμαράκης.

Πότε και πού: Μέχρι και τις 17 Νοεμβρίου κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:15 στο Θέατρο Σταθμός.

Εισιτήρια εδώ.

Festen

To Festen, του Thomas Vinterberg, η πρώτη ταινία του δόγματος 95 έρχεται στο Θέατρο Άλμα, από τις 30 Οκτωβρίου, σε θεατρική διασκευή των Μπο Χάνσεν και Μόγκενς Ρούκοφ, και σε δραματουργική επεξεργασία – σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.

Το Festen είναι η ιστορία μιας οικογενειακής γιορτής, παρουσία όλης της οικογένειας καθώς και πλήθους φίλων, για τα 60ά γενέθλια του πατέρα. Όλοι τον αγαπούν και τον σέβονται. Ή μήπως όχι;

Κατά την διάρκεια της γιορτής ο μεγαλύτερος γιος, ο Κρίστιαν, αποκαλύπτει το μυστικό που κρύβει από την παιδική του ηλικία και που πιθανότατα υπήρξε και ο λόγος αυτοκτονίας της δίδυμης αδελφής του.

Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος βάζει ένα στοίχημα, να μεταφέρει το έργο στο θέατρο συμπεριλαμβάνοντας το κοινό στην οικογενειακή γιορτή. Σε αυτό το ανέβασμα του Festen, το έργο της μετατροπής των χώρων του θεάτρου σε ένα ζωντανό, ρεαλιστικό σκηνικό κόσμο, αναλαμβάνει μια αξιόλογη ομάδα συντελεστών, με την Ηλένια Δουλαδίρη στον σχεδιασμό των σκηνικών και των κοστουμιών, την Ζωή Μολυβδά Φαμέλη, στον σχεδιασμό των φωτισμών και τον Άκη Πολύζο στην δημιουργία των videos. Την μετάφραση του έργου στην ελληνική γλώσσα έχει κάνει ο Αντώνης Γαλέος.

Πρωταγωνιστούν: Ναταλία Τσαλίκη, Γιώργος Ζιόβας, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Αναστάσης Λαουλάκος, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Ιωάννα Τζίκα, Γιάννης Καπελέρης, Μιχάλης Αφολαγιάν και Μαριάννα Πουρέγκα.

Όλοι μαζί μάς προσκαλούν στους χώρους του Θεάτρου Άλμα, για να δώσουμε ζωή στην συνταρακτική ιστορία αυτής της «γιορτής», σε μια θεατρική απόδοση που θα προσπαθήσει να σπάσει τα όρια της σκηνής, αλλά και τα όρια μεταξύ θεατή και ηθοποιού, δημιουργώντας μία πραγματική «συνάντηση», στην οποία όλοι θα λάβουν μέρος.

Πότε και πού: Από 30 Οκτωβρίου κάθε Τετάρτη & Κυριακή στις 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00, στο Θέατρο Άλμα.

Εισιτήρια εδώ.

Ο Άσχημος

Η σαρδόνια, σκοτεινή κωμωδία Ο Άσχημος του Marius Von Mayenburg, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή, έχοντας πετύχει το απόλυτο sold-out και στις 150 παραστάσεις που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα, συνεχίζει για 2η χρονιά το ταξίδι του στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου, από την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου.

4 ηθοποιοί (Ορφέας Αυγουστίδης, Μαίρη Μηνά, Γιάννης Κλίνης και από φέτος ο Κωνσταντίνος Πλεμμένος) σε 8 ρόλους εναλλάσσοντας σκηνές και χαρακτήρες με καταιγιστικό ρυθμό, σ’ αυτή την καυστική σάτιρα για τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζει πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας.

Ο Λέττε είναι άσχημος. Πολύ άσχημος. Αλλά δεν το ξέρει. Όταν, εξαιτίας προβλημάτων στη δουλειά του, όλοι γύρω του αναγκάζονται να του εξομολογηθούν την απερίγραπτη έκταση της ασχήμιας του, αποφασίζει να πάρει δραστικά μέτρα. Να αλλάξει πρόσωπο. Η εγχείρηση πηγαίνει υπερβολικά καλά και πλέον το ανείπωτα όμορφο πρόσωπό του, θα γίνει το διαβατήριό του για μια νέα ζωή – μια ζωή γεμάτη γυναίκες, δόξα, λεφτά. Όταν όμως το πρόσωπό του γίνεται προϊόν προς πώληση, τα πράγματα θα πάρουν μια πραγματικά άσχημη τροπή.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 21:00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00 στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου.

Εισιτήρια εδώ.

Κυανιούχο Κάλλιο

Μια παράσταση για το δικαίωμα στην άμβλωση σε σκηνοθεσία της Μάρθας Μπουζιούρη, ανεβαίνει από τις 7 Νοεμβρίου στη σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Το έργο του Friedrich Wolf, Κυανιούχο Κάλιο, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το έργο, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως docudrama και σημείωσε τεράστια επιτυχία στην εποχή του, προκαλώντας ταυτόχρονα πρωτοφανές σκάνδαλο, αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας η οποία μένει έγκυος και δεν μπορεί ούτε επιθυμεί να φέρει στον κόσμο ένα παιδί, και τελικά πληρώνει με τον πιο βίαιο τρόπο την επιλογή της. Με επίκεντρο το χρονικό μιας παράνομης άμβλωσης στη δίνη της μεγάλης οικονομικής ύφεσης και πριν το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου, το έργο αναδεικνύει σημαντικά επιμέρους ζητήματα όπως η ταξική διάσταση του δικαιώματος της επιλογής, η κοινωνική υποκρισία, η διαφθορά του χώρου της υγείας, οι στερεοτυπικές αναπαραστάσεις και προσδοκώμενες επιτελέσεις της γυναικείας ταυτότητας, η εκμετάλλευση της γυναίκας σε ευάλωτη θέση κ.α.

Έναν αιώνα μετά, η ιστορία της νεαρής ηρωίδας του Wolf, της 20χρονης Χέτε, είναι μια από τις ιστορίες εκατοντάδων χιλιάδων γυναικών που καταφεύγουν κάθε χρόνο σε παράνομες κι επικίνδυνες επεμβάσεις, χάνοντας τη ζωή τους ή τραυματίζοντας ανεπανόρθωτα το σώμα και την ψυχή τους.

Παίζουν: Γωγώ Καρτσάνα, Νίκος Κουκάς, Μάρθα Μπουζιούρη, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Εύα Σαμιώτη.

Πότε και πού: Από 7 Νοεμβρίου κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30 και Κυριακή στις 19:00, στη Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Η παράσταση είναι κατάλληλη από16+.

Εισιτήρια εδώ.

Το σχολείο των Γυναικών

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει από τις 30 Οκτωβρίου, στο Θέατρο Rex – Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη, ένα έργο-σταθμό του παγκόσμιου ρεπερτορίου, Το σχολείο των Γυναικών του Μολιέρου, στην απαράμιλλη έμμετρη μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη.

Μια καταιγιστική κωμωδία παρεξηγήσεων με την υπογραφή του Αλέξανδρου Μυλωνά, ο οποίος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνοθεσία με έναν ανατρεπτικό θίασο, που υπόσχεται στιγμές αυθεντικής θεατρικής απόλαυσης. Ένα έργο για τη γυναικεία χειραφέτηση με όχημα τον έρωτα, που καυτηρίαζε το πατριαρχικό καθεστώς της εποχής, προκαλώντας μέγα σκάνδαλο. Πού βρισκόμαστε, όμως, άραγε 4 αιώνες μετά;

Ο ώριμος σε ηλικία Αρνόλφος θέλει να απολαύσει τη συζυγική ευτυχία, αλλά τον κατατρέχει ο φόβος της απιστίας. Για αυτό επιλέγει ένα κορίτσι φτωχής οικογένειας, την 4χρονη Αγνή και την αναθρέφει μακριά από τον κόσμο, ώστε να παραμείνει αφελής, υπάκουη και άρα πιστή σύζυγος. Αφού την κλείνει τα πρώτα της χρόνια σε μοναστήρι, την κρατά στη συνέχεια απομονωμένη σε ένα σπίτι κοντά του, με δυο υπηρέτες να τη φυλούν σαν κέρβεροι. Τα χρόνια περνούν και φτάνει η ώρα που ο Αρνόλφος περίμενε με ανυπομονησία: να κάνει επιτέλους την Αγνή γυναίκα του. Η ζωή, όμως, δεν ελέγχεται. Έχει άλλα σχέδια γι’ αυτόν. Η Αγνή έχει ερωτευτεί έναν νεαρό άντρα, τον Οράτιο. Και το χειρότερο; Τα αισθήματα είναι αμοιβαία.

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Στέλιος Ιακωβίδης, Μάγδα Καυκούλα, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιάννης Μπέζος, Κατερίνα Πατσιάνη, Ελίνα Ρίζου, Δρόσος Σκώτης, Γιώργος Τζαβάρας, Αινείας Τσαμάτης.

Πότε και πού: Από 30 Οκτωβρίου κάθε Τετάρτη έως Κυριακή στις 20:30, στο Εθνικό Θέατρο- REX, Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη.

Εισιτήρια εδώ.

Περιμένοντας τον Γκοντό

Από 15 Νοεμβρίου στο Θέατρο Πόρτα θα παρουσιάζεται η παράσταση Περιμένοντας τον Γκοντό, του Σάμιουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

Οδηγίες για την παρακολούθηση του Περιμένοντας τον Γκοντό:

  1. Να έχετε ανοιχτόμυαλη προσέγγιση. Αποδεχτείτε την αβεβαιότητα.
  2. Προετοιμαστείτε για μια εμπειρία περισυλλογής: Κατά την παρακολούθηση, θα ήταν καλό να αναλογιστείτε πώς αυτά τα θέματα σχετίζονται με την ανθρώπινη εμπειρία γενικότερα, αλλά και προσωπικά.
  3. Δώστε προσοχή στους διαλόγους και τις παύσεις. Έχουν εξίσου μεγάλη σημασία και συμβάλλουν στη δημιουργία της ατμόσφαιρας.
  4. Απολαύστε το κωμικό στοιχείο. Η αίσθηση του χιούμορ είναι συχνά λεπτή και παράλογη, αλλά σημαντική για την κατανόηση του έργου.
  5. Μην προσπαθήσετε να αναλύσετε τα πάντα. Αφήστε το έργο να σας αγγίξει.
  6. Συζητήστε το έργο μετά την παράσταση.

Η τεχνητή νοημοσύνη, που έχει δώσει την παραπάνω απάντηση στο πώς πρέπει να παρακολουθήσει κανείς το Περιμένοντας τον Γκοντό, μοιάζει να γνωρίζει καλά το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ.

Για τους περισσότερους το έργο δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, πρόκειται ένα από τα σπουδαιότερα και επιδραστικότερα κείμενα του 20ου αιώνα, το οποίο συνεχίζει να απασχολεί τους δημιουργούς μέχρι σήμερα. Παράλληλα όμως, είναι ανοιχτό σε όλους τους νέους θεατές, κάθε ηλικίας, καθώς παραμένει επίκαιρο όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο συνδυάζει την τραγικότητα με το χιούμορ, όντας ταυτόχρονα βαθύ και διασκεδαστικό.

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος, μαζί με μία εξαιρετική ομάδα συνεργατών, παρουσιάζει το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ, από τις 15 Νοεμβρίου στο Θέατρο Πόρτα, προσκαλώντας το κοινό σε μία ερμηνευτική προσέγγιση που αναδεικνύει το τραγικωμικό του σύμπαν και ταυτόχρονα επιχειρεί μία ανάγνωση ακριβείας, που ακουμπά όσο ποτέ στις μέρες μας.

Ιδιαίτερο στοιχείο στην παράσταση αποτελεί η διανομή, όπου συναντάμε κατ’ αποκλειστικότητα νέοι σε ηλικία ερμηνευτές, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική του να ανατίθενται οι ρόλοι σε μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς. Έτσι, η παράσταση καταθέτει ένα σχόλιο για τα αδιέξοδα της νέας γενιάς, που στην εποχή μας βρίσκει τον εαυτό της καθηλωμένο από τις καταστάσεις, πριν καν ξεκινήσει την πορεία της.

Επί σκηνής θα βρίσκονται οι: Πάνος Παπαδόπουλος, Τάσος Ροδοβίτης, Γιάννης Σαμψαλάκης, Γιάννης Βαρβαρέσσος και Πέτρος Δημοτάκης.

Πότε και πού: Από 15 Νοεμβρίου κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21: και Κυριακή στις 19:00 στο θέατρο Πόρτα.

Εισιτήρια εδώ.

Brokeback Mountain

Το νέο, ριζικά ανακαινισμένο Θέατρο Κνωσός συστήνεται ξανά στο κοινό με ένα σπουδαίο θεατρικό γεγονός: την παράσταση Brokeback Mountain σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, με τους Δημήτρη Καπουράνη και Μιχαήλ Ταμπακάκη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Το γεμάτο ευαισθησία διήγημα της Άννι Πρου για την περίπλοκη αγάπη ανάμεσα σε δύο καουμπόηδες που κράτησε μια ζωή έγινε παγκοσμίως γνωστό από την ομώνυμη κλασική πλέον κινηματογραφική ταινία. Ακολούθησε η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Κνωσός.

Οι 20χρονοι Ένις ντελ Μαρ και Τζακ Τουίστ γνωρίζονται μέσα σε ένα γραφείο εύρεσης εργασίας, όταν πιάνουν εποχική δουλειά ως βοσκοί στα άγρια βουνά του Γουαϊόμινγκ. Μέσα στην απομόνωση του τοπίου, στα βοσκοτόπια και τις κορυφές όπου το καλοκαίρι δεν φτάνει ποτέ, τα 2 αγόρια ερωτεύονται βαθιά.

Παίζουν: Δημήτρης Καπουράνης, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή, Δημήτρης Καπετανάκος, Δωροθέα Μερκούρη.

Πότε και πού: Από 23 Οκτωβρίου κάθε Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:30 & 21:15 και Κυριακή στις 20:00, στο θέατρο Κνωσός.

Εισιτήρια εδώ.

Όμορφη πόλη, μαγική

Μετά τις sold out παραστάσεις στο αρχοντικό των Μπενιζέλων το περασμένο καλοκαίρι τη μουσική, θεατρική παράσταση πλημμυρισμένη από τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη παρουσιάζει κάθε Παρασκευή στις 21:00 στο θέατρο Eliart ο Γιώργος Φρατζεσκάκης. Μόνο για λίγες παραστάσεις.

Μια ιστορία από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 παίρνει σάρκα κι οστά και η πολιτική κατάσταση εκείνης της εποχής μέσα από την απλή καθημερινότητα των ανθρώπων γίνεται ξεκάθαρη.

Η ανάγκη για επιβίωση, η ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο, ο έρωτας δύο νέων που θέλουν να ακολουθήσουν το όνειρό τους, μέσα από εικόνες καθημερινές δοσμένες με χιούμορ και συγκίνηση.

Μια παράσταση πλημμυρισμένη από τη μουσική και τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη.

Παίζουν και τραγουδούν οι ηθοποιοί: Νόνη Ιωαννίδου, Μάκης Πατέλης, Κωνσταντίνος Λάγκος, Κορίνα Αλεξανδρίδου, Στεφανία Φιλιάδη, Αναστασία Φλέγκα, Αντώνης Ραμπαούνης.

Πότε και πού: Κάθε Παρασκευή στις 21:00, στο θέατρο Eliart.

Εισιτήρια εδώ.

Τα 39 σκαλοπάτια

Το κωμικό θρίλερ κατασκοπείας που παρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία τον περασμένο χειμώνα, επανέρχεται για 2η χρονιά, στο Θέατρο Τζένη Καρέζη. Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο έργο του Πάτρικ Μπάρλοου, Τα 39 Σκαλοπάτια, μαζί με 3 ταλαντούχους ηθοποιούς που ερμηνεύουν διαφορετικούς χαρακτήρες με θαυμαστή ταχύτητα: τους Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννη Λατουσάκη και Παναγιώτη Γουρζουλίδη.

Ο Richard Hannay, ένας άνδρας με μια μάλλον βαρετή ζωή, γνωρίζει μια μυστηριώδη γυναίκα και βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος σε ένα πολύπλοκο σχέδιο κατασκοπείας. Θανατηφόρα μυστικά, καταδιώξεις, αλλά και ρομαντισμός, μπλέκονται με μαεστρία και καταιγιστικούς ρυθμούς. Τα 39 Σκαλοπάτια είναι μια διασκευή που βασίζεται τόσο πάνω στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζον Μπιούκαν (1915), όσο και στην γνωστή ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ (1935). Κι όμως, ο Μπάρλοου εμπλουτίζει τη γνωστή υπόθεση με γενναίες δόσεις χιούμορ, μετατρέποντάς την σε μία κωμική περιπέτεια με καταιγιστικές ανατροπές και ατμόσφαιρα που θυμίζει Monty Python.

Πότε και πού: Από τις 4 Νοεμβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.

Εισιτήρια εδώ.

Η ετυμηγορία

Το δικαστικό θρίλερ Η Ετυμηγορία, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ανεβαίνει από τον προσεχή Νοέμβριο στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος. Πρόκειται για το έργο του του Barry Reed, σε θεατρική διασκευή της Margaret May Hobbs.

Τον ρόλο του μαχητικού και αδέκαστου δικηγόρου μιας σκοτεινής και περίπλοκης υπόθεσης ερμηνεύει ο μοναδικός Γρηγόρης Βαλτινός. Μετά την τεράστια επιτυχία του DA του Hugh Leonard, με τον Γρηγόρη Βαλτινό να ενσαρκώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Πέτρος Ζούλιας αναλαμβάνει να σκηνοθετήσει ένα βαθιά κοινωνικό δικαστικό δράμα.

Πρωταγωνιστούν: Ζέτα Δούκα, Γιώργος Σουξές, Νίκος Αρβανίτης, Βασίλης Χαλακατεβάκης, Κώστας Καζάκας, Δημήτρης Καραμπέτσης, Γεωργία Καλλέργη, Άννα Μονογιού, Μανώλης Γεραπετρίτης, Μαριάννα Τουντασάκη, Γιώργος Τσουρουνάκης, Αλεξάνδρα Κολαΐτη, Παντελής Ψακίδης.

Στον ρόλο της Μητέρας, η Χριστίνα Τσάφου.

Ο Φρανκ Γκάλβιν, ένας ξεπεσμένος αλκοολικός δικηγόρος, αναλαμβάνει να δικαιώσει τη νεαρή πελάτισσά του, Ντέμπορα Κέιτ, που πέφτει σε κώμα από ιατρικό λάθος στο νοσοκομείο της καθολικής εκκλησίας, Αγία Αικατερίνη, στη Βοστώνη. Εναγόμενοι στην υπόθεση είναι οι μεγαλογιατροί του νοσοκομείου, τους οποίους εκπροσωπεί ο αδίστακτος ισχυρός δικηγόρος Εντ Κονκάννον. Η αναζήτηση της αλήθειας και η ηθική δικαίωση του θύματος περνά μέσα από πολλά εμπόδια και ανατροπές.

Ο Φρανκ Γκάλβιν θα τα βάλει με τη φαιδρότητα των θεσμών και την υποκρισία των ισχυρών. Η Ντέμπορα Κέιτ θα γίνει η αφετηρία μιας άλλης σχέσης με τον εαυτό του και την ουσία της ζωής του. Η ιστορία της Ετυμηγορίας δεν είναι άλλη από τη σύγκρουση του διεφθαρμένου συστήματος εξουσίας και της ανθρώπινης μονάδας που παλεύει με εντιμότητα και αξιοπρέπεια για έναν πιο δίκαιο και ανθρώπινο κόσμο.

Πότε και πού: Από 1η Νοεμβρίου κάθε Τετάρτη, Πέμπτη και Κυριακή στις 19:00 και Παρασκεύη, Σάββατο στις 21:00, στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος.

Εισιτήρια εδώ.

Straight White Men

Η ιδιόρρυθμη κωμωδία Straight White Men, γραμμένη από την Αμερικανίδα δραματουργό και σκηνοθέτη YoungJeanLee, με ρίζες στην Νότια Κορέα, κάνει πρεμιέρα στη σκηνή του θεάτρου Μικρό Χορν στις 2 Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία της Κίρκης Καραλή.

Με ειρωνικό χιούμορ και σάτιρα για τις αιώνιες αλήθειες που ορίζουν τη ζωή των λευκών ετεροφυλόφιλων αντρών στον Δυτικό κόσμο, η ανήσυχη αμερικανοασιάτισσα δημιουργός, έφτιαξε ένα έργο με 3 ηρωικούς άντρες και έναν λιγότερο ηρωικό. Γιατί κάποια στιγμή, ακόμη και τα προνόμια- γίνονται αφόρητα.

3 αδέλφια, ο Άρης (Θοδωρής Αντωνιάδης), ο μεγαλύτερος, με πολλές δυνατότητες που όμως σ’ αυτή τη φάση ασχολείται με το νοικοκυριό, ο Ανδρέας (Αλέξανδρος Πέρρος), ο μεσαίος, φρεσκοχωρισμένος, χρηματιστής, που ζει τον περισσότερο καιρό στο Λονδίνο, και ο Σπύρος (Γιάννης Ποιμενίδης), ο μικρότερος, καθηγητής και επιτυχημένος συγγράφεας, περνούν τις άγιες ημέρες, στο σπίτι του πατέρα τους, του Γιώργου (Κώστας Ξυκομηνός).

Μιλούν, διαφωνούν, τρώνε, χαίρονται, χορεύουν, αλληλοειρωνεύονται, τσακώνονται και τελικά καταλήγουν να ευλογούν τα γένια τους. Τα προνόμιά τους. Την τύχη τους. Όλοι εκτός από έναν. Τον λιγότερο δεκτικό στις επιταγές της πατριαρχίας.

Στην έναρξη της παράστασης, η υποδοχή των θεατών γίνεται από 2 μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. Η συγγραφέας τους δίνει το δραματουργικό χώρο, ώστε να συσχετίζονται με το βασικό μέρος του έργου, χωρίς να εμπλέκονται άμεσα. Μας καλεί να παρακολουθήσουμε, μαζί τους, τα πλάσματα με την ταμπέλα “straight white men”, με την ελπίδα να τα κατανοήσουμε. Κι αν, ανάμεσα στις πράξεις του έργου, αισθανθούν την άνεση να μοιραστούν μαζί μας και σκέψεις απ’ τον δικό τους κόσμο – εκεί που τα προνόμια φανερά λιγοστεύουν και οφείλεις να είσαι γενναίος για να πας παρακάτω – έχει καλώς.

Η Μελίνα Νάτσιου, μια τρανς γυναίκα, και ο Θέμης Θεοχάρογλου, που σταδιακά μεταμορφώνεται στην drag persona της Holly Grace, είναι εκεί για να μας κρατούν το χέρι σ’ αυτή τη διαδρομή.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 στο θέατρο Μικρό Χορν.

Εισιτήρια εδώ.

Ο χορός των εραστών

Ένα ζευγάρι μες στη νύχτα. «Δεν μπορώ να αναπνεύσω» λέει εκείνη. «Δεν μπορεί να αναπνεύσει» επαναλαμβάνει εκείνος. Ορμούν στο αυτοκίνητο και τρέχουν για το νοσοκομείο. Το έργο του Πορτογάλου συγγραφέα και σκηνοθέτη Τιάγκο Ριντρίγκες μάς γραπώνει ήδη από τις πρώτες φράσεις. Ο Χορός των εραστών, που παρουσιάζεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μάς παρασύρει στην καρδιά της σχέσης 2 ανθρώπων, την ώρα που αναμετρώνται με μια οριακή εμπειρία ζωής και θανάτου. Κι από εκεί, στην πορεία της κοινής ζωής τους, ενός «μαζί για πάντα», κόντρα στον χρόνο και τη φθορά.

Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν και δημιουργός του Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες, που παρουσιάστηκε πέρυσι στη Στέγη, ο Τιάγκο Ροντρίγκες σκηνοθετεί, σε καλλιτεχνική συνεργασία με την Αργυρώ Χιώτη, τους Νίκο Καραθάνο και Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου. Πρόκειται για το πρώτο του θεατρικό έργο, το πιο αυτοβιογραφικό, το οποίο ξεκίνησε να γράφει το 2006 και ολοκλήρωσε το 2020. Τώρα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ανεβαίνει από τον ίδιο, σε μετάφραση της Μαρίας Παπαδήμα, ως ένα θέαμα και ακρόαμα αιφνιδιαστικής τρυφερότητας, έντασης, χιούμορ και βαθιάς συγκίνησης.

Κι όλα αυτά, σε φωτισμούς του Rui Monteiro και σκηνικά και κοστούμια της Magda Bizarro, υπεύθυνης για τον διεθνή προγραμματισμό στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.

Παραθέτοντας ελαφρώς διαφορετικές εκδοχές των ίδιων γεγονότων, Ο Χορός των εραστών μας επιτρέπει να εξερευνήσουμε μια στιγμή κρίσης, σαν μια κούρσα ενάντια στον χρόνο, όπου όλα απειλούνται και όπου επανεμφανίζεται η ζωτική δύναμη της αγάπης. H δική μας Ζωή Δημητρίου το είδε κι έκλαιγε για 50 λεπτά με αυτόν τον ύμνο στην αγάπη.

Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη – Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 17:00 στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Εισιτήρια εδώ.

Στο σώμα της

Ένα νέο πολυφωνικό έργο για τα θαύματα, τις χαρές, τις κατακτήσεις αλλά και τις καταπιέσεις που έχει υποστεί το γυναικείο σώμα, με τίτλο Στο σώμα της, ανεβαίνει από το Εθνικό Θέατρο στις 13 Νοεμβρίου, στο Κτήριο Τσίλλερ – Σκηνή Νίκος Κούρκουλος, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου.

Ένας θίασος 12 γυναικών ηθοποιών, διαφορετικών ηλικιών και εμπειριών, συνθέτει έναν δυναμικό Χορό που γιορτάζει τις οδύνες αλλά και τις ηδονές των θηλυκοτήτων μέσα από το πρίσμα του σώματος. Η σκηνοθέτρια Ελένη Ευθυμίου, μαζί με μια δημιουργική ομάδα που απαρτίζεται, επίσης, αποκλειστικά από γυναίκες, δημιουργεί μια παράσταση–γυναικεία υπόθεση, που επιχειρεί να μιλήσει με τόλμη, χιούμορ, ποιητική διάθεση και αλήθεια για ένα θέμα που αφορά, ωστόσο, όλα τα φύλα.

Πόσο ελεύθερα μιλάμε για τον οργασμό, την περίοδο, την εγκυμοσύνη και την εμμηνόπαυση; Την έκτρωση και τη λοχεία; Τον αυνανισμό, τη φυλομετάβαση, το δικαίωμα στην ατεκνία; Για την ικανότητα του γυναικείου σώματος να μεταμορφώνεται, να αλλάζει διαρκώς, για τις καταπιέσεις στις οποίες υπόκειται για να θεωρείται επιθυμητό, αλλά και τη βία. Πόσο ανοιχτά μιλάμε για τη βία που εγγράφεται πάνω στα γυναικεία σώματα;

Αντλώντας έμπνευση από πραγματικά γεγονότα, το έργο Στο σώμα της γίνεται το όχημα για έναν εκρηκτικό χορό γυναικών –με κοινή λαχτάρα να μιλήσει για όσα δεν βρίσκουν ακόμα και στις μέρες μας φωνή– να γιορτάσει το σώμα και την αυτοδιάθεση, καλώντας μας σε ένα ταξίδι αφύπνισης κι ελευθερίας.

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Αλίκη Αλεξανδράκη, Φένια Αποστόλου, Ξένια Γκιουλεμέ, Αγγελική Δεληθανάση, Ίντρα Κέιν, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ιωάννα Μαυρέα, Κατερίνα Παπανδρέου, Χάρις Σερδάρη, Νάνσυ Σιδέρη, Μαρία Σκουλά, Κωνσταντίνα Τάκαλου.

Πότε και πού: Από 13 Νοεμβρίου κάθε Τετάρτη έως Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:30 στο Εθνικό Θέατρο, Σκηνή Νίκος Κούρκουλος.

Εισιτήρια εδώ.

Caveman

Η μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ έρχεται στη σκηνή του θεάτρου Αργώ. Η Θέμις Μαρσέλλου σκηνοθετεί τον Γιάννη Δρακόπουλο στον Caveman. Είναι αυτός ο «καινούριος» σημερινός άντρας, που σε μια προσωπική εξομολόγηση μεταμορφώνεται στο γιο, τον αδελφό, τον σύντροφο, το αγόρι της διπλανής πόρτας, μεγαλώνει, βλέπει τις νέες εποχές που έρχονται διαρκώς και θέτει νέα ερωτήματα.

Το Defending the Caveman είναι μια κωμωδία που γράφτηκε από τον Αμερικανό ηθοποιό και κωμικό Rob Becker, σχετικά με τις παρεξηγήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών. Το έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 80000000 άνθρωποι σε 45 χώρες, σε όλο τον κόσμο.

Ο Rob Becker ξεκίνησε την καριέρα του ως ερμηνευτής stand-up comedy και μέρος του show του ήταν ένα κομμάτι για τα προβλήματα επικοινωνίας στις σχέσεις γυναικών και ανδρών. Μετά τη μεγάλη του επιτυχία, άρχισε να μεγαλώνει το κείμενό του μέχρι που έγραψε έναν μονόλογο ικανό να ανέβει στο Μπρόντγουεϊ. Ο Caveman γράφτηκε σε διάστημα 3 χρόνων (1988-1991), κατά τη διάρκεια του οποίου ο Becker έκανε ανεπίσημες σπουδές σε ανθρωπολογία, προϊστορία, ψυχολογία, κοινωνιολογία και μυθολογία.

Πότε και πού: Από 21 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, στο Θέατρο Αργώ.

Εισιτήρια εδώ.

Μια ζωή- Ο μονόλογος της μοδίστρας

O Πέτρος Ζούλιας και η Νένα Μεντή συναντιούνται ξανά στη σκηνή του Ιλίσια Βολανάκης, όπου για πρώτη φορά παρουσιάστηκε ο συγκλονιστικός μονόλογος Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου. Στο νέο θεατρικό έργο Μια ζωή, με τη συγγραφική και σκηνοθετική υπογραφή του Πέτρου Ζούλια, η Νένα Μεντή ερμηνεύει ένα μοναδικό ρόλο, ταξιδεύοντας μας από το χθες έως το σήμερα, με μια ιστορία – φόρο τιμής στις απλές προσωπικές ιστορίες του καθενός από εμάς, αλλά και στις μεγάλες συγκινήσεις της ζωής.

Μια ηλικιωμένη μοδίστρα έρχεται αντιμέτωπη με κομμάτια της ζωής της καθώς μαζεύει ρούχα από το ατελιέ της για να μετακομίσει. Η προσωπική της ιστορία συναντά κομμάτια από την ιστορία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας. Μόνιμη συντροφιά στο ταξίδι των αναμνήσεων της, τα τραγούδια που σημάδεψαν γεγονότα και στιγμές της πορείας της.

Ένας ύμνος στον καθημερινό άνθρωπο που αναπολεί πώς έζησε και αγωνιά πώς θα συνεχίσει να ζει σε ένα κόσμο που γρήγορα και άγρια αλλάζει.

Πότε και πού: Από 29 Νοεμβρίου κάθε Πέμπτη στις 19:00, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00 στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης.

Εισιτήρια εδώ.

Forget me not

Η Μυρτώ Γκόνη και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής συστήνουν στο ελληνικό κοινό τον πολυβραβευμένο συγγραφέα Tristan Bernays, με την παράσταση Forget me Not. Το “next best thing” του βρετανικού θεάτρου, που λίγο πριν κλείσει τα 40 έχει ήδη παρουσιάσει έργα του στο The Globe, στο Soho Theatre, στο Southwark Playhouse, στο Bush Theatre, στο National Theatre Studio, αλλά και στο Classic Stage Company της Νέας Υόρκης.

Το έργο είναι η ιστορία ενός ζευγαριού απ’ το πρώτο του βλέμμα μέχρι την τελευταία τους ανάσα. Αλλά όχι απαραίτητα μ’ αυτή τη σειρά.

Το έργο μεταπηδά χωρίς φραγμούς στις αναμνήσεις, στο χώρο και τον χρόνο. Σε κάθε ανάμνηση οι χαρακτήρες είναι κάπου αλλού, σε διαφορετικό χρόνο, και συχνά κάποιοι άλλοι. Σαν 2 ατρόμητοι εξερευνητές ταξιδεύουν σε νέους κόσμους. Σε κόσμους με μια εσωτερική δική τους λογική. Στο μέλλον και το παρελθόν τους. Στη γνωριμία, στη γέννηση του παιδιού τους, στα βαθιά τους γεράματα, στη λήθη του έρωτα τους.

Μια συγκινητική ιστορία για την προσπάθεια 2 ερωτευμένων ανθρώπων να παραμείνουν ενωμένοι μέσα στα χρόνια.

Η Μυρτώ Γκόνη και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής, χρόνια φίλοι και συνεργάτες, για πρώτη φορά συνδημιουργούν μια παράσταση αναλαμβάνοντας τη μετάφραση, τη δραματουργική επεξεργασία, τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία του έργου.

Με το Forget me Not ο Κωνσταντίνος Μπιμπής ολοκληρώνει το ιδανικό τρίπτυχο πάνω στα ερωτικά ντουέτα, μετά τις πολύ πετυχημένες και πολυταξιδεμένες παραστάσεις Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2 και Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια.

Πότε και πού: Από 18 Νοεμβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, στο Θέατρο Αλάμπρα.

Εισιτήρια εδώ.

Blue Train

Το νέο έργο του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σουλεϊμάν, παρουσιάζεται στο Θέατρο Άλμα. Τον συγκινητικό κόσμο του Blue Train ζωντανεύει επί σκηνής ένας θίασος αξιόλογων ηθοποιών της νέας γενιάς με τον Σπύρο Χατζηαγγελάκη, τον Γιώργο Μπένο, την Αναστασία Στυλιανίδη και τον Γιάννη Τσουμαράκη. Τον ρόλο της μητέρας Σοφίας, αναλαμβάνει η Λουκία Πιστιόλα.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο 5 προσώπων, το οποίο με χιούμορ, συγκίνηση και τρυφερότητα, αποτυπώνει την πρώιμη υπαρξιακή και ηλικιακή κρίση μιας χαμένης γενιάς που παλεύει να διατηρήσει την αθωότητα της, προσπαθώντας παράλληλα να συμβαδίσει με το χρόνο που κυλάει αμείλικτος.

Μια φαινομενικά συνηθισμένη Κυριακή, λίγες μέρες πριν τα 45α του γενέθλια, ο Μιχάλης δέχεται τις διαδοχικές επισκέψεις 4ων κομβικών προσώπων της ζωής του, οι οποίες καταλήγουν να γίνουν συναισθηματικές εισβολές που τον απογυμνώνουν. Η μητέρα του, η κολλητή του, ο πρώην σύντροφός του και ένα 20χρονο αγόρι ως ραντεβού για ευκαιριακό σεξ, ξεδιπλώνουν όλη τη βεντάλια των επιλογών που θα μπορούσε να έχει κανείς, ώστε να προλάβει το τρένο της ενηλικίωσης του.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο θέατρο Άλμα.

Εισιτήρια εδώ.

Exit mobile version