WATCHLIST

5 γυναικείοι ρόλοι σε τηλεοπτικές σειρές εποχής που αξίζουν πολλά βραβεία

24 Media Creative Team

Πριν μιλήσω για τους 5 αγαπημένους μου γυναικείους ρόλους της φετινής σεζόν (οι γυναικείοι ρόλοι που σίγουρα έχεις ξεχωρίσει κι εσύ σε σειρές εποχής), θέλω να κάνω μια κατάθεση ψυχής. Έχω ακυρώσει γυμναστήριο, ποτό, σινεμά για να μη χάσω επεισόδιο αγαπημένης μου τηλεοπτικής σειράς. Φυσικά και το έχω κάνει. Έχω περάσει ολόκληρο ΣΚ σε καναπέ κάνοντας binge μίνι σειρές, όλοι μας το έχουμε κάνει, ας μην κρυβόμαστε. Σνόμπαρα τις ελληνικές σειρές με εστέτ (ψευτοεστέτ) υφάκι στο παρελθόν. Ευτυχώς, ξεπέρασα πολλά κόμπλεξ μου και δεν ντρέπομαι να παραδεχτώ ότι βλέπω τηλεόραση (ναι, δεν είναι κάποιο διακοσμητικό κουτί στο σπίτι μου, είναι μια φλατ οθόνη που έδωσα πάνω από μισό μηνιάτικο για να την έχω στο σαλόνι μου), ελληνική τηλεόραση και ελληνικές σειρές. Μερικές μάλιστα είναι α) πιο καλές από κάτι προχώ παραστάσεις σε κάτι θέατρα γύρω από την Ομόνοια και β) ακόμη καλύτερες από κάτι μεξικάνικες και ισπανικές φόλες που μας έχει σερβίρει το Netflix

 

Φέτος είναι μια εξαιρετικά καλή χρονιά για κάθε couch potato άνθρωπο εκεί έξω που δεν θέλει να κολλήσει κοριούς από τουρίστες που περιφέρονται στα μπαρ της Αθήνας και περνά τα βράδια σπίτι του, στον καναπέ του, αγκαλιά με το σκύλο του, τα πατατάκια του και το κουβερτάκι του. Και θέλω να μιλήσουμε για τις 5 γυναικάρες που έφεραν στην τηλεόραση το ταλέντο τους και μας έδωσαν έναν ακόμα καλό λόγο να ανοίγουμε τις τηλεοράσεις μας. Οι γυναικείοι ρόλοι της φετινής χρονιάς είναι αριστούργημα

Έμιλυ Κολιανδρή: Η καταπιεσμένη Ηλέκτρα σε ένα γάμο χωρίς πάθος που ήταν ξεκάθαρα λάθος

(οι γυναικείοι ρόλοι της στην ΕΡΤ είναι το καλύτερο κάστινγκ)


Την τελευταία φορά που την είδα στο θέατρο ήταν στην Ελένη του Ευριπίδη και ερωτεύτηκα το ταλέντο της. Η γυναίκα είναι στην καλύτερη φάση της καριέρας της. Αβίαστα αστεία στους κωμικούς ρόλους και συγκλονιστικά πειστική στους δραματικούς, Όσοι τυχεροί την παρακολουθείτε στο θέατρο, καταλαβαίνετε τι εννοώ. Οι υπόλοιποι σίγουρα την είδατε και στον πρώτο κύκλο του Κάνε ότι κοιμάσαι, αλλά και φέτος ως Ηλέκτρα. Είναι η πιο καταπιεσμένη σύζυγος της εποχής λίγο πριν τη Χούντα. Και την παρακολουθούμε κάθε απόγευμα να απομακρύνεται από τον Σωτήρη και έρχεται πιο κοντά με τον Παύλο (και το κομμάτι της Μελίνας Κανά αξίζει ειδική αναφορά και βραβείο σε ένα δίκαιο κόσμο). 

Η Έμιλυ Κολιανδρή δεν παίζει ποτέ υπερβολικά, έχει μια ευγένεια και εσωτερική συστολή σε κάθε της ρόλο (γεγονός που δείχνει ότι τον μελέτησε και τον αφομοίωσε). 

Άννα Μάσχα: Οι τηλεοπτικοί γυναικείοι ρόλοι της δεν περνούν απαρατήρητοι. 

Την αγάπησα ως Διαμάντω. Την αποθεώνω ως Χάδω. Δεν χρειάζεται να πει πολλά για να ισοπεδώσει κάποιον, αρκεί ένα βλέμμα της. Η Άννα Μάσχα όταν κάποιος της προτείνει ένα ρόλο, παίρνει τον χρόνο της για να τον δεχτεί. Θέλει να τον μελετήσει και να δει αν θα μπορέσει να χαθεί μέσα του. Φέτος, κάνει την πιο σκληρή και τραυματισμένη γυναίκα στο Προξενιό της Ιουλίας. Μέγαιρα Karen before it was cool (εύλογα θυμίζει Τασσώ Καββαδία, κάποιος της έκανε το διάσημο κούρεμα της αείμνηστης κακιάς). Και είναι εξαιρετική. Δεν μπορείς να πεις και πολλά για την ερμηνεία της. Είναι αψεγάδιαστη.

Κάτια Δανδουλάκη: Η Χρυσοστόμη Πανθέου είναι πολλά παραπάνω από μια αυστηρή θεία

(οι γυναικείοι ρόλοι της έχουν γράψει τηλεοπτική ιστορία)

Για την Κάτια Δανδουλάκη δεν είναι η πρώτη φορά που συναντά την οικογένεια των Πανθέων. Το 1977 ήταν επίσης πρωταγωνίστρια στην πρώτη μεταφορά του βιβλίου στην τηλεόραση. Για δύο χρόνια, (1977-1979) είχε τον ρόλο της Μάρμως, που μπαίνει στην οικογένεια των Πανθέων ως νύφη και γίνεται η πέτρα του σκανδάλου. Η Κάτια Δανδουλάκη πλέον κλέβει την παράσταση από κάθε πρωταγωνίστρια, απλά επειδή έχει μια σκηνή στο επεισόδιο. Η Χρυσοστόμη αντιτίθεται με όλους τους τρόπους στο γάμο του αδερφού της με μία πολύ μικρότερή του.

Μάγισσα: Η Έλλη Τρίγγου είναι μαγική 

Η Θεοφανώ είναι ένας ρόλος που θα κάνει την Έλλη Τρίγγου αγαπημένη πρωταγωνίστρια όλων των τηλεοπτικών σκηνοθετών (ελπίζουμε ξανά και των κινηματογραφικών). Δεν περιμένε κανείς τίποτα λιγότερο από αυτή την ηθοποιό. Ειδικά, ο Λευτέρης Χαρίτος που την έβαλε μια ολόκληρη μέρα να γυρίζει μονοπλάνο την εναρκτήρια σκηνή της σειράς των 72 επεισοδίων. Και, είναι μαγική η στάση ζωής αυτής της πρωταγωνίστριας, γιατί ευχαριστεί τους οπερατέρ (και τους ανθρώπους που δεν βλέπουμε εμείς, αλλά είναι εξίσου σημαντικοί με τους ηθοποιούς) σε κάθε ευκαιρία που έχει. 

Ελεάννα Στραβοδήμου: Οι γυναικείοι ρόλοι στο Ναυάγιο είναι η ιστορία των γιαγιάδων μας 

Η Ελενίτσα, σύζυγός του Μιχάλη και μητέρα του μικρού Χριστού. Υπομονετική και στοργική θα διαισθανθεί το κακό που πλησιάζει. Η Ελεάννα στις σκηνές του νοσοκομείου μετά το ναυάγιο στο προσκεφάλι του Θάνου Λέκκα δεν ήταν απλά συγκινητική, αλλά κάτι παραπάνω. Με τη δική της ερμηνεία και του Λεωνίδα Κακούρη, έκλαψες. Η κραυγή της ήταν «οσκαρική»