WATCHLIST

5 λόγοι για να δεις τον Ripley του Netflix (αν ο «καυτός ιερέας» του Fleabag δεν σου είναι αρκετός)

Courtesy of Netflix

O Andrew Scott μαγνητίζει. Είναι ένας ηθοποιός tour de force που παίζει με απλότητα τους πιο πολύπλοκους ρόλους, η μεγαλοσύνη του ταλέντου του είναι πιο γοητευτική από τον χαρακτήρα που παίζει (επειδή είναι θεατρικός ηθοποιός). Ο Ripley περίμενε χρόνια να τον βρεί ο κατάλληλος άνθρωπος, 25 για την ακρίβεια. Τόσα πέρασαν από την τελευταία φορά που είδαμε το The Talented Mr Ripley στην ποπ κουλτούρα (και ερωτευτήκαμε τον Jude Law στο απόγειο της νιότης και της ομορφιάς του).

Η Patricia Highsmith έγραψε το πρώτο από τα πολλά μυθιστορήματά της για τον Tom Ripley, έναν επιτυχημένο απατεώνα, το 1955. 4 δεκαετίες αργότερα, αυτό το πρώτο βιβλίο, The Talented Mr. Ripley, διασκευάστηκε σε ταινία του 1999, με πρωταγωνιστή έναν νεαρό Matt Damon. Τώρα, 25 χρόνια αργότερα, διασκευάζεται ξανά – αυτή τη φορά ως μίνι σειρά 8 επεισοδίων του Netflix, το Ripley που σίγουρα θα κατακτήσει και την κορυφή του Netflix για τους εξής 5 λόγους.

Το Ripley είναι το νουάρ που έλειπε από το Netflix

Ripley

Το ασπρόμαυρο είναι πάντα ελκυστικό για τα ψυχολογικά θρίλερ, ποιητικό, έχει νουάρ αισθητική και ταιριάζει σε αστυνομικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στη Ρώμη του 1961 και στο καθόλου μοντέρνο, γεμάτο αρουραίους Lower East Side της Νέας Υόρκης που βλέπουμε εδώ. Εδώ το ασπρόμαυρο είναι κάτι παραπάνω από στιλιστικά ικανοποιητική. Ταιριάζει και στο άβολο και ζοφερό μονοπάτι που θα ακολουθήσει ο ήρωας που έχει μια αδυναμία, δεν μπορεί να δείξει ίχνος ανθρωπιάς. 

Οι άνθρωποι πίσω από τις κάμερες 

Και τα 8 επεισόδια της mini σειράς του Netflix, προσαρμοσμένα από το εμβληματικό μυθιστόρημα της Patricia Highsmith, The Talented Mr. Ripley, έχουν γραφτεί και σκηνοθετηθεί από τον Steven Zaillian και στην κάμερα βρίσκεται ο κινηματογραφιστής και διευθυντής φωτογραφίας Robert Elswit (μόνιμος συνεργάτης του Paul Thomas Anderson). Κατάφεραν να δημιουργήσουν στατικά, υπερβολικά στιλιζαρισμένα πλάνα με σκιές που μοιάζουν με το Nosferatu. Έδωσαν επίσης ρόλο στις σκάλες και στο ασανσέρ (μην σου κάνω spoiler). 

Η Ιταλία του Ripley είναι πιο γοητευτική από τον Andrew Scott

Η αρχιτεκτονική της Ιταλίας μπορεί να αναβαθμίσει κάθε κινηματογραφικό πλάνο και κάθε τηλεοπτικό καρέ. Είναι δύσκολο να κάνεις μια παραλία στο Αμάλφι να φαίνεται δυσοίωνη. Άλλα, αποδείχτηκε ότι δεν είναι ακατόρθωτο. Θα θέλεις κι εσύ να βρεθείς στο San Felice στη Νάπολη.

Ο «καυτός ιερέας» έγινε νάρκισσος απατεώνας 

Από το Fleabag μέχρι τον Ripley, ο Andrew Scott δεν απογοητεύει ποτέ. Κάποιοι τον αγαπήσαμε από τότε που έκανε τον Moriarty στο Sherlock. Κανείς δεν είναι πιο χαμηλόφωνα τόσο σέξι από αυτόν τον Ιρλανδό ηθοποιό. Και είναι πάντα -πειστικός σε κάθε απόδοση ενός μυθιστορηματικού χαρακτήρα. Στο Ripley εξαφανίζει (σβήνει κυριολεκτικά από το πρόσωπό του και αυτό δεν είναι εύκολο για ένα τόσο εκφραστικό πρόσωπο) κάθε ίχνος γοητείας και δημιουργεί έναν δύστροπο και καταθλιπτικό πρωταγωνιστή. Πλαστογραφεί μέχρι και το χαμόγελό του. 

Η Dakota Fanning ως Marge Sherwood 

Παίζει υπέροχα την έξυπνη, φιλόδοξη, όχι και τόσο προνομιούχα κοπέλα που αντιλαμβάνεται ότι ο Tom είναι ένας οπορτουνιστής κοινωνιοπαθής, αλλά δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα. Κι ας την αντιμετωπίζει αυτός με περιφρόνηση. Έχει και το χτένισμα της αγαπημένης Grace Kelly (ένα σαφέστατο κλείσιμο ματιού στις ταινίες του Χίτσκοκ) και την ψυχρή απόδοση του χαρακτήρα.

Exit mobile version