ΘΕΑΤΡΟ

7 μονόλογοι που πρέπει να δεις στο θέατρο το 2025

Το 2025 είναι εδώ και οι θεατρικές σκηνές της πόλης εξακολουθούν να σε καλούν να αφεθείς στη μαγεία τους. Το «ποδαρικό» στη νέα σου χρονιά θα το κάνεις με ακόμα περισσότερο θέατρο και ιστορίες που λέγονται από τη σκηνή και μιλούν κατευθείαν στην καρδιά σου. Μερικές φορές ο πιο άμεσος τρόπος να σε συγκινήσει μία ιστορία είναι όταν λέγεται από έναν και μόνο αφηγητή. Το ποδαρικό στο θέατρο θα γίνει μέσα από μονολόγους που αξίζει να παρακολουθήσεις.

Ο μονόλογος είναι το θεατρικό είδος που απαιτεί μεγάλη ερμηνευτική δεινότητα από έναν ηθοποιό και δυνατό κείμενο για να κρατήσει το ενδιαφέρον σου. Όταν αυτά τα 2 συνδυάζονται το αποτέλεσμα είναι συγκίνηση, γέλιο και θεατρική μαγεία. Αυτοί είναι 7 μονόλογοι που πρέπει να δεις στο θέατρο το 2025.

Μια ζωή- ο μονόλογος μιας μοδίστρας

O Πέτρος Ζούλιας και η Νένα Μεντή συναντιούνται ξανά στη σκηνή του Ιλίσια Βολανάκης, όπου για πρώτη φορά παρουσιάστηκε ο συγκλονιστικός μονόλογος Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, ένα έργο που αγάπησε το κοινό και έγραψε ιστορία στο ελληνικό θέατρο. Στο νέο θεατρικό έργο Μια ζωή, με τη συγγραφική και σκηνοθετική υπογραφή του Πέτρου Ζούλια, η Νένα Μεντή ερμηνεύει ένα μοναδικό ρόλο, ταξιδεύοντας μας από το χθες έως το σήμερα, με μια ιστορία – φόρο τιμής στις απλές προσωπικές ιστορίες του καθενός από εμάς, αλλά και στις μεγάλες συγκινήσεις της ζωής.

Μια ηλικιωμένη μοδίστρα έρχεται αντιμέτωπη με κομμάτια της ζωής της καθώς μαζεύει ρούχα από το ατελιέ της για να μετακομίσει. Η προσωπική της ιστορία συναντά κομμάτια από την ιστορία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας. Μόνιμη συντροφιά στο ταξίδι των αναμνήσεων της, τα τραγούδια που σημάδεψαν γεγονότα και στιγμές της πορείας της. Ένας ύμνος στον καθημερινό άνθρωπο που αναπολεί πώς έζησε και αγωνιά πώς θα συνεχίσει να ζει σε ένα κόσμο που γρήγορα και άγρια αλλάζει.

Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη στις 19:00, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00 στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης.

Εισιτήρια εδώ.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.

μονόλογος Αχιλλέας Χαρίτος

Ο μονόλογος Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. της Λένας Κιτσοπούλου παρουσιάζεται στο θέατρο Μικρό Χορν σε σκηνοθεσία της Φρόσως Λύτρα με τη Μαρία Σολωμού επί σκηνής.

3 γυναίκες συνεργάζονται και παρουσιάζουν τη σύγχρονη δική τους Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., αυτή που ανήκει στο 2024, μέσα σε 90 λεπτά.

Μία γυναίκα 37 ετών που μας ταξιδεύει -πάνω από το ανταριασμένο αρχιπέλαγος της Αθήνας- προς τη δική της Ιθάκη, με μια και μοναδική σωσίβια λέμβο: το καυστικό και ειρωνικό χιούμορ της.

Ανοίγει την πόρτα του μπάνιου της στο κοινό και μοιράζεται μαζί του, μία απίστευτη εμπειρία ενσυναίσθησης και διαφυγής από την αμείλικτη καθημερινότητα. Στη λευκή μπουγάδα της απλώνει και τα άπλυτα της ανθρώπινης φυλής, τα πιάνει με μανταλάκια και περιμένει να στεγνώσουν για να τα μαζέψουμε όλοι μαζί.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:00 στο Θέατρο Μικρό Χορν.

Εισιτήρια εδώ.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Ο μονόλογος που σκηνοθετεί η Ζωή Ξανθοπούλου και ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης, συνεχίζει την πορεία του με παραστάσεις κάθε Κυριακή, Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο Θησείον.

Ο Αργύρης Ξάφης πρωταγωνιστεί στον μονόλογο του Ζουζέπ Μαρία Μιρό ερμηνεύοντας και αποκαλύπτοντας όλους τους εμπλεκόμενους χαρακτήρες γύρω από το νεκρό σώμα ενός έφηβου αγοριού.

Το βραβευμένο έργο ξεκινάει με την υποσημείωση «Γραμμένο για έναν ή μια ηθοποιό. Το φύλο του δεν ενδιαφέρει. Ούτε η ηλικία του. Ούτε η σωματική διάπλαση».

Ένας έφηβος, το πιο όμορφο αγόρι σε όλη την αγροτική περιοχή της Καταλονίας, βρίσκεται νεκρός στη μέση του πουθενά. Με αφορμή αυτό το γεγονός, ξεδιπλώνεται η παθογένεια της κλειστής κοινωνίας μιας επαρχιακής πόλης στην οποία δε συμβαίνει ποτέ τίποτα.

Παιδεραστία, ομοφοβία, ένοχα μυστικά, καταπιεσμένες ζωές κι ένα τραγούδι που ξυπνά τις πιο εφιαλτικές αναμνήσεις. Όσα δε λέγονται, οδηγούν στον αφανισμό των ηρώων, πραγματικό και υπαρξιακό. Ζωντανοί- νεκροί βυθισμένοι στους πόθους και στα ένστικτά τους, εγκλωβισμένοι στον καθωσπρεπισμό και σε στερεοτυπικές κατασκευές.

Αλήθεια, πόσο συνένοχοι είμαστε όταν μένουμε απλοί θεατές αυτής της ανθρωποφαγίας;

Πότε και πού: Κάθε Κυριακή, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο Θησείον Ένα θέατρο για τις Τέχνες.

Εισιτήρια εδώ.

Prima Facie

Με βραβείο Olivier το 2022 στο West End του Λονδίνου και βραβείο Tony το 2023 στο Broadway της Νέας Υόρκης, το θεατρικό έργο της σπουδαίας νομικού Suzie Miller, Prima Facie,που έχουν ήδη παρακολουθήσει 500000 θεατές σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο τα τελευταία 5 χρόνια και που άλλαξε παγκοσμίως τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης αντιμετωπίζει τη σεξουαλική κακοποίηση, παρουσιάζεται φέτος στο Θέατρο Πορεία σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, με τη Λένα Παπαληγούρα στον ρόλο της δικηγόρου Tessa Ensler.

Η Tessa είναι μια νέα και λαμπρή δικηγόρος, εθισμένη στη νίκη.

Έχει σφυρηλατήσει όλη την καριέρα της με απόλυτη αποφασιστικότητα, φροντίζοντας να ξεπεράσει την καταγωγή της από την εργατική τάξη για να μπορέσει να φτάσει στην κορυφή του παιχνιδιού. Και τα καταφέρνει. Πάντα τα καταφέρνει. Ξέρει καλά πως σε ένα ανδροκρατούμενο και βαθιά συντηρητικόσύστημα το «ποιον ξέρεις» και το «από που κατάγεσαι» είναι εξίσου σημαντικό με το «ποιος είσαι».

Δουλεύοντας σκληρά κάθε της υπόθεση έχει εξελιχθεί σε κορυφαία συνήγορο υπεράσπισης. Και καθοδηγούμενη από την πίστη της στο νομικό πλαίσιο και στο δικαίωμα για δίκαιες δίκες, δεν υπάρχει τίποτα που να αγαπά η Tessa περισσότερο από τη συγκίνηση που της χαρίζει το να αθωώνει πελάτες.

Ένα βράδυ, ένα ραντεβού με έναν συνάδελφό της πάει τρομερά στραβά. Και η απρόσμενη τροπή των γεγονότων μετατοπίζει την ηρωίδα στην άλλη πλευρά του μαρτυρίου.

Η ανερχόμενη δικηγόρος βρίσκεται ξαφνικά ανυπεράσπιστη μετά από σεξουαλική κακοποίηση. Και διαπιστώνει, για πρώτη φορά, ότι οι κανόνες του παιχνιδιού, που και η ίδια κατά καιρούς χρησιμοποίησε, τώρα μπορεί να μην την προστατεύσουν.

Η Tessa αμφισβητεί όλα όσα πίστευε, καθώς συνειδητοποιεί ότι οι νόμοι είναι φτιαγμένοι από άντρες. Και πως όλη η ηθική αντίληψη γύρω από τα όρια της σεξουαλικής κακοποίησης καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο, μέσα από τις απόψεις της πατριαρχικής εξουσίας για αυτό το ζήτημα.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο θέατρο Πορεία.

Εισιτήρια εδώ.

Στρακαστρούκες

μονόλογος Ελίνα Γιουνανλή

Έγιναν επιτυχία από στόμα σε στόμα, αγαπήθηκαν και γρήγορα έγιναν soldout. Οι Στρακαστρούκες του Δημήτρη Σαμόλη σε σκηνοθεσία του Μάριου Κακουλλή, συνεχίζουν να συναρπάζουν από τη σκηνή του Μικρού Γκλόρια, κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

Ο ηθοποιός και τραγουδοποιός Δημήτρης Σαμόλης στο πρώτο του θεατρικό έργο, βάζοντας στο μικροσκόπιο την «αγία ελληνική οικογένεια», τη ζωή στην επαρχία και τον εκφοβισμό ειδικά των νέων, δημιουργεί ένα συνταρακτικό μονόλογο-κατάθεση που προκαλεί δυνατή συγκίνηση. Οι Στρακαστρούκες είναι μια καθηλωτική ελεγεία αγάπης για την ανθρώπινη φύση αλλά και ένα φωτεινό βέλος σε αυτά που μας πόνεσαν βαθιά.

Βρισκόμαστε ακριβώς 10 λεπτά πριν χτυπήσουν οι καμπάνες για την Ανάσταση σ’ ένα χωριό της Κρήτης. Ο Κωσταντής κρατάει στη μια του χούφτα καραμελάκια που σκάνε στο στόμα και στην άλλη αυτοσχέδιες στρακαστούκες. Στην κλειστή κοινωνία της επαρχίας που κανείς δεν του απλώνει το χέρι, ο ήρωάς μας ανοίγει την καρδιά του με σπαρακτικό χιούμορ λίγο πριν κάνει το μεγάλο μπαμ. Οι καμπάνες όμως χτυπούν νωρίτερα.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο θέατρο Μικρό Γκλόρια.

Εισιτήρια εδώ.

Caveman

Παντελής Κονσολάκης

Κάποιες χιλιάδες χρόνια το ερώτημα ήταν αναπάντητο: Σε τι είναι διαφορετικοί γυναίκες και άντρες;

Μετά η απάντηση δόθηκε: Σε όλα!

Η Θέμις Μαρσέλλου σκηνοθετεί τον Γιάννη Δρακόπουλο στον Caveman που συνεχίζει να παρουσιάζεται στο θέατρο Αργώ για 2 τελευταίες παραστάσεις τη Δευτέρα 6 Ιανουαρίου και την Τρίτη 7 Ιανουαρίου.

Τώρα πια ο Caveman, αυτός ο «καινούριος» σημερινός άντρας, που σε μια προσωπική εξομολόγηση μεταμορφώνεται στο γιο, τον αδελφό, τον σύντροφο, το αγόρι της διπλανής πόρτας, μεγαλώνει, βλέπει τις νέες εποχές που έρχονται διαρκώς και θέτει νέα ερωτήματα.

Το Defending the Caveman είναι μια κωμωδία που γράφτηκε από τον Αμερικανό ηθοποιό και κωμικό Rob Becker, σχετικά με τις παρεξηγήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών. Το έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 8.000.000 άνθρωποι σε 45 χώρες, σε όλο τον κόσμο.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο θέατρο Αργώ.

Εισιτήρια εδώ.

18/9

μονόλογος Αλέξανδρος Κατσής

Μετά την τεράστια ανταπόκριση του κοινού και τις sold-out παραστάσεις, ο θεατρικός μονόλογος 18/9 επιστρέφει για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Από 27 Ιανουαρίου και για 8 μόνο παραστάσεις, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:30, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει μια παράσταση γεμάτη αγωνία και αγώνα, που εστιάζει στην εγκληματική δράση της Χρυσής Αυγής, τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και τη δίκη της ναζιστικής οργάνωσης.

Το 18/9 είναι ένας μονόλογος αγωνίας και αγώνα.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η εγκληματική δράση της Χρυσής Αυγής, η δολοφονία του Παύλου Φύσσα και η εμβληματική δίκη για τη ναζιστική οργάνωση.

Στοιχεία από αληθινές μαρτυρίες και πραγματικά περιστατικά μπλέκονται μέσα από τη μυθοπλασία με το κοινωνικό ψυχογράφημα ενός κοριτσιού που υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας σ’ ένα ακροδεξιό έγκλημα με αποτέλεσμα να αλλάξει η ζωή της και να βρεθεί μπροστά σε αδυσώπητα διλήμματα.

Η ηρωίδα στο 18/9 δεν είναι αήττητη, ατρόμητη, γυαλιστερή ηρωίδα. Είναι διάφανη και εύθραυστη. Μπορούμε να δούμε όλες τις πληγές της. Είναι δικός μας άνθρωπος, γειτόνισσα, φίλη, αδελφή που παλεύει με τους φόβους της, τώρα, λίγες ώρες πριν από την κατάθεσή της στην δίκη για τα εγκλήματα της Χρυσής Αυγής.

Η ιδέα ανήκει στην Δώρα Χρυσικού (που ερμηνεύει τον μονόλογο), το κείμενο στη Μαρία Λούκα και τον Κοραή Δαμάτη και η σκηνοθεσία στον τελευταίο.

Πότε και πού: Από 27 Ιανουρίου 2025 και για 8 παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:30 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Εισιτήρια εδώ.