ΘΕΑΤΡΟ

9 παραστάσεις σε περιοδεία που αξίζει να δεις αυτό το καλοκαίρι

Ελίνα Γιουνανλή

Οι θεατρικές παραστάσεις του καλοκαιριού ετοιμάζονται να κάνουν πρεμιέρα. Αρκετές από αυτές ξεκινούν τις περιοδείες τους από τα τέλη του Ιουνίου ή τις αρχές του Ιουλίου κι ήρθε η ώρα να τις βάλεις στη δική σου ατζέντα των εξόδων για το φετινό καλοκαίρι. Οι 9 παράστάσεις σε περιοδεία που αξίζει να δεις αυτό το καλοκαίρι ακολουθούν.

Οι παραστάσεις σε περιοδεία που θα δεις παρακάτω απευθύνονται σε σένα όποιο κι αν είναι το γούστο σου. Σαιξπηρικά έργα, αρχαίες τραγωδίες, θεατρικά έργα που βασίζονται σε σπουδαία λογοτεχνικά έργα, κλασικές θεατρικές κωμωδίες, αλλά και παραστάσεις που ήταν sold out τους προηγούμενους θεατρικούς χειμώνες θα βρεις ανάμεσά τους.

Ηρακλής Μαινόμενος

Η εμβληματική τραγωδία του Ευριπίδη, Ηρακλής Μαινόμενος, θα περιοδεύσει στα ανοιχτά θέατρα όλης της χώρας, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά και με έναν θίασο σπουδαίων ηθοποιών. Μετά την πρεμιέρα της στην Αθήνα (Παρ 5/7 & Σάβ 6/7 – Παπάγου), η παράσταση θα ταξιδέψει σε περισσότερους από 40 σταθμούς σε ολόκληρη τη Ελλάδα, και θα επιστρέψει στο τέλος Αυγούστου στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής.

Ένας σπουδαίος θίασος με τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γιώργο Γάλλο, Στεφανία Γουλιώτη, Ηρώ Μπέζου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννη Κλίνη, Αινεία Τσαμάτη, Νίκο Μήλια, Γκαλ Ρομπίσα, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Θανάση Ραφτόπουλο, Αντώνη Αντωνόπουλο, καθώς και τον διαπρεπή μουσικό Φώτη Σιώτα σε εξέχοντα ρόλο επί σκηνής, μας βυθίζει στην υπαρξιακή αγωνία της εμβληματικής τραγωδίας του Ευριπίδη, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Δημήτρη Καραντζά.

Ο Ευριπίδης στο σπάνια παιζόμενο έργο του Ηρακλής Μαινόμενος, βάζει στο επίκεντρο τον Ηρακλή. Το μυθικό αυτό πρόσωπο, θα κατρακυλήσει στην πιο επώδυνη συντριβή και από ημίθεος θα γίνει μίασμα, μέσα από ένα ανελέητο παιχνίδι των Θεών.

Σ’ αυτό, το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ποιητή, τόπος δράσης είναι η Θήβα, που βρίσκεται σε καθεστώς τυραννίας από τον Λύκο, αφότου ο Ηρακλής έφυγε για τον τελευταίο του άθλο. Ο πατέρας και η σύζυγος του Ηρακλή, εξόριστοι και μελλοθάνατοι, δεν έχουν καμία ελπίδα. Το ίδιο και ο Χορός που βρίσκεται ξαφνικά δούλος στο καθεστώς του Τυράννου Λύκου. Όταν ο Ηρακλής έρχεται από τον Άδη έχοντας καταφέρει όλους τους άθλους, ανατρέπει τον Λύκο και όλα δείχνουν ότι το τέλος τους θα είναι αίσιο.

Αλλά η βούληση των Θεών – η Τυραννία του Ηρακλή – βάφει τα χέρια του ήρωα με το πιο νοσηρό αίμα. Το αίμα της γυναίκας και των παιδιών του, που θα σκοτώσει κεντρισμένος από τη μανία της Λύσσας.

Πληροφορίες για τους σταθμούς της περιοδείας και εισιτήρια εδώ.

Άμλετ

Ο Θέμης Μουμουλίδης υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης Άμλετ, που ξεκινά την περιοδεία της στην Ελλάδα, από τις 29 Ιουνίου και το Θέατρο Αρχαίων Κλεωνών. Τον ρόλο του πρίγκιπα της Δανίας αναλαμβάνει ο Αναστάσης Ροϊλός.

Σε ένα σκηνικό χώρο – θεατρική μηχανή που σχεδίασε η Μικαέλα Λιακατά, όπου όλα τα τεχνολογικά μέσα της παράστασης ενσωματώνονται (φωτιστικές πηγές, μηχανές προβολών, εφέ, ηχητικές πηγές), διαδραματίζεται η τραγωδία του Άμλετ, πρίγκηπα της Δανίας.

Το κορυφαίο έργο του Σαίξπηρ και του παγκόσμιου θεάτρου, αποκαλύπτεται σκοτεινό και αβάσταχτα επίκαιρο, με την κινησιολογική επεξεργασία της Πατρίσιας Απέργη, να τονίζει καλά κρυμμένα μυστικά της ανθρώπινης κατάστασης, τα θεατρικά κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα να καταργούν τον χρόνο, σε μια μοναδική ατμόσφαιρα που ολοκληρώνουν η σπαρακτική μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, οι αιχμηροί φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου και το ευρηματικό video-art του Θωμά Παλυβού.

Ο Άμλετ στοχάζεται. Η άρνηση για δράση καθρεφτίζει τη σύλληψη της εικόνας ενός κόσμου, πού όσο κι αν αλλάζει, τα ερείπια στέκουν εκεί- απαράλλαχτα. Αποσύνθεση. Η φθορά, η διαφθορά, η παρακμή, η θανάσιμη επανάληψη. Ο Άμλετ στοχάζεται. Όχι τόσο το να ζεις αλλά το πώς μπορείς να ζεις μια ζωή άξια να βιωθεί.

Πρωταγωνιστούν: Αναστάσης Ροϊλός, Ιωάννα Παππά, Μιχάλης Συριόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Θανάσης Δόβρης, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Τζένη Καζάκου, Άρης Νινίκας, Δημήτρης Αποστολόπουλος.

Πληροφορίες για τους σταθμούς της περιοδείας και εισιτήρια εδώ.

Δον Κιχώτης

παραστάσεις σε περιοδεία

Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τη θεατρική μεταφορά του Δον Κιχώτη του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Το κλασικό αυτό έργο ανεβαίνει στη σκηνή και ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα, αρχής γενομένης στις 5 Ιουλίου από το Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης, Δημήτρης Κιντής.

Η ιστορία του ονειροπόλου Ιππότη Δον Κιχώτη από τη Μάντσα, του συντρόφου του Σάντσο Πάντσα και της αγαπημένης του Δουλτσινέας ξαναζωντανεύει από έναν μεγάλο θίασο με επικεφαλής τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη (Δον Κιχώτης), Θανάση Τσαλταμπάση (Σάντσο), Νάντια Κοντογεώργη (Δουλτσινέα), Παρθένα Χοροζίδου (Μαριτόρνα).

«Το σατιρικό ρομάντζο του Θερβάντες μας υπενθυμίζει τη μεγάλη ανάγκη του ανθρώπου γι’ αυτό που τον ξεπερνά! Κι όταν καταθέτει ο ήρωάς μας την ευαισθησία του και τη μεγάλη του φαντασία, οι άλλοι χλευάζουν και γελούν. Κι όμως, έτσι είναι! Η φαντασία και η ποίηση, για να περάσουν, πρέπει να πληρώσουν διόδια! Μερικές φορές πολύ ακριβά!

Ας γελάσουμε λοιπόν με τα παθήματα του Δον Κιχώτη, αλλά ταυτόχρονα ας αναλογιστούμε μήπως η, έτσι κι αλλιώς, μικρή ζωή μας θα ήταν ανυπόφορη χωρίς αυτόν», γράφει ο Γιάννης Μπέζος στο σκηνοθετικό του σημείωμα.

Πληροφορίες για τους σταθμούς της περιοδείας και εισιτήρια εδώ.

Μπαμπάδες με ρούμι

Η θρυλική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα βγαίνει σε καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Η πρώτη παράσταση θα δοθεί στις 30 Ιουνίου στο Θέατρο Βεάκειο στον Πειραιά.

Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και η Κωνσταντίνα Μιχαήλ.

Μα τί είναι αυτοί οι Μπαμπάδες επιτέλους ;

Είναι μία αιχμηρή σάτιρα, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996 και διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία. Μία κοινωνία που ακόμη και σήμερα συνεχίζει να είναι δυστυχώς μεγαλύτερη από τον εαυτό της, «πιο μικρή» στη συμπεριφορά της, άπληστη, ρατσιστική, προσβλητική σε όλες τις εκδηλώσεις της.

Φυσικά έχουν μεσολαβήσει πολλά από τότε. Μία νέα χιλιετία ξημέρωσε και μία νέα πραγματικότητα εγκαταστάθηκε ανάμεσά μας. Ανατροπές, ματαιώσεις σχεδίων, αμέτρητα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επαναπροσδιορισμοί ζωής και πολλή αταξία. Η αλλαγή ταξικής ταυτότητας που πολύς κόσμος επιδίωξε άρχισε να επιφέρει ζημίες αντί για κέρδη. Σπίτια «έκλεισαν», αλυσίδες μαγαζιών έπνιξαν τους ιδιοκτήτες τους. Οι ανύπαρκτες αρχές παρέμειναν όμως το ίδιο σταθερές και ίσως και πιο εγκληματικές. Δεν ακούγεται συχνά ο όρος «κρίση συνείδησης». Εμεινε σκέτη η «κρίση».

Η ιστορία των 5 ανόητων, κακόμοιρων και απελπισμένων καθαρμάτων της παράστασης είναι στην εποχή μας μία μπανάλ καθημερινότητα. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι πλέον πρόσωπα που ανήκουν στη σφαίρα του ρεαλισμού, αφού πήδηξαν έξω από τις σελίδες του έργου. Είναι κινούμενα εγκλήματα που συναντάμε και χαιρετάμε καθημερινά ανυποψίαστοι για το τί μπορεί να κρύβουν «στην κουζίνα τους».

Και τι κάνουν τελικά αυτά τα ανόητα καθάρματα;

Σερβίρουν κάτι υπέροχους Μπαμπάδες με ρούμι, με λιγουλάκι δηλητήριο και …όποιον πάρει ο χάρος.

Πληροφορίες για τους σταθμούς της περιοδείας και εισιτήρια εδώ.

Η θάλασσα και ο Γέρος

Η Θάλασσα και ο Γέρος είναι μια διασκευή βασισμένη στο κλασικό και βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο Ο γέρος και η θάλασσα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ μετά το οποίο του απονεμήθηκε και το Νόμπελ λογοτεχνίας. Το έργο αυτό κατατάσσεται στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και παρομοιάζεται με ομηρικό έπος.

Περιγράφει την ιστορία ενός ψαρά, του Σαντιάγο -τον οποίο υποδύεται ο Τάσος Νούσιας- και το ταξίδι του στην ανεξερεύνητη και απέραντη θάλασσα. Την επική συνάντησή του με ένα υπέροχο μπλε μάρλιν, το οποίο ο ήρωας κατάφερε να ψαρέψει μετά από 84 ημέρες χωρίς ψαριά.

Το ψάρι είναι πολύ δυνατό, ο Σαντιάγο δεν καταφέρνει να το σκοτώσει και εκείνο αγκιστρωμένο από την πετονιά του, τραβάει αυτόν και τη μικρή του βάρκα όλο και πιο βαθιά στη θάλασσα για 3 μέρες και 3 νύχτες. Ο Σαντιάγο τελικά καταφέρνει να σκοτώσει το ψάρι αλλά επειδή είναι πολύ μεγάλο για να χωρέσει στη βάρκα το δένει στο πλάι της. Στο δρόμο της επιστροφής καρχαρίες του επιτίθενται και τρώνε όλη τη σάρκα του πελώριου ψαριού.

Κάτω από αυτή την απλή ιστορία, κρύβεται ένας κόσμος πλούσιος σε συμβολισμούς και μεταφορές για την αναζήτηση του σκοπού, την αντοχή του ανθρώπινου πνεύματος και τη συγκρουσιακή σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.

Τη διασκευή και τη σκηνοθεσία υπογράφει η Μαρλέν Καμίνσκι, ενώ τον Τάσο Νούσια πλαισιώνουν ο Βασίλης Μηλιώνης και η χορεύτρια Φαίδρα Σούτου που θα ερμηνεύσει τη φιγούρα της Θάλασσας (φωνή Evelyn Assouad).

Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιουνίου στο Θέατρο Βεάκειο του Πειραιά και στη συνέχεια θα περιοδεύσει σε επιλεγμένα θέατρα σε όλη την Ελλάδα.

Πληροφορίες για τους σταθμούς της περιοδείας και εισιτήρια εδώ.

Κατά φαντασίαν ασθενής

Την κωμωδία του Μολιέρου Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής σκηνοθετούν και διασκευάζουν φέτος το καλοκαίρι ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας. Μετά από τον Δον Ζουάν το 2009 στο Εθνικό Θέατρο και τον Ταρτούφο το 2016, συνεχίζουν τη μελέτη τους πάνω στον κορυφαίο Γάλλο δραματουργό, ο οποίος, μέσα πάντα από το πρίσμα της κωμωδίας φώτισε τα σκοτάδια της ανθρώπινης ψυχής, κατανόησε την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση και δημιούργησε χαρακτήρες με οικουμενική εμβέλεια και έργα που παραμένουν επίκαιρα μέχρι σήμερα.

Με τον Κατά Φαντασίαν Ασθενή, ο Μολιέρος βάζει στο στόχαστρo τους τσαρλατάνους και τους κομπογιαννίτες που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Σατιρίζει τους «ειδήμονες» της εποχής του που κρύβονταν πίσω από πομπώδες φράσεις και φανταχτερές ορολογίες πασχίζοντας έτσι να καμουφλάρουν την ανεπάρκεια των γνώσεών τους και το γεγονός ότι πάνω από τον ιπποκράτειο όρκο βάζουν το κέρδος και το προσωπικό συμφέρον.

Στο κωμικό μικροσκόπιο του Μολιέρου μπαίνει ένας αριστοκράτης, ο Αργκάν, ο οποίος ζει μια άνετη ζωή μέσα στον πλούτο και στα προνόμια. Θεωρεί τον εαυτό του το κέντρο του κόσμου και καταδυναστεύει τους γύρω του απαιτώντας να υπηρετούν τις παραξενιές και τα καπρίτσια του. Παρ’ όλα αυτά, και ο ίδιος ο Αργκάν υποφέρει καθώς νιώθει ότι κάτι τού φταίει. Τρομερά υποχόνδριος και αρρωστοφοβικός είναι πεπεισμένος ότι το πρόβλημά του είναι η πολύ κλονισμένη υγεία του. Γι’ αυτό και έχει καλέσει όλους τους γιατρούς για να του βρουν θεραπεία. Μάταια όμως.

Καθώς βλέπει ότι οι «επιστήμονες» προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν, αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του, Αγγελική, με ένα γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα, αδιαφορώντας αν εκείνη είναι ερωτευμένη με τον Κλεάνθη. Όταν η Αγγελική αντιδρά, ο Αργκάν με την προτροπή της δεύτερης συζύγου του της Μπελίνα, της ανακοινώνει ότι μοναδική της εναλλακτική είναι να κλειστεί σε μοναστήρι. Αυτοί που αναλαμβάνουν να τον συνεφέρουν είναι η υπηρέτριά του η Τουανέτα και ο αδερφός του ο Βεράλδος. Τον πείθουν να παραστήσει το νεκρό ώστε να ανακαλύψει ποιος τον εκμεταλλεύεται και ποιος τον νοιάζεται, ποιος τον επιβουλεύεται και ποιος πραγματικά τον αγαπάει.

Πρωταγωνιστούν: Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης, Νίκος Γκέλια, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Βίκυ Διαμαντοπούλου, Γιώργος Ζυγούρης, Δημήτρης Φιλιππίδης.

Πληροφορίες για την περιοδεία και εισιτήρια εδώ.

Αίας του Σοφοκλή

Η παράσταση του Γιώργου Νανούρη με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη σε έναν συγκλονιστικό μονόλογο, τον οποίο διανθίζει εικατικά ο Απόστολος Χαντζάρας ζωγραφίζοντας επί σκηνής, επιστρέφει το καλοκαίρι ξεκινώντας από την Ηλιούπολη στις 14 Ιουλίου 2024.

Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει και τους 9 ρόλους της τραγωδίας, ενώ ο Απόστολος Χαντζαράς συνομιλεί μαζί του ζωγραφίζοντας, μπροστά στα μάτια των θεατών. Η περιοδεία της παράστασης περιλαμβάνει σταθμούς σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Δελφούς, Καβάλα αλλά και στα μεγάλα ανοιχτά θέατρα της Αττικής.

Ο Αίαντας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί.

Περισσότερες πληροφορίες για τους σταθμούς της περιοδείας και εισιτήρια εδώ.

Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού

Μετά από την τεράστια ζήτηση για το πιο πολυπόθητο θεατρικό εισιτήριο των τελευταίων 3 χρόνων, η παράσταση «φαινόμενο» με τους 300.000 θεατές, τα αλλεπάλληλα sold out και τις ατέλειωτες λίστες αναμονής, αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις (και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς!) πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Οι Πάνος Βλάχος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Κώστας Μαγκλάρας, Φοίβος Ριμένας, Ιφιγένεια Αστεριάδη και Στέλιος Πέτσος μας μυούν στο καυστικό και καταγγελτικό σύμπαν του Ντάριο Φο με ζωντανή μουσική, τραγούδια και προπάντων με χιούμορ διακωμωδώντας με τρόπο μοναδικό το δικό μας σήμερα. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας.

Η περιοδεία ξεκινά από τις 3 Ιουνίου στο Θέατρο Πέτρας στην Πετρούπολη.

Πληροφορίες για τους σταθμούς της περιοδείας και εισιτήρια εδώ.

Οι παίχτες

Μετά από 2 χρονιές, με γεμάτα θέατρα χειμώνα – καλοκαίρι, και μετά από ένα χρόνο απουσίας, οι Παίxτες του Ν.Β. Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή, επιστρέφουν για λίγες παραστάσεις σε ανοιχτά θέατρα! Ο Γιάννης Νιάρρος, ο Βασίλης Μαγουλιώτης, ο Ηλίας Μουλάς, ο Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, ο Θανάσης Δήμου, ο Γιώργος Τζαβάρας κι ο Γιώργος Μπουκαούρης συναντιούνται επί σκηνής και πάλι, κάτω από τον καλοκαιρινό ουρανό, για μερικά ακόμη ξέφρενα ταξίδια στον κόσμο της μπλόφας και του ρίσκου σ’ αυτήν την αξέχαστη κωμωδία αδρεναλίνης.

Σ’ ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφτάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.

Ζωντανή μουσική, απρόσμενοι αυτοσχεδιασμοί και ξέφρενο χιούμορ σε μια παράσταση – οφθαλμαπάτη, μια φαρσοκωμωδία καταστάσεων, για την τέχνη της εξαπάτησης: Παράσταση ή πραγματικότητα, ηθοποιός ή ρόλος, θύτης ή θύμα, αλήθεια ή ψέμα, όλα συγχέονται και τελικά, το μόνο που μένει είναι το παιχνίδι.

Η περιοδεία των Παικτών ξεκινά στις 8 Ιουλίου, στο Θέατρο Πέτρας στην Πετρούπολη.

Πληροφορίες για τους σταθμούς της περιοδείας και εισιτήρια εδώ.

Exit mobile version