8 θεατρικές παραστάσεις που μπορείς να δεις αυτή την εβδομάδα
- 29 ΙΟΥΝ 2024
Μπορεί τα χειμερινά θέατρα να έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμά τους ,αλλά το θέατρο δεν σταματά στη χώρα που το γέννησε. Οι θεατρικές παραστάσεις είναι πάντα μέρος των εξόδων μας και παραμένουν στην ατζέντα μας και το καλοκαίρι. Τρανή απόδειξη για όσα λέω είναι οι παρακάτω 8 παραστάσεις που μπορείς να δεις αυτή την εβδομάδα, στην Αθήνα αλλά και στην Επίδαυρο.
Από σαιξπηρικά έργα, μέχρι κωμωδίες και σύγχρονα νεοελληνικά έργα περιλαμβάνουν οι θεατρικές παραστάσεις που θα δεις πιο κάτω και που μπορείς να δεις αυτή την εβδομάδα. Είτε ψάχνεις για μία βραδινή έξοδο στα ανοιχτά θέατρα της πόλης, είτε σκοπεύεις να βρεθείς στην Επίδαυρο το ερχόμενο ΠΣΚ, αυτές είναι οι παραστάσεις που μπορείς να βάλεις στο πρόγραμμά σου για τις επόμενες 7 ημέρες της εβδομάδας.
Άμλετ
Τη Δευτέρα 1η Ιουλίου και την Τρίτη 2 Ιουλίου μπορείς να βρεθείς στο Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου για να παρακολουθήσεις τον Άμλετ σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.
Σε ένα σκηνικό χώρο – θεατρική μηχανή που σχεδίασε η Μικαέλα Λιακατά, όπου όλα τα τεχνολογικά μέσα της παράστασης ενσωματώνονται, (φωτιστικές πηγές, μηχανές προβολών, εφέ, ηχητικές πηγές) διαδραματίζεται η τραγωδία του Άμλετ, πρίγκηπα της Δανίας.
Το κορυφαίο έργο του Σαίξπηρ και του παγκόσμιου θεάτρου, αποκαλύπτεται σκοτεινό και αβάσταχτα επίκαιρο, με την κινησιολογική επεξεργασία της Πατρίσιας Απέργη, να τονίζει καλά κρυμμένα μυστικά της ανθρώπινης κατάστασης, τα θεατρικά κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα να καταργούν τον χρόνο, σε μια μοναδική ατμόσφαιρα που ολοκληρώνουν η σπαρακτική μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, οι αιχμηροί φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου και το ευρηματικό video-art του Θωμά Παλυβού.
Ένας θίασος εξαιρετικών ηθοποιών, με επικεφαλής τον Αναστάση Ροϊλό στον ρόλο του Άμλετ, ερμηνεύει τους αθεράπευτα επαναλαμβανόμενους στο χρόνο χαρακτήρες των ηρώων του Σαίξπηρ.
Η παράσταση ξεκίνησε το θεατρικό της ταξίδι το Σάββατο, 29 Ιουνίου από το Θέατρο Αρχαίων Κλεωνών στη Νεμέα, και συνεχίζει με την παρουσίασή του στην Αθήνα πρωτού βρεθεί ξανά στον «δρόμο» για τις επόμενες πολλές πιάτσες της περιοδείας της.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Αναστάσης Ροϊλός, Ιωάννα Παππά, Μιχάλης Συριόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Θανάσης Δόβρης, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Τζένη Καζάκου, Άρης Νινίκας και Δημήτρης Αποστολόπουλος.
Πότε και πού: 1 και 2 Ιουλίου στο Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου στις 21.30
Εισιτήρια και περισσότερες πληροφορίες για τις επόμενες παραστάσεις εδώ.
Υπνοβάτες
Σήμερα, Σάββατο 29 Ιουνίου και αύριο, Κυριακή 30 Ιουνίου, είναι η τελευταία σου ευκαιρία να δεις την παράσταση Υπνοβάτες από την ομάδα «Εν Δυνάμει» (τη σπουδαία ομάδα νέων καλλιτεχνών με και χωρίς αναπηρία που ιδρύθηκε από την Ελένη Δημοπούλου και την Μαρία Ιωαννίδου το 2008 στη Θεσσαλονίκη) σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Στην παράσταση περιλαμβάνονται σκηνές γυμνού, ενώ είναι υποχρεωτική η συνοδεία ενήλικα για άτομα ηλικίας κάτω των 14 ετών.
Τι είναι ο ύπνος, τι είναι ο θάνατος και γιατί τους ονομάσαμε αδέρφια; Πόσο συχνά αναλογιζόμαστε τη διαρκή μας ακροβασία ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα αλλά και ανάμεσα στον θάνατο και τη ζωή; Πότε ανοίγουμε τα παράθυρά μας να αντικρίσουμε κατάματα τους φόβους αλλά και τις πιο βαθιές μας επιθυμίες; Μήπως είμαστε όλοι «υπνοβάτες»; Και, αν ναι, προς τα πού βαδίζουμε; Θα ξυπνήσουμε ποτέ;
Η ομάδα Εν Δυνάμει, μετά από πολλά χρόνια εμπειρίας πάνω στη δημιουργία παραστάσεων που έχουν τη δύναμη να μετατρέπουν το προσωπικό σε συλλογικό, επιλέγει για ακόμη μία φορά να θέσει ερωτήματα που συνήθως αποφεύγουμε.
Σε αυτήν τη χρονική περίοδο της ακραίας εξατομίκευσης, που η ζωή παίρνει συνεχώς παράταση, που συντελούνται ριζικές αλλαγές στην ιδέα του θανάτου που επηρεάζουν ακόμα και την ίδια τη δομή της κοινωνίας, σκύβουμε επάνω από το τρίπτυχο θάνατος-ύπνος-όνειρα, όχι για να βρούμε σωστές απαντήσεις, αλλά για να αφεθούμε στο άγνωστο και στον συνειρμό, να απενοχοποιήσουμε τον φόβο και ενώνοντας τον με τα όνειρα και τις μύχιες σκέψεις μας να επιστρέψουμε τον θάνατο στην αναγκαία θέση του: μέσα στη ζωή.
Επί σκηνής – Ομάδα Εν Δυνάμει: Μύριαμ Σοφία Αρτζανίδου, Χριστίνα Ασλανίδου, Γιάννος Γαβαλάς, Λένα Γκαντιά, Μαρία Δαχλύθρα, Χρύσα Ιωαννίδου, Μαργαρίτα Καιναδά, Πετρή Καραδημητρίου, Φιόνα Κατοίκου, Θεανώ Κόντα, Ηλίας Κουγιουμτζής, Γιώτα Κουϊτζόγλου, Νίκος Κυπαρίσσης, Άγγελος Κωνσταντίνου, Ευτέρπη Κώστα, Νικολέτα Λάππα, Λωξάνδρα Λούκας, Δημήτρης Λύρας, Πάνος Ματζίρης, Θεοχάρης Μπαϊρακταρίδης, Γιώργος-Ζήσης Μπιλιώνης, Νικάρονας Μπιλιώνης, Σοφία Μπλέτσου, Θάνος Νανάσης, Μιχάλης Ντολόπουλος, Θεανώ Παπαβασιλείου, Νίκη Πεταλά, Βασίλης Πέτρου, Νίκος Πέτρου, Χάρις Σερδάρη, Μαρία – Ταρσή Χελά, Ελίνα Τσιορμπατζή, Αλέξανδρος Χάτσιος.
Πότε και που: Σάββατο 29 Ιουνίου στις 18.00 και 21.00 και Κυριακή 30 Ιουνίου στις 21.00, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Εισιτήρια εδώ.
Τέλειοι Ξένοι
Οι Τέλειοι Ξένοι, του Π. Τζενοβέζε, σε σκηνοθεσία Γιώργου Πυρπασόπουλου & Πέτρου Λαγούτη ξεκινάει αυτό το καλοκαίρι το ταξίδι της στην Ελλάδα και την Κύπρο.
7 φίλοι συναντιούνται για γεύμα στο σπίτι ενός εκ των ζευγαριών. Αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι. Αφήνουν όλοι τα κινητά τους στη μέση του τραπεζιού και μοιράζονται μεταξύ τους το περιεχόμενο από κάθε μήνυμα, email ή τηλέφωνο που λαμβάνουν. Μυστικά έρχονται στην επιφάνεια που διαταράσσουν την ισορροπία στις σχέσεις. Γιατί όπως είπε και ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές, «Ο καθένας από εμάς έχει 3 ζωές, μία δημόσια, μία προσωπική και μία μυστική.» Και σαν να μην έφταναν οι 3 ζωές, έχει και Πανσέληνο…
Το Σάββατο 29 Ιουνίου και την Κυριακή 30 Ιουνίου οι Τέλειοι Ξένοι δίνουν ραντεβού στα θέατρα της Αθήνας πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους σε διάφορες πόλεις της περιφέρειας. Ήρθε η ώρα να τους παρακολουθήσεις να παίζουν το πιο επικίνδυνο παιχνίδι σχέσεων.
Με πρωταγωνιστές τους: Πέτρο Λαγούτη, Γιώργο Χρανιώτη, Χρήστο Σαπουντζή, Κώστα Κάππα, Μάρθα Λαμπίρη-Φεντόρουφ, Μένη Κωνσταντινίδου, Σοφία Μανωλάκου. Στον ρόλο της μικρής κόρης η Αλίκη Κακολύρη.
Πότε και πού: Σάββατο 29 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο του Πειραιά στις 21.00 και Κυριακή στο Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη στον Βύρωνα στις 21.00.
Εισιτήρια και περισσότερες πληροφορίες για τις επόμενες παραστάσεις της περιοδείας εδώ.
Το Τάβλι
Το ιστορικό θεατρικό έργο Το Τάβλι του Δημήτρη Κεχαΐδη, παρουσιάζεται αυτό το καλοκαίρι σε περιοδεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ρήγα. Το Τάβλι, γράφτηκε και παρουσιάστηκε το 1972, εν τω μέσω της δικτατορίας, στο θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν και έκτοτε, αποτελεί ένα από τα έργα σταθμό της ελληνικής δραματουργίας.
Ο Φώντας (Αντώνης Κρόμπας) και ο Κόλιας (Αλέξανδρος Ρήγας) 2 φίλοι και κουνιάδοι, ξυπνάνε από τη μεσημεριανή τους σιέστα και ακολουθούν την ιεροτελεστία τους: καφές, τάβλι πρωταθλητών και αναζήτηση της μπίζνας που θα τους κάνει πλούσιους και σημαντικούς.
Ο Φώντας, άεργος οραματιστής του εύκολου χρήματος, γεννάει κατά κόρον ιδέες έτοιμες προς εξαργύρωση. Ο Κόλιας, λαχειοπώλης με παρελθόν αντιστασιακού -έτσι τουλάχιστον διατείνεται ο ίδιος – αντιστέκεται στις εύκολες ιδέες. Μέχρι ο Φώντας να τον πείσει για τις μεγάλες στιγμές που έρχονται.
Δυο χαρακτήρες αυθεντικοί, λαϊκοί και απόλυτα αναγνωρίσιμοι. Ανέχονται και εκμεταλλεύονται ο ένας τον άλλον.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησής τους, οι τόνοι ανεβαίνουν. Φεύγουνε οι κοινωνικοί τύποι και τα στόματα ανοίγουνε και λένε αλήθειες. Αλήθειες που πονάνε και προβληματίζουν. Σύντομα, αλληλο-ανακαλούν και συνεχίζουν «μονιασμένοι» να καταστρώνουν τα σχέδια τους για υπερπόντια ταξίδια και εκμετάλλευση ανθρώπων και αναγκών. Με κοινό παρονομαστή την ψευδαίσθηση, στοχεύουν στο να γίνουν σπουδαίοι άνθρωποι, μα οδεύουν στο να γίνουν τιποτένια τέρατα.
Τη Δευτέρα 1η Ιουλίου έχεις τη δική σου ευκαιρία να το δεις να παρουσιάζεται εντός Αττικής και πιο συγκεκριμένα στο Κηποθέατρο Νίκαιας στη Νίκαια, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες 2 παραστάσεις στις 22 και 23 Ιουλίου στο Βεάκειο Θέατρο και το Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης Δημήτρης Κιντής αντίστοιχα.
Πότε και πού: 1 Ιουλίου στο Κηποθέατρο Νίκαιας στις 21.30.
Εισιτήρια και πληροφορίες για επόμενες παραστάσεις της περιοδείας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εδώ.
Ηρακλής Μαινόμενος
Με 2 στάσεις στο Κηποθέατρο Παπάγου την Παρασκευή 5 Ιουλίου και το Σάββατο 6 Ιουλίου ξεκινά η περιοδεία της παράστασης Ηρακλής Μαινόμενος που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Καραντζάς, και η οποία θα κάνει «στάση» σε περισσότερους από 40 σταθμούς σε ολόκληρη την Ελλάδα πριν επιστρέψει στο τέλος Αυγούστου στα θέατρα της Αττικής.
Ένας σπουδαίος θίασος με τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γιώργο Γάλλο, Στεφανία Γουλιώτη, Ηρώ Μπέζου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννη Κλίνη, Αινεία Τσαμάτη, Νίκο Μήλια, Γκαλ Ρομπίσα, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Θανάση Ραφτόπουλο, Αντώνη Αντωνόπουλο, καθώς και τον διαπρεπή μουσικό Φώτη Σιώτα σε εξέχοντα ρόλο επί σκηνής, μας βυθίζει στην υπαρξιακή αγωνία της εμβληματικής τραγωδίας του Ευριπίδη, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Δημήτρη Καραντζά.
Ο Ευριπίδης στο σπάνια παιζόμενο έργο του Ηρακλής Μαινόμενος, βάζει στο επίκεντρο τον Ηρακλή. Το μυθικό αυτό πρόσωπο, θα κατρακυλήσει στην πιο επώδυνη συντριβή και από ημίθεος θα γίνει μίασμα, μέσα από ένα ανελέητο παιχνίδι των Θεών.
Σ’ αυτό, το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ποιητή, τόπος δράσης είναι η Θήβα, που βρίσκεται σε καθεστώς τυραννίας από τον Λύκο, αφότου ο Ηρακλής έφυγε για τον τελευταίο του άθλο.
Ο πατέρας και η σύζυγος του Ηρακλή, εξόριστοι και μελλοθάνατοι, δεν έχουν καμία ελπίδα. Το ίδιο και ο Χορός που βρίσκεται ξαφνικά δούλος στο καθεστώς του Τυράννου Λύκου. Όταν ο Ηρακλής έρχεται από τον Άδη έχοντας καταφέρει όλους τους άθλους, ανατρέπει τον Λύκο και όλα δείχνουν ότι το τέλος τους θα είναι αίσιο. Αλλά η βούληση των Θεών – η Τυραννία του Ηρακλή – βάφει τα χέρια του ήρωα με το πιο νοσηρό αίμα. Το αίμα της γυναίκας και των παιδιών του, που θα σκοτώσει κεντρισμένος από τη μανία της Λύσσας.
Μια τιμωρία για έναν ήρωα(;), ημίθεο(;) ή απλώς έναν άνθρωπο που ξεπέρασε τον κανόνα, βγαίνοντας έξω από το ανθρώπινο και διαταράσσοντας τη δομή και τα προκαθορισμένα όρια; Μέσα από αυτή την παραβολή, με τις έντονες πολιτικές προεκτάσεις, ο Ευριπίδης φωτίζει το ανεπαρκές και «λίγο» της ανθρώπινης ύπαρξης μπροστά σε μια ανώτερη δύναμη – είτε αυτό λέγεται καθεστωτική Τυραννία, είτε Θεός – που καταρρίπτει την ανθρώπινη βούληση και την εξαφανίζει στην ανυπαρξία.
Μια σφοδρή κριτική του Ευριπίδη για την απουσία Δημοκρατίας και την εγκατάλειψη των Θεών, γίνεται, παραστασιακά, μια κραυγή απόγνωσης του ανθρώπου μπροστά στη συνειδητοποίηση της αδυναμίας του.
Πότε και πού: 5 Ιουλίου και 6 Ιουλίου στο Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου στις 20:45.
Εισιτήρια και περισσότερες πληροφορίες για τους επόμενους σταθμούς της περιοδείας σε όλη την Ελλάδα εδώ.
Θεόφιλος Sold
Για 12 παραστάσεις από τις 5 έως τις 28 Ιουλίου 2024 θα παρουσιαστεί η παράσταση Θεόφιλος Sold, που εμπνεύστηκε ο Σαμσών Ρακάς από τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ και σκηνοθέτησε η Όλια Λαζαρίδου. Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στην αυλή του Παλαιού Πανεπιστημίου στην Πλάκα.
Ερμηνεύουν 2 νέες ηθοποιοί, η Αιμιλιανή Σταυριανίδου και η Αριάδνη Κωσταντακοπούλου.
Ο Θεόφιλος, ο ταπεινός και περιπλανώμενος αυτός λαϊκός ζωγράφος (που στα μάτια του κόσμου που τον έβλεπε να λέει και να κάνει παράξενα πράγματα ήταν ένας σαλός) αποτελεί σπάνιο παράδειγμα αστείρευτης δημιουργικότητας. Δεν απελπίστηκε, δεν δείλιασε, δεν εγκατέλειψε τη ζωγραφική ποτέ. Αντιμετώπιζε τη χλεύη και τις ειρωνείες ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα και αφήνοντας το έργο του να μιλήσει γι’ αυτόν. Η ζωγραφική ήταν το μυστικό του όπλο – όπως λέει και στο έργο κάποια στιγμή.
Ο Τεριάντ, ο Ελύτης, ο Εμπειρίκος, ο Σεφέρης, άνθρωποι που πρωτοστάτησαν στο φανέρωμα των έργων του Θεόφιλου, εκπροσωπούσαν τη νεότερη Ελλάδα, την κοσμοπολίτικη, την μορφωμένη στα ευρωπαϊκά κέντρα. Σε αυτή την Ελλάδα ο Θεόφιλος δεν μπορούσε να ενταχθεί. Η μόρφωσή του ήταν η βιωμένη αγραμματοσύνη του, σαν του Μακρυγιάννη. Δεν αντιλαμβανόταν την ευρωπαϊκή παιδεία.
Η ευρωπαϊκή παιδεία, όμως, αντιλήφθηκε το μεγαλείο του. Βρήκε το αιώνιο, σε εκείνον που ζωγράφιζε σε υλικά εφήμερα και χαλασμένα. Βρήκε το αυθεντικό, σε εκείνον που το ζούσε χωρίς να το ξέρει. Αυτές οι πολιτισμικές αντιφάσεις είναι μέρος της ιστορίας μας.
Στο τέλος του έργου ο Θεόφιλος, όταν αντιλαμβάνεται πως οι πίνακές του, αυτές οι χρωματιστές προσευχές του ετοιμάζονται να δοξαστούν, να ταξιδέψουν να μπουν στον κόσμο του εμπορίου, θρηνεί. Είναι επειδή νιώθει την παιδικότητά του – την πατρίδα του δηλαδή – να απειλείται. Και βέβαια, για την ακραία εμπορευματοποίηση που θα επικρατήσει στο μέλλον σε ό,τι ζει και δημιουργεί με αθωότητα. Αυτός που ζωγράφιζε τους πίνακές του για ένα πιάτο φαΐ. Αποχωρεί απ’ τη ζωή και κλαίει για την προσωπική του Ελλάδα.
Πότε και πού: Κάθε Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή, από τις 5 έως τις28 Ιουλίου 2024, στην αυλή του Παλαιού Πανεπιστημίου (Μουσείο Ιστορίας), Θόλου 5 στην Πλάκα, στις 21.00.
Εισιτήρια εδώ.
Bonus: Μία «2 σε 1» παράσταση στη Μικρή Επίδαυρο
Ιφιγένεια / Βορά – Εγώ μια δούλα
Στις 5 και 6 Ιουλίου θα παρουσιαστούν στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου τα νέα έργα που προέκυψαν από τον κύκλο Contemporary Ancients για το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Τα έργα που θα παρουσιαστούν είναι το Εγώ μια δούλα του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου και το Ιφιγένεια/ Βορά της Βίβιαν Στεργίου σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.
Εγώ, μια δούλα του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη
Αγαπημένος συγγραφέας της σύγχρονης ελληνικής σκηνής με σημαντικά θεατρικά έργα στο ενεργητικό του (Μεταμφίεση, Λάσπη, Λα πουπέ, Αέρας, Στην οθόνη φως, Τον άυλο εσένα, Κέικ, Πεταλούδα σε πηγάδι, Στον παράδεισο), βραβευμένος μόλις με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος-Νουβέλας 2023, ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης γράφει με αφορμή την Εκάβη έναν κωμικό μονόλογο με πρωταγωνίστρια όχι την ίδια τη βασίλισσα της Τροίας, αλλά μια έμπιστη δούλα της. Η ανώνυμη αυτή Τρωαδίτισσα έχει σταθεί μάρτυρας όλων των συμφορών τόσο της ίδιας της Εκάβης όσο και της πατρίδας της, που τώρα πια, μετά τον πόλεμο, είναι σκέτες στάχτες.
Ένα κείμενο διασκεδαστικό και ευφρόσυνο που απομυθοποιεί το απόλυτο σύμβολο θρήνου και απόγνωσης, την Εκάβη, μέσα από τη ματιά ενός προσώπου το οποίο την έζησε από κοντά και αντιλήφθηκε πράγματα που δεν αποτυπώθηκαν ποτέ στα έργα των μεγάλων ποιητών. Η κοινή ανθρώπινη ματιά, το μικρό ανθρώπινο μέτρο, απέναντι στον μεγάλο μύθο.
Η πορεία της τραγικής Εκάβης μέσα από ένα λοξό, απρόσμενο κοίταγμα.
Ερμηνεύει η Φιλαρέτη Κομνηνού.
Ιφιγένεια / Βορά της Βίβιαν Στεργίου
Συγγραφέας των συλλογών διηγημάτων Μπλε υγρό (Βραβείο Μένης Κουμανταρέας) και Δέρμα που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Πόλις και έχουν διασκευαστεί θεατρικά για την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (Καύσωνας, 2024), η Βίβιαν Στεργίου εμπνέεται από την Ιφιγένεια του Ευριπίδη.
Συγγραφικό σημείωμα:
«Η Ιφιγένεια κάνει βόλτα στην Επίδαυρο, στέλνει ηχητικά στη μαμά της, διαλογίζεται στην παραλία. Προσέχει την επιδερμίδα της, πηγαίνει στον βωμό της. Προτού την καταπιεί ο βωμός, μας λέει τον χρησμό της. Μία γυναικοκτόνος παράθεση εντολών.
Η αγάπη πονάει, αν θες να σ’ αγαπούν θα το υποστείς.
Η Ιφιγένεια συναινεί, αλλά πριν φύγει, κάνει ξέσπασμα. Όλο ησυχία ησυχία και ν’ ακούει τον χρησμό να της παίρνει το κεφάλι. Καιρός να πει κι αυτή κάτι, να τα πει. Κι όσο μιλάει, ο χρησμός κυλάει παντού γύρω της ακατάσχετος, φωνή, ενοχλητική και οικεία, θανατηφόρο δηλητήριο. Κι άλλες θα μπουν στο σκάμμα, μα τι να κάνεις;
Ο μονόλογος εμπνέεται από την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη. Εστιάζει στη στιγμή πριν τη θυσία της Ιφιγένειας όταν αυτή αποδέχεται τη μοίρα της. Αφού το θέλει η Ελλάδα και το κορίτσι εμποδίζει, ας κοπεί σαν ζώο να αποπλεύσουν τα καράβια. Δεν πειράζει να πεθάνω, όμως πρώτα θ’ ακουστώ, λέει, φτύνοντας τις λέξεις – μοναδικό της όπλο. Κι όσο μονολογεί υπάρχει εδώ και τώρα. Μόλις πάψει πεθαίνει από χίλιες μεριές, σ’ όλα τα μέρη. Παντού και πάντα θριαμβεύει ο χρησμός. Η θυσία της είναι κωμική, ελάχιστα τραγική. Σκάβει τον λάκκο της και μπαίνει μέσα. Θυσία για το τίποτα. Κρέας για φάγωμα».
Ερμηνεύει η Ελίζα Σκολίδη.
Πότε και πού: Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου στις 5 και 6 Ιουλίου στις 21.30.
Εισιτήρια εδώ.