8 θεατρικές παραστάσεις που βασίζονται σε αγαπημένα βιβλία και θρυλικούς ήρωες
- 23 ΦΕΒ 2025
Η τέχνη μας κινητοποιεί και μας μεταμορφώνει, είτε φτάνει κοντά μας με τη μορφή ενός βιβλίου, ενός πίνακα, μίας ταινίας, ενός τραγουδιού ή και μίας θεατρικής παράστασης. Αυτή την εβδομάδα ρίχνουμε τη ματιά μας στο θέατρο που εμπνέεται από τη λογοτεχνία. Παραστάσεις που εμπνέονται από κλασικά και σύγχρονα αγαπημένα βιβλία, που θα απολαύσει κάθε φίλος της τέχνης εκεί έξω.
Από κλασικά λογοτεχνικά αριστουργήματα μέχρι σύγχρονα δείγματα της ξένης πεζογραφίας και βιβλία- σταθμούς της ελληνικής λογοτεχνίας κι από ήρωες- θρύλους της λαϊκής παράδοσης, μέχρι εκείνους που όρισαν ένα ολόκληρο λογοτεχνικό είδος, μπορείς να δεις φέτος στη σκηνή του θεάτρου. 8 θεατρικές παραστάσεις που βασίζονται σε αγαπημένα βιβλία και εμβληματικούς λογοτεχνικούς ήρωες, παρουσιάζονται ήδη ή θα παρουσιαστούν προσεχώς στα θέατρα της πόλης κι εσύ, το ξέρω, είσαι έτοιμη να βγάλεις εισιτήριο για να τις παρακολουθήσεις.
Μεταμόρφωση
Για 5η χρονιά παρουσιάζεται στο Θέατρο Olvio σε σκηνοθεσία Τάσου Σαγρή, η μεταφορά του λογοτεχνικού αριστουργήματος του Φραντς Κάφκα, Μεταμόρφωση. Στην παράσταση την οποία το Ίδρυμα Franz Kafka Society της Πράγας χαρακτήρισε ως «μια από τις σημαντικότερες θεατρικές επιτελέσεις έργου του Κάφκα στην παγκόσμια ιστορία» παρακολουθείς τη Σίσσυ Δουτσίου σε έναν ερμηνευτικό άθλο.
Ένα πρωινό, ένας υπάλληλος μετά από δέκα χρόνια συνεχούς επανάληψης του ίδιου, σταθερού, καθημερινού προγράμματος, ξαφνικά, αδυνατεί να σηκωθεί από το κρεβάτι του και να επαναλάβει τις ίδιες παγιωμένες κινήσεις. Ο κόσμος γύρω του γίνεται εχθρικός και ο ίδιος γίνεται εχθρός του κόσμου, ένα παράσιτο. Ο Πατέρας και η Μάνα, η Αδελφή, ο Προϊστάμενος, όλοι όσοι μέχρι εκείνη τη στιγμή τον είχαν ως πρότυπο, ξαφνικά γίνονται εχθροί· και αυτός, αδυνατώντας να ανταπεξέλθει στη ρουτίνα και τους ρόλους που όλοι του έχουν επιβάλλει, γίνεται εχθρός τους. Η εναντίωση όμως αυτή δεν εκδηλώνεται με επαναστατικά μανιφέστα και φανταχτερές δηλώσεις.
Ο Κάφκα δημιουργεί στη Μεταμόρφωση ένα πεδίο παθητικής αντίστασης. Η ίδια η απραξία διαλύει ό,τι έχει απομείνει όρθιο σε ένα σαθρό πεδίο επίφασης και προσποιητής κανονικότητας. Και αυτό δεν το πράττει από τη σκοπιά του στρατευμένου καλλιτέχνη, που έχει έτοιμες απαντήσεις για κάθε πρόβλημα. Το κάνει από τη σκοπιά του ανθρώπου που δυσφορεί και εξοργίζεται με τη ζωή έτσι όπως αυτή του επιβλήθηκε.
Παίζουν: Σίσσυ Δουτσίου, Στέβη Φόρτωμα, Συμεών Τσακίρης, Λουκία Ανάγνου, Θωμάς Χαβιανίδης.
Πότε και πού: Κάθε Σάββατο στις 23:30 στο θέατρο Olvio.
Εισιτήρια εδώ.
Ο άνθρωπος ελέφαντας- Έτσι τον είπαν
Ο Bernard Pomerance έγραψε την αληθινή ιστορία του Τζόζεφ Μέρικ, ενός άντρα στη Βικτοριανή Αγγλία που είχε μία άνευ προηγουμένου φυσική παραμόρφωση. Έμεινε γνωστός ως Άνθρωπος Ελέφαντας κι εσύ ίσως τον γνώρισες καλύτερα μέσα από την πολυβραβευμένη ταινία του David Lynch. Η ιστορία του 1920 ζωντανεύει εκ νέου σε μία συγκινητική εκδοχή που παρουσιάζεται στο Θέατρο Άνεσις. Η Τζούλια Διαμαντοπούλου υπογράφει τη θεατρική μεταφορά και ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης Μπογδάνος σκηνοθετεί τον πολύπαθο βίο του Τζόζεφ Μέρικ.
Γεννημένος στην Αγγλία το 1862 με ένα σπάνιο σύνδρομο, υπέφερε ήδη ως παιδί από σοβαρές σωματικές δυσμορφίες. Εξαιτίας της όψης του παραγκωνίστηκε πλήρως από την οικογένειά του και φυσικά από την κοινωνία, οδηγώντας τον στη μοναδική του λύση για επιβίωση, το τσίρκο. Παρά τα σκληρά βλέμματα και τη βαναυσότητα που υπέμεινε, ο Μέρικ κατάφερε να διαφυλάξει την ευγένεια της ψυχής του, το χιούμορ και την ενσυναίσθησή του ανέπαφα. Μέχρι το τέλος της ζωής του το ταλαιπωρημένο σώμα του ήταν γεμάτο από όνειρα.
Σε μια εποχή που αντιμετώπιζε τη διαφορετικότητα με φόβο και αποστροφή, ο Τζόζεφ Μέρικ αντιστάθηκε με σπάνια ψυχική ανθεκτικότητα και αξιοπρέπεια στις αντιλήψεις και τις προκαταλήψεις της κοινής γνώμης. Η οδύσσεια αυτού του ανθρώπου που αναγκάστηκε κατά τη διαδρομή του να αμφισβητήσει κάθε εγγενές χαρακτηριστικό του αλλά και που τελικά είχε τη γενναιότητα να σταθεί ακέραιος μπροστά στον καθρέπτη του, αποτελεί φάρο για κάθε πλάσμα που διαφέρει από την πλειοψηφία.
Με τον βραβευμένο Άλκη Μπακογιάννη στον εμβληματικό ρόλο του Τζόζεφ Μέρικ, τη Βίκυ Παπαδοπούλου στο ρόλο της Ματζ Κένταλ, τον Δημοσθένη Φίλιππα στο ρόλο του γιατρού Φρέντερικ Τριβς και τον Γιώργο Στάμο στο ρόλο του Τομ Νόρμαν.
Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη στις 21:00, Παρασκευή στις 18:45, Σάββατο στις 21:15 και Κυριακή στις 18:00 στο θέατρο Άνεσις.
Εισιτήρια εδώ.
Αγαπητέ μ@λάκα
Μπορεί κάποιος να είναι και αγαπητός και μ@λ@κας; Το ανατρεπτικό μυθιστόρημα της αντισυμβατικής Γαλλίδας Βιρζινί Ντεπάντ, που μετέφεραν, για πρώτη φορά παγκοσμίως, στη θεατρική σκηνή ο Σωτήρης Καραμεσίνης (υπογράφει και τη σκηνοθεσία) και η Εύα Κοτανίδη, πήρε παράταση και μπορείς να το απολαύσεις κι εσύ στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια στις 26 και 27 Φεβρουαρίου.
Μία σταρ του σινεμά που στα 50 της έρχεται αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα της showbiz. Ένας δημοφιλής συγγραφέας που κρύβει την ανασφάλειά του στις ουσίες και τις κακοποιητικές ερωτικές σχέσεις. Μία φεμινίστρια influencer που αντλεί όλη της την αυτοπεποίθηση από τους φανατικούς της followers στο Instagram. Τι χωρίζει αλλά, κυρίως, τι ενώνει αυτούς τους τόσο διαφορετικούς ανθρώπους;
Γραμμένο το 2022 με αφορμή την έκρηξη του κινήματος #MeToo, το έργο της Ντεπάντ μιλάει αφιλτράριστα και χωρίς ίχνος πολιτικής ορθότητας για πολλά από αυτά που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο: τις κακοποιητικές συμπεριφορές και τη σεξουαλική παρενόχληση, τη σκληρότητα της κοινωνίας απέναντι στους ανθρώπους που μεγαλώνουν, την απομόνωση και την αποξένωση πριν αλλά και μετά την πανδημία, την εξάρτηση από τα social media, τα πρότυπα και τα στερεότυπα, τους ρόλους των φύλων, μα πάνω και πέρα απ’ όλα, τον ρόλο των φίλων και της φιλίας, «της μόνης αληθινής σχέσης που συνδέει τους ανθρώπους», όπως λέει και η ίδια η συγγραφέας, τον μόνο δεσμό που μπορεί να κάνει τον άνθρωπο λιγότερο μαλ@κα και τη ζωή περισσότερο υποφερτή.
Παίζουν: Ορέστης Τζιόβας, Εύα Κοτανίδη, Μυρτώ Γκόνη.
Πότε και πού: Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου και την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου στις 21:00 στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια.
Εισιτήρια εδώ.
Frankestein & Eliza
Το έργο που έγραψε η Έρι Κύργια και σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Τάρλοου στο θέατρο Πορεία, εμπνεύστηκε από το μυθιστόρημα της Mary Shelley, που όρισε το είδος του τρόμου στη λογοτεχνία, αλλά και από την ιστορία της AI. O Γιάννης Στάνκογλου ως νέος Φράνκεστάιν, ζει το σενάριο που τρέμουμε όλοι, δημιουργεί μία προηγμένη μορφή τεχνητής νοημοσύνης.
Ο πασίγνωστος «ανήσυχος» ήρωας της Mary Shelley, φτάνει μέχρι τον ψηφιακό αιώνα μας με στόχο να δημιουργήσει ένα «πλάσμα» προς όφελος της ανθρωπότητας. Θα τα καταφέρει αυτή τη φορά ή θα μας προικίσει με άλλο ένα τέρας; Και πού θα αναμετρηθεί μαζί του, τώρα πια που οι πάγοι στον αρκτικό κύκλο λιώνουν;
Ο Φράνκενσταϊν και οι πειραματισμοί του αποτελούν μια πρώτης τάξεως αφορμή για να στοχαστούμε πάνω σε μια σειρά ερωτημάτων που απασχολούν τον σημερινό άνθρωπο: ποιος είναι ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης; Ποια είναι η σχέση μας με τις ψηφιακές οντότητες που ζουν ανάμεσά μας και μας γνωρίζουν καλύτερα απ’ ό,τι εμείς οι ίδιοι; Τι θα γίνει αν οι μηχανές αποκτήσουν αισθήματα και συνείδηση, όπως φοβούνται ορισμένοι; Τι σκέφτονται για τα δημιουργήματά τους οι εφευρέτες τους; Ποιος είναι ο ρόλος των επιστημόνων, των επιχειρηματιών, των κρατικών ρυθμιστικών αρχών, του καθενός από εμάς; Αυτά και άλλα ερωτήματα, στα οποία δεν υπάρχει καμία πειστική και καθησυχαστική απάντηση…
Το έργο εμπνέεται από την τρομακτική και ρομαντική νουβέλα των αρχών του 19 ου αιώνα, και από την ιστορία της Τεχνητής Νοημοσύνης, και ακολουθεί τον Βίκτορ Φράνκενσταϊν στην ιλιγγιώδη διανοητική και ψυχική πορεία του, τα ηθικά του διλήμματα, τις συγκρούσεις του με την ακαδημαϊκή κοινότητα, την κατάρρευση της προσωπικής ζωής του, την απώλεια της ταυτότητάς του, την καταστροφική αλληλεπίδραση με το άυλο δημιούργημά του.
Παίζουν: Γιάννης Στάνκογλου, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Γιώργος Μπινιάρης, Μαρία Πανουργιά, Χριστίνα Στεφανίδη, Γιώργος Συμεωνίδης.
Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00 και Σάββατο, Κυριακή στις 18:00, στο θέατρο Πορεία.
Εισιτήρια εδώ.
Η μητέρα του σκύλου
Το εμβληματικό έργο του Παύλου Μάτεσι, Η Μητέρα του Σκύλου, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη και μουσική-τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη, στη σκηνή του Θεάτρου Ακροπόλ. Η Υρώ Μανέ ενσαρκώνει την ηρωίδα Ραραού, μια από τις πιο σπαρακτικές και ταυτόχρονα εξαιρετικά δυναμικές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας.
Η Ραραού, με λόγο παραληρηματικό σχεδόν και αναπάντεχα χιουμοριστικό, μια ψυχή τραυματισμένη με ένα τραύμα που αδυνατεί να επουλώσει, αφηγείται την Οδύσσεια της ύπαρξής της, ακροβατώντας πάνω στη λεπτή γραμμή μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Μέσα από το πρίσμα της μοναδικής αυτής ηρωίδας, το κοινό παρακολουθεί τη δραματική, αλλά και γεμάτη ευτράπελα, ζωή της – από την κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο μέχρι τη δικτατορία και τη μεταπολίτευση – όπως περνά μέσα από το παραμορφωτικό της φίλτρο.
Η Ραραού, η θεατρίνα, θα ανέβει στο πάλκο της φαντασίας της, με την επιθυμία να λάμψει επιτέλους σαν πραγματική πρωταγωνίστρια, να ζήσει την προσωπική της καταξίωση και αναγέννηση. Η παράσταση ταξιδεύει τους θεατές σε ένα κόσμο γεμάτο από απρόσμενες, αλλά και εξαιρετικά ανθρώπινες στιγμές.
Στη Μητέρα του Σκύλου, η Ραραού, μέσα από τον ιδιότυπο προσωπικό της λόγο, ζωντανεύει στιγμές από τη διαδρομή του βίου της. Γύρω της, ένας πολύχρωμος δυναμικός και αεικίνητος θίασος «φαντασμάτων» φέρνει με τρόπο μαγικό στο φως πρόσωπα της καθημερινότητας, που χαράχτηκαν στην ψυχή της, για να προσφέρει στο κοινό συγκίνηση και γέλιο. Το κρυμμένο τραύμα που έχει σημαδέψει τη ζωή της μετουσιώνεται, μέσα από μουσικές, χορογραφίες και εικόνες, σε κάτι φωτεινό και αισιόδοξο!
Πρωταγωνιστούν: Λεωνίδας Κακούρης, Σπύρος Μπιμπίλας, Φωτεινή Ντεμίρη, Νίκος Ορφανός, Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Γιάννης Βασιλώτος, Νικόλ Δημητρακοπούλου, Ειρήνη Θεοδωράκη, Στεφανία Καλομοίρη, Νατάσα – Φαίη Κοσμίδου, Σύνθια Μπατσή, Γιώργης Παρταλίδης.
Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 17:45 και 21:00 και Κυριακή στις 19:00, στο Θέατρο Ακροπόλ.
Εισιτήρια εδώ.
Φάουστ
Βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Γκαίτε, είναι η παράσταση Φάουστ που θα παρουσιάζεται στην κεντρική σκηνή του Κτηρίου Τσίλλερ σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη από τις 19 Μαρτίου 2025.
Ο μεσαιωνικός θρύλος του Φάουστ που ο Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε επεξεργάστηκε με μοναδικό τρόπο και για 60 ολόκληρα χρόνια, έμελλε να αποτελέσει ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Το έργο αφηγείται την ιστορία ενός μορφωμένου αλλά ανικανοποίητου ανθρώπου, που αναζητεί βαθύτερο νόημα στη ζωή. Απελπισμένος από τη συνειδητοποίηση ότι δεν έκανε τίποτα σημαντικό στη ζωή του, ο Φάουστ κάνει μια συμφωνία με τον Μεφιστοφελή, στον οποίο θα πουλήσει την ψυχή του με αντάλλαγμα απεριόριστη γνώση και επίγειες απολαύσεις. Με τη βοήθειά του γίνεται νέος πάλι και ερωτεύεται τη Μαργαρίτα, αλλά η σχέση τους καταλήγει σε τραγωδία.
Ένα συναρπαστικό έργο για τη δριμεία σύγκρουση ανάμεσα στο σώμα και το πνεύμα, το βίωμα και τη γνώση, το απολλώνιο και το διονυσιακό, αλλά και την αγωνιώδη προσπάθεια του ανθρώπου να βρει το νόημα της ύπαρξης και τη λύτρωση. Μια «εμπύρετη» παράσταση, όπου η μουσικότητα παίζει κυρίαρχο ρόλο, με τη σκηνοθετική σφραγίδα του Άρη Μπινιάρη και μια χαρισματική ομάδα ηθοποιών και συντελεστών.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Μιχάλης Βαλάσογλου, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Ηλέκτρα Καρτάνου, Νάντια Κατσούρα, Μάριος Κρητικόπουλος, Μαριάννα Μαθιά, Μαρία Μαντά, Ιωάννα Μαυρέα, Λένα Μποζάκη, Άρης Νινίκας, Βασίλης Παπαδόπουλος, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Ειρήνη Τσέλλου, Αλεξάνδρα Χασάνι, Γιλμάζ Χουσμέν.
Πότε και πού: Από 19 Μαρτίου 2025 κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 18:00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00 στην Κεντρική Σκηνή του Κτιρίου Τσίλερ στο Εθνικό Θέατρο.
Εισιτήρια εδώ.
Όσα Παίρνει ο Άνεμος
Η πολυαναμενόμενη παραγωγή του Δημοτικού Θέατρου Πειραιά, Όσα Παίρνει ο Άνεμος, πρόκειται να ανέβει στη σκηνή τον Απρίλιο, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη και με τη Λένα Παπαληγούρα στον ρόλο της Σκάρλετ Ο’ Χάρα. Η προπώληση εισιτηρίων έχει ήδη ξεκινήσει. Η μεγάλη ερωτική ιστορία της συγγραφέως Μάργκαρετ Μίτσελ ζωντανεύει επί σκηνής με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο.
Το κορυφαίο αντιπολεμικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας θα παρουσιάζεται από τις 25 Απριλίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Στο ρόλο της Σκάρτελ Ο’ Χάρα η Λένα Παπαληγούρα. Ρετ Μπάτλερ ο Ορέστης Τζιόβας. Άσλεϋ ο Όμηρος Πουλάκης. Τζέραλντ ο Γεράσιμος Γεννατάς. Μέλανι η Ιφιγένεια Καραμήτρου, Μάμμυ η Idra Kayne, Τσαρλς & Φρανκ ο Θάνος Κόνιαρης, Έλλεν η Δάφνη Καμμένου, Σουέλλεν η Ελευθερία Πάλλα. Ερμηνεύει ζωντανά ο μουσικός περφόρμερ Γιώργος Παλαμιώτης.
Το Όσα Παίρνει ο Άνεμος είναι η ιστορία μιας ατίθασης και χειραφετημένης γοητευτικής κοπέλας, γόνου οικογένειας γαιοκτημόνων του Νότου, που από την ευμάρεια περνά στη στέρηση και, εκδηλώνοντας αφανέρωτες ως τότε δυνάμεις, περνά διά πυρός και σιδήρου στην επιβίωση, υπερβαίνοντας συχνά τους ηθικούς κώδικες για να το καταφέρει.
Την ίδια στιγμή, είναι και η ιστορία μιας ολόκληρης ευημερούσας κοινωνίας που καταρρέει και πτωχεύει χωρίς κανείς να το περιμένει, σαν να την κάνει κομμάτια ο άνεμος, γιατί στηριζόταν στην ψευδαίσθηση της ασφάλειας και κοινωνικής ευμάρειας. Η ιστορία μιας κοινωνίας που πρέπει να ξαναχτιστεί από τα συντρίμμια – αλλά δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια. Η ιστορία μιας κοινωνίας που μαθαίνει, με τον πιο σκληρό τρόπο, το πού γέρνει η πλάστιγγα όταν μπαίνουν στη ζυγαριά η ηθική και η επιβίωση.
Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη & Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη & Παρασκευή στις 20:30 και Σάββατο στις 17:30 και 21:00, στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.
Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
Plus: O φανταστικός ήρωας που αγάπησε το θέατρο και η ποίηση
Δον Ζουάν
Τον μύθο του Δον Ζουάν τον έχουν προσεγγίσει πολλοί συγγραφείς και ποιητές. Πρόκειται για έναν μυθικό λογοτεχνικό ήρωα, έναν Ισπανό καρδιοκατακτητή που έχει αφιερώσει τη ζωή του στην αποπλάνηση των γυναικών και που χώρεσε στις ιστορίες των Tirso de Molina, του Μολιέρου, του Lorenzo da Ponte, αλλά και του Λόρδου Byron.
Ο ηθοποιός Πάνος Βλάχος και η σκηνοθέτρια Λητώ Τριανταφυλλίδου, συνθέτουν μια νέα αφήγηση γύρω από τον εμβληματικό αντιήρωα και επανεξετάζουν τη θέση του άντρα στον σύγχρονο κόσμο.
Μεγάλος καρδιοκατακτητής, βλάσφημος και αδιάφορος για τις συνέπειες των πράξεών του. Ο Δον Ζουάν συμβολίζει την απόρριψη των παραδοσιακών αξιών και την αναζήτηση της προσωπικής ελευθερίας. Ωστόσο, σε μια κοινωνία έντονων αντιπαραθέσεων και ιδεολογικής σύγχυσης, ο Δον Ζουάν επιβιώνει αναπαράγοντας ιδεολογήματα που εξυπηρετούν τις δικές του φιλοδοξίες και επιθυμίες. Έτσι, σε αυτήν την αναθεωρημένη εκδοχή, ο Πάνος Βλάχος – ως Δον Ζουάν – μεταμορφώνεται σε έναν ναρκισσιστικό ηγέτη που προσφέρει απλοϊκές απαντήσεις απέναντι σε έναν ιδεολογικά πολύπλοκο κόσμο, που ζωντανεύουν με τις ερμηνείες τους οι Κώστας Φιλίππογλου, Παναγιώτης Κατσώλης, Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη, Ειρήνη Μπούνταλη και Μελίνα Βαμπούλα.
Λίγα λόγια για το έργο:
Προσπαθώντας να ξεφύγει τις συνέπειες των πράξεων του, ένας αποτυχημένος καλλιτέχνης, ο Δον Ζουάν καταφεύγει στο μπαρ του πατέρα του. Εκεί, σε εκεί σε μια διαστρεβλωμένη απεικόνιση της κοινωνίας μας, ο Δον Ζουάν ανακαλύπτει ότι το πραγματικό του ταλέντο είναι να κερδίζει ακολούθους. Γοητεύει τους αποπροσανατολισμένους θαμώνες και σχηματίζει μια λατρεία γύρω από την προσωπικότητά του. Καθώς το μπαρ μετατρέπεται σε «Εκκλησία», χώρος έκφρασης μιας New Age Cult (αίρεση), και οι ακόλουθοι του γίνονται όλο και πιο αφοσιωμένοι, τα όρια μεταξύ πίστης και χειραγώγησης γίνονται θολά.
Σε αυτήν την ανανεωμένη εκδοχή του ήρωα, ο Δον Ζουάν γίνεται το απόλυτο σύμβολο της εποχής μας, κατέχοντας 2 κρίσιμα «ταλέντα»: την απουσία ιδεολογίας και την αμετροεπή φιλοδοξία. Αποδεσμευμένος από κάθε ηθικό φραγμό, ο Δον Ζουάν επιδίδεται σε ένα εμπόριο ελπίδας, προσφέροντας τον εύκολο δρόμο προς την ευτυχία σε κάθε ακόλουθό του. Έτσι, γίνεται ένας καθοδηγητής χωρίς ηθικό πυρήνα, ένας έμπορος ονείρων που υπόσχεται ελευθερία χωρίς όρια, αδυνατώντας όμως να προβλέψει τις καταστροφικές συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει η ρηχότητα των διδαχών του.
Πότε και πού: Από 25 Απριλίου κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη – Σάββατο στις 21:00 στο θέατρο Βεάκη.
Εισιτήρια εδώ.