OPINIONS

Άγριες Μέλισσες: Ευτυχώς, το τηλεοπτικό φαινόμενο της χρονιάς

24Media Creative Team ANT1

Ζέστη και υγρασία. Δεν υπάρχει χειρότερος συνδυασμός. Να κάνεις δύο βήματα και να σταματάς. Να κολλάει το δέρμα σου. Να μην μπορείς να πάρεις ανάσα. Ψάχνεις τα κλειδιά σου στην τσάντα. Και είπες «πάρε μία με θήκες» και κατέληξες στο πουγκί «ρίχ’ τα όλα μέσα να τελειώνουμε».

Στην είσοδο της πολυκατοικίας με το ένα πόδι στον αέρα για να φτάσει το γόνατο στον πάτο της τσάντας μήπως και βρεις το ρημάδι το μπρελόκ. Βάζεις το κλειδί στην πόρτα, περιμένεις το ασανσέρ που είναι στον πέμπτο, ανεβαίνεις στον τρίτο, ξεκλειδώνεις την εξώπορτα. Ο κρύος αέρας από το κλιματιστικό εισχωρεί στα ρουθούνια σου. Μπαίνεις γρήγορα μέσα και κάθεσαι όρθια, παίρνοντας βαθιές ανάσες.

Η τηλεοπτική χρονιά που μας αφήνει σιγά σιγά θα μπορούσε να περιγραφεί κάπως έτσι. Πληθώρα προγραμμάτων για όλα τα γούστα, για όλες τις αντοχές. Κάποια μας πήγαν βήματα πίσω, κάποια μας υποχρέωσαν σε στασιμότητα και κάποια άλλα (λίγα δυστυχώς) μας θύμισαν πως η ελληνική τηλεόραση μπορεί να βγάλει αριστουργήματα.

Οι Άγριες Μέλισσες ήταν εκείνη η δροσερή ανάσα που μπήκε στα πνευμόνια μας. Πήξαμε στην ευτέλεια αλλά υπήρξε κι αυτή η φωτεινή στιγμή ουσιώδους ψυχαγωγίας που μας κάνει να ελπίζουμε. Οι Άγριες Μέλισσες ήταν ένα ρίσκο. Ένα πολυδάπανο ρίσκο εν μέσω πλήρους άνθησης κάθε λογής reality. Σηματοδότησε την αναγέννηση της ελληνικής μυθοπλασίας, θέτοντας τα όρια.

Δεν είναι τυχαίο πως μεγάλοι ηθοποιοί μιλούν πια για την εποχή πριν και μετά τις Μέλισσες. Το τηλεοπτικό κοινό επιβράβευσε το τόλμημα και χάρισε υψηλά νούμερα τηλεθέασης σε μία καθημερινή σειρά τοποθετημένη στην prime time ζώνη του σταθμού απέναντι από τα σίγουρα χαρτιά, λέγε με MasterChef και Survivor.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, για το διάστημα 14.09.2020 έως και 03.06.2021, οι Άγριες Μέλισσες ήταν πρώτες στη ζώνη προβολής τους, στο δυναμικό κοινό 18-54, με μέσο όρο σεζόν 29,7%, υπερισχύοντας του ανταγωνισμού κατά 10,1 μονάδες.

Τη δραματική σειρά εποχής του ΑΝΤ1 παρακολουθούσαν σταθερά, στο σύνολο του κοινού κατά μέσο όρο, 1.626.602 τηλεθεατές. Το τελευταίο συγκλονιστικό επεισόδιο του δεύτερου κύκλου κατέγραψε ρεκόρ τηλεθέασης καθώς το παρακολούθησαν περίπου 2.000.000 άτομα.

Οι Άγριες Μέλισσες είναι μία σειρά με ενδιαφέρον. Με ενδιαφέρον σε κάθε επεισόδιο. Με παράλληλες πλοκές που συνέθεσαν ένα αφηγηματικό σύνολο με αισθητική και δεύτερη ανάγνωση καθηλωτική.

Η συντηρητική ελληνική επαρχία του Διαφανίου φιλοξένησε ιστορίες ανθρώπων με τις οποίες ο τηλεθεατής ταυτίστηκε στο παρόν. Το δίπολο του δυνατού και του αδυνάτου, η θέση της γυναίκας, η δικαίωση, η τιμωρία ακόμα και το #metoo ήταν θέματα με τα οποία καταπιάστηκαν οι Άγριες Μέλισσες και μίλησαν στη συνείδησή μας.

Μιλάμε για ένα κείμενο που κατάφερε να αφουγκραστεί τον παλμό της κοινωνίας και για ερμηνείες που συγκίνησαν με το βάθος και την απλότητά τους. 151 επεισόδια, 200 ηθοποιοί πρώτης γραμμής που απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές με τις συγκλονιστικές ερμηνείες τους, 70 διακεκριμένοι συντελεστές πίσω από τις κάμερες που έδωσαν στη μικρή οθόνη τη ματιά, την αισθητική και την ατμόσφαιρα του κινηματογράφου.

Λευτέρης Χαρίτος, Σπύρος Μιχαλόπουλος και Σταμάτης Πατρώνης στη σκηνοθεσία. Μελίνα Τσαμπάνη και Πέτρος Καλκόβαλης στο σενάριο. Βαγγέλης Κατριτζιδάκης και Δημήτρης Θεοδωρίδης στη διεύθυνση φωτογραφίας. Αντώνης Χαλκιάς στη σκηνογραφία.

Και για το τέλος οι ηθοποιοί. Χωρίς αυτούς τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο. Χωρίς αυτούς, μπορεί, να μιλούσαμε σήμερα για τη σαρωτική παρουσία των Άγριων Μελισσών. Ηθοποιοί που ταυτίστηκαν με τους ρόλους τους και τους έδωσαν πνοή.

Η Μελίνα Τσαμπάνη έγραψε για τον Γιώργο Γάλλο: «Τι να πεις για τον ανυπέρβλητο, καθηλωτικό, μοναδικό Γιώργο Γάλλο. Δεν υπάρχουν λόγια. Μόνο ένα τεράστιο ευχαριστώ απο ‘μενα και τον Πέτρο Καλκόβαλη από τα βάθη της καρδιάς μας για την τιμή που μας έκανε να είναι σ’ αυτήν τη σειρά. Κι ελπίζουμε και σε άλλες που θ’ ακολουθήσουν. Σ’ αγαπάμε γίγαντα!»

Όσο για την τεράστια υποκριτική αξία της Κάτιας Δανδουλάκη ο Γιώργος Γεροντιδάκης ανέφερε τα εξής: «Το να είσαι καλλιτέχνης για σένα τον ίδιο δεν είναι πάντα ευχάριστο. Έχει όμως ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα να μοιράζεσαι την καρδιά σου με κάθε ζωντανό ον. Μέσα από τη δουλειά, συνολικά, γινόμαστε μια μεγάλη αδελφότητα, μια παρέα, οικογένεια. Υπάρχει ταύτιση στην αίσθηση, στην ακτινοβολία στην ατμόσφαιρα. Σε χαρές και σε λύπες. Μόνο οι περιστάσεις αλλάζουν σε κλίμακα και συνθήκες. Έτσι και εγώ στις μέλισσες ένιωσα πάλι σπίτι μου. Ίσως να ένιωσα και πάλι σαν παιδί. Ξαναείδα λημέρια γνώριμα της παιδικής μου ηλικίας.

Ένας (από) χαιρετισμός στην μεγάλη Κυρία της σκηνής του θεάτρου του κινηματογράφου και της τηλεόρασης ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ, είναι λίγος. Μια υπόκλιση Σεβασμού λοιπόν.
Δεν θα μιλήσω για τις εξαίρετες ερμηνείες ούτε για την άψογη συνεργασία. Θα σταθώ στον παράγοντα Άνθρωπο. Στο κεφάλαιο ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ.

Έχει την σφραγίδα του μαέστρου. Συγκρατημένη μορφή, καθαρή ψυχή, παράδειγμα προς όλους όχι μόνο η στάση της, η συμπεριφορά της αλλά ακόμα και ο τρόπος που κινείται στο χώρο. Πραγματική καλλιτέχνης με πλήρη γενναιοδωρία ψυχής χαρίζοντας μας σπάνιες στιγμές (έμπνευσης, ανακούφισης και στοχασμού). Σ’ ευχαριστούμε για όλα Μεγάλη ΚΥΡΙΑ. Για πάντα οικογένεια».

Ευτυχώς, ήρθαν οι Μέλισσες.