WATCHLIST

Αποκλειστικό: 5 ταινίες από γυναίκες σκηνοθέτριες που θα δούμε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Όπως κάθε χρόνο, το LadyLike στρέφει τον προβολέα στο πρόγραμμα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (31/10 – 10/11/2024) σε γυναίκες σκηνοθέτριες που αξίζει να τσεκάρεις.

Από ντεμπούτα μέχρι βραβευμένα, αναμενόμενα φιλμ, ακολουθούν 5 δυνατές ταινίες που αποτυπώνουν γυναικείες εμπειρίες και εξερευνούν ζητήματα όπως οι έμφυλοι διαχωρισμοί και η αναζήτηση της ταυτότητας, με ηρωίδες γυναίκες της πραγματικής ζωής, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Blue Sun Palace

Blue Sun Palace

Σκηνοθεσία: Constance Tsang

Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες

Μέσα σε ένα μασατζίδικο στο Φλάσινγκ του Κουίνς, η Amy και η Didi μαθαίνουν να διαχειρίζονται τον έρωτα, την ευτυχία, καθώς και τις υποχρεώσεις προς την οικογένεια που βρίσκεται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι. Παρά τα όσα τους κοστίζει η δουλειά τους τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά, οι γυναίκες που ζουν εκεί έχουν διαμορφώσει μια ακλόνητη αδελφότητα.

Όταν κατά τη διάρκεια του νέου σεληνιακού έτους η τραγωδία θα φτάσει στην πόρτα τους, η Amy θα αναγκαστεί να συλλογιστεί το πεπρωμένο της για πρώτη φορά. Παρά την παρηγοριά που έχει βρει στον Cheung, η Amy πρέπει να φύγει από την πόλη και να θέσει ως προτεραιότητα την ιδιοσυγκρασία της για να καταφέρει να επιβιώσει.

Πριν φτάσει στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η ταινία νίκησε στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών, ως σκηνοθετικό ντεμπούτο μάλιστα, που εξερευνά την επισφάλεια της κινεζικής κοινότητας της Νέας Υόρκης και ονειρεύεται μία υπέρβαση που μπορεί να μην έρθει ποτέ.

Santosh

Σκηνοθεσία: Sandhya Suri

Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες

Έχοντας μείνει πρόσφατα χήρα, η Santosh, κληρονομεί τη δουλειά του συζύγου της και γίνεται αστυφύλακας στις αγροτικές περιοχές της Βόρειας Ινδίας. Όταν ένα κορίτσι χαμηλής κάστας εντοπίζεται βιασμένο και δολοφονημένο, η Santosh αναγκάζεται να αναλάβει την έρευνα, υπό τη φεμινίστρια επιθεωρήτρια, Sharma.

Η Suri που σκηνοθετεί, αλλά και γράφει την ταινία, εντυπωσίασε στις Κάννες στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα, με τους κριτικούς να τονίζουν την εμβυθιστικότητα του έργου της.

Loveable

Σκηνοθεσία: Lilja Ingolfsdottir

Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες

Η 40χρονη Μαρία, σύζυγος, μητέρα και εργαζόμενη, παλεύει να μεγαλώσει τέσσερα παιδιά και να ανταποκριθεί στις προκλήσεις μιας απαιτητικής καριέρας, ενώ ο δεύτερος σύζυγός της, ο Σίγκμουντ, ταξιδεύει συνεχώς. Καθώς ο γάμος τους λυγίζει σταδιακά υπό το βάρος των ανταγωνιστικών αναγκών, και παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες της Μαρίας να σώσει τη σχέση τους, ο Σίγκμουντ της ανακοινώνει ότι θέλει να χωρίσουν, αναγκάζοντας την να έρθει αντιμέτωπη με τους χειρότερους φόβους της.

Δράμα διαζυγίου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που διερωτάται τι σημαίνει να είσαι μοντέρνα γυναίκα μπροστά σε ένα δύσκολο χωρισμό, με μία τολμηρή ερμηνεία από την Helga Guren.

Toxic

Σκηνοθεσία: Saule Bliuvaite

Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες

Εγκαταλελειμμένη από τη μητέρα της, η 13χρονη Μαρία πηγαίνει να ζήσει με τη γιαγιά της σε μια βιομηχανική πόλη. Κατά τη διάρκεια μιας βίαιης σύγκρουσης στο δρόμο, η Μαρία συναντά την Κριστίνα, ένα συνομήλικο κορίτσι που προσπαθεί να ακολουθήσει καριέρα μοντέλου. Σε μια προσπάθεια να έρθει πιο κοντά της, η Μαρία εγγράφεται σε μια μυστηριώδη σχολή μόντελινγκ, όπου τα κορίτσια ετοιμάζονται για το μεγαλύτερο casting event της περιοχής. Η αμφίσημη σχέση της με την Κριστίνα και το έντονο, λατρευτικό περιβάλλον της σχολής μόντελινγκ οδηγούν τη Μαρία να ακολουθήσει μία πορεία ανακάλυψης της δικής της ταυτότητας.

Η ταινία ήταν η μεγάλη νικήτρια στο Φεστιβάλ του Locarno, μελαγχολική όπως περιγράφεται, αλλά όχι χωρίς τρυφερότητα και χιούμορ, με τη γυναικεία φιλία να ριζώνει σε ένα αφιλόξενο μέρος.

Hunting Daze

Σκηνοθεσία: Annick Blanc

Τμήμα: Round Midnight

Η Νίνα, μία νεαρή σεξεργάτρια, προσχωρεί σε με μια ομάδα κυνηγών που διαμένουν σε μια απομακρυσμένη καμπίνα μέσα στο δάσος. Καταφέρνοντας με τον δυναμισμό της να γίνει περίπου ισότιμο μέλος αυτής της ανδρικής μικροκοινωνίας, αρχίζει να βιώνει μια νέα αίσθηση του ανήκειν. Ωστόσο η ευαίσθητη ισορροπία της αγέλης τους αρχίζει να απειλείται με την άφιξη ενός μυστηριώδους ξένου, ενός μικρέμπορου ναρκωτικών.

Άρτι αφιχθέν στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από το εξειδικευμένο Φεστιβάλ Fantasia απ’ όπου έφυγε με Βραβείο Κοινού – νωρίτερα είχε ήδη περάσει από South by Southwest, Sydney και Karlovy Vary – το Hunting Daze έβαλε τη Black στην κατηγορία πρέπει-να-μπει-στο-ραντάρ-σου, κυρίως για το πώς διαχειρίζεται τις αλληγορίες της ταινίας, αλλά και την παραισθησιογόνο υφή της.

Exit mobile version