PLUS SIZE

Αυτή η plus size διαφήμιση απαγορεύτηκε ως “πολύ σέξι”

H Lane Bryant είναι μια εταιρεία ρούχων για τις πιο "γεμάτες γυναίκες". Οι collections της περιλαμβάνουν και αξεσουάρ, και προορίζονται για θηλυκά μεγέθους από 14 μέχρι 28.

Στόχος του brand ανέκαθεν, ήταν να κάνει αυτές τις γυναίκες να έχουν αυτοπεποίθηση, να αγαπούν το σώμα τους και να νιώθουν άνετα με αυτό. Όπως λέει και το μότο τους “Το να δείχνεις και να νιώθεις υπέροχη, θα έπρεπε να είναι εφικτό για κάθε γυναίκα, σε όλο τον κόσμο”.

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, η Lane Bryant, κυκλοφόρησε μια σειρά εσωρούχων για γυναίκες με επιπλέον κιλά. Στο διαφημιστικό βίντεο της καμπάνιας, συμμετέχει και η Ashley Graham (το πρώτο plus size μοντέλο που πόζαρε για το εξώφυλλο του Sports Illustrated).

Στο ασπρόμαυρο βίντεο βλέπουμε γυναίκες με πιο γεμάτη φιγούρα από αυτό που θα λέγαμε “κανονικό” να φορούν τα εσώρουχα της εταιρείας, να γελάνε, να χορεύουν, να γυμνάζονται ή να θηλάζουν και να εξηγεί η κάθε μία για τι έχει φτιαχτεί το κορμί της: “για να τραβάει τα βλέμματα, για να αποδεικνύει πως οι άλλοι έχουν άδικο, για να είναι δυνατό και σέξι, για να αγαπάει και να αγαπιέται, να έχει στιλ, να ζει”.

#ThisBody | Lane Bryant

The networks didn’t want you to see this. But we do. Share. Tag. Show everyone what #ThisBody’s made for.

Posted by Lane Bryant on Thursday, 10 March 2016

Για κάποιο λόγο λοιπόν, αυτό το διαφημιστικό που προβάλλει γυναίκες περήφανες με το ποιες είναι, αλλά και την σιλουέτα τους, απαγορεύτηκε από δύο αμερικανικά τηλεοπτικά δίκτυα (το NBC και το ABC), αφού δε συμφωνούσε με τα πρότυπα ευπρέπειάς τους, ή τουλάχιστον έτσι υποστηρίζει το ρεπορτάζ του ΤΜΖ.

Βέβαια, το NBC αρνήθηκε τις κατηγορίες του brand ότι η διαφήμιση απορρίφθηκε εξ’ ολοκλήρου, και σε δήλωσή του επισήμανε πως “ως μέρος της διαδικασίας των κανονικών διαφημιστικών προτύπων, είδαμε ένα προσχέδιο του τελικού βίντεο και ζητήσαμε μικρές αλλαγές, ώστε να συμμορφωθεί με τις κατευθυντήριες γραμμές του καναλιού. Η διαφήμιση δεν απορρίφθηκε και θα χαρούμε να προβάλουμε την ανανεωμένη της εκδοχή”.

Η εταιρεία βέβαια έδωσε την απάντησή της στο Cosmopolitan, λέγοντας “Αυτό που για μερικούς μπορεί να είναι υπερβολικό, δεν είναι αληθινό για άλλους. Όλες οι γυναίκες θα έπρεπε να γιορτάζουν και να ενθαρρύνονται ώστε να εκφράζονται όπως νιώθουν καλύτερα”.

Άσχετα με το πού βρίσκεται η αλήθεια, το θέμα είναι πως γι’ ακόμα μια φορά η συζήτηση ανοίγει γύρω από το διαφορετικό και την εικόνα του κόσμου για το “κανονικό”. Φαντάζομαι πως αν στην ίδια ακριβώς διαφήμιση, βλέπαμε τα μοντέλα της Victoria’s Secret, κανείς δε θα μιλούσε για ένα υπέρ του δέοντος “σέξι” αποτέλεσμα.

Παρόλο που ο διάλογος για τις plus size γυναίκες είναι έντονος τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε πως ακόμα, οτιδήποτε πέρα από τις “παλιακές” αναλογίες της πασαρέλας, υπόκειται σε δεύτερη και τρίτη ανάλυση και ερωτηματικά: “Πρέπει να το δείξουμε αυτό; Θα το αντέξει ο κόσμος;”. Έλεος δηλαδή που θα περάσουμε από κόσκινο και αυστηρό έλεγχο οτιδήποτε ξεφεύγει από το 90-60-90.