LIFE

Δελτία Ειδήσεων: Η χρονιά του φλεβίτη (Μα όλοι όρθιοι πχια;)

Η Μαρία Σαράφογλου, ποζάρει με ελαφρά νευρικότητα δίπλα στον πίνακα με τα -νέα- graphics του MEGA (τσιμπημένα κάπως στο κόκκινο και το άσπρο, αλά BBC, χμμμ, χμμμ…). Ο Αντώνης Σρόιτερ, διασχίζει  με μεγάλες, αποφασιστικές δρασκελιές  – συνοδεία υποβλητικής μουσικής – την άδεια στέπα του μεγάλου studio του Alpha. H Σία, η Αντριάννα, η Μάρα (αυτή λιγότερο), θα έχουν όλες τους από φέτος κάτι κοινό, όταν γυρίζουν σπίτι: τις λεκάνες με το αλατόνερο και τις κάλτσες για τον φλεβίτη.

Σηκωθείτε από καρέκλες, καναπέδες, κρεβάτια, desks και μπαουλοντίβανα, ο καιρός γαρ εγγύς, τα νέα τρέχουν, γρηγορείτε, η “νέα” τάση του anchoring είναι κιόλας εδώ: όλοι όρθιοι!  Τα εισαγωγικά, στη λέξη νέα, είναι απαραίτητα, μιας και το μοτίβο αυτό, των γρήγορων ειδήσεων που θέλει τους παρουσιαστές, να τα “λένε” με εντυπωσιακά stand ups, μετράει κιόλας σχεδόν καμιά εικοσαετία παγκοσμίως, σε Ευρώπη και Αμερική –την “εγκαινίασε” το 1989, ο Tom Brokaw,  στο “ΝΒC Nightly News”, και από τότε εξαπλώνεται σαν ίωση.

Στα ελληνικά media, την “κόλλησε” ο ΣΚΑΪ, (σ.σ. το  ίδιο κανάλι  που στο παρελθόν είχε επιβάλλει το trend των παραθύρων και των μεγάλων σχεδόν, μονοθεματικών δελτίων), με τους Νίκο Ευαγγελάτο και Σία Κοσιώνη, να κάνουν, την πρώτη, νευρική και “όρθια” αρχή, μπροστά σε μεγάλα video walls με εντυπωσιακά γραφικά. Στο χορό μπήκε και ο Αlpha,  (όπου φέτος, η λογική του “δυναμικού όρθιου” και πολυθεματικού δελτίου αποθεώθηκε και με το σχετικό τρέιλερ που εμφάνιζε τον Αντώνη Σρόιτερ να πετάει, αποφασιστικά πίσω την καρέκλα του και να σηκώνεται …), η ΝΕΡΙΤ, και το MEGA, ενώ ακόμα και η Μάρα Ζαχαρέα, υποδέχεται τους τηλεθεατές της και εκφωνεί τους τίτλους αρχής, όρθια, πάνω στις σικ nude γόβες της.

Για την ώρα, η μόνη που δεν δείχνει να υποκύπτει στο σαρωτικό “trend του φλεβίτη” είναι η Μαρία Χούκλη – και, δυστυχώς, το πληρώνει αφού τα νούμερα τηλεθέασης του δελτίου του Antenna, έχουν υποχωρήσει σημαντικά, συγκριτικά με πέρυσι.

Ειδήσεις ή καλλιστεία;

Όλη αυτή η ιστορία, έχει κάτι το φαιδρό, αλλά και κάτι το σοβαρό και ουσιαστικό. Από τη μια η εικόνα με τους παρουσιαστές που γυρνάνε σαν σβούρες από κάμερα σε κάμερα μέσα σε ένα στούντιο 2Χ1 είναι κάπως ασυνήθιστη και σε αποπροσανατολίζει από content της είδησης . (σ.σ. Οι ρεπόρτερ- δημοσιογράφοι- σχολιαστές  που παρουσιάζουν τα θέματά τους, είναι οι χειρότεροι, αφού είναι οι λιγότερο εξοικειωμένοι το “νέο πράγμα” και δείχνουν σαν να μην ξέρουν πού να σταθούν, πού να κοιτάξουν και πώς να βολέψουν τα χέρια και τα πόδια τους… ). 

Οι επικριτές των stand ups, γκρινιάζουν πως η “τάση” είναι ένα αγχωτικό άνοιγμα στην ψυχαγωγία, κάπως σαν τα δελτία καιρού που παρουσίαζαν παλιότερα ξανθιές κουκλίτσες με μίνι, για να χαζεύουν οι παππούδες  – μα τι δηλαδή, τα δελτία έγιναν καλλιστεία;

Ή μήπως μια είδηση είναι λιγότερο καλή, σοβαρή σημαντική αν την εκφωνήσει ένας επαγγελματίας anchorman, καθιστός στο desk του; Το επόμενο trend πιο θα είναι; Να είναι ξαπλωτός; Πάνω σε μια ταράτσα, κρεμασμένος στο κενό;

 

Το σοβαρό κομμάτι της ιστορίας είναι πως, το θέλουμε δεν το θέλουμε, ο τρόπος που ενημερωνόμαστε έχει αλλάξει δραστικά. Το Internet, τα iPads, τα tablets, μας εθίζουν σε μια διαρκή ροή ειδήσεων και σε ένα γρήγορο, θεαματικό, multimedia περιβάλλον – το ίδιο περιβάλλον που επιχειρούν να αναπαραστήσουν τα τεράστια video walls των δελτίων, με την ελπίδα να μας “τραβήξουν” το μάτι, στο γρήγορο ζάπινγκ των καναλιών. (σ.σ. Μερικές φορές βέβαια, όπως π.χ. στην ΝΕΡΙΤ, η τάση φτάνει στην υπερβολή της – εκεί ο παρουσιαστής σχεδόν “απορροφάται” και χάνεται στο υπερμέγεθες video wall του φόντου…. ).

Ένας όρθιος παρουσιαστής, μπορεί, πρώτον να αναδείξει καλύτερα τα τεχνικά “παιχνιδάκια” του δελτίου και δεύτερον δίνει την αίσθηση ενός προγράμματος πιο “γρήγορου, ενεργητικού  και επείγοντος”.

Σχεδόν σαν να είσαι εκεί που “συμβαίνει” κάτι, την ώρα που συμβαίνει  – κάτι πολύ σημαντικό, ειδικά όταν μιλάμε για το κεντρικό δελτίο και για ειδήσεις, που έχεις ήδη τσεκάρει, στο tablet σου, καμιά δεκαριά φορές στη διάρκεια της ημέρας…

Υ.Γ. Εντάξει τώρα, αυτό μπορεί να μην είναι και πολύ σοβαρό, αλλά γυναίκες είμαστε, το προσέξαμε, θα το πούμε: μιας και μιλάμε πια για “όρθια δελτία”, μήπως θα έπρεπε πια οι υπεύθυνοι των ειδήσεων, να προσέξουν λίγο και το στυλιστικό κομμάτι της εικόνας που βγάζουν; Με εξαίρεση τον Αντώνη Σρόιτερ με το παράστημα εύζωνα και τη Μαρία Σαράφογλου (με άλλες προφανείς χάρες), βλέπουμε συχνά anchormen/δημοσιογράφους στριμωγμένους σε κοστούμια μικρότερα, ή μεγαλύτερα, με ζαρωμένα μπατζάκια και κυρίες της ενημέρωσης, με το μαλλί ανάρριχτο ή πομπέ και εκτυφλωτικά σύνολα, τύπου το- βράδυ- έχω- γάμο-αλλά- πετάχτηκα-να- πω-κι- ένα- δελτίο. Για δείτε το..

 

Κάνε το test του ladylike:

Ποια παρουσιάστρια της ελληνικής τηλεόρασης είσαι;

Exit mobile version