#ΤΟΖΗΣΑΜΕ

Είδα τη Μυρτώ Αλικάκη να νοικιάζει έναν άνδρα για 1000€ στο “Felicità”

Γιώργος Καλφαμανώλης

Η Μυρτώ Αλικάκη είναι ξεκάθαρη. Το λέει από την πρώτη στιγμή στον διανομέα. «Λοιπόν, θ’ αγοράσω μία ημέρα από τη ζωή σας. Θα πληρωθείτε γι’ αυτό. Θα πάρω μια ημέρα σας και θα σας δώσω χίλια ευρώ. Θα σας ενοικιάσω· πώς το λένε; Για 24 ώρες μόνο». Δεν ξέρεις αν θα δεις θρίλερ ή κομεντί.

Μια ιδιόρρυθμη γυναίκα που δεν μπορείς να την πεις ούτε νέα, αλλά δεν είναι μεγάλη. Μεσήλικη θα λέγαμε, αλλά αυτή η λέξη δεν ηχεί ωραία στα αυτιά των γυναικών. Ας πούμε τότε 40+. Η Μυρτώ Αλικάκη είναι μια σκηνοθέτρια. Μένει μόνη της, στην πλατεία Κολωνακίου, έχει γεμίσει το σαλόνι της με ακριβά έπιπλα κι αντικείμενα που φωνάζουν ότι είναι μια μορφωμένη αστή. Ντύνεται εκκεντρικά, επιτηδευμένα. Θέλει να διαφέρει από αυτό που αποκαλούμε μέσο όρο. Είναι κάτι σαν σκοπός ζωής να είναι ακατάτακτη/αταξινόμητη. Μιλάμε για την ηρωίδα από το πρώτο θεατρικό έργο της Σεμίνας Διγενή, Felicità, που ανεβαίνει στο Θέατρο Αλκυονίς, σε σκηνοθεσία Λητώς Τριανταφυλλίδου, με τη Μυρτώ Αλικάκη και τον Γιάννη Σοφολόγη

Ξαφνικά χτυπά το κουδούνι της πόρτας κι ένας νεαρός, γκέι (μας το είχαν δείξει νωρίτερα) διανομέας τής φέρνει την παραγγελία της. Η Μυρτώ Αλικάκη τον καλεί για ένα ποτό. Έχουμε δει ερωτικές ταινίες να ξεκινούν έτσι. Αλλά το ενδιαφέρον της δεν είναι ερωτικό. Του προτείνει να «αγοράσει» 24 ώρες από την ζωή του. Και βλέπουμε επί σκηνής ένα δεύτερο θεατρικό έργο βασισμένο σε αυτοσχεδιασμούς θεατρικών ρόλων. Το άλλοθι για να συζητήσουν οι δύο ήρωες για τις επιθυμίες και τα τραύματά τους. Ξεκινά ένα φιλοσοφικό μπρα ντε φερ για το νόημα της ευτυχίας. Ευτυχία είναι να ξεχνάς ή να θυμάσαι;  

Felicità

Υποψιάζεσαι ότι κάτι δεν θα πάει καλά μέχρι να τελειώσει η βραδιά ενοικίασης. Σε κάποια σημεία η δράση θυμίζει πολύ το Venus in Fur ( Η Αφροδίτη με τη γούνα στην ελληνική μετάφραση) με το πιο διάσημο συμβόλαιο υποταγής στην ιστορία της λογοτεχνίας. Και το Felicità ξεκινά ως αισθηματική κομεντί και καταλήγει ένα σκληρό δράμα. Το παιχνίδι της γοητείας καταλήγει ένα παιχνίδι εξουσίας. Δεν πήγε πολύ καλά για την Μυρτώ Αλικάκη αυτό. Γιατί ο διανομέας μόλις του δόθηκε ο ρόλος μεταμορφώθηκε σε κάτι άλλο, σε κάτι μοιραίο.

Αν θέλεις να δεις μια παράσταση για την ιδανική και ηδονική διάσταση της υποδούλωσης του άντρα σε μια άγνωστη (;) γυναίκα, κλείσε εισιτήρια. Η Μυρτώ Αλικάκη είναι μια ηθοποιός που μπορεί να υποδυθεί τα πάντα, πιστεύω και τον Χρυσό Οδηγό να της δώσει κάποιος να διαβάσει, θα καταφέρει να συγκινήσει το κοινό. Ο Γιάννης Σοφολόγης είναι τόσο γοητευτικός όσο χρειάζεται αυτή η παράσταση που είναι γεμάτη ανατροπές.

Τα κοστούμια του σχεδιαστή Απόστολου Μητρόπουλου θέλω κάποιος υπεύθυνα να μου πει αν πωλούνται στο ατελιέ του, να πάω. Είναι έργο τέχνης. Ξέρω ότι δεν πάει κάποιος στο θέατρο για να δει ρούχα, αλλά αυτά που φοράει η Μυρτώ Αλικάκη τα θέλω. 

Ο Θέμης Καραμουρατίδης έγραψε ακόμη μια φορά καταπληκτική μουσική και τα σκηνικά του Δημήτρη Πολυχρονιάδη είναι top. Θα ήθελα να δω την Μυρτώ Αλικάκη και τον Γιάννη Σοφολόγη να χορεύουν το Felicità και στο τέλος μαζί με το κοινό. Εννοείται, μου κόλλησε το τραγούδι του Al Bano και της Romina Power. Η Σεμίνα Διγενή έχει μελετήσει πολύ τον Ευριπίδη και ξέρει ότι «ο κίνδυνος έρχεται ταχύτερα όταν περιφρονείται»

Info: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00. Θέατρο ΑΛΚΥΟΝΙΣ, Προπώληση στο ταμείο του θεάτρου και στο more.com. Το Felicità κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική.

Exit mobile version