Είδα την καλύτερη- χειρότερη διαφήμιση και βρήκα τον πιο cool καλοκαιρινό προορισμό
- 5 ΑΥΓ 2024
Μια διαφήμιση κατάφερε να συγκεντρώσει 2 εκατομμύρια προβολές στο X/Twitter μέσα σε μόλις 2 ημέρες. Αν με ρωτάς, είναι ό,τι καλύτερο συνέβη στις ταξιδιωτικές διαφημίσεις. Γιατί δεν είναι γεμάτη κλισέ. Τουναντίον, ένας κάτοικος του Όσλο, ο Halfdan, σου λέει ότι δεν υπάρχει κανένας πραγματικός λόγος να επισκεφθείς μια πόλη που μοιάζει σαν χωριό. Ήδη ψάχνω εισιτήρια.
Η διαφήμιση (με εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ) δείχνει ένα Όσλο που όλοι κολυμπούν στη μέση της πόλης, περπατούν σε μια καθαρή πόλη γεμάτη με μοντέρνα αρχιτεκτονικά κτίρια, τρώνε σε εστιατόρια χωρίς κράτηση και κανείς δεν έχει νεύρα. Δεν μας λέει ότι είναι πανάκριβη, το κατάλαβα από τα ακριβά εισιτήρια. Είμαι διατεθειμένη να βάλω ενέχυρο ένα νεφρό. Tο Όσλο μόλις μπήκε στη λίστα μου.
Αν όλοι οι τουρίστες πηγαίνουν σε δημοφιλείς τουριστικές πόλεις όπως η Βενετία, η Βαρκελώνη και το Τόκιο (που υποφέρουν από υπερβολικό τουρισμό, με τις ορδές των επισκεπτών να λεηλατούν ό,τι έχουν έρθει να δουν), αυτή η διαφήμιση/ ωδή στο slow living σού λέει ότι δεν χρειάζεται ο υπερτουρισμός για να περάσεις καλά. Καλά, αυτό το έχουμε καταλάβει και στην Αθήνα.
Αυτή η διαφήμιση μας λέει όλα όσα είναι λάθος στο Όσλο –ενώ μοιράζεται ακριβώς τι το κάνει μοναδικό και όμορφο. Και σκέφτομαι μήπως τάξω το αγέννητο πρωτότοκο παιδί μου σε κάποιο Σκανδιναβό θέο, μπας και καταφέρω να πάω. Το γεγονός ότι δεν είναι τόσο διάσημο και πολυσύχναστο όσο κάποιες άλλες πρωτεύουσες είναι κάτι που πρέπει να αρχίσουμε να τονίζουμε ως πλεονέκτημα.
«Δεν θα ερχόμουν εδώ»
Αυτό είναι το άνοιγμα μιας νέας διαφήμισης από το Visit Oslo που προωθεί τη σχετική ευκολία/ ανετίλα/ coolness της πρωτεύουσας της Νορβηγίας ως τουριστικού προορισμού. «Η έμπνευση για τη διαφήμιση είναι η θέση του Όσλο ως outsider όσον αφορά τους προορισμούς για διακοπές στην πόλη/ city breaks, τόσο στην Ευρώπη όσο και στους Σκανδιναβούς», δήλωσε η Anne-Signe Fagereng, διευθύντρια μάρκετινγκ για το Visit Oslo.
Οι περισσότερες τουριστικές διαφημίσεις παρουσιάζουν τους ντόπιους να μιλούν γι’ αυτό που αγαπούν στον προορισμό τους με ένα πλατύ χαμόγελο, το οποίο μερικές φορές μπορεί να εκληφθεί ως ανειλικρινές. Αντίθετα, ο ηθοποιός της διαφήμισης μιλάει για το Όσλο με ζοφερό (deadpan) τόνο και δεν χαμογελάει.
Η διαφήμιση ενσωματώνει το dry χιούμορ για το οποίο είναι γνωστές οι σκανδιναβικές χώρες. Πέρυσι, το Visit Sweden κυκλοφόρησε μια διαφήμιση καμπάνιας υπενθυμίζοντας στους θεατές να σταματήσουν να τη μπερδεύουν με την Ελβετία. Το 2021, το Visit Iceland κυκλοφόρησε μια διαφήμιση που παρωδούσε το Metaverse.